16 fall av sexuellt ofredande = 2 månaders fängelse.

Medlem
Skrivet av s3ng:
Skrivet av Kamp:

Dåså, då är det väl nånting han hittat på själv.
Jag skrev inte att personen skulle dömmas till döden, utan till utvsining. Vad som sedan händer i hans hemland rör knappast oss då vi har egna problem att ta hand om.

Men svara på inlägget ovan nu tack.

Det var faktiskt det jag menade, att det kan vara lika med döden för vissa att åka hem. Dom flesta flyr av en orsak.

Av alla som kommer hit är ca 4% flyktingar. Så nej, de flesta flyr inte av en orsak.

Medlem

"Jag skrev inte att personen skulle dömmas till döden, utan till utvsining. Vad som sedan händer i hans hemland rör knappast oss då vi har egna problem att ta hand om."

håller jag också med om, utvsining sen vad som händer efter det är inte vårat problem, om nått händer skulle isf personen i fråga tänkt på det innan man begår brott.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

"Jag skrev inte att personen skulle dömmas till döden, utan till utvsining. Vad som sedan händer i hans hemland rör knappast oss då vi har egna problem att ta hand om."

håller jag också med om, utvsining sen vad som händer efter det är inte vårat problem, om nått händer skulle isf personen i fråga tänkt på det innan man begår brott.

Om "brottet" är homosexualitet då?
Alltså att t.ex. en individ söker asyl i Sverige för att komma undan krig eller misär på något sätt, men blir avvisad tillbaka till hemlandet där homosexualitet är förbjudet?

Nej fan, ta och visa lite humanitet och intelligens genom att tänka längre än näsan, det gör världen till en bättre plats.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

Nej fan, ta och visa lite humanitet och intelligens genom att tänka längre än näsan, det gör världen till en bättre plats.

+1

Bra sagt, kan inget annat än hålla med

Medlem

Det svenska rättssystemet är inte uppbyggt för att straffa utan för att avskräcka från brottslighet och att återintergrera brottsliga personer i samhället igen, den har absolut inget att göra med att tillgodose offrets, och framförallt inte samhällets, hämndbegär. Forskning har bevisat att återfallsbrottsligheten är relativt liten i Sverige, vad ni än tror efter att ha läst aftonhoran. Forskning visar även att denna återfallsbrottsligheten ökar i och med hårdare straff, oavsett vad man än själv tror om det.

Sen kan jag anta att killen är svensk medborgare, vilket betyder att han har precis samma rättigheter som var och en av er andra här, och i det här landet skickar vi inte ut folk bara för att vi tycker att de är jobbiga.

Medlem

Killen är absolut inte svensk medborgare, du borde ha läst artikeln innan du kommenterar den.

Werzion; om han nu inte vill bli hemskickad skulle han ha tänkt på det innan han begick ett brott i Sverige.

Medlem
Skrivet av Kamp:
Skrivet av s3ng:
Skrivet av Kamp:

Dåså, då är det väl nånting han hittat på själv.
Jag skrev inte att personen skulle dömmas till döden, utan till utvsining. Vad som sedan händer i hans hemland rör knappast oss då vi har egna problem att ta hand om.

Men svara på inlägget ovan nu tack.

Det var faktiskt det jag menade, att det kan vara lika med döden för vissa att åka hem. Dom flesta flyr av en orsak.

Av alla som kommer hit är ca 4% flyktingar. Så nej, de flesta flyr inte av en orsak.

Innan någon mångkulturförespråkare börjar gorma om källor, något som brukar vara väldigt populärt men som den här tråden trots allt verkar ha varit förskonad från, kan jag komma till undsättning -
http://frianyheter.wordpress.com/2009/03/16/asylinvandring-ti...

Det lustiga är ju att vurmarna gärna gastar om att vi kritiker ska leverera källor på både det ena och andra, men de själva kan aldrig komma med några riktiga argument uppbackade av seriös forskning på varför mångkultur skulle vara något bra... bevisbördan gäller visst bara åt ena hållet

Medlem

Håller med om sånt här är förjävligt! Utvisning, är inte helt säker på det.

Lite offtopic. Kamp skulle du gjort denna topic om det var en svensk medborgare som begick brottet? Den uppfattningen jag har fått av dig här på FZ är att du inte gillar invandrare.


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem
Skrivet av Kamp:

Killen är absolut inte svensk medborgare, du borde ha läst artikeln innan du kommenterar den.

Ja, det kanske stämmer att jag inte gjorde mig besväret att läsa artikeln, men jag trodde det var lugnt eftersom du så fritt diskuterar "felen" i det svenska rättssystemet, något som det är ganska uppenbart att du inte är insatt i.

Trots det att han då tydligen inte var svensk medborgare ändrar inte det faktum att han inte skall särbehandlas, bara för att han är invandrare, utan dömmas efter svensk lag likt övriga personer i det här landet.

Skriv svar