Vad samlar du på för nördigt?

Medlem

Jag samlade på hockeybilder när jag var ung, men nu är det inget. På ett sätt är det synd för det var kul när man höll på, å andra sidan är man glad att man "slipper" då det, beroende på vad det är man samlar, kan bli både dyrt och tidskrävande.

Skrivet av Element_Five:
Skrivet av Dinskugga:

Lego (enbart en del olika teman från 80-90tal)
Transformers G1

Intressant, just den perioden jag själv lekte med lego i! Vad för teman?

Själv lekte jag mycket med Lego, bäst var tiden när man hade en uppsättning med svart-vit-neon gröna Blacktrons och deras fiender vit-röda Megatrons. Hade också "Triadkryssaren" som hörde till en annan serie, men glömt vad dom hette. Kommer dock ihåg att dom var vit-blå-neon orangea till färgerna. Det var tider det


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Biobiljetter och film! Och om ett antal år har jag antagligen skaffat tillräckligt med spel för att kalla det en samling


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Plastfigurer !! Det är nog mina nördigaste saker dem dära plast figurerna i skala 1:72 som ligger i min skrivbords låda. Dem är ganska sådära nördiga, men att jag gillar dem mycket.

Samlar väll inte riktigt, jag söker inte aktivt efter fler. Men jag har en låda full med Wallströms ungdomsböcker, ca 1960-70 tal.
Annars så kanske mina inköp av varenda Ratchet & Clank spel räknas som samlande? eller räknas det inte?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Inget egentligen, men jag vill ändå skriva i den här tråden så jag får sträcka på mig lite för att kvala in. Jag har på senare tid bestämt mig för att hitta det bästa roadracing spelet för jag älskar sådana spel. Så man får ju läsa och kolla och undersöka mycket för man vill ju inte köpa och - ännu värre - äga skitspel som exempelvis MotoGP 09/10 (då skulle man ju känna sig smutsig). Men eftersom det är så få som spelar (jag är aktiv på många internationella forum för racing och simracing) och nästan inga recensenter i världen som förstår sig på gengren så blir man tvungen att köpa för att testa allt som verkar ha potential på olika sätt. Så nu har jag 14 st spel totalt till PS2 och PS3. Det är ju samling då liksom. Jag har två till som jag vill testa till PC men det blir besvärligt pga okompatibelt OS och svårtillgängliga, gamla spel (SBK 2001 och GP500).

Men jag har en stor tuff matcho gympolare som har alla Kalle Anka pocketar också


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

inK
Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Samlar väll inte riktigt, jag söker inte aktivt efter fler. Men jag har en låda full med Wallströms ungdomsböcker, ca 1960-70 tal.
Annars så kanske mina inköp av varenda Ratchet & Clank spel räknas som samlande? eller räknas det inte?

Nej! Det är endast The Sims i spelväg som räknas som samlande.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Brukade samla på Vampire: The Masquerade 3rd edition böcker, både regel och noveller. Ekonomisk situation tvingade mig sälja min kära samling så nu har luften gått ur mig.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag samlar inte på någonting. Dock har jag tänkt börja samla på något när jag fixat ett jobb och en massa stålar.
Studielånen täcker inte riktigt mina samlingsbegär.


signatur

Have a good time!

Medlem

Magickort för min del. Inte sålt ett kort sedan jag började runt 95 så man har en del liggandes. Ska inte säga att jag direkt samlar så värst eller aktivt, men ändå.

Samlar även på Pytontidningar och börjar få en respektabel samling.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Det kanske mest udda i min samling, en life-size figur av Lynch från spelen Kane & Lynch!

http://elementfive.se/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=412

Min kära fru är inte lika imponerad av den!


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Har i princip samtliga nummer av Super Play/Level från 1996-2008 (saknar kanske 5st nummer under den perioden)

Samlingen väger en hel del och mycket underhållande att läsa än idag.

12
Skriv svar