The Elder Scrolls: V

Inaktiv
The Elder Scrolls: V

Här är det meningen att vi ska snacka om kommande Elder Scrolls spel.

Själv längtar jag som in i bomben!

Tror ni förresten att det kommer vara online/offline, för jag har hört rykten om ett onlinespel.

Medlem

Jag tror de kommer arbeta med V'an beroende på hur Fallout 3 kommer bli. Vet inte hur pass just F3 kommer bli med multi, men om- och om det blir väl mottaget så kommer de nog arbeta in en utveckling av det i en eventuell TESV. Spelvärlden Är ju ett massivly singleplayer offline rpg så att säga, och det har väl varit tjat om multiplayer i både Morrowind och Oblivion, så vitt jag vet, likaväl som tjat om detsamma till GTA sedan det gick 3an. Känns som ett naturligt val åtminstone.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

EDIT: Oj.. Den här posten såg ju ut att ha varit skriven av en 13-åring innan *cough*


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Jag tror att de kommer göra ett nytt ES offline och ett online. Kanske kombinerat...hoppas inte det dock. the elderscrolls är för mig ett grymt offline-rpg med många addons...
tror inte de kommer göra fansen besvikna...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Hoppas dom fixar det som var sämre i oblivion och tar tillbax det bra från morrowind....tex fler guildar och inget jä*la skit när all creatures lvlar tillsammans med en. Det känns mer naturligt liksom!

Inaktiv

Morrowind was the shit.

Bryr mig inte om det är multiplayer eller ej.
Oblivion var snyggt och bra men mer "barnvänligt".


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Hoppas det för guds skull kommer in lite rollspelsinfluenser, men framför allt att det blir ett intressant spel där man kan utveckla´sina karaktär i fler avseenden än utseendet, ha chans att utforska utan att questa, återgår till Morrowinds levelscaling, intressanta karaktärer, design som inte består av skog i olika former och quests som inte håller till i grottor.

Vill inte ha ett nytt Diablo 3 med andra ord.

Tanken på ett ElderScrolls online är inte rolig. När jag hör det tänker jag genast på ett ever-grinding-game i stil med WoW. Det får inte hända!

Men men, ett bra rollspel kommer vi inte att få ta del av.
Fantasy, for us, is a knight on horseback running around and killing things.

- Todd Howard


signatur
Medlem

Ett elderscrolls med möjlighet att hoppa fram och tillbaka i tiden vore bra. Ifall det blir en 5:a bör de jobba på magierna, vilket var ett av de tråkigaste delarna i Oblivion. Skjut iväg ett eldklot, en blixt eller ett vitt moln. Det var ju ingen variation, ungefär som att gå på mcdonalds och köpa en hamburgare.

Online vet jag inte om det skulle funka, men stöd för typ coop vore kul. Sätta sig framför Oblivion med en polare bredvid sig.

Medlem
Skrivet av Akavir:

The Elder Scrolls: V

Tror du att The Elder Scrolls V kommer att heta The Elder Scrolls V: V?

Inaktiv
Skrivet av The Vulture:
Skrivet av Akavir:

The Elder Scrolls: V

Tror du att The Elder Scrolls V kommer att heta The Elder Scrolls V: V?

Onödig kommentar?
The Elder Scrolls: V betyder ju "The Elder Scrolls 5" och inte att spelet kommer heta The Elder Scrolls V: V eller 5: 5...


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Morrowind var hyfsat, men Oblivion gick mig på nerverna.

- Oerhört liten huvudberättelse, klarade av det väldigt snabbt.
- Betydelselösa sidoberättelser. Man behöver inte gå igenom dom för att kunna fortsätta med huvud dito. Vidare så hade de noll relation till huvudhistorien, de var bara inslängda för att man skulle ha något att göra.
- Oerhört liten variation, ett par vapen och annat och så var det klart. Vidare förstördes inlevelsen av att samma röstskådespelare med exakt samma "röstskådespeleri" användes för varje NPC. Inte bara det, usla röstskådespelare också: inte ens Patrick Stewart verkade anstränga sig för mycket.
För att fortsätta på detta tema så var varje quest tråkig. Hämta något eller döda X person och kom tillbaka, fanns inga val att göra egentligen för att påverka HUR man uppnådde det samt att berättelsen för varje var tunn som bäst.
- Antagligen det tråkigaste combat-systemet någonsin: slash - backa - slash - backa - slash - backa - slash - I WIN
- Konstig AI... hur vet de att hästen min är snodd? Från 50m så ser man någon bonde börja springa efter en med högaffel. QUE???

Jag vill gärna strunta i allt angående ES men jag när jag vet att det finns så stora möjligheter så kan jag inte det. Jag vill verkligen ha ett stort, öppet, varierat och kul fantasy-spel. Men baserat på hur ES:4 blev så har jag inga stora förhoppningar... och nu så verkar det som ES:5 blir en tragglig WoW klon.

Inaktiv
Skrivet av Touhatsu:

Morrowind var hyfsat, men Oblivion gick mig på nerverna.

- Oerhört liten huvudberättelse, klarade av det väldigt snabbt.
- Betydelselösa sidoberättelser. Man behöver inte gå igenom dom för att kunna fortsätta med huvud dito. Vidare så hade de noll relation till huvudhistorien, de var bara inslängda för att man skulle ha något att göra.
- Oerhört liten variation, ett par vapen och annat och så var det klart. Vidare förstördes inlevelsen av att samma röstskådespelare med exakt samma "röstskådespeleri" användes för varje NPC. Inte bara det, usla röstskådespelare också: inte ens Patrick Stewart verkade anstränga sig för mycket.
För att fortsätta på detta tema så var varje quest tråkig. Hämta något eller döda X person och kom tillbaka, fanns inga val att göra egentligen för att påverka HUR man uppnådde det samt att berättelsen för varje var tunn som bäst.
- Antagligen det tråkigaste combat-systemet någonsin: slash - backa - slash - backa - slash - backa - slash - I WIN
- Konstig AI... hur vet de att hästen min är snodd? Från 50m så ser man någon bonde börja springa efter en med högaffel. QUE???

.

Fyller gärna ut lite.

Huvudstoryn är korkad rakt igenom därför att den överhuvudtaget inte alls ihop med huvudtemat i TES (gör mainquesten när du vill, joina en guild och gör en quest eller två).
Hur logiskt känns det egentligen att sitta med Thieves guild uppdragen när en demon-"invasion" pågår?

Dessa sidospår behöver inte ha en relation till huvudstoryn, men till skillnad från Morrowind där politik och maktkamper hade blandats in finns i Obbe ingenting.

Röstskådespeleriet är itne ens värt att nämna. Hela dialog-delen är katastrofalt dåligt gjord och är enbart irriterande.

Som du säger finns det egentligen noll rollspels val över hur man tar sig igenom quests. Allt handlar om att döda (läs todds citat ett par inlägg upp så förstår du)

Hack n slash.. Ja! Det är precis vad Oblivion är. Hack n Slash dungeon crawler, i fps.


signatur
Inaktiv

Sant, hack n' slash är det... fan inte ens värt att kalla det dungeon crawler för alla ser likadana ut.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Kanske lika bra att det blir ett MMO av det hela om dom inte orkar fixa ett spel med samma djup och atmosfär som Morrowind.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Inaktiv

Att huvudstoryn i sig inte hänger ihop för fem öre hjälper ju inte. Cyrodiil har varit utan kejsare många gånger sedan första eran och blodslinjerna har naturligtvis brutits många gånger de också så vad just Martin har med någonting att göra förstår jag inte. Om Mehrunes Dagon ville ta över Mundus har han ju alltså haft många gånger på sig om "The Dragonfires" hade något med saken att göra.

Medlem

Skulle vara kul att modda in morrowind i ES4 motorn! Men jaja, för mycket arbete självklart... men tänk, vilken dröm!

Inaktiv

Varför skulle man vilja göra det? Oblivions motor är ju mer begränsad än Morrowinds.

Inaktiv

Jag skulle vilja ta Oblivions GRAFIKmotor och slänga in Morrowind.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Jag skulle vilja ta Oblivions GRAFIKmotor och slänga in Morrowind.

Tack, det var det jag menade

Medlem

HMMM om elder scrolls 5 blir som oblivion fast bättre grafik nya varelser,miljöer med mera och online, utforska, slakta monster,byta saker man hittar. kommer elder scrolls 5 bli ett av
de bästa spelet nånsin!

Inaktiv

Håller med Mightywilliam fullt ut !!


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv
Skrivet av Touhatsu:

- Antagligen det tråkigaste combat-systemet någonsin: slash - backa - slash - backa - slash - backa - slash - I WIN
- Konstig AI... hur vet de att hästen min är snodd? Från 50m så ser man någon bonde börja springa efter en med högaffel. QUE???

Word!

Vill ha mer variation i combatsystemet. Det känns som att det finns potential! Ja skulle vilja påverka utgångarna av striderna mer. Lite fäktning på något vis. De må vara svårt med mus och tangentbord, men något borde väl kunna göras? Ja menar, om ja trycker in vänster musknapp och drar snett uppåt vänster, då borde han väl kunna slica likadant med svärdet? Sen om jag trycker höger musknapp så blockar han åt den riktning jag anvisar. Den som uppfinner ett sådant system som är kul i längden, har min respekt i all evighet!=)

Sen arenan är en asbra idé. Att utveckla det mera åt Gladiator (filmen) hållet skulle vara coolt. Lägga till djur, 2vs2 och lite typ story, ungefär som det dära slagot mot kartagerna som i filmen

Sen lite multiplayer på det skulle vara underbart! FPS med skjutvapen har ju funnits ett tag, men de är ju bara en bråkdel av historien Underbart att köra 40vs.40 och fler senare. Skulle ändå kännas som ett stort slag!

Sen AI:n är lite konstig, helt sant. Utveckla den lite mera!

Annars tycker jag oblivion var kul

Medlem

^^ Det skulle vara underbart!

Men då krävs det också ayy dom ska ta tillbaka andra grejer från morrowind!

Medlem

Man tröttnade på miljöerna i Oblivion direkt.. likadant vart man än kom .. t.o.m byarna såg likadana ut. Ifall man ser en lägereld i Oblivion så tänkte man: "Äsch samma gamla visa ett ält och 1-2 personer som sitter runt en lägereld." Om man såg en en lägereld i Morrowind så blev man väldigt sugen på att springa dit och utforska/slåss o.s.v


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Onödig kommentar?
The Elder Scrolls: V betyder ju "The Elder Scrolls 5" och inte att spelet kommer heta The Elder Scrolls V: V eller 5: 5...

Hahaha, tror du inte att jag förstår det? Jag ville bara påpeka att rubriken är inkorrekt, då V skall vara framför kolonet.

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Jag skulle vilja ta Oblivions GRAFIKmotor och slänga in Morrowind.

Nu finns ju Morroblivion. Ett modprojekt (dock inte färdigt) som lägger till hela Morrwinds värld i Oblivion. Fin grafik och morrowind, allt i ett

Inaktiv
Skrivet av caddylac:
Skrivet av DarthZ:

Jag skulle vilja ta Oblivions GRAFIKmotor och slänga in Morrowind.

Nu finns ju Morroblivion. Ett modprojekt (dock inte färdigt) som lägger till hela Morrwinds värld i Oblivion. Fin grafik och morrowind, allt i ett

Nog så nära Morrowind man kan komma med Oblivions motor, men det är fortfarande Oblivion. Modden kommer inte ha med några script (funkar ej med NIF) för t ex Quests & liknande, som om det är Morrowind är jag tveksam till. Samt lite annat.

Det är ett för stort spel för att kunna återskapas av ett mod-team, men morroblivion är nog det närmsta man kommer...


signatur
Inaktiv

jag skulle vilja ha ett elder scrolls V: tamriel, där man får utforska hela kontinenten skulle va kul

Medlem

Kommer mest troligt aldrig hända då Bethesda själva sagt att de använder endast en del av Tamriel í varje spel, vilket är synd men förmodligen bättre då skapandet av en värld lika detaljerad som till exempel Cyrodiil i Tamriels storlek skulle ta år att skapa.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Skriv svar