Minns ni hotet om "svininfluensan"?

Medlem

@Roxxer, what?

Medlem

Skippade sprutan. Det är alltid en röd flagga när Aftonhoran driver skrämselpropaganda om något nytt DÖDSVIRUS eller vad som. Dels var hysterin kring svininfluensan överdriven och dels kändes vaccinet framstressat - vilket det ju uppenbarligen också var. Dels så förlitar jag mig hellre på mitt eget immunförsvar än på något vaccin som lägligt nog dök upp i samband med medias masshysteri.

Medlem

De få som dog hade nedsatt immunförsvar och/eller var gamla. Vaccin är ju en liten dos av smittan, ett gäng av de som vaccinerades fick biverkningar, stora och små.

Som alltid får man väga för och nackdelar och fråga sig om man är i riskzonen. Jag tyckte jag klarade mig bättre utan, precis som Annika.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag tog den och fick hög feber och värk i hela kroppen första natten, men dagen efter mådde jag bättre. Jag ångrar mig att jag tog vaccinet. Enda sen jag tog vaccinet så har jag känt mig tröttare, inte så det rör sig om fatigue, men jag känner bara att jag inte har samma ork som jag hade innan.

Inaktiv

Svininfluensan kallas idag för: "Den nya influensan" eller "Influensa A"
http://www.krisinformation.se/web/Pages/NewsPage____31226.asp...

Antalet döda av "Den nya influensan":
http://www.smi.se/nyainfluensan/overvakning-och-analys/avlidn...


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Varje år är det en ny "influensa", inte helt olik vanlig vinterförskylning som drabbar tusentals varje gång det börjar dra sig mot noll. Det dör fler varje år av alkohol, rökning eller vanlig dumhet och inget nytt vaccin kan rå bot på det.

Det har varit flera uppmärksammade fall där både läkare, forskare och olika organisationer (med läkemedelsproducenterna bakom ryggen) har på:at för massvaccination för olika åkommor men i slutändan har det inte gått att bevisa någonting. Inget mer än att det kostat massvis med pengar, som gått ned i fickorna på läkemedelsproducenterna (och säkert en och annan som varit med och drivit igenom vaccinastionsprogrammen) och att vaccinationerna har gett bieffekter av varierande grad.

Summa summarium: Vaccinera - nej tack.

// edit

Skrivet av Sipmo:

Det där är knappast några siffor som säger någonting, mer än att personerna var i "riskgruppen". Samtliga kan alltså ha dött av något annat, eller en kombinaton av flera olika saker (inklusive "influensan").


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av Sipmo:

Det där är knappast några siffor som säger någonting, mer än att personerna var i "riskgruppen". Samtliga kan alltså ha dött av något annat, eller en kombinaton av flera olika saker (inklusive "influensan").

Det jag ville bidra med var att det totala antalet som dog av svininfluensan i Sverige var inga pandemi-siffror utan drygt 30 personer.

Om jag inte inbillar mig så är det hundratals som dör av den vanliga influensan i Sverige, varje år.

Det skulle vara intressant att se hur många som fick bestående men av svin-vaccinet.
Att det kostade staten miljoner i onödan är redan bekräftat.

Edit:
Herrejävlar vad det kostade då:
"Kostnaden för hela vaccinationskampanjen beräknas till 1,3 miljarder,"
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artike...


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Tog sprutan och kom upp i 41.7 graders feber 3 dagar efteråt. Vad jag tycker om sprutan säger väl dig självt..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Kanske var hotet överdrivet.. tog ändå sprutan för just alla släktingar och alla jag kände som inte kunde ta den på grund av olika sjukdomar, ålder och graviditet. Fick ingen biverkning att tala om. Kanske lite feber.. men det var inget jag grät över


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv

Inte konstigt att många är konspiratoriska.

Vore väl inte helt omöjligt att WHO just är i maskopi med läkemedelsbolagen? Dom, som hon säger, är ju risk att det blir "vänskapskorruption" om man hänger med folk i samma bransch. Så är det väl överallt, lobbyister och liknande som är kompisar med alla möjliga som tar beslut.

Själv är jag övertygad om att det myglas och mutas dagligen mellan företag och våra myndigheter, att sen som medborgare välja vem man ska lita på och framförallt vilka man ska rösta på är ju omöjligt.

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Tog sprutan och kom upp i 41.7 graders feber 3 dagar efteråt. Vad jag tycker om sprutan säger väl dig självt..

om 41,7 grader varar flera timmar är risken stor att man får hjärnskador eller dör.. låg du inne på sjukhus?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av v1ctory:

Tog sprutan och kom upp i 41.7 graders feber 3 dagar efteråt. Vad jag tycker om sprutan säger väl dig självt..

om 41,7 grader varar flera timmar är risken stor att man får hjärnskador eller dör.. låg du inne på sjukhus?

Låg redan på sjukhus. Mådde inte direkt toppen innan heller.

Inga bestående men såhär efteråt (vad jag märkt iaf). Upptäckte däremot att det finns klart biffigare febernedsättande piller än vad som säljs på apoteket. Tur det får man väl säga.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Avstängd

284 000 döda är sista gissningen jag hört?

http://vitals.nbcnews.com/_news/2012/06/25/12404854-swine-flu...


signatur

Det här är när diskussionen går: Och då gjorde han det här. Nej det gjorde han inte.

12
Skriv svar