Blizzard: Auktionshuset i Diablo III var ett misstag

Medlem

Minns knappt om jag hittade någon skitbra pryl som min karaktär kunde använda under den period jag lirade D3... å det känns som att det är hela grejen med ett sånt spel :S

Exx
Medlem

Jag kan inte läsa den där intervjun just nu eftersom jag spelar Path of Exile.

Medlem

Stäng bara av skiten

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Det är bra att erkänna misstag. Ännu bättre är att fixa till dem.
Men Jay är inte involverad nåt mer eller missminner jag mig?

Nepp, han jobbar på ett annat projekt.
Han har fått för mycket skit, jag är ganska säker på att det inte var utvecklingsteamet som valde att lägga in RMAH och always online DRM... utan Blizzard och Evil Kotick.

Medlem

Sådär ja, nu har de tjänat tillräckligt på AH så nu börjar arbetet att få tillbaka gamla kunder till nuvarande och kommande spel.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Där kom lite respekt för blizzard tillbaka.. ändrar de så AH försvinner slipper jag bojkotta dem kanske.

Oh no, bojkott!!

Medlem

Som svar på frågan.

Nej, jag spelar inte D3 längre. Det blev från release och 2 veckor framåt sen klarade jag inte av mer. Jag tror inte något kan få mig att starta skräpet igen.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Sent skall syndaren vakna...

Medlem

ta bort AH. öka droprate... och framför allt, fixa offline mode..

då skulle jag börja spela spelet mer än vad jag gör i dagsläget.


signatur

//Peace out

Medlem

Du har glömt bokstaven "d" i Blizzard på båda ställena i texten.

Medlem

"I intervjun medger Jay Wilson att det inte riktigt blev som de hade tänkt sig. Istället för att folk spelar för att få tag på rustningar och vapen, så köper de grejerna på auktionshuset."

No shit Sherlock!

För att citera gamla goa Ernst-hugo -"Även en pärlhöna hade fattat detta, men inte ni!"

RMAH och i mindre mån GAH till trots; spelet är rätt kul nu efter en dröse patchar faktiskt. Inte så att man nöter det dygnet runt, men en liten skvätt då och då är faktiskt riktigt trevligt.

Medlem

Varför tar dom inte bara bort skiten då? Låt folk byta items mellan varandra istället. Borde väl inte vara så svårt.

Medlem

Har spelat 2-3 ggr i veckan sen release och har fortfarande jättekul med Diablo3 :). Precis bestämt att DH och barb passar mig mest och ska nu geara upp dom ordentligt, bättre drops uppmuntras älskar magic fond och legendar drops!

Medlem

erasa alla stats. No problemo.
Tror hardcore lirarna skulle uppskatta det iaf.

phi
Medlem

No shit. De flesta insåg ganska snabbt att RMAH skulle sabba spelet och han kommer på det nu?

Inaktiv

Haha, det här är skitsnack, de visste precis hur det skulle bli, alla som skulle spela diablo 3 visste precis hur det skulle bli, var enda kotte skrev om det i alla internets forum.

De hyr konsulter för miljontals dollar som bara sitter och analyserar sådant här. Att nu komma och säga att de inte visste hur det skulle bli är bara att bajsa sina fans i munnen.

Medlem

Hur det skulle tas? Tja jag vet inte vad andra tycker men det är ett steg närmre att få tillbaka mig som kund.

Efter det hade bara en ny "ladder" varit vad som verkligen fått tillbaka mig. Just nu är allt så omotiverande bara.

Medlem

Ta bort AH och gör ett Trade House där folk kan lägga ut items för trade mot ett annat. Där man kan ange vad man är intresserad av. Hur svårt kan det vara?
Ange stats på det item man är intresserad av och alternativt namn på de/det legerndariska items man är intresserad av.
folk gör offers, du accepterar eller inte.. klart! Spelvärldens bästa trade-funktion.

Inaktiv

Jag älskar Diablo II med hela mitt hjärta. Diablo III å andra sidan förblir oköpt.

Medlem

Har kanske hittat 2 grejer av min eq, resten är köpt ah. Vad är roligt med det?

Medlem

Men grattis Jay WIlson!

AH i diablo 3 var en skamfläck. Spelade som vanligt upp till ungefär mitten av nightmare innan jag av ren frustration köpte gear from ah... sen av nån anledning kändes d3 inte det minsta kul längre. Både pga köpet av gear, och drops som var betydligt sämre än i diablo 2.

Inaktiv
Skrivet av Camfak:

1 miljon om dagen? Really?

Tycker det låter jävligt mycket för att vara Diablo 3. 250.000-500.000 spelare så hade jag inte sagt något.

Medlem
Skrivet av Woffen:

Men grattis Jay WIlson!

AH i diablo 3 var en skamfläck. Spelade som vanligt upp till ungefär mitten av nightmare innan jag av ren frustration köpte gear from ah... sen av nån anledning kändes d3 inte det minsta kul längre. Både pga köpet av gear, och drops som var betydligt sämre än i diablo 2.

Blev samma för mig. Klart man tröttnar när man gör snabbare progress på att flippa sidor på AH än att faktiskt spela spelet.

Medlem

Dropraten har blivit mycket bättre tack vare MP(Monster Power) 1-10 som ökar Magic Find.

Medlem
Skrivet av caelestis:

Ta bort AH och gör ett Trade House där folk kan lägga ut items för trade mot ett annat. Där man kan ange vad man är intresserad av. Hur svårt kan det vara?
Ange stats på det item man är intresserad av och alternativt namn på de/det legerndariska items man är intresserad av.
folk gör offers, du accepterar eller inte.. klart! Spelvärldens bästa trade-funktion.

Mycket bättre idé än hur AH styrs i dagens läge, Det är så sjukt tråkigt att GULD är det enda som spelar roll just nu.

Men jag tycker att dom ska göra trade games istället, Det är så mycket roligare att springa runt i spel och leta folk att byta saker med.. Ganska otympligt men det gör att man spelar även när man försöker byta grejer med andra.. Just nu sitter man och kollar på ett Ebay liknande AH där man bara scrollar i en lista.. Oj vad roligt gameplay det är ^^

Medlem

Hade de tagit auktionshuset hade jag kanske börjat spela lite igen.

Medlem

Haha, ja, det var ju den här slutsatsen jag drog vecka 1. Fick många mothugg överallt men känns roligt att se att till och med Blizzard kommit till samma insikt, nu nått år senare.

Är ju precis som det står, varför spendera timmar av farm för att få randomdroppade Items när man kan glida in på AH och köpa exakt det man behöver?

Vi la in ett AH som vi trodde ingen skulle använd, varför lägga ner tid och pengar på att få med det från första början isf?? Blizzardsugerroev..

Medlem

Många av oss fans har sagt det redan från början att auktionshuset var en dålig idé. Det sabbar hela grejen med att byta grejer i spelet som vi är vana vid sedan tidigare. Istället för att någon lyssnade och tog till sig av kritiken så blev vi förlöjligade av både Blizzard-teamet och diverse fanboys. Eller så blev vi nonchalerade i stil med "ta det lugnt, spelet är inte klart än".
Eh ja, det är just det som är grejen, vi försökte påverka utvecklingen innan det var för sent.

Medlem

Sätt in ett offline läge så är allt löst.

123
Skriv svar