State of Decay – ännu ett zombiespel träder fram

Robot
State of Decay – ännu ett zombiespel träder fram

Spelet som tidigare var känt som Code3 är ett zombiespel stöpt i sandlådetema med flera spelbara karaktärer, räder och basbyggande. Det kommer bana väg för ett massivt onlinerollspel med zombietema.

#state-of-decay, #undead-labs, #world-of-warcraft, #guild-wars


Medlem
State of Decay – ännu ett zombiespel träder fram

Det verkar för köttigt för att vara fokus på överlevnad. Jag kopplar aldrig zombie survival med att hoppa en meter upp i luften och krossa skallen på en levande död med fötterna -_-

Annars verkar det rätt kul


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag skulle vilja ha ett röstningsalternativ som lyder "Det var länge sen det blev tröttsamt"


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Efter Left4Dead 1 så släpptes det ut en Zombie mani...

Medlem

Inget fel på att det finns massa zombiespel, det är kvaliteten på dem som förstör allt. Önskar det fanns fler spel som The walking dead och l4d.

Medlem

Är mest taggad på Fortnite av de zombie spel jag känner till
Sen efter det kommer The Walking Dead.

Medlem

Föredrar ultrarealistiska DayZ.

Medlem

ser ni hur skumma animationerna är? spelet i sig är hur fult som helst..War Z ser så sjukt mycket bättre ut på alla sätt.. skuggor, texturer, animationer. LoD, Distance view etc.

Det enda som var någolunda snyggt i det här spelet var ju vattnet.. fast även det är lite meh

Medlem

Spelet ser ju ut att vara byggt på samma motor som Tomb Raider 1. Första tanken man får är "gratisspel" även om det inte är en helt rättvis etikett då gratisspel kan vara riktigt bra men "gratisspel" med allt dåligt man associerar med gratisspel.

Ett spel måste inte vara snyggt för att vara bra men ett spel måste övertyga och ett "första intryck" är svårt att göra om och denna film var det "första intryck" man vill att vi potentiella köpare ska ha.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

För övrigt så klår få spel en coop-fyra med polare i zombiemoden i CoD:WaW.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

ser ni hur skumma animationerna är? spelet i sig är hur fult som helst..War Z ser så sjukt mycket bättre ut på alla sätt.. skuggor, texturer, animationer. LoD, Distance view etc.

Det enda som var någolunda snyggt i det här spelet var ju vattnet.. fast även det är lite meh

Har du någonsin tänkt på att det kanske är i ett betastadie? Själv tycker jag det verkar intressant men vill se mer av det innan jag säger något mer.

Medlem

Man släpper en betaversion som trailer?

Det här kanske är en betapost. Eventuellt skrivs det nåt smart här senare. Glöm inte kolla tillbaka minst en gång om dagen så du inte missar en eventuell uppdatering. Vaddå, är jag dum som inte skriver det direkt? Äsch, inte vill jag bli tagen på allvar, lika bra att flamsa nonsens innan för senare när den riktiga posten kommer så komemr allt vara bra och jag kommer framstå som seriös och färdig.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Jag kan aldrig få nog av zombies. Oktober blir en vacker och bra månad med både Resident Evil 6 release och The Walking Dead säsong 3 kommer tillbaka.

Vilken kanon månad!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kanske dax för en zombie version för mario. Tänk er hoppa på zomie goombas huvud (undrar hur det skulle se ut) och skjuta eldbollar på dom. Det kanske skulle vara något :)? Eeeeller kanske inte ^_^.

Medlem

Tills dess kan du leta upp alla klassiska filmer och se av. Se till att inte missa bland annat "Braindead", en film som vi alla är skyldiga en helsikes massa. När den släpptes igenom fanns det inte mycket mer at filmcensur att behålla. Ni som är för unga vet eller minns inte att vi haft censur här i sverige där filmer eller scener klipptes bort eller förbjöds visas. Detta var inte i början av 1900-talet heller.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Nja, kanske kan bli riktigt bra, eller inte. Skulle behöva mer gameplay info först för att veta

Medlem

*suck* börjar det inte bli lite väl många dayz kloner nu.?

Lite svårt det där med zombie inriktade spel. "Hur håller vi intresset?" kanske utvecklaren frågar sig. Några inriktar sig på att kötta så många zombies som möjligt på alla vis, möjliga som mest omöjliga.
Andra spel vill att vi ska ta det lugnt och när tillfället kräver, gömmer oss i soptunnor.

Spel som gör det sistnämnda fast ger oss möjlighet att försvara oss när det går surt, tycker jag, gör det bäst.
DayZ exemplet, Du har ett gevär, med lite ammo, och om du använder det släpps helvetet löst. Vapnen finns men de är en sista utväg.

Det håller spänningen på topp.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Kane:

Tills dess kan du leta upp alla klassiska filmer och se av. Se till att inte missa bland annat "Braindead", en film som vi alla är skyldiga en helsikes massa. När den släpptes igenom fanns det inte mycket mer at filmcensur att behålla.

Fast den filmen var ju ganska over the top också. Ta upp hjärnsubstans från golvet och trycka fast där man själv saknar en bit av sin egen och dra åt bandanan för att hålla på plats är liksom lite mycket. Det var ju mest äckligt

Edit: Nej vänta nu, det var ju den fimen det sågades motorsåg så friskt att det mot slutet flöt blod knähögt i den där villan ju. Vilken massaker. Den var ju iofs rätt skojfrisk den filmen. Tror inte den hade fastnat i censur idag just pga tonen. Den största kulturskatten i relaterad kategori tycker jag dock är Army of Darkness. "uuhh.... SURE I remember the words!" och "Shop smart. shop S-mart. YOU GOT THAT?"


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv
Skrivet av Paddington:

Jag skulle vilja ha ett röstningsalternativ som lyder "Det var länge sen det blev tröttsamt"

mmm det har du rätt i, och ett "inte ett MMORPG till"

Själv önskar jag mig ett zombiesurvival lir i singelplayer, gjort med en fet budget. Får väl lita på att Last of us blir något bra

Medlem

Ser lovande ut

Medlem
Skrivet av Kane:

Tills dess kan du leta upp alla klassiska filmer och se av. Se till att inte missa bland annat "Braindead", en film som vi alla är skyldiga en helsikes massa. När den släpptes igenom fanns det inte mycket mer at filmcensur att behålla. Ni som är för unga vet eller minns inte att vi haft censur här i sverige där filmer eller scener klipptes bort eller förbjöds visas. Detta var inte i början av 1900-talet heller.

Haha den filmen är så jävla rolig. Gillar kräm scenen :P: En riktigt sjuk film men om man gillar gore är den något man borde se :). För zombie fans ett måste :).

Medlem

spela dayz istället.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

ser ni hur skumma animationerna är? spelet i sig är hur fult som helst..War Z ser så sjukt mycket bättre ut på alla sätt.. skuggor, texturer, animationer. LoD, Distance view etc.

Det enda som var någolunda snyggt i det här spelet var ju vattnet.. fast även det är lite meh

Du menar War Inc. med tanke på att WarZ är på gränsen till vaporware. Verkar som om dom tagit sitt tidigare spel och bara lagt in zombies lite snabbt för att hoppa på DayZ hypen.

http://imgur.com/a/SvNg5/noscript

Medlem
Skrivet av Xixor:

Inget fel på att det finns massa zombiespel, det är kvaliteten på dem som förstör allt. Önskar det fanns fler spel som The walking dead och l4d.

Känner lite likadant. En jävla massa zombiespel kommer ut men inget av dom är bra... sorgligt.

Youtuber

Left 4 Dead har idkat älskog med Saints Row 3, deras avkomma har sedan i sin tur idkat älskog med DayZ för att i sin tur idkat älskog med Saints Row 3...


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Medlem

Svenska censurmaffian a'la 80-tal <3


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Styrman:

GE mig NU!!

xD

Det är ändå rätt skönt att se sådana okritiska, odelat positiva kommentarer


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

1. Mesigare skottljud får man leta efter.

2. Spelet saknar helt animation blending.

3. Wrestlingmoves i melee - varför? Lagom övermodigt med tanke på punkt två.

4. Kompetent studio som spelar in en trailer utan anisotropisk filtrering.

12
Skriv svar