Vi spelar RISK! Världen är räddad av den blå fanan, Grattis Mr. G!

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:

Fegt, låter mera smart än fegt. Orkar inte sitta och spela ett spel jag inte KAN vinna?

Nej, med den attityden blir det svårt att åstadkomma nåt överhuvudtaget.

Skrivet av Strumpa:

Men jag gav inte upp ialf, hade praktiskt taget redan förlorat.

Du gav upp på sida 10. Ser att du ändrat ditt inlägg där;
Redigerat 2010-02-20 22:25 av Strumpa
I wonder why.

Medlem
Skrivet av Andersson:
Skrivet av Strumpa:

Fegt, låter mera smart än fegt. Orkar inte sitta och spela ett spel jag inte KAN vinna?

Nej, med den attityden blir det svårt att åstadkomma nåt överhuvudtaget.

Okej, ring mig när du är världens rikaste man, resen i rymden, levt i 500 år, bott i en okänd galax, fiskat abborre med påven, blivit rockstjärna osv osv.
Vissa saker är praktiskt taget omöjliga att uppnå. Så varför ens försöka att klara det omöjliga?

Skrivet av Andersson:
Skrivet av Strumpa:

Men jag gav inte upp ialf, hade praktiskt taget redan förlorat.

Du gav upp på sida 10. Ser att du ändrat ditt inlägg där;
Redigerat 2010-02-20 22:25 av Strumpa
I wonder why.

Jag ändrade det då det inte riktigt uttryckte vad jag just gjorde. Okej vi kan säga såhär, jag gav upp med att försöka klara det omöjliga. Lycka till med att klara det, kommer skratta när du förlorar

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:

Vissa saker är praktiskt taget omöjliga att uppnå. Så varför ens försöka att klara det omöjliga?

Du kanske har missat det också. Tärningar är helt random, ingen omöjlighet.

Skrivet av Strumpa:

jag gav upp

Indeed.

Skrivet av Strumpa:

Lycka till med att klara det, kommer skratta när du förlorar.

Skratta på du. När jag förlorar så har jag iaf gjort mitt bästa och inte gett upp.

Medlem
Skrivet av Andersson:

jag förlorar

Inaktiv

Skillnaden är att du gav upp och jag har inte förlorat.

Medlem
Skrivet av Andersson:

jag förlorar

Medlem

Jaja, break up guys! Back to your corners! (Strumpa får gå ut till omklädningsrummet)

Medlem
Skrivet av TobbeW:

Jaja, break up guys! Back to your corners! (Strumpa får gå ut till omklädningsrummet)

Ja, meningslös fight då han inte verkar fatta varför jag gav upp. Han tror ärligt att jag är feg, en vekling. Bara för att jag gav upp i ett risk spel över internet! XD

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:

Ja, meningslös fight då han inte verkar fatta varför jag gav upp. Han tror ärligt att jag är feg, en vekling. Bara för att jag gav upp i ett risk spel över internet! XD

Bara för att vi spelar RISK över internet så ändrar det inte min syn på feghet. Det är fegt att lämna ett spel innan det är slut oavsett om det är på webben eller IRL. I båda fallen handlar det om att man inte törs acceptera en förlust.

Medlem

Det här är så jävla bra, fortsätt så Andersson och Strumpa

Strumpa ; Jag hade faktiskt maktbalans i åtanke när jag drog igång den första tävlingen, det gör det mer spännande när oväntade förstärkningar kommer och vänder upp och ner på folks planer.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Greger gillar't bara för att tråden har över 14.000 views nu.
Dramatik is the shit.

Medlem
Skrivet av Andersson:

Greger gillar't bara för att tråden har över 14.000 views nu.
Dramatik is the shit.

Anderssons got the rage!

Skrivet av Andersson:
Skrivet av Strumpa:

Ja, meningslös fight då han inte verkar fatta varför jag gav upp. Han tror ärligt att jag är feg, en vekling. Bara för att jag gav upp i ett risk spel över internet! XD

Bara för att vi spelar RISK över internet så ändrar det inte min syn på feghet. Det är fegt att lämna ett spel innan det är slut oavsett om det är på webben eller IRL. I båda fallen handlar det om att man inte törs acceptera en förlust.

Haha, så när jag skrev att "Jag ger upp, xhosa har vunnit" så accepterade jag inte förlusten?! Hahhahaa! Det är ju fan du som vägrar acceptera förlusten genom att fortsätta spela ett spel du inte kan vinna. Förstår fan inte hur du tänker men du ägde dig själv totalt, that makes me happy

Skrivet av Andersson:

jag förlorar

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:

Anderssons got the rage!

Rage? Jag påstår att dramatik är bra för tråden.

Skrivet av Strumpa:

Haha, så när jag skrev att "Jag ger upp, xhosa har vunnit" så accepterade jag inte förlusten?!

Du lämnade spelet innan nån fick chansen att utplåna dig. Jag syftar på en förlust där du inte har nån armé kvar. När nån slagit ut dig. Bara för att du tror att xhosa kommer att vinna så betyder det inte att spelet är över.

Skrivet av Strumpa:

Det är ju fan du som vägrar acceptera förlusten genom att fortsätta spela ett spel du inte kan vinna.

Som sagt, allt kan hända i RISK.
Jag har inga planer på att se mig besegrad förrens mina arméer är utrotade. När dom väl är utrotade, då kan jag acceptera förlusten.

Skrivet av Strumpa:

Förstår fan inte hur du tänker men du ägde dig själv totalt, that makes me happy.

Kul att kunna göra nån glad.

Medlem
Skrivet av Andersson:
Skrivet av Strumpa:

Haha, så när jag skrev att "Jag ger upp, xhosa har vunnit" så accepterade jag inte förlusten?!

Du lämnade spelet innan nån fick chansen att utplåna dig. Jag syftar på en förlust där du inte har nån armé kvar. När nån slagit ut dig. Bara för att du tror att xhosa kommer att vinna så betyder det inte att spelet är över.

Okej, det framgick inte över huvud taget...
Vi pratar ju om vad jag gjorde så tänkte att "I båda fallen handlar det om att man inte törs acceptera en förlust." syftade på mig. Men antagligen inte

Skrivet av Andersson:
Skrivet av Strumpa:

Det är ju fan du som vägrar acceptera förlusten genom att fortsätta spela ett spel du inte kan vinna.

Som sagt, allt kan hända i RISK.
Jag har inga planer på att se mig besegrad förrens mina arméer är utrotade. När dom väl är utrotade, då kan jag acceptera förlusten.

Jasså? Se nedan

Skrivet av Andersson:

jag förlorar

Du är en ultra hypokrit
Ska sova nu, vi fortsätter denna disskution imorn :heart:

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:

Jasså?

Du är en ultra hypokrit

Alltså, har du slut på ammo eller vad är det frågan om? Jag har aldrig skrivit att jag förlorar. Du har däremot gett upp. Om det där är ditt argument så förstår jag inte vad du vill egentligen. Du kanske måste ha sista ordet bara?

Falska anklagelser kommer inte att hjälpa dig nåt här gubben.

Medlem

Xhosa tänkte nog också "jag förlorar" när Mr. G dundrade igenom södra asien, bara för att man säger "jag förlorar" betyder inte att man planerar på att ge upp, bara ett konstaterande av den nuvarande situationen.

Gillar din attityd hursomhelst Andersson, det är inte över förens det är över, och jag skulle nog säga att vad som helst kan faktiskt hända i RISK, xhosa kan se ut som en självklar vinnare just nu, men han är fortfarande attackerad på flera fronter (och som det ser ut just nu är han i en position där han har förlorat kontrollen över Europa, och det är på håret att han förlorar Asien), och flerfrontskrig kan vara svåra att bekämpa.

Det ser ut som att xhosa måste göra något riktigt drastiskt på en front för att få en chans att kunna bibehålla sitt maktövertag mer permanent, och så länge det är fyra spelare kvar kan han inte vinna.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

I'm so loving Andersson's rage.

Medlem
Skrivet av Andersson:
Skrivet av Strumpa:

Jasså?

Du är en ultra hypokrit

Alltså, har du slut på ammo eller vad är det frågan om? Jag har aldrig skrivit att jag förlorar. Du har däremot gett upp. Om det där är ditt argument så förstår jag inte vad du vill egentligen. Du kanske måste ha sista ordet bara?

Falska anklagelser kommer inte att hjälpa dig nåt här gubben.

Haha, var berusad igår

Men ser ut som att du redigerat bort "jag förlorar..." eller är det bara jag som inte hittar det?

Hur som haver, JAG tror att xhosa har vunnit, tar bara en jävla tid för honom att "officielt" vinna pga det sker max en runda om dagen.

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:

Men ser ut som att du redigerat bort "jag förlorar..." eller är det bara jag som inte hittar det?

Jag har inte tagit bort nåt. Så här skrev jag:
"När jag förlorar så har jag iaf gjort mitt bästa och inte gett upp."

Och du tyckte att det var roligt att plocka ut endast "jag förlorar" ur den meningen. Man kan hitta på mycket dumheter på fyllan.

Medlem

Och du tyckte det var roligt att endast plocka ut "jag gav upp" ur "...,jag gav upp med att försöka klara det omöjliga."

Dumheter hittar man inte bara på som berusad.

Inaktiv
Skrivet av TobbeW:

Och du tyckte det var roligt att endast plocka ut "jag gav upp" ur "...,jag gav upp med att försöka klara det omöjliga."

Dumheter hittar man inte bara på som berusad.

Ja men skillnaden är att han gjorde det.
Sen spammade jag det inte som han gjorde.

Medlem
Skrivet av Andersson:
Skrivet av TobbeW:

Och du tyckte det var roligt att endast plocka ut "jag gav upp" ur "...,jag gav upp med att försöka klara det omöjliga."

Dumheter hittar man inte bara på som berusad.

Ja men skillnaden är att han gjorde det.
Sen spammade jag det inte som han gjorde.

Du började, jag ville ge igen.

Dessutom så, "När jag förlorar så har jag iaf gjort mitt bästa och inte gett upp."

"När jag förlorar" styrker ganska hårt tesen att du kommer förlora och det var det jag ville belysa, att ingen förutom xhosa kommer vinna. Men vad vet jag

Det enda du gjort i denna disskutionen är att försöka få mig att se feg ut, vilket inte lyckats så bra i mina ögon

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:

Du började, jag ville ge igen.

Det hade räckt med att skriva det en gång. Att spamma gör bara saken värre.

Skrivet av Strumpa:

"När jag förlorar" styrker ganska hårt tesen att du kommer förlora .

Förstår att det kan verka förvirrande eftersom att jag skrev "när" ist för "om".
Det var mitt misstag.

Skrivet av Strumpa:

Det enda du gjort i denna disskutionen är att försöka få mig att se feg ut, vilket inte lyckats så bra i mina ögon.

Det jag ville få sagt var att det är fegt att lämna ett spel innan det är slut. Vilket jag lyckades med.

Medlem
Skrivet av Andersson:
Skrivet av Strumpa:

Du började, jag ville ge igen.

Det hade räckt med att skriva det en gång. Att spamma gör bara saken värre.

Du borde lära dig vad spam är för något, det jag gjorde var att använda vad du sagt. Citerar man något tre gånger i smått olika sammanhang så är det inte spam.

Skrivet av Andersson:
Skrivet av Strumpa:

"När jag förlorar" styrker ganska hårt tesen att du kommer förlora .

Förstår att det kan verka förvirrande eftersom att jag skrev "när" ist för "om".
Det var mitt misstag.

No shit, Sherlock?!
Ja, orden "när" och "om" är trots allt "nära" besläktade(samma språk). Jag tror dig!

Skrivet av Andersson:
Skrivet av Strumpa:

Det enda du gjort i denna disskutionen är att försöka få mig att se feg ut, vilket inte lyckats så bra i mina ögon.

Det jag ville få sagt var att det är fegt att lämna ett spel innan det är slut. Vilket jag lyckades med.

Okej, så du håller inte med alls om det jag skrev? Jag började med att skriva att xhosa kommer vinna och in kommer du från ingenstans och börjar beskylla mig för att vara en vekling och hur fegt det är att lämna spel man inte kan vinna.

Försök bevisa hur xhosa kommer förlora istället så kanske det här blir en vanlig disskution istället för ett jävla slagfält!

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:

Du borde lära dig vad spam är för något, det jag gjorde var att använda vad du sagt. Citerar man något tre gånger i smått olika sammanhang så är det inte spam.

Du citerade nåt som jag inte sagt 2 gånger för mycket.

Skrivet av Strumpa:

No shit, Sherlock?!
Ja, orden "när" och "om" är trots allt "nära" besläktade(samma språk). Jag tror dig!

När det är ett faktum att jag har förlorat...
När det är ett faktum att jag har vunnit...
Oväsentligt eftersom jag varken vunnit eller förlorat.

Skrivet av Strumpa:

Jag började med att skriva att xhosa kommer vinna och in kommer du från ingenstans och börjar beskylla mig för att vara en vekling och hur fegt det är att lämna spel man inte kan vinna.

Jag säger vad jag tycker, jag tycker att det är fegt att lämna ett spel innan det är slut.
Så länge spelet inte är slut så har du en chans att vinna.

Skrivet av Strumpa:

Försök bevisa hur xhosa kommer förlora istället så kanske det här blir en vanlig disskution istället för ett jävla slagfält!

Kan varken bevisa att han vunnit eller förlorat. Spelet är inte slut än.

Medlem
Skrivet av Andersson:
Skrivet av Strumpa:

Du borde lära dig vad spam är för något, det jag gjorde var att använda vad du sagt. Citerar man något tre gånger i smått olika sammanhang så är det inte spam.

Du citerade nåt som jag inte sagt 2 gånger för mycket.

Du sa visst "jag förlorar...", och du gjorde samma sak med mig, det var t.o.m du som började.

Skrivet av Andersson:
Skrivet av Strumpa:

No shit, Sherlock?!
Ja, orden "när" och "om" är trots allt "nära" besläktade(samma språk). Jag tror dig!

När det är ett faktum att jag har förlorat...
När det är ett faktum att jag har vunnit...
Oväsentligt eftersom jag varken vunnit eller förlorat.

Oväsentligt? Varför i h-vete skrev du då den där meningen? Syftar på: "När jag förlorar så har jag iaf gjort mitt bästa och inte gett upp.".

Skrivet av Andersson:
Skrivet av Strumpa:

Jag började med att skriva att xhosa kommer vinna och in kommer du från ingenstans och börjar beskylla mig för att vara en vekling och hur fegt det är att lämna spel man inte kan vinna.

Jag säger vad jag tycker, jag tycker att det är fegt att lämna ett spel innan det är slut.
Så länge spelet inte är slut så har du en chans att vinna.

Okej, förstår mycket väl att du tycker så, du har uttryckt det i två sidor utav denna tråden so far. MEN det är inte det jag kom hit för att prata om, jag vill prata om hur varken xhosa kommer vinna eller förlora. Men du verkade ju inte fatta det i min förra post.

Skrivet av Andersson:
Skrivet av Strumpa:

Försök bevisa hur xhosa kommer förlora istället så kanske det här blir en vanlig disskution istället för ett jävla slagfält!

Kan varken bevisa att han vunnit eller förlorat. Spelet är inte slut än.

Läs om min mening så förstår du vad jag menar, eller jag ska analysera meningen åt dig? omg.

Så, om du nu lyckas med att tyda meningen, "Försök bevisa hur xhosa kommer förlora istället så kanske det här blir en vanlig diskution istället för ett jävla slagfält!" så kan vi äntligen ha en trevlig diskution om huruvida xhosa kommer vinna eller förlora. Jag har redan sagt lite vad jag tycker så du kan ju gå tillbaka till sida 12 för att överskåda mina uttalanden och försök gärna förstå vad jag säger den här gången(Vad jag säger om varför xhosa kommer vinna).

Yours truly, Strumpa

P.S Förlåt om jag förstört(jag kanske underhållt er?) tråden lite för er andra men det här tramset upphör nu.

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:

Du sa visst "jag förlorar...", och du gjorde samma sak med mig, det var t.o.m du som började.

Du använde nåt som jag inte sagt för att kalla mig "en ultra hypokrit".

Skrivet av Strumpa:

Oväsentligt? Varför i h-vete skrev du då den där meningen? Syftar på: "När jag förlorar så har jag iaf gjort mitt bästa och inte gett upp.".

Om det blir ett faktum att jag förlorat så har jag gjort mitt bästa, det jag ville få fram. Oväsentligt nu eftersom jag varken vunnit eller förlorat.

Skrivet av Strumpa:

Okej, förstår mycket väl att du tycker så, du har uttryckt det i två sidor utav denna tråden so far. MEN det är inte det jag kom hit för att prata om, jag vill prata om hur varken xhosa kommer vinna eller förlora.

Skönt att du förstår.
Angående om xhosa kommer att vinna eller förlora återstår att se.
Allt kan hända.

Medlem

Jag väljer att avstå från att skriva något mera till dig efter det här, antingen har du grova problem med att förstå vad jag menar eller så försöker du bara slingra dig.

Men till sak, xhosa kommer troligtvis vinna. Går ej att förneka!

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:

Jag väljer att avstå från att skriva något mera till dig efter det här.

Vad synd.

Skrivet av Strumpa:

antingen har du grova problem med att förstå vad jag menar eller så försöker du bara slingra dig.

Slingra mig från vad? Jag vet att xhosa har haft tur med tärningarna, det förnekar jag inte.

Skrivet av Strumpa:

Men till sak, xhosa kommer troligtvis vinna. Går ej att förneka!

Det är en möjlighet, ja.

Medlem
Skriv svar