Charlie Sheen angående 9/11 attackerna.

Medlem
Skrivet av Greger:

Nej men vad trevligt, då kan du visa dom.
Hur ska jag kunna motbevisa dina bevis om jag inte ens vet vad det är för bevis?

Att du väljer att blunda för sådant som du inte håller med om är inte mitt problem,och du har aldrig hittills kunnat motbevisa något jag påstått.Så du får nog komma med något som motbevisar mig innan jag postar samma saker 1000ggr till dig med.

Skrivet av Greger:

Jag har inte sett några bevis alls för att det skulle stämma, dom enda "bevis" jag har sett är youtubevideos där folk har visat hur sverige strider, län för län (det börjar längst nere i skåne och sen så, uh, tar muslimerna över sverige län för län, en stridsmetod som inte har använts av _någon_ sen tidigt 1600tal, och filmer där dom visar massa karikatyrbilder på muslimer).

Med oseriösa inlägg som detta är det ju helt omöjligt att diskutera detta ämnet med dig.

Skrivet av Greger:

Jag hade trott på det om jag hade sett några bevis, men eftersom det inte finns några bevis för att det sker så utgår jag från att det inte är sant.

FEL..du har förnekat det även om du fått det kastat i ansiktet på dig.

Skrivet av Greger:

Om det nu finns tusentals med bevis för det så bör du med andra ord inte ha några problem alls med att redovisa dom.

Jaha du...känner igen denna tröttsamma upprepning som betyder att du inte har något att komma med.

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Att du väljer att blunda för sådant som du inte håller med om är inte mitt problem,och du har aldrig hittills kunnat motbevisa något jag påstått.Så du får nog komma med något som motbevisar mig innan jag postar samma saker 1000ggr till dig med.

Och du har inte kunnat bevisa något du påstått...

Citat:

FEL..du har förnekat det även om du fått det kastat i ansiktet på dig.

Han är inte ensam om att ha missat alla dessa belägg. Så visa dem gärna igen. Är det bra belägg kommer vi ju bli övertygade.

Citat:

Jaha du...känner igen denna tröttsamma upprepning som betyder att du inte har något att komma med.

Precis som man känner igen din upprepning när du inte har något att komma med. Helt irrelevant för sakfrågan. Visa belägg eller erkänn att du inte har några.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av HollowMan:

Att du väljer att blunda för sådant som du inte håller med om är inte mitt problem,och du har aldrig hittills kunnat motbevisa något jag påstått.Så du får nog komma med något som motbevisar mig innan jag postar samma saker 1000ggr till dig med.

Och du har inte kunnat bevisa något du påstått...

Citat:

FEL..du har förnekat det även om du fått det kastat i ansiktet på dig.

Han är inte ensam om att ha missat alla dessa belägg. Så visa dem gärna igen. Är det bra belägg kommer vi ju bli övertygade.

Citat:

Jaha du...känner igen denna tröttsamma upprepning som betyder att du inte har något att komma med.

Precis som man känner igen din upprepning när du inte har något att komma med. Helt irrelevant för sakfrågan. Visa belägg eller erkänn att du inte har några.

SUCK!

Medlem

Så inga bevis kan vi utgå ifrån då.

Medlem
Skrivet av Kungbla:

Så inga bevis kan vi utgå ifrån då.

Medlem

Okej, det där bevisar vad? Vad har Leif GW Persson för underlag för detta? För övrigt tror jag ingen har påstått att det inte finns invandrare som gör brott.

Du får nog komma med lite mer än det där.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Okej, det där bevisar vad? Vad har Leif GW Persson för underlag för detta? För övrigt tror jag ingen har påstått att det inte finns invandrare som gör brott.

Du får nog komma med lite mer än det där.

Kom med något själv,GW är erkänt insatt i all brottslighet.

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Kom med något själv

Jag vet inte hur många gånger jag ska förklara det innan du förstår: Du påstår, du belägger.

Citat:

,GW är erkänt insatt i all brottslighet.

Argument from authority.

För övrigt talade vi inte om brott, utan om att muslimerna invaderar och tar över Europa. Detta påstod du att du hade belägg för. Vad har några brott med det att göra?

Medlem
Skrivet av båtsman:

Jag vet inte hur många gånger jag ska förklara det innan du förstår: Du påstår, du belägger.

Du frågade,jag visade och nu förnekar du..ovanligt.

Skrivet av båtsman:

Argument from authority.

Och vad menar du egentligen med detta i klartext?

Skrivet av båtsman:

För övrigt talade vi inte om brott, utan om att muslimerna invaderar och tar över Europa. Detta påstod du att du hade belägg för. Vad har några brott med det att göra?

Brott och hot mot svenskar/västerlänningar ingår i planen att ta över område för område i Europa/Sverige.

Medlem

Leif GW Persson, lite mer av vad han säger i inslaget som Hollowman använder som "bevis":

http://www.youtube.com/watch?v=2aACDVAF3J8

Edit: Persson ber alltså om ursäkt, han hade dessutom tittat på fel bilder. Sedan håller han med om att det är en klassfråga, inte etnicitet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Leif GW Persson, lite mer av vad han säger i inslaget som Hollowman använder som "bevis":

http://www.youtube.com/watch?v=2aACDVAF3J8

Edit: Persson ber alltså om ursäkt, han hade dessutom tittat på fel bilder. Sedan håller han med om att det är en klassfråga, inte etnicitet.

Tror mer på att misstaget med att nämna sanningen rättades av PK polisen och redaktionen,kollade på fel bilder? hur gick det till?

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Tybalt:

Leif GW Persson, lite mer av vad han säger i inslaget som Hollowman använder som "bevis":

http://www.youtube.com/watch?v=2aACDVAF3J8

Edit: Persson ber alltså om ursäkt, han hade dessutom tittat på fel bilder. Sedan håller han med om att det är en klassfråga, inte etnicitet.

Tror mer på att misstaget med att nämna sanningen rättades av PK polisen och redaktionen,kollade på fel bilder? hur gick det till?

synd att samma diskussion förs på 2 olika ställen...

inslaget slutade med 3 ljusa killar och han pratade om invandrarungdomar.
Tyckte också att det lät konstigt att han bara pratade om invandrarungdomarna i inslaget.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av båtsman:

Vill folk ha en personlig tro är det inget jag kan göra åt, annat än kanske diskutera med dem varför de tror som de gör. Om någon konverterar av egen vilja är de fria att göra det, det går dock att diskutera om så någonsin är fallet.

När religionen börjar inkräkta på andras liv och religiösa försöker konvertera andra eller tvingar på dem sin egen uppfattning, då är det fel och det bör motarbetas.

jag tycker det är orättvist att säga att "jag får inkräkta i ditt liv med min faktabaserade sanning, men det får inte du göra eftersom du tror på det flygande spagettimonstret". Kan man inte diskutera med varandra bör båda lägga ner.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Tybalt:

Leif GW Persson, lite mer av vad han säger i inslaget som Hollowman använder som "bevis":

http://www.youtube.com/watch?v=2aACDVAF3J8

Edit: Persson ber alltså om ursäkt, han hade dessutom tittat på fel bilder. Sedan håller han med om att det är en klassfråga, inte etnicitet.

Tror mer på att misstaget med att nämna sanningen rättades av PK polisen och redaktionen,kollade på fel bilder? hur gick det till?

Så du tror inte längre på vad Persson säger? Det var du som drog fram honom som "bevis" eller expert eller något. Eller har du någon konspirationsteori om att han tvingas säga saker?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Går det inte att föra tillbaka denna diskussion i tråden den kom ifrån? Snart känns det som det är exakt samma diskussion i mängder av trådar.

Medlem
Skrivet av Margy:

Går det inte att föra tillbaka denna diskussion i tråden den kom ifrån? Snart känns det som det är exakt samma diskussion i mängder av trådar.

Haha japp nu skiter jag i detta..gött att man vann:P

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Du frågade,jag visade och nu förnekar du..ovanligt.

Du har inte belagt någonting över huvud taget.

Jag tror det är här problemet ligger. Du tycker att den videon är övertygande nog och räcker som belägg, jag gör det inte. Jag kräver väldigt mycket mer än ett fall och en kommentar, som vi inte ens vet stämmer.

Citat:

Och vad menar du egentligen med detta i klartext?

Skrivet av Wikipedia:

Argument from authority or appeal to authority is a logical fallacy, where it is argued that a statement is correct because the statement is made by a person or source that is commonly regarded as authoritative. The most general structure of this argument is:

Source A says that p.
Source A is authoritative.
Therefore, p is true.

Du får helt enkelt visa att det han säger stämmer.

Citat:

Brott och hot mot svenskar/västerlänningar ingår i planen att ta över område för område i Europa/Sverige.

Jaså, hur då? Hur förklarar du då alla de som sköter sig? Ingår de också i planen för att luras att sådana människor kan sköta sig?

Medlem
Skrivet av huxflux:

jag tycker det är orättvist att säga att "jag får inkräkta i ditt liv med min faktabaserade sanning, men det får inte du göra eftersom du tror på det flygande spagettimonstret".

Vetenskap handlar om vad som är sant, tro handlar om, tro. Det är helt skiljda saker, och det går inte att föra i någon sanningsrelativism i vetenskapen - antingen är något sant eller så är det inte det. Det finns flera religioner, vilken ska vi säga är sann? Det finns dock bara en vetenskap.

Vetenskap och religion behöver inte stå i motsatt till varandra, det finns många duktiga religiösa vetenskapsmän. Vetenskapen är inte en livsåskådning, det är en metod.

Vill de inte ta del av vetenskapens vinningar behöver de inte göra det. Folk får skippa medicin, datorer, mobiler, bilar, toaletter eller vad de nu vill strunta i.

Ska man leva i ett samhälle tillsammans kan man inte basera lagar och liknande på någon religion, utan får ta det på något som alla kan komma överens om, för att inte favorisera någon livsåskådning. Vill man sedan i sitt privatliv lägga till ännu fler regler, visst.

Citat:

Kan man inte diskutera med varandra bör båda lägga ner.

Vem har pratat om diskutera?

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Att du väljer att blunda för sådant som du inte håller med om är inte mitt problem,och du har aldrig hittills kunnat motbevisa något jag påstått.Så du får nog komma med något som motbevisar mig innan jag postar samma saker 1000ggr till dig med.

Att påstå saker är en sak:

Att posta bevis är en annan sak, posta dina tusen källor nu som du postat tusen gånger så kan vi kolla upp det där.

Skrivet av HollowMan:

Med oseriösa inlägg som detta är det ju helt omöjligt att diskutera detta ämnet med dig.

Det är högst seriöst, dom enda bevis jag har sett för att muslimerna progressivt och aggresivt invaderar europa är youtubefilmer.
Precis som jag beskrev där.

Skrivet av HollowMan:

Jaha du...känner igen denna tröttsamma upprepning som betyder att du inte har något att komma med.

Det är inte på mig som bevisbördan ligger, du säger att muslimerna invaderar Europa genom invandring och genom att föda fem barn per familj, och har inga belägg för detta.

Skrivet av HollowMan:

Youtubelänk

Det där bevisar att... Leif GW anser att kriminella invandrare ser alla likadana ut.

Skrivet av HollowMan:

Kom med något själv,GW är erkänt insatt i all brottslighet.

Ja vad kul att han ger oss sin åsikt i det hela, faktum kvarstår ändå att han anser att kriminella invandrare alla ser likadana ut.

Skrivet av HollowMan:

Du frågade,jag visade och nu förnekar du..ovanligt.

Han frågade efter bevis på att alla muslimer har som mål att invadera Europa, du visar en länk på Leif GW som säger att kriminella invandrare ser likadana ut, och den orginella frågan står fortfarande kvar.

Var finns det tusen källor på att muslimer har som enda mål att invadera europa genom invandring och barnafödsel?

Skrivet av HollowMan:

Brott och hot mot svenskar/västerlänningar ingår i planen att ta över område för område i Europa/Sverige.

Och det vet du för att...?
Bevisa ditt påstående nu, du påstår något och du ska bevisa ditt påstående med källa.

Skrivet av HollowMan:

Tror mer på att misstaget med att nämna sanningen rättades av PK polisen och redaktionen,kollade på fel bilder? hur gick det till?

Leif GW var full, om du någonsin har varit full så borde du veta mycket väl att det är väldigt enkelt att se fel vid berusning.
Han påpekar ju senare att det handlar om klassskillnader.

Skrivet av HollowMan:

Haha japp nu skiter jag i detta..gött att man vann

Nu vet jag inte riktigt hur seriös det här inlägget var eftersom du drog till med en :P, men sen när har diskussioner ens handlat om att vinna eller förlora?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av båtsman:

Okej, det där bevisar vad? Vad har Leif GW Persson för underlag för detta? För övrigt tror jag ingen har påstått att det inte finns invandrare som gör brott.

Du får nog komma med lite mer än det där.

Kom med något själv,GW är erkänt insatt i all brottslighet.

Skrivet av Tybalt:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Tybalt:

Leif GW Persson, lite mer av vad han säger i inslaget som Hollowman använder som "bevis":

http://www.youtube.com/watch?v=2aACDVAF3J8

Edit: Persson ber alltså om ursäkt, han hade dessutom tittat på fel bilder. Sedan håller han med om att det är en klassfråga, inte etnicitet.

Tror mer på att misstaget med att nämna sanningen rättades av PK polisen och redaktionen,kollade på fel bilder? hur gick det till?

Så du tror inte längre på vad Persson säger? Det var du som drog fram honom som "bevis" eller expert eller något. Eller har du någon konspirationsteori om att han tvingas säga saker?

Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Margy:

Går det inte att föra tillbaka denna diskussion i tråden den kom ifrån? Snart känns det som det är exakt samma diskussion i mängder av trådar.

Haha japp nu skiter jag i detta..gött att man vann:P

Jag förstår att du vill dra dig ur diskussionen när det enda bevis du har för dina argument var ett redigerat youtubeklipp som inte har någon större relevans. Att du sedan lägger fram nya konspirationsteorier (utan bevis) för att förklara de gamla (grundlösa) teorierna är något märkligt.

Att du säger att du "vann" visar snarare att du vill föra en debatt och inte en diskussion. Egentligen inget fel i det, men tyvärr så följer din argumentation inte någon logik så du misslyckas även med debatten.
Jag börjar också tvivla på hur seriös du är.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hardboiled15 (?) länkade till denna film i en annan tråd som hade försvunnit när jag skulle svara så jag postar här istället.

Filmen: http://www.youtube.com/watch?v=u-idwx02CkY&NR=1

Filmen beskrevs som seriös och fylld med fakta.

Jag har bara hunnit se den första tiominutersdelen men redan där kan man börja ifrågasätta hur seriös filmen är.

I filmen påstås det att ingen annan stålbyggnad rasat på grund av brand och som exempel använder man Windsor-byggnaden i Madrid. Detta är en byggnad där den övre delen som var konstruerad av stål rasade på grund av branden!

Nåja, jag får titta på resten av filmen vid ett senare tillfälle.

Medlem

Om någon orkar titta på filmerna får de gärna ange var det finns något nytt "fakta" och "bevis" som inte diskuterats till döds tidigare i tråden.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Margy:

I filmen påstås det att ingen annan stålbyggnad rasat på grund av brand och som exempel använder man Windsor-byggnaden i Madrid. Detta är en byggnad där den övre delen som var konstruerad av stål rasade på grund av branden!

Klassiskt, och felaktigt argument.

Citat:

In Brief: The towers had their unique design. They can not be compared to other buildings, which have not even been damaged by an impact before the fires. The claim often includes comparisons to the Madrid Windsor fire. However, Windsor had a reinforced concrete structure with steel. All the steel parts collapsed there also.

The towers were hit by airplanes traveling at very high speeds. Fireproofing was removed from the impact zones. Why would you fireproof steel if fire did nothing to it? The steel structure and supporting columns were severed and weakened by the impacts and further by the fires. Hat trusses redistributed the loads to the remaining columns, that eventually couldn't support the enormous masses of the upper parts of the buildings. The collapses started from the areas of the aircraft impact. The collapse was not improbable, it was evident.

Controlled demolition is never started from the top. And nothing was controlled in the twin towers collapse. Debris flew everywhere.

http://www.implosionworld.com/Article-WTC%20STUDY%208-06%20w%... PDF

http://www.debunking911.com/towers.htm

Och som NIST skriver:

Citat:

No building in the United States has ever been subjected to the massive structural damage and concurrent multi-floor fires that the towers experienced on Sept. 11, 2001.

http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm - Svaret på fråga 3

Windsor var förstärkt med betong och alltså inte jämförbar med WTC.
http://www.debunking911.com/madrid.htm

Inaktiv

Morpheus: The Matrix is a system, Neo. That system is our enemy. But when you're inside, you look around, what do you see? Businessmen, teachers, lawyers, carpenters. The very minds of the people we are trying to save. But until we do, these people are still a part of that system and that makes them our enemy. You have to understand, most of these people are not ready to be unplugged. And many of them are so inert, so hopelessly dependent on the system, that they will fight to protect it.

<3

Medlem

HollowMan: Leif G W Persson har även sagt att anledningen till att invandrare begår brott inte beror på deras kultur eller religion, utan deras utsatthet i samhället. Gör om, gör rätt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Medlem
Skrivet av thargodz:

You have to understand, most of these people are not ready to be unplugged. And many of them are so inert, so hopelessly dependent on the system, that they will fight to protect it.

Sen finns det de som tror att de blivit urpluggade...

Inaktiv
Medlem

Och jag som trodde att riksdagspartierna kom med löjliga floskler. "Vi är det enda partiet som på allvar vill göra något åt våldet" säger väl allt...

Medlem

Kan vi inte ta diskussionen om de onda muslimerna, PK-maffian och Leffe GW Persson i en annan tråd...

SNÄÄÄÄÄÄLLLLLLAAAAAAAAAAA???


signatur

Dryg och bitter.

Skriv svar