Crysis - Varning enligt mig.

Inaktiv

Det här spelet var tamefan ett humorspel. Men roligt, det var det absolut inte. Bara förargande! Slöseri med energi, tid, pengar, utrymme och luft.

Medlem

Diskussionen är avslutat och tråden är låst. Det är mot reglerna att skriva i låsta trådar...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Är tråden låst?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Ja, tråden är låst:
"Alla har olika åsikter men Crysis är bättre än CoD4.
Så, nu var diskussionen avklarad. "


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Är det mitt sunkiga duel core proscessor eller är spelet lite lätt bugigt? favo buggar
1. Hoppar litekonstigt och jag får helt plötsligt se min karaktär som om han hade 4 armar fast inifrån. Om jag t ex tar fram 2 pistoler så ser jag 4.

2. Skjuter på ett träd med shotgun och hela trädet försvinner

3. Åker med båt på vatten och det blir sådana hära vatteneffekter med propellen, det sprutar vatten efter båten alltså, och när jag åker upp på land fortsätter det.

4. Windows vista ultimate dampar på crysis och tvingar mig att stänga av utan att spara.

5. Alla ljus effekter försvinner och det som tidigare varit mörkt(skuggat) är nu kolsvart och du måste använda ficklampa i skjulen.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

1, 2, 4 och 5 har inte hänt mig... konstigt, förästen kan inte du läsa theHarmlessWarrior? Tråden är låst ju. Sluta skriv, starta en ny instället...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Vila i frid

Har jag låst tråden? :crazy:


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Vah? det trodde jag med :S

Lås den för bövelen!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Tja!

Till grabben som klagar. Köp en ny dator eller spela ett annat spel.

Själv har jag ett 8800 GTX 768MB, DuoCore, 2Gb Ram osv.

Funkar hur bra som helst med 1280x1024, 8x AA allt på HIGH.

Jag tycker att Crysis är överlägset det bästa o snyggaste FPS som jag har spelat och jag har spelat de flesta spel i denna kategori sedan 1999.

Tack för mig!


signatur

XP Intel Core Duo 6600 2,4 GHz
NVIDIA GeForce GTX 460, 1024MB, 3GB/RAM

Medlem

Tack för det


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Spelet är ju faktiskt inget vidare.
Och de märks ju på försäljnings sifforna också.

Cod4 all seh way.

Inaktiv

Usch.. dålig kommentar.

Varför tkr du det?
Och Crysis har ju sålt bättre än CoD 4 på PC.. så wah!?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

nj
Medlem
Skrivet av DarthZ:

Usch.. dålig kommentar.

Varför tkr du det?
Och Crysis har ju sålt bättre än CoD 4 på PC.. så wah!?

Enligt vilka källor har Crysis sålt bättre än CoD4?
Kikar man lite bland de sammanställda försäljningslistorna för PC-spel som finns här så ligger då CoD4 några placeringar över Crysis i varenda lista de båda är med på tex i Australien/England/USA, hittar dock inget liknande när det gäller den svenska försäljningen för tillfället.

Medlem

Han har rätt, crysis har sålt bättre än cod4 till PC. Det är bara att kolla runt lite. Det är bara i usa som det sålt dåligt för att alla amerikaner är dumma i huvet och/eller har dåliga datorer...

Cod4 ligger inte på samma nivå som crysis, långt ifrån;
Crysis VS COD 4: A Video Commentary

Cod4 är för likt cod2, både grafik, ljud och spelmässigt. Linjärt, taskig AI kombinerat med ändlöst med respawnande fiender som springer från punk A till punk B på ett skriptat sätt, kommer som på led lol. Uch, relativt underhållande enkel och slapp linjärspangare att spela igenom en gång, tog mig inte lång tid att baxa igenom...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av nj:
Skrivet av DarthZ:

Usch.. dålig kommentar.

Varför tkr du det?
Och Crysis har ju sålt bättre än CoD 4 på PC.. så wah!?

Enligt vilka källor har Crysis sålt bättre än CoD4?
Kikar man lite bland de sammanställda försäljningslistorna för PC-spel som finns här så ligger då CoD4 några placeringar över Crysis i varenda lista de båda är med på tex i Australien/England/USA, hittar dock inget liknande när det gäller den svenska försäljningen för tillfället.

Såg en lista alldeles innan jul där det stog att Crysis sålt "TOTALT" fler PC exemplar än vad CoD 4 hade. Ska försöka leta fram den..


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

nj
Medlem
Skrivet av Laxen:

Han har rätt, crysis har sålt bättre än cod4 till PC. Det är bara att kolla runt lite. Det är bara i usa som det sålt dåligt för att alla amerikaner är dumma i huvet och/eller har dåliga datorer...

Vad sägs om att hosta upp en källa som visar det svart på vitt? För jag hittar bara saker som visar att både ditt och Darthz uttalanden är rena påhitt.

Som sagt så var det där inte bara amerikanska försäljningen utan det fanns listor från England och Australien med.

Sökte lite till och hittade åter en gång de topplistor som publicerats här på FZ lite titt som tätt.
Tyvärr så är de inte så väluppdaterade då den senaste är från v47 och där låg då CoD4 bättre till än Crysis, vecka 46 däremot så sålde Crysis bättre än CoD4.
Hype.se så kan man hitta försäljningslistor för vecka 48, 49 samt 50 och där CoD4 alla veckorna ligger på första eller andraplats i PC-listan (och Crysis som bäst har åttonde plats), samt ligger bra till i den totala försäljningslistan, i vilken Crysis inte ens finns med bland top20...

Är vi svenskar, precis som amerikaner, dumma i huvvet och/eller har dåliga datorer (för att använda dina ord Laxen) eller kan det bara vara så att spelet en del i det här forumet så blint försvarar inte är så populärt som ni vill få det att verka?

Inaktiv
Skrivet av Laxen:

Cod4 ligger inte på samma nivå som crysis, långt ifrån;
Crysis VS COD 4: A Video Commentary

Crysis ligger inte på samma nivå som Cod4, långt ifrån;
[http://www.tomsgames.com/us/site/flash_videos/second_take_cal...]

Men ärligt talat, det är två bra spel båda två. Man kommer inte särskilt långt med att diskutera vilket som är bäst. Spelen har sina fördelar och nackdelar.

Medlem

Han sitter ju bara och snackar en massa skit rent ut sagt... Han tycker att det är bättre för att det är mer wall-to-wall intensitet... och sättet spelet är upplagt på, som en skiva med god mat som kommer, inga valmöjligheter, ingen interaktivitet. Han pratar inget om att det är linjärt, om att det inte är interaktivt någon stanns, inget om att mycket av ljuden är tagna från cod2, ingenting om att spelet var kortare än crysis. Crysis kommer det ju ändå en fortsättning på, det gör det inte till cod4. Han pratar inget om att AI'n är dålig eller om att fienderna spawnar om och om igen i oändlighet tills man rört sig framåt till nästa punkt. Cod4 är ju precis som cod2 en slussning från punkt A till punk B, du kan inte välja att inte göra något eller att hoppa över något, du kan inte välja andra vägar eller någonting, inget av detta nämner han.

Han tycker inte att crysis är mycket snyggare än cod4. Det säger ju allt om den där killen. Så har han spelat igeonom det 3 gånger redan... haha, man kan bara spela spelet på ett sätt, inte mycket kommer att förändras nästa gång du spelar det så vadå? han kanske är besatt eller jobbar för infinity ward eller nåt. Till skillnad från crysis så kommer det bli helt olikt varige gång du spelar det. Och så klagar han på lagg till och från, skaffa bättre dator eller sänk inställningarna din idiot säger jag. Sedan säger han att crysis är för mycket som Far cry, öppna omgivningar och döda "bad guys". Och cod4 då? är inte det precis som cod2? lite nya saker, death from above, enskillt sniper uppdrag, annars är det ju exakt samma sak bara nya vapen och nya miljöer. Det sa han ju inget om. Crysis är ju betydligt mer mer olikt far cry än vad cod4 är olikt cod2...

Han verkar ju totalt korkad, patetisk och dålig video intervju helt enkelt... Han jämför inte spelen beredvid varandra, han pratar ju typ inget om crysis, han bara babblar på och prisar cod4. Han pratar inget om cod4 dåliga sidor och han motiverar egentligen inte varför cod4 skulle vara bättre än crysis. Han säger att han gillar det bättre för att det är intensivare och det händer saker hela tiden. Cod4 är som en billig avsugning som är över på 2 minuter, skönt och innehållsrikt på en kort tid och med ett riktigt klimax. Inte som crysis där man blir snorpad på orgasmen mitt i all extas på slutet lol. han är för ytlig, hjärnslapp enkel aktion, inget tänkande krävs, bara ledas fram till nästa uppdrag och dålig AI som kompenseras av antalet spammande fiender som rör sig, beter sig och dör på ett skriptat sätt...

Ta en opartisk person som jämför spelet lite mer i vad dom är, hur kan man jämföra två spel om man bara sitter och snackar om och prisar det ena? Så löjligt dåligt alltså... Ge mig en riktig intervju där det jämförs på ett bra och sjyst sätt...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Laxen: Du verkar ta den här debatten lite väl personligt i dina svar. Jag håller dock med dig om att han knappt verkar vara medveten om alla möjligheter med roligt gameplay som man i crysis själv får skapa istället för att få det serverat på ett fat som i COD. Den sortens kreativa interaktivitet som kräver spelarens medvetna val lämpar sig kanske inte för alla.

Grafiken verkar vara det enda som egentligen jämförs och det har ju, som många håller med om, sällan den största inverkan på om ett spel är kul eller ej.

De olika scenarios som nämns till cod:s fördel verkar vara väldigt begränsande i hur dom kan upplevas, men det betyder ju förstås inte att dom inte kan uppskattas, däremot kan man inte dölja att upplägget är linjärt.

Ingen kan ju ge en helt objektiv syn av spelen, men jag tror nog att COD har enklare att uppskattas av flera anledningar, medans crysis i mångt och mycket är vad man gör av det, vilket jag anser är det bättre valet.

Inaktiv

Det är din åsikt, ja. Jag tycker också att Crysis är bättre. Jag ville bara säga att det faktiskt är ganska svårt att jämföra två så olika spel. Det finns väl de som inte bryr sig särskilt mycket om frihet. Jag kan ibland känna att ett linjärt upplägg faktiskt är ganska skönt. Om man vill ha ett intensivt, filmiskt actionspel och inte bryr sig om att det är linjärt är CoD 4 perfekt.

Medlem

Bra talat SidPao och Sexy.. håller med er båda, bra summeringar av crysis vs cod4 frågan. Dock måste jag säga att crysis har mycket mer än bara grafik. Närvarokännsla, atmosfär och karaktärer spelar in stor roll. Jag antar att jag tar det hela för personligt, men jag blir så trött...

Crysis är tekniskt sätt bättre än cod4 på följande punkter;

Bättre AI
Bättre grafik
Bättre fysik
Bättre animationer
Bättre ljud/nya ljud
Mindre linjärt
Mer interaktivt
Mer interaktivitet med världen och djuren
Fler val
Mer realism
Nyskapande/nytänkande
Större banor

Men i slutändan är ju allt en fråga om smak...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Håller med dig på alla punkter utom ljudet. Call of Duty's ljud är ganska svårslaget, och ljudet är väl inte Crysis starkaste sida. Men det är faktiskt inte mycket annars som CoD piskar Crysis i. Möjligtvis kanske story och karaktärer.

Medlem

Som du kanske känner till så är mycket av ljuden i cod4 tagna direkt från cod2. Så jag tycker inte dom är så bra, och speciellt inte nya. Vapnen ljuden är inte heller speciellt övertygande. I crysis är alla ljud så genomtänkta, alla olika ljud från fotstegen beroende på vilket underlag man rör sig på, alla ljud från djungeln, havet, trutarna, hönorna och alla andra djuren... Det plaskande ljudet när man vadar fram genom det grunda vattnet i floden, de nya ljudena från aliena. Innuti rymdskeppet. I cod4, allt det tjat "enemy in the opening" enemy on the second floor" jobbiga ljudet av hjärtslag man hör när man blir träffad, det jobbiga ljudet av inkommande mortars när man dör...

Tycker verkligen inte att ljudet är bättre i cod4... Vad skulle det vara?

Angående karaktärerna;

Vilka karaktärer tycker du bättre om i cod4 än i crysis? Prince? en gapig gubbe som sparkar upp dörrar åt dig och ger dig orders? Tjejtrasan du ska rädda ur helin? Mosshögen med snipern som man inte ens kan se ansiktet på och som man sedan måste släpa runt på? dina soldat kamrater med dålig AI? Eller kanske fienderna som man aldrig träffar men som man förföljer/blir misshandlad av/jagar/skjuter av en arm och sedan ett headshot på?

Förklara gärna med vad du menar med att karaktärerna i cod4 är bättre än i crysis...

Story, storyn i cod4 är ganska billig, hitta och döda dessa terrorister, rädda denna kille, och denna tjej. Bomba fiender och fordon åt oss.
I crysis ska man också rädda personer. Och så ska man undersöka/utforska situationen/ön/rymdskeppet, köra stridsvagn, flyga vtol osv, vad får man köra i cod4? inget.. man slussas på en heli som i graw ... sikta klicka. Tycker inte att man kan säga att cod4's story är bättre än den i crysis. Båda är dock bra, och trovärdiga.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Håller fortfarande med Laxen helt.

Jag tycker inte CoD 4:s singleplayer del är värd att kallas ett spel då du bara följer det som en.. ja, "spectator". Spel handlar om interaktivitet och val, inte om en jävla film. Bra story har CoD 4 inte heller, lika dålig som en action B film full med klichor.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Karaktärer är en smaksak.

Storyn är en smaksak.

Att mycket av ljudet är tagit från Call of Duty 2 spelar väl ingen roll om det är bra? Håller inte med dig angående vapenljuden. Jag tycker att alla vapen faktiskt låter riktigt bra. Får dock hålla med om att rösterna från soldaterna i CoD är repetitiva, men det är nordkoreanernas röster i Crysis också.

Medlem

Så du tycker alltså att cod4 har starkare/mer intressanta karaktärer än i crysis nu mot förmodan?

En hel del av ljuden är tagna från cod2 vilket är rejält störande. Speciellt om man nyss spelat igenom cod2. Det tyder på lathet och dåligt med ambition att man använder samma ljud från en föregångare. Finns både fler och mer genomtänkta ljud i crysis, hela ljud systemet i crysis är mer genomgående och genomtänkt än i cod4. Det är så mycket som fattas i cod4, det hade kunnat blivit ett toppen spel om de hade lagt lite mer ambition och tid på spelet. Det känns ärligt talat lite som en modern mod till cod2 till och från än ett nytt spel.

Byter du så att nordkoreanerna pratar koreanska så märker du inte att deras röster är till och från repetiva.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Nä, för mig är det nog ganska 50/50 med karaktärerna. De kunde varit bättre i båda spelen.

Jag tycker inte det är säskilt störande med ljudet. Var i och för sig ett tag sen man lirade CoD 2.

Mm, jag vet. Får nog fixa det faktiskt med koreanernas röster.

Medlem

De som anser Crysis dåligt är de som inte klarade av det.

Och en kort fråga bara; Hur ofta ser allt gräs olika ut? Varje gräsmatta i verkligheten ser exakt likadan ut som den förra. Sluta whina och fortsätt spela det istället.

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

De som anser Crysis dåligt är de som inte klarade av det.

Och en kort fråga bara; Hur ofta ser allt gräs olika ut? Varje gräsmatta i verkligheten ser exakt likadan ut som den förra. Sluta whina och fortsätt spela det istället.

Varje gräsmatta ser inte alls ut som den förra...

Jag tycker det var ett bra spel, fysik och grafik var strålande! Men det saknades något, jag blev aldrig motiverad att fortsätta.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Jag tycker det var ett bra spel, fysik och grafik var strålande! Men det saknades något, jag blev aldrig motiverad att fortsätta.

Det får mig att undra ifall Crysis verkligen är din typ av spel.;)

Skriv svar