kul skräckpropaganda

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av Red_warning:

Löjlig video, födelsetalen i ett land är en siffra som ändras jämt och ständigt. I Sverige är vi på påväg mot en baby boom t.ex med ett nuvarande och stigande födelsetal på 1.9 per par.

Hur snabbt hafsade du egentligen ihop det här inlägget?
För det första, vad är en "baby boom"? Är det en baby och något som smäller, som en handgranat. Resultat blir köttslamsor. Eller menar du en baby och en boombox (bergsprängare heter det på svenska!)?
Det är ett jävla ord för i helvete!
Det handlar om en sak, eller i det här fallet ett fenomen.

För det andra, 1,9 barn per par... Hur tänkte du här? Ett par består av två personer. En del människor dör dessutom i förtid, det vanligaste är sjukdomar men det sker även olyckor.
För att ett land ska hålla en stabil befolkning (varken öka eller minska i någon större utsträckning) krävs ett födelsetal på 2,2-2,3.
Sen, om nu födelsetalet verkligen är 1,9 som du skriver, så inkluderas ju hela sveriges befolkning i det. Vissa invandrargrupper föder väldigt många barn, det drar så klart upp snittet.
Även om vi skulle stänga gränserna helt för allt utom europeer så skulle utomeuropeernas andel av befolkningen öka. Förutsatt att man inte gör något åt flerbarnstilläggen och sänker bidragen för stora familjer där, i bästa fall, ena föräldern arbetar svart.

Okej, efter som att du tydligen inte är speciellt litterär ska jag hälpa dig med att förstå vad jag skrivit.

En "baby boom" är ett uttryck för att födelsetalet i ett land stiger hastigt. Som du ser är uttrycket på engelska, där man använder sig av särskrivning.

Ja, men nu befinner vi oss i Sverige eller hur? Det här är ett svenskt forum och det är meningen att man ska skriva på svenska.

Skrivet av Red_warning:

1.9 per par människor d.v.s, för varje vuxen människa finns 0.95 barn/avkomma i det här landet. Det är den siffran som stiger just nu..

Som sagt, det nuvarande, om det nu stämmer, innebär en kraftig minskning eftersom en del dör i förtid. Man behöver 2,2-2,3 barn per kvinna för att bibehålla befolkningen.
Babyboomen som du talar om står utomeuropeerna för.

Skrivet av Red_warning:

Sedan är det som så att andra generationens invandrare får lika höga födelsetal som övriga befolkningen.

Jaså, det säger du?!
Det varierar ju snarare väldigt mycket mellan olika invandrargrupper.
Sen, varför bara bortse från första generationen hux flux?
Du har t ex många afrikaner (och även irakier) som kommit under 2000-talet och fortsätter att strömma in som föröker sig som kaniner. Det är omöjligt att säga hur födelsetalen för deras barn som idag är småbarn, ja inte ens födda kommer se ut.

Medlem
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av Red_warning:

Löjlig video, födelsetalen i ett land är en siffra som ändras jämt och ständigt. I Sverige är vi på påväg mot en baby boom t.ex med ett nuvarande och stigande födelsetal på 1.9 per par.

Hur snabbt hafsade du egentligen ihop det här inlägget?
För det första, vad är en "baby boom"? Är det en baby och något som smäller, som en handgranat. Resultat blir köttslamsor. Eller menar du en baby och en boombox (bergsprängare heter det på svenska!)?
Det är ett jävla ord för i helvete!
Det handlar om en sak, eller i det här fallet ett fenomen.

För det andra, 1,9 barn per par... Hur tänkte du här? Ett par består av två personer. En del människor dör dessutom i förtid, det vanligaste är sjukdomar men det sker även olyckor.
För att ett land ska hålla en stabil befolkning (varken öka eller minska i någon större utsträckning) krävs ett födelsetal på 2,2-2,3.
Sen, om nu födelsetalet verkligen är 1,9 som du skriver, så inkluderas ju hela sveriges befolkning i det. Vissa invandrargrupper föder väldigt många barn, det drar så klart upp snittet.
Även om vi skulle stänga gränserna helt för allt utom europeer så skulle utomeuropeernas andel av befolkningen öka. Förutsatt att man inte gör något åt flerbarnstilläggen och sänker bidragen för stora familjer där, i bästa fall, ena föräldern arbetar svart.

Okej, efter som att du tydligen inte är speciellt litterär ska jag hälpa dig med att förstå vad jag skrivit.

En "baby boom" är ett uttryck för att födelsetalet i ett land stiger hastigt. Som du ser är uttrycket på engelska, där man använder sig av särskrivning.

Ja, men nu befinner vi oss i Sverige eller hur? Det här är ett svenskt forum och det är meningen att man ska skriva på svenska.

Skrivet av Red_warning:

1.9 per par människor d.v.s, för varje vuxen människa finns 0.95 barn/avkomma i det här landet. Det är den siffran som stiger just nu..

Som sagt, det nuvarande, om det nu stämmer, innebär en kraftig minskning eftersom en del dör i förtid. Man behöver 2,2-2,3 barn per kvinna för att bibehålla befolkningen.

Skrivet av Red_warning:

Sedan är det som så att andra generationens invandrare får lika höga födelsetal som övriga befolkningen.

Jaså, det säger du?!
Det varierar ju snarare väldigt mycket mellan olika invandrargrupper.
Sen, varför bara bortse från första generationen hux flux?
Du har t ex många afrikaner (och även irakier) som kommit under 2000-talet och fortsätter att strömma in som föröker sig som kaniner. Det är omöjligt att säga hur födelsetalen för deras barn som idag är småbarn, ja inte ens födda kommer se ut.

Som det är just nu så är födelseöverskottet 17 000 personer per år (födda minus döda).

Invandring är något vi har haft väldigt länge, även om det inte har varit i lika stor mängd som det är just nu. Satistik visar att andra generationens invandrare, i andra länder och även Sverige, har lika höga födelsetal som resten av befolkningen.

Sedan skiter jag fullständigt om det är ett svenskt forum eller inte. Baby boom är fortfarande engelska.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av Red_warning:

Löjlig video, födelsetalen i ett land är en siffra som ändras jämt och ständigt. I Sverige är vi på påväg mot en baby boom t.ex med ett nuvarande och stigande födelsetal på 1.9 per par.

Hur snabbt hafsade du egentligen ihop det här inlägget?
För det första, vad är en "baby boom"? Är det en baby och något som smäller, som en handgranat. Resultat blir köttslamsor. Eller menar du en baby och en boombox (bergsprängare heter det på svenska!)?
Det är ett jävla ord för i helvete!
Det handlar om en sak, eller i det här fallet ett fenomen.

För det andra, 1,9 barn per par... Hur tänkte du här? Ett par består av två personer. En del människor dör dessutom i förtid, det vanligaste är sjukdomar men det sker även olyckor.
För att ett land ska hålla en stabil befolkning (varken öka eller minska i någon större utsträckning) krävs ett födelsetal på 2,2-2,3.
Sen, om nu födelsetalet verkligen är 1,9 som du skriver, så inkluderas ju hela sveriges befolkning i det. Vissa invandrargrupper föder väldigt många barn, det drar så klart upp snittet.
Även om vi skulle stänga gränserna helt för allt utom europeer så skulle utomeuropeernas andel av befolkningen öka. Förutsatt att man inte gör något åt flerbarnstilläggen och sänker bidragen för stora familjer där, i bästa fall, ena föräldern arbetar svart.

Okej, efter som att du tydligen inte är speciellt litterär ska jag hälpa dig med att förstå vad jag skrivit.

En "baby boom" är ett uttryck för att födelsetalet i ett land stiger hastigt. Som du ser är uttrycket på engelska, där man använder sig av särskrivning.

Ja, men nu befinner vi oss i Sverige eller hur? Det här är ett svenskt forum och det är meningen att man ska skriva på svenska.

Skrivet av Red_warning:

1.9 per par människor d.v.s, för varje vuxen människa finns 0.95 barn/avkomma i det här landet. Det är den siffran som stiger just nu..

Som sagt, det nuvarande, om det nu stämmer, innebär en kraftig minskning eftersom en del dör i förtid. Man behöver 2,2-2,3 barn per kvinna för att bibehålla befolkningen.

Skrivet av Red_warning:

Sedan är det som så att andra generationens invandrare får lika höga födelsetal som övriga befolkningen.

Jaså, det säger du?!
Det varierar ju snarare väldigt mycket mellan olika invandrargrupper.
Sen, varför bara bortse från första generationen hux flux?
Du har t ex många afrikaner (och även irakier) som kommit under 2000-talet och fortsätter att strömma in som föröker sig som kaniner. Det är omöjligt att säga hur födelsetalen för deras barn som idag är småbarn, ja inte ens födda kommer se ut.

Skrivet av Red_warning:

Som det är just nu så är födelseöverskottet 17 000 personer per år (födda minus döda).

Ja, och det är tack vare invandrarna. Sen är 17 000 pers ingen stor summa för ett land med 9 miljoner invånare. 9000 pers är en promille, 0,1% av befolkningen. Alltså nätt och jämnt en ökning med 0,2% per år.
Förra året invandrare i runda slängar 50 000 utomeuropeer till Sverige.

Skrivet av Red_warning:

Invandring är något vi har haft väldigt länge, även om det inte har varit i lika stor mängd som det är just nu. Satistik visar att andra generationens invandrare, i andra länder och även Sverige, har lika höga födelsetal som resten av befolkningen.

Vet inte vad du menar med väldigt länge, men man kan inte på något sätt jämföra några enstaka kungligheter, en del handelsmän och metallarbetare som alla kom från mer eller mindre närliggande länder i Europa med det vi har idag.
Innan 1950, 1960 så fanns det i princip inte en endaste utomeuropée förutom diplomater.

Att t ex dra upp valloner och hävda att vi hade massinvandring förr också funkar inte. Vallonerna kom från nuvarande Belgien, det är människor som är mer eller mindre närstående oss både kulturellt och genetiskt. Det går inte att jämföra med tiotusentals araber som strömmar in varje år. Nu har du inte sagt något sånt men det är ofta man får höra "sanningar" i stil med den.

Skrivet av Red_warning:

Sedan skiter jag fullständigt om det är ett svenskt forum eller inte. Baby boom är fortfarande engelska.

Vet inte riktigt vart du vill komma. Svenskan har påverkats av både engelskan och kanske främst tyskan genom tiderna. Det finns många ord som är i princip identiska. Men man har försvenskat orden.

http://sok.saol.se/pages/P54_M.jpg
http://sv.wikipedia.org/wiki/Babyboom
http://www.babyboom.nu/

Ordet baby verkar ha kommit in i språket på 80-talet, jag har inte hur många ordböcker som helst hemma men det fanns inte med i de från början av 70-talet iaf.
Du har fel, inse. Bara att bita ihop och gå vidare.

Dessa jävla qoutes, jag blir tokig!
Fattades ett endaste avslut.

Inaktiv

Fånig film...
Jag menar, vi i väst har ju JÄTTE bra vapen.
Så fort muslimerna dyker upp så skjuter vi ner dem , bara sådär...PANG!

Nej men ärligt talat. Det är hemskt med alla muslima extremenister. Religon överhuvudtaget är rätt så korkat ( Tycker jag ). Och i ärlighetens namn skulle jag hellre vilja bo i USA/Latinamerika än Iran/soudi/Turkitet mm.
Det många glömmer är att dem flesta muslimer lever ett normalt liv, precis som dem kristna gör. Endast med lite annorlunda regler.

Medlem

^- Lycka till med att inte komma i kontakt med VÄLDIGT kristna människor (och den amerikanska regeringen är ju också väldigt kristen) i USA.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag skulle nog vilja bo på månen, mindre avgaser och bra UAN (Universal Area Network)...

Medlem

Kul tråd.

Än en gång visar rasister att de inte tål sanningen.

Men för all del, stoppa invandringen, kör ut alla som inte är blonda och blåögda.

Hellre att Sverige dör som land än att skitpartier så som SD och KD får mer makt.

Varför bevara det värdelösa språk som kallas svenska?
Varför inte bara gradvis gå över och sedan byta totalt till Engelska.

Medlem

Vonyx det där måste vara bland de mest värdelösa inläggen jag läst på länge..

"Än en gång visar rasister att de inte tål sanningen."
Du kan ju börja med att peka ut dessa "rasister" här i tråden, sedan får du gärna förklara vilken "sanning" dessa inte tål.

Du kanske gillar invandringen vi har idag? Ekonomikris, hög arbetslöshet, bostadsbrist, hög brottslighet osv. Men men, det gör inget om vi tar in några hundatusen till, eller hur?

Ja, hoppas verkligen dör som land så vi slipper skitpartier som du inte gillar. Jag menar, varför bry sig om vad andra tycker?

Värdelösa språk? Du är mer än välkommen att flytta härifrån.
Människor som du är skrämmande. Ska vi inte alla börja klä oss likadant och se precis likadana ut? Språket är ju bara en början på det.

Medlem
Skrivet av Vonyx:

Kul tråd.

Än en gång visar rasister att de inte tål sanningen.

Men för all del, stoppa invandringen, kör ut alla som inte är blonda och blåögda.

Hellre att Sverige dör som land än att skitpartier så som SD och KD får mer makt.

Varför bevara det värdelösa språk som kallas svenska?
Varför inte bara gradvis gå över och sedan byta totalt till Engelska.

Jag måste bara säga att jag finner det här inlägget något tvetydigt.

Först menar du att du vill ha ett mångkulturellt samhälle med invandrare och många kulturer. I nästa mening vill du byta ut svenskan mot engelskan, för att det är det språk alla andra använder? Jag har svårt att se hur det går ihop någonstans.

Medlem
Skrivet av Kamp:

Du kanske gillar invandringen vi har idag? Ekonomikris, hög arbetslöshet, bostadsbrist, hög brottslighet osv. Men men, det gör inget om vi tar in några hundatusen till, eller hur?

Vad har invandringen med den ekonomiska krisen, den höga arbetslösheten att göra?
Trodde det var vita jänkare som ligger bakom det.

Bryr du dig om vad invandrarna tycker, Kamp?

Medlem
Skrivet av Fredas:
Skrivet av Vonyx:

Kul tråd.

Än en gång visar rasister att de inte tål sanningen.

Men för all del, stoppa invandringen, kör ut alla som inte är blonda och blåögda.

Hellre att Sverige dör som land än att skitpartier så som SD och KD får mer makt.

Varför bevara det värdelösa språk som kallas svenska?
Varför inte bara gradvis gå över och sedan byta totalt till Engelska.

Jag måste bara säga att jag finner det här inlägget något tvetydigt.

Först menar du att du vill ha ett mångkulturellt samhälle med invandrare och många kulturer. I nästa mening vill du byta ut svenskan mot engelskan, för att det är det språk alla andra använder? Jag har svårt att se hur det går ihop någonstans.

Han menar väl att mångkulturen är en bit på vägen till en världslig, gemensam, kultur. Eller så råder det en förvirring.

Medlem
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av Kamp:

Du kanske gillar invandringen vi har idag? Ekonomikris, hög arbetslöshet, bostadsbrist, hög brottslighet osv. Men men, det gör inget om vi tar in några hundatusen till, eller hur?

Vad har invandringen med den ekonomiska krisen, den höga arbetslösheten att göra?
Trodde det var vita jänkare som ligger bakom det.

Bryr du dig om vad invandrarna tycker, Kamp?

Finanskrisen har inte mycket med invandringen att göra, däremot blir konsekvenserna som arbetslösheten värre iom invandringen.
Man har bland annat "tvingat" folk att själva betala sin a-kasseavgift, en del har gått ur när det blev frivilligt och befinner sig i en extra risig situation nu. Hade Sverige varit ett rikare land hade man kunnat fortsätta ha med alla som jobbar i a-kassan automatiskt.
Man kvoterar även in invandrare i offentlig sektor, och det finns något riktigt otrevligt som heter instegsjobb som jag antar att du inte hört nånting om...
Staten betalar upp till 75% av lönen plus arbetsgivaravgiften för nyanlända utlänningar... slår effektivt ut unga som har svårt att komma in på arbetsmarknaden.
Nu är det inte otroligt många av de nyanlända som har såna här instegsjobb, de flesta försöker väl dra ut på SFI så länge som möjligt, men ändå.

Skrivet av TobbeW:

Han menar väl att mångkulturen är en bit på vägen till en världslig, gemensam, kultur. Eller så råder det en förvirring.

Det här är ett uttalande från en av EUs grundare, hans dröm tydligen...
"The man of the future will be of mixed race. Today's races and classes will gradually disappear owing to the vanishing of space, time, and prejudice. The Eurasian-Negroid race of the future, similar in its appearance to the Ancient Egyptians, will replace the diversity of peoples with a diversity of individuals."

Trevligt värre...

Medlem
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av Kamp:

Du kanske gillar invandringen vi har idag? Ekonomikris, hög arbetslöshet, bostadsbrist, hög brottslighet osv. Men men, det gör inget om vi tar in några hundatusen till, eller hur?

Vad har invandringen med den ekonomiska krisen, den höga arbetslösheten att göra?
Trodde det var vita jänkare som ligger bakom det.

Bryr du dig om vad invandrarna tycker, Kamp?

Hur ska vi ha råd att försörja folk när vi har en ekonomisk kris? Förstår du nu?

"Bryr du dig om vad invandrarna tycker, Kamp?"
Det där får du gärna utveckla lite mer, förstår inte riktigt vad det är du syftar på.

Medlem
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av Fredas:
Skrivet av Vonyx:

Kul tråd.

Än en gång visar rasister att de inte tål sanningen.

Men för all del, stoppa invandringen, kör ut alla som inte är blonda och blåögda.

Hellre att Sverige dör som land än att skitpartier så som SD och KD får mer makt.

Varför bevara det värdelösa språk som kallas svenska?
Varför inte bara gradvis gå över och sedan byta totalt till Engelska.

Jag måste bara säga att jag finner det här inlägget något tvetydigt.

Först menar du att du vill ha ett mångkulturellt samhälle med invandrare och många kulturer. I nästa mening vill du byta ut svenskan mot engelskan, för att det är det språk alla andra använder? Jag har svårt att se hur det går ihop någonstans.

Han menar väl att mångkulturen är en bit på vägen till en världslig, gemensam, kultur. Eller så råder det en förvirring.

Det brukar låta sådär från de som förespråkar mångkultur. All kultur förutom svensk kultur ska finnas.

Medlem
Skrivet av Kamp:

Hur ska vi ha råd att försörja folk när vi har en ekonomisk kris? Förstår du nu?

.

Fast det har vi ju, bara att skära ner igen och igen i alla andra sektorer som man gjort de senaste 20 åren.
Sen kan proffspolitikerna glatt sitta och hävda att man inte kan räkna på människovärde och liknande.

Sen är det så att direkt när man skapat arbeten åt getherdar, kamelskötare och yrkeskriminella så kommer vi tjäna enorma summor pengar genom ett trollslag. Invandrare ska nämligen inte behöva finansiera nånting mer av välfärden än sina egna bidrag. Vägar, vattennät, skolor osv, det ska vi svenskar stå för!

Medlem

Förlåt NiX, jag glömde bort det där totalt. Du har alldeles rätt. Finns det inte pengar så skär man helt enkelt ner på barnens framtid eller tar och skär ner på våran sjukvård. Att ens tänka tanken på att skära ner på invandringen och alla pengar som ligger där i... Det skulle ju vara.. RASISM! Usch! Sådant kan vi inte göra, låta svenskarna ta smällen istället. Det förtjänar vi, vi som är så rasistiska mot de stackars krigsdrabbade nysvenskarna...

Medlem
Skrivet av Kamp:

Hur ska vi ha råd att försörja folk när vi har en ekonomisk kris? Förstår du nu?

"Bryr du dig om vad invandrarna tycker, Kamp?"
Det där får du gärna utveckla lite mer, förstår inte riktigt vad det är du syftar på.

Jag förstår delvis.

Jag syftar på ditt uttalande om att man ska bry sig om vad andra tycker. Bryr du dig om invandrarnas åsikter? Tycker annars det var en enkel fråga att svara på.

"Det brukar låta sådär från de som förespråkar mångkultur. All kultur förutom svensk kultur ska finnas. "

Mångkulturen innehåller svensk kultur.

Medlem

Varför skulle jag inte göra det? Dock ser jag till mig eget folks bästa först.

Mångkultur är ingen kultur. En kultur kommer från ett folkslag. Finns inget folkslag som har "mångkultur" som kultur.

Medlem

Yeah right.

Den här tråden har gett oss alldeles för mkt huvudvärk, om bara folk hade lärt sig att diskutera utan att ta till personangrepp.. jeez.

Tråd låst/bortglömd.

Skriv svar