Läs Bibeln via Xbox Live*

Medlem

Rätt jävla onödig kommentar på slutet imo. Okej om man vill pissa på två miljarder människor men en nyhetsrapport på en spelsajt känns som helt fel forum.

Medlem
Skrivet av Ophe:

Rätt jävla onödig kommentar på slutet imo. Okej om man vill pissa på två miljarder människor men en nyhetsrapport på en spelsajt känns som helt fel forum.

Humor?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Ophe:

Rätt jävla onödig kommentar på slutet imo. Okej om man vill pissa på två miljarder människor men en nyhetsrapport på en spelsajt känns som helt fel forum.

Humor?

Ungefär lika kul som att pissa på judarna som folk påstår dog i Sagan om förintelsen.

Pissa på dom, för all del, men att göra det under en nyhetsrapportering känns fortfarande som fel forum.

Medlem

fy vad jobbiga dem ska var
Aja finns säkert en stor målgrupp i Usa iaf..

Medlem
Skrivet av Hizzi:

Vore kul om dom tog steget fullt ut och döpte om Xbox till Jesus istället,
vore ju skitcoolt,
Jesus 360 och varje gång man startar upp 360n så hör man, halleluja.

haha fyfan den var bra.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av Ophe:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Ophe:

Rätt jävla onödig kommentar på slutet imo. Okej om man vill pissa på två miljarder människor men en nyhetsrapport på en spelsajt känns som helt fel forum.

Humor?

Ungefär lika kul som att pissa på judarna som folk påstår dog i Sagan om förintelsen.

Pissa på dom, för all del, men att göra det under en nyhetsrapportering känns fortfarande som fel forum.

Ja för det finns verkligen inte fler bevis för att förintelsen har hänt än det som står i bibeln, någon här som har sett Jesus eller gud, änglar osv de senaste 100 åren?


signatur

<3

Medlem

Bort med den från konsollen tack. Hör icke hemma i spelvärlden, tämligen smaklöst.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Man köper ju bara för att kunna spåra alla svordomar och ord såsom whore mm.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av jovviz:

Ja för det finns verkligen inte fler bevis för att förintelsen har hänt än det som står i bibeln, någon här som har sett Jesus eller gud, änglar osv de senaste 100 åren?

Du missade poängen...
Och hur många här som har personlig erfarenhet av Jesus/gud/whatever ligger nog i nivå med hur många som har personlig erfarenhet av förintelsen. Men det var som sagt inte poängen.

Inaktiv

När kommer koranen?


signatur

dare to be bold

Medlem

fan vad nice med lite online mytologi


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

Så fort nånting kristet dyker upp så samlar alla gamarna a.k.a. ateister sig kring tråden för att gotta sig i att spotta ut en massa skit. Vad vill man komma liksom? Hej, här är jag, ateist javisst, my time to shine eller? Själv går jag in i såna här trådar för att få ett gott skratt.

Medlem
Medlem

Haha. Flanders-varning på detta. Snart kommer väl BibleBlaster också.

Vad gäller fantasyböcker så är det bara att hålla med.
Eller tror nån på allvar att folk klöv hav, gick på vatten, botade lama och klonade mat för 2000 år sen?
Och ingen har lyckats göra om det sen dess. Märkligt.
Bibeln, koranen och liknande skrifter är samma sagor.
Jag menar för 100 år sen trodde folk på tomtar och troll. Vad trodde man då inte på för 2000 år sen?

Det är sannolikt, i grunden sanna, vandringssägner som kryddats rejält efter att de återberättats från person till person.
Den där Jesus fanns säkert en gång i tiden, men var nog en helt vanlig person. Han var säkert väldigt karismatisk och vältalig, men något vin av vatten gjorde han inte. Möjligtivs var han en skicklig illusionist. I dagens högteknologiska informationssamhälle hade han avslöjats på nolltid.

Vi kan tacka vetenskapen för att ha överbevisat religionen gång på gång. T.ex när teleskopet uppfanns på 1500-talet och man upptäckte att det fanns fler planeter än jorden och att det var jorden som cirkulerade runt solen och inte tvärtom så vägrade kyrkan ens att titta i teleskopet till en början, för de var så säkra på att de hade rätt.

Kan ju inflika att jag själv växt upp i en frireligiös familj och sett det hela från insidan. En form av hjärntvätt från barnsben. Man hade ju inte så mycket att säga till om som liten. Man gjorde som föräldrarna gjorde.

Medlem
Skrivet av Ophe:

Rätt jävla onödig kommentar på slutet imo. Okej om man vill pissa på två miljarder människor men en nyhetsrapport på en spelsajt känns som helt fel forum.

Det känns som att du har missförstått vad FZ.se är för sida? De har väl alltid lite glimt i ögat när de lägger upp nyheter. Varför ska de bli så allvarligt när man skämtar om en av de stora majoriteterna?

Skrivet av Guzilla:

Så fort nånting kristet dyker upp så samlar alla gamarna a.k.a. ateister sig kring tråden för att gotta sig i att spotta ut en massa skit. Vad vill man komma liksom? Hej, här är jag, ateist javisst, my time to shine eller? Själv går jag in i såna här trådar för att få ett gott skratt.

http://www.thechairman.info/images/ohlawd.jpg

Ser du vad du nyss gjorde? Du kollar på ateister för att få ett gott skratt och tycker att de är konstigt att de kollar på kristna för att få ett gott skratt?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Guzilla:

Så fort nånting kristet dyker upp så samlar alla gamarna a.k.a. ateister sig kring tråden för att gotta sig i att spotta ut en massa skit. Vad vill man komma liksom? Hej, här är jag, ateist javisst, my time to shine eller? Själv går jag in i såna här trådar för att få ett gott skratt.

Håller lite med dig, men folk skjuter lite blint när de kommenterar sånt här ibland. Det absurda i det hela är att jänkarna trycker in bibeln i ett sammanhang som varken har, eller bör ha, något med ens trosuppfattning att göra. Spelvärlden har än så länge (knock on wood) inte behövt lida så mycket av religionshysterin runt om i världen. Att lägga in Bibeln på Xbox Live kan dra igång en diskussion kring varför inte Koranen finns där också och sen är det igång... och ingendera hade behövts vara där från första början.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Ophe:

Rätt jävla onödig kommentar på slutet imo. Okej om man vill pissa på två miljarder människor men en nyhetsrapport på en spelsajt känns som helt fel forum.

Tycker att det var en helt rättvis kommentar och som var tvungen att vara med. För bibeln är en fantasybok, när sen har du hört en människa för mer än tusen år tillbaka göra en blind människa så att han kan se igen. Eller att en "gud" står bakom allt som finns i världen. Eller att vi alla har "guds" ande inom oss. Låter lite som det är tagit från Star Wars faktiskt.

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Det känns som att du har missförstått vad FZ.se är för sida? De har väl alltid lite glimt i ögat när de lägger upp nyheter. Varför ska de bli så allvarligt när man skämtar om en av de stora majoriteterna?

Sist jag kollade var FZ den ledande sidan på spelnyheter i Sverige? Att skriva med glimten i ögat har jag ingeting emot men att i en spelnyhet mer eller mindre kalla folk för idioter (vilket implikationen blir) tyckte jag var väl mycket vilket jag också har gett uttryck för. Sen om de tycker att det är en okej nivå är självklart upp till dem.

Medlem

Snarare att StarWars tagit det från bibeln i så fall Sirlgor, lite diff i tidsperspektiv på de två "verken". ;P


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Blä... jävla religion att sätta sina vidriga klor i allt... det verkade väl alldeles för roligt att spela och så kan vi ju inte ha det...

Helt rätt av FZ att kommentera som dom gjorde. Tror man på en massa vidskepligt trams så får man fan skylla sig själv. Bibeln *är* fantasi.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Mulletmidget:

Haha. Flanders-varning på detta. Snart kommer väl BibleBlaster också.

Vad gäller fantasyböcker så är det bara att hålla med.
Eller tror nån på allvar att folk klöv hav, gick på vatten, botade lama och klonade mat för 2000 år sen?
Och ingen har lyckats göra om det sen dess. Märkligt.
Bibeln, koranen och liknande skrifter är samma sagor.
Jag menar för 100 år sen trodde folk på tomtar och troll. Vad trodde man då inte på för 2000 år sen?

Det är sannolikt, i grunden sanna, vandringssägner som kryddats rejält efter att de återberättats från person till person.
Den där Jesus fanns säkert en gång i tiden, men var nog en helt vanlig person. Han var säkert väldigt karismatisk och vältalig, men något vin av vatten gjorde han inte. Möjligtivs var han en skicklig illusionist. I dagens högteknologiska informationssamhälle hade han avslöjats på nolltid.

Vi kan tacka vetenskapen för att ha överbevisat religionen gång på gång. T.ex när teleskopet uppfanns på 1500-talet och man upptäckte att det fanns fler planeter än jorden och att det var jorden som cirkulerade runt solen och inte tvärtom så vägrade kyrkan ens att titta i teleskopet till en början, för de var så säkra på att de hade rätt.

Kan ju inflika att jag själv växt upp i en frireligiös familj och sett det hela från insidan. En form av hjärntvätt från barnsben. Man hade ju inte så mycket att säga till om som liten. Man gjorde som föräldrarna gjorde.

Wooho, kolla Einstein allihopa... Sköna bevis. Har du aldrig läst raden "och så skapade gud jorden" i bibeln? I övrigt så finns det nog ingen kristen person som jag vet envisas om att det bara finns en planet. Däremot så finns det många ateister som spottar ut en massa propaganda som värsta hitlerjugen

Medlem

äh, varför inte!
nice idea att försöka brainwasha
dom redan brainwashade,
eller.......microsoft???

Medlem

Lätt att jag köper detta. Nu fattas bara Koranen och sen är jag en fulländad gamer.

Inaktiv
Skrivet av Gortie:

Blä... jävla religion att sätta sina vidriga klor i allt... det verkade väl alldeles för roligt att spela och så kan vi ju inte ha det...

Helt rätt av FZ att kommentera som dom gjorde. Tror man på en massa vidskepligt trams så får man fan skylla sig själv. Bibeln *är* fantasi.

Skylla sig själv för vadå? Att man har en annorlunda uppfattning än alla andra? Jag skulle bara se det som nånting bra. Fantasi eller inte finns det fortfarande ingen som kan bevisa men det låter ju mer trovärdigt att guds son föddes vaginalt för att göra goda gärningar än att Klingons skulle komma till jorden och plantera nånting i våra själar som Scientologerna tror.

Medlem
Skrivet av Ophe:

Rätt jävla onödig kommentar på slutet imo. Okej om man vill pissa på två miljarder människor men en nyhetsrapport på en spelsajt känns som helt fel forum.

Ja, stackars alla kristna som får genomlida kritik och motsättningar :'(...

Tummen upp för det roliga sätt att avsluta nyheten på


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

För att avsluta min predikan så säger jag bara nåt som kanske glädjer alla ateister i den här tråden att även om Jesus skulle komma tillbaka så tror jag att ingen skulle bry sig.

Medlem
Skrivet av Guzilla:

För att avsluta min predikan så säger jag bara nåt som kanske glädjer alla ateister i den här tråden att även om Jesus skulle komma tillbaka så tror jag att ingen skulle bry sig.

skulle ingen bry sig? om Jesus kom tillbaks och alla kristna hadde rätt? ... ingen skulle bry sig!??? det var kanske det dummaste jag hört...


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv
Skrivet av Bluevortex:
Skrivet av Guzilla:

För att avsluta min predikan så säger jag bara nåt som kanske glädjer alla ateister i den här tråden att även om Jesus skulle komma tillbaka så tror jag att ingen skulle bry sig.

skulle ingen bry sig? om Jesus kom tillbaks och alla kristna hadde rätt? ... ingen skulle bry sig!??? det var kanske det dummaste jag hört...

Michael Jackson var en typ av Jesusgestalt som sen blev stämplad pedofil och bortglömd. Kul att vi är på samma nivå av intelligens du och jag

Medlem
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av Ophe:

Rätt jävla onödig kommentar på slutet imo. Okej om man vill pissa på två miljarder människor men en nyhetsrapport på en spelsajt känns som helt fel forum.

Ja, stackars alla kristna som får genomlida kritik och motsättningar :'(...

Tummen upp för det roliga sätt att avsluta nyheten på

Det var inte för att det var just kristna som jag reagerade utan jag tycker helt enkelt inte att man ska pissa på folk i spelnyheter rent allmänt.

Medlem

Kristendomen goes Gears of war and raping.

Men va fan givetvis ska det skrivas på FZ, kolla bara alla kommentarer hittills :).
Då kan man lika gärna inte rapportera om xbox live uppdatering med zune, facebook, twitter osv.
Givetvis kan den höra hemma på en konsol.
Det pågår förändringar just nu. Det är inte PSone o nintendo64 utan onlinestöd längre.
Nu har vi en högljud media maskin(+spel) med grymt bra o mycket underhållning(förutom bibeln)

Med tanke på att microsoft är amerikanskt så tror jag att de kan komma judiskt innehåll oxå.
Men inget annat då många Amerikaner är väldigt kristna.

Skriv svar