Battlefield 3 Premium släpps 4 juni

Medlem

1. Du/ni har köpt BF3, antingen med B2k eller utan, och det innebår att du fått tillgång til HELA SPELET. Fakta!
2. DICE har valt en affärsmodell som bygger på B2P samt DLC. B2P täcker utvecklingskostnaderna för BF3 vanilla samt genrerar vinst utifrån ägarnas vinstkrav. DLC täcker utvecklingskostnaderna för just DLC samt adderar vinst. Vinst beräknas inte på totalt antal tjänade kronor utan på vad som kallas marginal vilket är en procentsats av satsat kapital, ju mer kostnader (utveckling) ju mer intäkter måste man ha för att bibehålla relationen. Fakta.
3. Om man inte vill köpa en DLC så kan man fortfarande spela hela spelet man köpt, dvs BF3 vanilla alt B2K. Fakta
4. Om man väljer premium så får man ALLA DLC till en lägre kostnad än att köpa dom separat. Fakta
5. Man kan köpa dom separat om man vill men betalar då lite mer för varje DLC. Fakta
6. Det är smart att belöna lojal kunder och kunder som spenderar mycket pengar på företagets produkter. Fakta
7. DICE vill belöna sina lojala kunder med en bra bundle, vilket det är, speciellt om man inte har B2K.
8. Om man är som mig och bara vill ha en DLC så köper jag den men får då stå mitt kast att inte ha prioritet i serverköer eller mer xp eller resetta stats. Alternativt, om detta är viktigt för mig, så köper jag ändå. Oavsett så har jag ett val och det valet påverkar inte på något sätt mitt initiala köp av BF3 vanilla+B2K. Fakta
9. Det är en engångssumma, inget abonnemang och som engångssumma så kan det ju vara en kanondeal, vi vet ju inte hur många DLC som kommer att komma och det kan bara bli bättre för det är ju för alla framtida DLC. Fakta

Jag köpte BF3+B2k innan release och är det någon som ska vara lite sur så är det jag, premium får ju gratis B2K om dom inte har det sedan tidigare. Men så funkar inte vuxna människor, jag har fått vad jag betalade för och får leva med det.

OM NI INTE VILL HA SKITEN, KÖP DET INTE, MEN GNÄLL INTE PÅ MODELLEN, DET ÄR NI SOM VÄLJER OCH DICE TVINGAR ER INTE TILL NÅGOT.

EDIT: Jag fattar inte hur man kan oja sig över förtur i serverköer, det är ju bara att signa upp på en server utan kö, vilket jag gör i vilket fall som helst, så är förtur satt ur spel.

Min sammanfattning, bra erbjudande från DICE men inget för mig, jag köper armor dlc separat, sparar min stats, behöver ingen förtur i köer och behöver inte mer xp och dogtags är för lökar. Kul för er som vill ha det ovanstående, vi syns på slagfältet!

Medlem
Skrivet av roftg:

men du, fattar du inte, eller vad är det med dig?
det är ju det här med att man hela tiden ska betala mer och mer för ett spel man redan betalat dyra pengar för en gång.

Men du, fattar du inte, eller vad är det med dig? Du har ju fått det du betalat för. Det du erbjuds är ju att få tillgång till saker i spelet _tidigare_ än innan. Det vill säga: sakerna finns där och du kan få tag på dom, bara att du "går runt" spärren så att du får tillgång till sakerna med en gång.

Sedan så får man ju extrasaker med, som _inte_ finns i spelet och som du därmed inte har betalat för tidigare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Bruttan:

1. Du/ni har köpt BF3, antingen med B2k eller utan, och det innebår att du fått tillgång til HELA SPELET. Fakta!
2. DICE har valt en affärsmodell som bygger på B2P samt DLC. B2P täcker utvecklingskostnaderna för BF3 vanilla samt genrerar vinst utifrån ägarnas vinstkrav. DLC täcker utvecklingskostnaderna för just DLC samt adderar vinst. Vinst beräknas inte på totalt antal tjänade kronor utan på vad som kallas marginal vilket är en procentsats av satsat kapital, ju mer kostnader (utveckling) ju mer intäkter måste man ha för att bibehålla relationen. Fakta.
3. Om man inte vill köpa en DLC så kan man fortfarande spela hela spelet man köpt, dvs BF3 vanilla alt B2K. Fakta
4. Om man väljer premium så får man ALLA DLC till en lägre kostnad än att köpa dom separat. Fakta
5. Man kan köpa dom separat om man vill men betalar då lite mer för varje DLC. Fakta
6. Det är smart att belöna lojal kunder och kunder som spenderar mycket pengar på företagets produkter. Fakta
7. DICE vill belöna sina lojala kunder med en bra bundle, vilket det är, speciellt om man inte har B2K.
8. Om man är som mig och bara vill ha en DLC så köper jag den men får då stå mitt kast att inte ha prioritet i serverköer eller mer xp eller resetta stats. Alternativt, om detta är viktigt för mig, så köper jag ändå. Oavsett så har jag ett val och det valet påverkar inte på något sätt mitt initiala köp av BF3 vanilla+B2K. Fakta
9. Det är en engångssumma, inget abonnemang och som engångssumma så kan det ju vara en kanondeal, vi vet ju inte hur många DLC som kommer att komma och det kan bara bli bättre för det är ju för alla framtida DLC. Fakta

Jag köpte BF3+B2k innan release och är det någon som ska vara lite sur så är det jag, premium får ju gratis B2K om dom inte har det sedan tidigare. Men så funkar inte vuxna människor, jag har fått vad jag betalade för och får leva med det.

OM NI INTE VILL HA SKITEN, KÖP DET INTE, MEN GNÄLL INTE PÅ MODELLEN, DET ÄR NI SOM VÄLJER OCH DICE TVINGAR ER INTE TILL NÅGOT.

EDIT: Jag fattar inte hur man kan oja sig över förtur i serverköer, det är ju bara att signa upp på en server utan kö, vilket jag gör i vilket fall som helst, så är förtur satt ur spel.

Min sammanfattning, bra erbjudande från DICE men inget för mig, jag köper armor dlc separat, sparar min stats, behöver ingen förtur i köer och behöver inte mer xp och dogtags är för lökar. Kul för er som vill ha det ovanstående, vi syns på slagfältet!

Ett begåvat och väl formulerat inlägg! Sug på den ni pojkar små...

Jag kan dock förstå vissas vrede, 500 kr är ju en slant om man inte har så hög månadspeng...

Medlem

Fanns en gång i tiden när spel släpptes kompletta..

Medlem

Fy fan för er som stödjer sånt här.

Medlem

Blir lite trött på att bolagen alltid tycker att $=€, 49,99$ blir 49,99€ i detta fallet alltså. Varför inte ta betalt i £ när ni ändå håller på ?

Annars ser väl detta ut som en bra deal ändå, bättre än att betala styckpris för varje enskild expansion i varje fall. Nackdelen är ju att det känns som att man MÅSTE köpa detta premiumpaket för att inte vara dumsnål, vilket så klart är EA's plan också.

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av roftg:
Skrivet av bandite:

Ett företag har en produkt och vill utveckla den för att tjäna mer, är det konstigt? Det är ett vinstdrivande företag. Varför inte köpa aktier i EA och låta alla de som ni kallar idioter fylla era fickor utan ni behöver göra nåt aktivt? Jag hör väldigt lite klagomål på att Blizzard tagit betalt månadsvis för WoW i åratal? Eller det är mer ok för det är inte ett FPS?

men seriöst,, du kan ju inte jämföra battlefield 3 och deras DLC med wow`s månadskostnad eller ngt annat mmo med månadskostnad..

jag tror alla förstår varför dice,men framförallt ea gör såhär.. men bara för att man förstår så behöver man väl inte hålla med...

Varför kan man inte jämföra det med Wow?

det kan du fundera ut själv, jag tycker det är uppenbart så anser frågan som onödig.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av roftg:

men du, fattar du inte, eller vad är det med dig?
det är ju det här med att man hela tiden ska betala mer och mer för ett spel man redan betalat dyra pengar för en gång.

Men du, fattar du inte, eller vad är det med dig? Du har ju fått det du betalat för. Det du erbjuds är ju att få tillgång till saker i spelet _tidigare_ än innan. Det vill säga: sakerna finns där och du kan få tag på dom, bara att du "går runt" spärren så att du får tillgång till sakerna med en gång.

Sedan så får man ju extrasaker med, som _inte_ finns i spelet och som du därmed inte har betalat för tidigare.

ROFL..
jag har inte betalat en spänn,spelar inte bf3..
det var mer ett svar från mig om varför folk klagar,att dom tycker upplägget är fel

Medlem
Skrivet av Bruttan:

1. Du/ni har köpt BF3, antingen med B2k eller utan, och det innebår att du fått tillgång til HELA SPELET. Fakta!
2. DICE har valt en affärsmodell som bygger på B2P samt DLC. B2P täcker utvecklingskostnaderna för BF3 vanilla samt genrerar vinst utifrån ägarnas vinstkrav. DLC täcker utvecklingskostnaderna för just DLC samt adderar vinst. Vinst beräknas inte på totalt antal tjänade kronor utan på vad som kallas marginal vilket är en procentsats av satsat kapital, ju mer kostnader (utveckling) ju mer intäkter måste man ha för att bibehålla relationen. Fakta.
3. Om man inte vill köpa en DLC så kan man fortfarande spela hela spelet man köpt, dvs BF3 vanilla alt B2K. Fakta
4. Om man väljer premium så får man ALLA DLC till en lägre kostnad än att köpa dom separat. Fakta
5. Man kan köpa dom separat om man vill men betalar då lite mer för varje DLC. Fakta
6. Det är smart att belöna lojal kunder och kunder som spenderar mycket pengar på företagets produkter. Fakta
7. DICE vill belöna sina lojala kunder med en bra bundle, vilket det är, speciellt om man inte har B2K.
8. Om man är som mig och bara vill ha en DLC så köper jag den men får då stå mitt kast att inte ha prioritet i serverköer eller mer xp eller resetta stats. Alternativt, om detta är viktigt för mig, så köper jag ändå. Oavsett så har jag ett val och det valet påverkar inte på något sätt mitt initiala köp av BF3 vanilla+B2K. Fakta
9. Det är en engångssumma, inget abonnemang och som engångssumma så kan det ju vara en kanondeal, vi vet ju inte hur många DLC som kommer att komma och det kan bara bli bättre för det är ju för alla framtida DLC. Fakta

Jag köpte BF3+B2k innan release och är det någon som ska vara lite sur så är det jag, premium får ju gratis B2K om dom inte har det sedan tidigare. Men så funkar inte vuxna människor, jag har fått vad jag betalade för och får leva med det.

OM NI INTE VILL HA SKITEN, KÖP DET INTE, MEN GNÄLL INTE PÅ MODELLEN, DET ÄR NI SOM VÄLJER OCH DICE TVINGAR ER INTE TILL NÅGOT.

EDIT: Jag fattar inte hur man kan oja sig över förtur i serverköer, det är ju bara att signa upp på en server utan kö, vilket jag gör i vilket fall som helst, så är förtur satt ur spel.

Min sammanfattning, bra erbjudande från DICE men inget för mig, jag köper armor dlc separat, sparar min stats, behöver ingen förtur i köer och behöver inte mer xp och dogtags är för lökar. Kul för er som vill ha det ovanstående, vi syns på slagfältet!

Tack! Stor eloge till dig som tog dig tid att skriva ett välformulerat inlägg som faktiskt tar upp saker ur en faktabaserad vinkel, och faktiskt kan motivera allt på ett bra sätt. Jag har tappat orken med detta whinande nu.

Skrivet av roftg:

ROFL..
jag har inte betalat en spänn,spelar inte bf3..
det var mer ett svar från mig om varför folk klagar,att dom tycker upplägget är fel

Så du sitter och förolämpar folk till höger vänster, kastar skit på BF3, säger att DICE är skit osv, OCH DU HAR INTE ENS SPELAT BF3? Jag brukar försöka hålla god ton, men nej fy fan, nu får du skärpa till dig och dra dig upp ur rännstenen människa.

Skrivet av Bizzy:

Blir lite trött på att bolagen alltid tycker att $=€, 49,99$ blir 49,99€ i detta fallet alltså. Varför inte ta betalt i £ när ni ändå håller på ?

Anledning till detta är för att 50€ = $40. $40 + 25% moms = 50€. Så det är inte riktigt $=€. Det ser ju dock ganska trist ut.

Skrivet av Zenox:

Varför skulle man vilja göra reset på sina stats?

Vad jag fattar så ingår ju inga nya kartor heller utan bara att man får möjlighet att köpa dom 2 veckor tidigare? I så fall känns Premium alldeles för dyrt med tanke på vad man får.

Jodå, alla kartor osv i expansionerna ingår. Du får de inkluderat i Premium, och du får det tidigare. Du behöver alltså inte köpa de utöver premium.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Har kartpaket som detta någonsin varit gratis? låter så på kommentarerna som skrivs här

Medlem

När de fixat allt fusk online så kan man börja spela igen...

Fast gillar egentligen inte cod/BF spelen av i dag. Saknar den där trevliga strategi teamwork som fanns i tex: BF2 och BF2142
Men den spel typen passar väl inte in i dagens online spelande där det mesta går ut på att jaga poäng samt skryt KD. Så man har väl egentligen lämnat FPS spelandet bakom sig i dag.
Klatr de ska ha betalt för extra lull lull om någon vill köpa.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

@intro18; Bra fråga, satt och funderade på samma sak. Kartpaket och expansioner var väl aldrig gratis. Hur många satt och skrek "En gång släpptes spel kompletta!!!" när expansionerna till BF2 släpptes? Vad jag vill minnas, inte många.

@Chopper; Det beror ju dock på vilken platoon du spelar med. Jag spelar med ett gäng som satsar på taktiskt samarbete, och där hela poängen är att göra sin roll bra. Dogtags osv kan användas för att det är kul, men skrytfaktorn är självklart liten imo.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

En bra deal!

Det jag tycker är lite konstigt är förtur i köer. Dock är det ju enkelt att söka upp servrar utan kö

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av Bruttan:

1. Du/ni har köpt BF3, antingen med B2k eller utan, och det innebår att du fått tillgång til HELA SPELET. Fakta!
2. DICE har valt en affärsmodell som bygger på B2P samt DLC. B2P täcker utvecklingskostnaderna för BF3 vanilla samt genrerar vinst utifrån ägarnas vinstkrav. DLC täcker utvecklingskostnaderna för just DLC samt adderar vinst. Vinst beräknas inte på totalt antal tjänade kronor utan på vad som kallas marginal vilket är en procentsats av satsat kapital, ju mer kostnader (utveckling) ju mer intäkter måste man ha för att bibehålla relationen. Fakta.
3. Om man inte vill köpa en DLC så kan man fortfarande spela hela spelet man köpt, dvs BF3 vanilla alt B2K. Fakta
4. Om man väljer premium så får man ALLA DLC till en lägre kostnad än att köpa dom separat. Fakta
5. Man kan köpa dom separat om man vill men betalar då lite mer för varje DLC. Fakta
6. Det är smart att belöna lojal kunder och kunder som spenderar mycket pengar på företagets produkter. Fakta
7. DICE vill belöna sina lojala kunder med en bra bundle, vilket det är, speciellt om man inte har B2K.
8. Om man är som mig och bara vill ha en DLC så köper jag den men får då stå mitt kast att inte ha prioritet i serverköer eller mer xp eller resetta stats. Alternativt, om detta är viktigt för mig, så köper jag ändå. Oavsett så har jag ett val och det valet påverkar inte på något sätt mitt initiala köp av BF3 vanilla+B2K. Fakta
9. Det är en engångssumma, inget abonnemang och som engångssumma så kan det ju vara en kanondeal, vi vet ju inte hur många DLC som kommer att komma och det kan bara bli bättre för det är ju för alla framtida DLC. Fakta

Jag köpte BF3+B2k innan release och är det någon som ska vara lite sur så är det jag, premium får ju gratis B2K om dom inte har det sedan tidigare. Men så funkar inte vuxna människor, jag har fått vad jag betalade för och får leva med det.

OM NI INTE VILL HA SKITEN, KÖP DET INTE, MEN GNÄLL INTE PÅ MODELLEN, DET ÄR NI SOM VÄLJER OCH DICE TVINGAR ER INTE TILL NÅGOT.

EDIT: Jag fattar inte hur man kan oja sig över förtur i serverköer, det är ju bara att signa upp på en server utan kö, vilket jag gör i vilket fall som helst, så är förtur satt ur spel.

Min sammanfattning, bra erbjudande från DICE men inget för mig, jag köper armor dlc separat, sparar min stats, behöver ingen förtur i köer och behöver inte mer xp och dogtags är för lökar. Kul för er som vill ha det ovanstående, vi syns på slagfältet!

Tack! Stor eloge till dig som tog dig tid att skriva ett välformulerat inlägg som faktiskt tar upp saker ur en faktabaserad vinkel, och faktiskt kan motivera allt på ett bra sätt. Jag har tappat orken med detta whinande nu.

Skrivet av roftg:

ROFL..
jag har inte betalat en spänn,spelar inte bf3..
det var mer ett svar från mig om varför folk klagar,att dom tycker upplägget är fel

Så du sitter och förolämpar folk till höger vänster, kastar skit på BF3, säger att DICE är skit osv, OCH DU HAR INTE ENS SPELAT BF3? Jag brukar försöka hålla god ton, men nej fy fan, nu får du skärpa till dig och dra dig upp ur rännstenen människa.

Skrivet av Bizzy:

Blir lite trött på att bolagen alltid tycker att $=€, 49,99$ blir 49,99€ i detta fallet alltså. Varför inte ta betalt i £ när ni ändå håller på ?

Anledning till detta är för att 50€ = $40. $40 + 25% moms = 50€. Så det är inte riktigt $=€. Det ser ju dock ganska trist ut.

Skrivet av Zenox:

Varför skulle man vilja göra reset på sina stats?

Vad jag fattar så ingår ju inga nya kartor heller utan bara att man får möjlighet att köpa dom 2 veckor tidigare? I så fall känns Premium alldeles för dyrt med tanke på vad man får.

Jodå, alla kartor osv i expansionerna ingår. Du får de inkluderat i Premium, och du får det tidigare. Du behöver alltså inte köpa de utöver premium.

Börjar smått tro att du jobbar för Ea/Dice

Medlem

Nej, jag är neutral, och är så i alla trådar. Jag sitter inte och skriker över saker, utan skriver konstruktivt och svarar på det som ges.

Det som du uppstår är något som kallas för konstruktiv respons, samt god ton. Jag tar inte DICE parti om jag inte anser att communityn klagar i onödan. I detta fallet så ställer jag mig på DICE sida av samma anledningar som bruttan skriver här ovan.

PS. Diggar ditt forum-nick. Afrika är en världsdel dock, det vet du va?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

jag äger inte b2k så detta blir lönt för mig eftersom man får med nya dlc och lite annat smått och gott, värt för dem som inte äger b2k än.

DLC har ju funnits ett bra tag nu, man börjar ju vänja sig. näst intill alla spel man köper vet man kommer få dlc men man köper dem ändå. så man har väl accepterat att man inte får "fulla" spelet på en gång.


signatur

Xbox live gamertag : Jonas Andersson

Medlem

Sen är det ju viktigt att se skillnaden på content som skulle ha varit med i spelet från början (Prothean-companion i ME3), och content som läggs till i efterhand som extra innehåll, valfritt sådant.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

" r3lev4nt"
@Chopper; Det beror ju dock på vilken platoon du spelar med. Jag spelar med ett gäng som satsar på taktiskt samarbete, och där hela poängen är att göra sin roll bra. Dogtags osv kan användas för att det är kul, men skrytfaktorn är självklart liten imo.[/quote]

Om man spelar i clan så kan man nog få lite av det där jag nämde. Så för en kasual spelare som tar lite kul spel emellanåt finns det inte mycket kvar av det "naturliga team play" kvar i MP träsket att hoppa in som singel spelare Men oftast så är clan spelandet ställt så att du måste spela ganska mycket + att du bör ha ganska hög KD för att överhuvudtaget få joina clanen.
Har spelat i många clan ligor men har inte tiden det tar i dag. Att bara hoppa in emellanåt suger då ganska hårt. + att bli totalt ägd av några fuskare, det gör att singel inhopp verkligen tappar sin tjusning i dag.
Visst upp till var och en men personligen vil man ju "röja lite emellan åt då man får tid men det stora tråkiga fusket förstör ihop med avsaknad av naturligt teamwork ingame. Som var en del av tidigare fps spel. Så har nog tyvärr spelat färdigt BF serier.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Hmmm...ok.

Någon som hört om de har för avsikt att först fixa de många problem som finns med spelet?

Jag menar, om de nu ska ta ytterligare betalt för saker, så kanske man skulle kunna förvänta sig ett väl fungerande spel också?

Jag tänker på de kända och uppenbara problemen som spelet har med t.ex. sin dåliga hitdetection och de tonvis av cheats som finns tillgängliga.

SE

Medlem

Haha, så fort Dice/EA får lite kritik hittar man 10 inlägg av r3lev4nt som tappert försöker försvara företaget mot en fruktansvärt besviken kundbas. Praoat på Dice eller?

Faktum är att spelet i sitt nuvarande skick är under all kritik. Finns fortsatt extremt mycket buggar, dålig nätverkskod och slö kommunikation från företaget via officiella kanaler. Kritiska buggar tar ibland månader att fixa. Fusken som finns nu är samma som funnits sedan betan, och absolut ingenting görs åt saken. Istället för att fixa alla problem som finns vill man istället ha 500 spänn för nytt content som tveklöst kommer lida av lika stora problem.Vilket skämt.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Nej, jag är neutral, och är så i alla trådar. Jag sitter inte och skriker över saker, utan skriver konstruktivt och svarar på det som ges.

Det som du uppstår är något som kallas för konstruktiv respons, samt god ton. Jag tar inte DICE parti om jag inte anser att communityn klagar i onödan. I detta fallet så ställer jag mig på DICE sida av samma anledningar som bruttan skriver här ovan.

öhmm...

Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av roftg:

ROFL..
jag har inte betalat en spänn,spelar inte bf3..
det var mer ett svar från mig om varför folk klagar,att dom tycker upplägget är fel

Så du sitter och förolämpar folk till höger vänster, kastar skit på BF3, säger att DICE är skit osv, OCH DU HAR INTE ENS SPELAT BF3? Jag brukar försöka hålla god ton, men nej fy fan, nu får du skärpa till dig och dra dig upp ur rännstenen människa.

oj vad många påståenden du kommer med som inte stämmer
jag har inte förolämpat ngn, jag har inte sagt att dice är skit, jag har inte sagt att jag inte spelat bf3,jag har inte kastat skit på bf3
tycker mer du förolämpar mig genom att komma med påståenden om mig som inte har ngn verklighetsförankring.

Medlem
Skrivet av roftg:

det kan du fundera ut själv, jag tycker det är uppenbart så anser frågan som onödig.

Jaha, givande diskussion. Jag är inte den enda som inte förstår detta. Jaja....


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av conthox:
Skrivet av roftg:

men du, fattar du inte, eller vad är det med dig?
det är ju det här med att man hela tiden ska betala mer och mer för ett spel man redan betalat dyra pengar för en gång.

Men du, fattar du inte, eller vad är det med dig? Du har ju fått det du betalat för. Det du erbjuds är ju att få tillgång till saker i spelet _tidigare_ än innan. Det vill säga: sakerna finns där och du kan få tag på dom, bara att du "går runt" spärren så att du får tillgång till sakerna med en gång.

Sedan så får man ju extrasaker med, som _inte_ finns i spelet och som du därmed inte har betalat för tidigare.

ROFL..
jag har inte betalat en spänn,spelar inte bf3..
det var mer ett svar från mig om varför folk klagar,att dom tycker upplägget är fel

När jag skrev "du" menade jag nödvändigtsvis inte just dig. Utan "du" som i betydelsen "man". (Som t ex i "man betalar inte extra" eller "det får man inte göra".)

Precis som ditt inlägg var en förklaring till varför folk klagar, så var mitt inlägg riktat till de som klagar.

// edit

Skrivet av roftg:

jag har inte förolämpat ngn, jag har inte sagt att dice är skit, jag har inte sagt att jag inte spelat bf3,jag har inte kastat skit på bf3
tycker mer du förolämpar mig genom att komma med påståenden om mig som inte har ngn verklighetsförankring.

Anledningen till att inlägget tolkades så, kanske berodde på ditt "men du, fattar du inte, eller vad är det med dig?" som i princip idiotförklarar den du pratar med ditt påstående om att "han inte förstår". Ungefär som att alla som inte tycker som du och därmed "förstår" det som du anser vara rätt inte är smarta nog.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Morkrah:

Haha, så fort Dice/EA får lite kritik hitter man 10 inlägg av r3lev4nt som tappert försöker försvara företaget mot en fruktansvärt besviken kundbas. Praoat på Dice eller?

Det är inte bara här, det ylas friskt överallt på forumet, och jag postar på många ställen på samma sätt. Mitt enda mål är att försöka få en neutral och välfungerande diskussion, inte att alltid vara pro-dice.

Ang. De problem du nämner så har jag som tur är sluppit merparten av de, så jag kan inte riktigt relatera. Det enda problemet jag får då och då är "Connection to EA Online has been lost." Input-lagg, dålig prestanda med mera är inget jag egentligen råkat ut för alls. Värre var det i Max Payne 2 där jag hade ca 5 sekunder input-lagg från tangentbordet. Det var tider det!

Kom också ihåg dock, att det är olika personer som utvecklar DLC och som jobbar på patchar. Det är inte så fruktansvärt enkelt att göra en patch som folk ofta verkar tro.

Skrivet av roftg:

oj vad många påståenden du kommer med som inte stämmer
jag har inte förolämpat ngn, jag har inte sagt att dice är skit, jag har inte sagt att jag inte spelat bf3,jag har inte kastat skit på bf3
tycker mer du förolämpar mig genom att komma med påståenden om mig som inte har ngn verklighetsförankring.

Fast då får du nog faktiskt tänka på hur du formulerar dig. För att du kritiserar BF3 framstår ganska tydligt här i tråden, iallafall på det sätt som jag tolkar det. På ett forum kan du heller aldrig klandra andra för att de inte förstår, då det är upp till dig att se till att folk förstår vad du menar.

Som respons på att du har spelat BF3; Du säger alltså öppet att du har piratkopierat BF3, eller? För du har ju inte spenderat en krona på det, men du har spelat det. Och har du spelat det hos en kompis eller liknande har du mest säkerligen inte fått en rättvis bild av upplevelsen.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Bruttan:

Fakta!

Bruttan jag tror inte du förstår vad fakta är. Man kan exempelvis inte kalla okända faktorer som framtida prissättning för dlc för fakta.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

@Paddington, kalla det då för common knowledge. Att DLC'erna kommer kosta ungefär samma är ett ganska säkert antagande. Det lär iallafall inte krypa ner emot 50-lappen. Och såvida de inte gör det, har du tjänat pengar på det.

Det är väl sant att det inte är fakta, men det är iallafall i min (och tydligen bruttans) mening ganska självklart att de kommer ha liknande pris på kommande. Ska vi hårddra diskussionen av fakta kan folk heller inte riktigt säga mycket om Close Combat, då det inte är släppt än. Videorna vi har sett kan vara vinklade, och behöver inte nödvändigtvis ge en korrekt bild av produkten.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Nja, förtur i köer känns ju lite fel. Finns bättre sätt att belöna de får som köper sådant här "Premium" eller "Elite"-skräp. Nu spelar jag knappt BF3 längre men det är ju ändå en tråkig utveckling för serien.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av roftg:

oj vad många påståenden du kommer med som inte stämmer
jag har inte förolämpat ngn, jag har inte sagt att dice är skit, jag har inte sagt att jag inte spelat bf3,jag har inte kastat skit på bf3
tycker mer du förolämpar mig genom att komma med påståenden om mig som inte har ngn verklighetsförankring.

Fast då får du nog faktiskt tänka på hur du formulerar dig. För att du kritiserar BF3 framstår ganska tydligt här i tråden, iallafall på det sätt som jag tolkar det. På ett forum kan du heller aldrig klandra andra för att de inte förstår, då det är upp till dig att se till att folk förstår vad du menar.

Som respons på att du har spelat BF3; Du säger alltså öppet att du har piratkopierat BF3, eller? För du har ju inte spenderat en krona på det, men du har spelat det. Och har du spelat det hos en kompis eller liknande har du mest säkerligen inte fått en rättvis bild av upplevelsen.

var har jag kritiserat bf3?
spelat det hos en kompis,,inte fått en rättvis bild,herregud, vad är det här
.. pratar vi om spelet i sig och hur det är att spela bf3 nu helt plötsligt?

jag kanske har fått spelet,varför måste du veta det,?
du säger att jag ska formulera mig bättre?,
men du kan komma med antydningar om att jag skulle ha piratkopierat spelet,

och när du kommer med andra felaktiga påståenden och får det påpekat så kommer du med ngt helt annat som att jag skulle piratkopierat spelet. vafan

så om man inte spelat spelet så kan man inte få skriva ett inlägg ang dlc i ett forum ,,, här är det ju inte spelet i sig direkt som det pratas om utan det faktum att det hela tiden kommer en massa olika dlc som man ska betala för.

Medlem

Jag frågade angående hur du hade spelat spelet. Och att prata om spelet i sig utan att ha spelat spelet känns heldumt, helt enkelt för att man inte har någon grund i det man pratar om då. Jag sa heller inte att jag måste veta, du får säga precis vad du vill, och ingen kan ju tvinga dig till annat.

Därav; Jag påstod aldrig att du piratkopierat spelet. Du fick det däremot att verka så, vilket inte jag kan rå för. Återigen, sen när SKA du betala för DLC? Var de inte valfria, eller missade jag den delen?

Spelar ingen roll, jag orkar inte med nivån i dessa diskussioner längre. Vill du ta detta vidare kan du skicka ett PM, kommer inte öppna notifieringen från denna tråd i vilket fall.

Ha en bra kommande dag och senare helg!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Jag frågade angående hur du hade spelat spelet. Och att prata om spelet i sig utan att ha spelat spelet känns heldumt, helt enkelt för att man inte har någon grund i det man pratar om då. Jag sa heller inte att jag måste veta, du får säga precis vad du vill, och ingen kan ju tvinga dig till annat.

Därav; Jag påstod aldrig att du piratkopierat spelet. Du fick det däremot att verka så, vilket inte jag kan rå för. Återigen, sen när SKA du betala för DLC? Var de inte valfria, eller missade jag den delen?

Spelar ingen roll, jag orkar inte med nivån i dessa diskussioner längre. Vill du ta detta vidare kan du skicka ett PM, kommer inte öppna notifieringen från denna tråd i vilket fall.

Ha en bra kommande dag och senare helg!

i win!

och ännu en gång, det är inte spelet i sig som är på tapeten, det är dlc whatever kalla det vad du vill och att det kostar pengar vilket för många verkar snålt av ea/dice

roligt när ngn kommer med massa felaktiga saker och sen säger jag vill inte va med nu, ta det i pm....:-P

Skriv svar