Vi spelar RISK! Världen är räddad av den blå fanan, Grattis Mr. G!

Medlem

Doh! Hoppas någon annan förstår mig

EDIT: Som ni ser i posten nedan trodde han av någon anledning att detta meddelandet var TILL honom. Han har svårt att förstå mig och försöker förgäves klanka ner på mig. Jag tycker det är ganska kul för han misslyckas så hårt xD

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:

Doh!

Welcome back.

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:

EDIT: Som ni ser i posten nedan trodde han av någon anledning att detta meddelandet var TILL honom. Han har svårt att förstå mig och försöker förgäves klanka ner på mig. Jag tycker det är ganska kul för han misslyckas så hårt xD

Jag skrev "Welcome back" för att du skrev att det förra var ditt sista inlägg. Förstår inte hur det är nåt negativt? Jag klankar inte ner på dig förutom att jag har sagt att det är fegt att lämna ett spel innan det är slut. Sånt man får räkna med.

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Doh! Hoppas någon annan förstår mig

EDIT: Som ni ser i posten nedan trodde han av någon anledning att detta meddelandet var TILL honom. Han har svårt att förstå mig och försöker förgäves klanka ner på mig. Jag tycker det är ganska kul för han misslyckas så hårt xD

Fniss

Medlem
Skrivet av Andersson:

Jag skrev "Welcome back" för att du skrev att det förra var ditt sista inlägg.

"Jag väljer att avstå från att skriva något mera till dig efter det här", good work my young apprentice, you almost solved my impossible sentence!

Skrivet av Andersson:

Förstår inte hur det är nåt negativt? Jag klankar inte ner på dig förutom att jag har sagt att det är fegt att lämna ett spel innan det är slut. Sånt man får räkna med.

haha det var ju ganska många posts sen du nämnde det där? Varför kom det upp igen? Jag fattar ärligt talat inte vad du snackar om här.
Du får väl tycka att det är fegt hur mycket du vill, har jag aldrig sagt något om.

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:

"Jag väljer att avstå från att skriva något mera till dig efter det här", good work my young apprentice, you almost solved my impossible sentence!

Och därefter skrev du "doh" som respons till mitt inlägg.

Skrivet av Strumpa:

haha det var ju ganska många posts sen du nämnde det där? Varför kom det upp igen?

Nej det tycker jag inte. Om du syftar på nåt annat när du säger att jag klankar ner på dig så får du gärna vara mer specifik.

Skrivet av Strumpa:

Jag fattar ärligt talat inte vad du snackar om här.

Att det är fegt att lämna ett spel innan det är slut. (känns som jag sagt detta 20ggr nu.)

Skrivet av Strumpa:

Du får väl tycka att det är fegt hur mycket du vill, har jag aldrig sagt något om.

Jaha, du fattade iaf?

Avstängd

Trevligt att jag vann tävlingen! Hade i den här, precis som i förra, en känsla av att jag skulle vinna. Tolka inte detta som högmod, bara. ^^

Alltså, ja, hörrni. Jag håller då med Andersson mer. Det är inte över förrän det är över, skulle jag vilja säga. Samtidigt kan jag hålla med om att det bara är tradigt att vara med när man inte har "någon" chans att vinna.
Jag brukar dock sällan ge upp förrän jag faktiskt HAR förlorat, för det finns alltid en chans. Jag var lite tveksam till att ge mig in i spelet igen, av den anledningen att chanserna att lyckas var så minimala. Nu har dock Greger vänt på steken en gnutta. ^^
Sedan kan man alltid vinna en fördel av att ge upp i förtid: "Jag visste redan vem som skulle vinna och ansåg det inte värt att utkämpa en meningslös strid". Alltså: jag VISSTE redan = jag vet mer än er som är kvar.
Jag tror dock varken att feghet eller smarthet är anledningen till Strumpas kapitulation. Det är nog vad jag skulle kalla en efterkonstruktion.

Jag klandrar inte Strumpa för att han drog sig ur: det gav ju mig en ny chans att vinna!

Förresten, jag skulle vilja kommentera hela grejen med att xhosa vinner: det är inte över förrän det är över och högmod går före fall.

Edit: La till en glömd bisats i sista meningen.

Medlem

Ja, du förtjänade helt klart vinsten

Angående det här med att jag la av innan förlusten var säkrad, ångrade det ganska kraftigt några timmar senare. Men, jag TROR samma nu som jag trodde då, att xhosa kommer vinna.

Får jag chansen att vara med igen kommer jag inte lägga av vid motgång.

Medlem

Ja det var kul dom första gångerna, men erat förbannade gnäll (jag kollar på er, Andersson och Strumpa) har varit riktigt irriterande.
Om ni känner för att ha en personlig fejd får ni mer än gärna använda PM-funktionen, den är nedanför "Citera" på redan färdigskrivna inlägg.

Eller starta en tråd där ni diskuterar den moraliska aspekten av att ge upp.
EliasN ; Kul att flera delar samma vinnarinstinkt, och som det ser ut nu så har du självklart rätt. Det är inte över förens det är över, och den ångvält du kommer kunna släppa lös nu kan om inte annat iallafall sabotera för xhosa och hans hopp om att kunna hålla Asien.

Förhoppningsvis kan vi fortsätta RISK-spelandet imorgon, och köra på i vanligt tempo.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Hahaha, komiskt hur diskussionen på föregående sida mynnar ut i att båda parter sitter och märker ord. Underbar kvällsläsning. <3

Inaktiv

gg

Önskar att fler parter hade varit delaktiga dock.

Medlem

Ni verkar vara klara, så jag låser tråden. PMa om så inte är fallet.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Vad säger man, Trolld to nerdrage.

Riktigt jävla lama är ni iaf, speciellt Andersson som inte paktar för det är ju trist. Men helt ärligt, ni kommer få smaka ändå, och det är patetiskt att ni behöver en massa tävlingar för att hålla er kvar.

Aja, eftersom ni uppenbarligen brister i både tur med tärningarna, stratekiskt tänkande och uppenbarligen har fel i något kromosonpar hela bunten känner jag mig säker på vinst.

Avstängd

Talar jag bara för mig själ, eller börjar xhosa låta lite väl överlägsen och otrevlig?

Xhosa, du tror väl ändå inte att det ser bra ut för dig bara för att du är gudomlig i Risk, medan dina motståndare är värdelösa?

Medlem

Turordning

xhosa slår 5

Andersson slår 3

Mr. G slår 2

EliasN slår 1

Turordningen blir följande ;
1.xhosa
2.Andersson
3.Mr. G
4.EliasN

Runda 18

xhosas tur

xhosa attackerar Southern Europe från Western Europe.
Mr. G förlorar nio(9) arméer, xhosa förlorar sju(7) arméer.

xhosa har tagit Southern Europe!
[size=12]xhosa har tagit Europe!
[/size]

xhosa attackerar Indonesia från Siam.
EliasN förlorar tjugotvå(22) arméer, xhosa förlorar nitton(19) arméer.

EliasN håller Indonesia!

Anderssons tur

Andersson attackerar Alaska från Alberta.
xhosa förlorar fem(5) arméer, Andersson förlorar tre(3) arméer.

Andersson har tagit Alaska!

Mr. Gs tur

Inga attacker sker under denna runda.

EliasNs tur

Inga attacker sker under denna runda.

länk


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Mr. G
9 territorium
Syd-Amerika
+5

EliasN
3 territorium
+3

xhosa
22 territorium
Asien
Europa
+19

Andersson
9 territorium
+3

Analys.
Ja vad kan man egentligen säga? xhosa visade än en gång vad det kostar att ta risker, och det lönade sig på en front, och sket sig på en annan.
Den solklara vinnaren är xhosa, som fick kontroll över Europa och ingen kontroll-förlust i Asien, något jag faktiskt trodde skulle vara aktuellt.

Men det går som det går ibland, och jag skulle nog säga att som det ser ut just nu så är det bara Mr. G som troligen ser ut som ett reelt hot mot xhosa.
Fast tärningarna kan ju rulla hur dom vill, så det är väl inte en omöjlighet att någon av kombatanterna kan slå hål på xhosas styre.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Mr.G, EliasN och Andersson kan ju som sista utväg bilda kör och sjunga "Dela med sig, eller snåla..."


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Ni kan börja buga för mig och kalla mig för profeten nu.

Medlem

Now Playing - The Hellacopters - Toys and Flavors

Medlem
Skrivet av Greger:

Med åtanke att förbättra stämningen på forumet så föreslår jag att vi spelar brädspelens spel, det spel som säkert förstört många vänskapsrelationer.

Ville bara citera ovan med tanke på ert bråkande.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

"det spel som säkert förstört många vänskapsrelationer" ^^

Avstängd

Mina tankar från det att jag tryckte på "Allmänt prat":

  1. Najs! Risk är uppdaterat.

  2. Hehe, ja, Strumpa har en poäng där.

  3. Vänta nu... kollar jag verkligen på rätt sida?

  4. Ja tydligen. Va? Vadå "Inga attacker ...". Missade Greger mitt PM?

  5. Jag hatar Risk.

Typ så. Egentligen hatar jag inte Risk, men jag hatar det. De där förbaskade tärningarna! Nu vill jag inte verka vara en dålig förlorare, men det är nästan så att jag blir misstänksam: hur kan det komma sig att jag har haft otur i varenda större (= viktig) strid den sista tiden? Nej, jag anklagar inte någon för någonting.

Om vi skulle anta att slumpen var rättvis och fungerade i spelet Risk, borde jag kunna besegra Xhosa med en sällan skådad lätthet nästa runda.

Verkar trots allt som att den där mannen i Atsakar hade fel på sista punkten.

Edit: Fixade de fula enterslagen, trodde jag.
Edit2: La till "Edit" och fixade enterslagen.
Edir3: Gjorde punktlistan till en numrerad lista.

Medlem

Gud testar bara din tro EliasN

Nej men ärligt talat så vet jag inte varför tärningarna vill rulla i din favör, får kanske investera ett par fusktärningar åt dig.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Du Greger, angående den sidan med tärningar du hade använt dig av. Den är extremt buggig, i alla fall för mig. Om jag tog t.e.x 3 tärningar och kastade dom så fick alla samma utfall varje gång osv.

Tycker du ska köra med vanliga tärningar för att det ska bli så rättvist som möjligt, det kanske de dock redan gör för jag såg att du skulle byta

Medlem

Jag har faktiskt kört med riktiga tärningar en stor majoritet av dom rundor jag har uppdaterat, får kanske byta underlag jag kastar på eller något sådant så att tärningarna är mer slumpvis.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Avstängd

Hur ser tärningarna ut? Rundade hörn? Hur kastar du dem?
Börjar _kasta_ tärningarna , alltså typ kasta dem in i väggen eller nåt. ^^

Medlem
Skrivet av EliasN:

Hur ser tärningarna ut? Rundade hörn? Hur kastar du dem?
Börjar _kasta_ tärningarna , alltså typ kasta dem in i väggen eller nåt. ^^

Exakt sådana här är det
Får nog vara mer 'våldsam' med dom ^^


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Avstängd

Ajaj! De har ju inte runda hörn! Om man inte är våldsam med såna tärningar får man ju bara samma hela tiden.

Mm, bra. Tror du måste kasta dem minst en meter. ^^

Medlem

Så jävla våldtagen blev du EliasN.

Nu förlorar du herrå.

Medlem

lägger man ner själ i tärningskasten så delar det ut, mkt spinn och rulla en bit så får man sina sexor


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Skriv svar