"Konsoler kan inte hantera Star Citizen"

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Gaara:

Det är bara PR bullshit, klart det funkar till konsollerna också men i någon nerskalad form.
Men visst funkar spelet bara med dubbla GPU:r och överklockade highend datorer med vattenkylning så visst...

Du missade nog helt vad de sade; Att de inte kompromissar utvecklingen för att det ska vara spelbart på konsoll. Det är ingen tvekan om att ingen konsoll pallar att köra spelet som det är i nuläget.

Sedan kan vi direkt avliva dina argument med att det faktiskt inte går att köra på konsoll oavsett hur det 'nerskalas' eftersom ingen port existerar och antagligen aldrig heller kommer att existera.

Ok så det kommer inte finnas grafikinställningar på PC? allt kommer vara låst på ultra för "det va så spelet va tänkt att vara"?
Ps4 skulle kunna köra spelet på lägsta settings eller bättre just prestandamässigt.

Nej de kommer inte att porta spelet till konsol. Så glöm att spela det på en ps4'a. Det krävs mer för att det ska fungera som tänkt.
"låst på ultra" patetisk kommentar så bara släpp det.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

"Alla som gillar att bygga system med dubbla gpu:er och vätskekylning blir tveklöst frustrerade när de inte fullt ut kan dra nytta av potentialen i sina maskiner."
Äntligen! Dagens sanning :-). Försök att banka i det i skallen bara på programmerarna hos Ubisoft (kungarna av konsollportar till vår älskade pc!)

Inaktiv

Konsoler blir last-gen dag ett och klarar knappt av att driva sina konsolexklusiva spel.

Medlem
Skrivet av Farris:
Skrivet av Deli:

Alltså hur riktigt mycke måste man "pledge'a" för att få börja lira? bara köpa typ vilket skepp som helst eller hur mycket $$$ krävs det?

45$ om du vill in nu direkt och spela "Arena Commander" (PvE/PvP dogfighting)

Billigaste paketet med skepp + färdiga spelet ("Game package")

"Arena Commander Pass" aka Alpha Access

Skeppet som ingår där är väl inte det roligaste att köra dogfights med ,det är inte riktigt menat för det heller då det ska föreställa ett starter skepp.
Men men!

Är du säker på att man måste pledga 45$ för att få spela, räcker det inte med arena pass för 5$? Har man inget skepp så får man ju låna ett, och alpha går det ju inte att få tag på längre. 45$ krävs ju bara om man vill ha det färdiga spelet och ett billigt starter-skepp, eller?

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Nihuli:
Skrivet av SoL:

Tycker jag läser ganska ofta att pc spelare blir förbannade för att de görs till konsoller ist för pc o att ska portas hit o dit.
Denna chris i artikeln säger ju tom att pc spelare skuffats åt sidan på senare tid.. Så jag förstår inte vad bilden har med min tidigare kommentar att göra

Pc-gamers anser sig tekniskt överlägsna (inte helt obefogat så klart), och är därför malliga och trashtalkar konsol-gamers som smutsiga bönder. Som bilden visar.

Det ironiska är att en stor del av PC-fanboysen (framför allt den yngre generationen som postar gifs överallt) knappt kan bygga sina egna datorer eller hålla dem i gott skick.

Jag vet inte hur många gånger jag fått hjälpa kompisar som är hardcore PC-fanboys med pinsamt lätta problem och varje gång jag fixat allt åt dem så ber jag dem köpa en konsol istället eller lära sig använda sin "glorious PC".

Så det där med teknisk överlägsenhet är enligt min erfarenhet ganska obefogat.

Hoppas jag inte blir indragen där, då jag snickrade ihop min första dator (med lysrör och coola neonblå 80mm fläktar med LED-lampor) för ca 12-13 år sen

Skrivet av nollgrader:
Skrivet av Farris:

*host* Började inte med en Kickstarter *host*

Fy fan vilken kissnödig kommentar.

10 oktober via IgnitionDeck, och 17 oktober via Kickstarter.

"Wow!"

Skrivet av Tomten:

Finansieringen började inte med en kickstarter, den kom långt senare, när de redan fått ihop några miljoner.

Kom en vecka efteråt.

Ser inget "kissnödigt" med det?
Ja det kom ut ~en vecka efter kampanjen på deras hemsida (som låg nere en hel del utav trycket) startade, och då hade de redan dragit in några miljoner.
Rätt ska va rätt eller?

Skrivet av Redstar:
Skrivet av Farris:
Skrivet av Deli:

Alltså hur riktigt mycke måste man "pledge'a" för att få börja lira? bara köpa typ vilket skepp som helst eller hur mycket $$$ krävs det?

45$ om du vill in nu direkt och spela "Arena Commander" (PvE/PvP dogfighting)

Billigaste paketet med skepp + färdiga spelet ("Game package")

"Arena Commander Pass" aka Alpha Access

Skeppet som ingår där är väl inte det roligaste att köra dogfights med ,det är inte riktigt menat för det heller då det ska föreställa ett starter skepp.
Men men!

Är du säker på att man måste pledga 45$ för att få spela, räcker det inte med arena pass för 5$? Har man inget skepp så får man ju låna ett, och alpha går det ju inte att få tag på längre. 45$ krävs ju bara om man vill ha det färdiga spelet och ett billigt starter-skepp, eller?

Mja, det står ju dock : "Note : you NEED to have a game package in your account if you want to use this pass to launch the module."
På Arena Commander Pass (Alpha access eller vad man nu vill kalla det för)

Så då blir det ju 40$ för Billigaste Game Package med en Aurora + 5$ för själva Arena Commander Pass.

Så köper du bara Pass, så kan du inte göra så mycket.
Och Köper du bara det billigaste Game package så får du bara tillgång till Hangar Module:P

Medlem

Jag tycker att dom som endast spelar på pc gör helt rätt, fan att höra dom på Psn eller liven. Sen att många av dom inte kan lira är en helt annan historia.

Moahaaha, min dator är 7 år. Sug på den ni!


signatur

KNAPRA JÄVLA DAIM!

Medlem

Herre gud vad det krigas i tråden och största delen av inläggen är idiotiska fanboy inlägg tagna ur arslet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Farris:
Skrivet av Deli:

Alltså hur riktigt mycke måste man "pledge'a" för att få börja lira? bara köpa typ vilket skepp som helst eller hur mycket $$$ krävs det?

45$ om du vill in nu direkt och spela "Arena Commander" (PvE/PvP dogfighting)

Billigaste paketet med skepp + färdiga spelet ("Game package")

"Arena Commander Pass" aka Alpha Access

Skeppet som ingår där är väl inte det roligaste att köra dogfights med ,det är inte riktigt menat för det heller då det ska föreställa ett starter skepp.
Men men!

Är du säker på att man måste pledga 45$ för att få spela, räcker det inte med arena pass för 5$? Har man inget skepp så får man ju låna ett, och alpha går det ju inte att få tag på längre. 45$ krävs ju bara om man vill ha det färdiga spelet och ett billigt starter-skepp, eller?

Japp du måste ha ett paket som innehåller ett skepp för att kunna spela.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Olidion:

Varför bråka? När jag vill spela RTS, EVE topdown RPG lirar jag på datorn, när jag vill slöa i soffan framför ett äventyrspel spelar jag på min konsol. Har ingen önskan att någon vinner något "krig", bättre de olika enheterna får finnas och göra det de är bra på var för sig.

Top down RPG oftast bäst på konsol.

Till chips dricker jag Loka eller COOPs billiga bubbelvatten för det släcker törsten rätt bra till skillnad från läsk som är för sockrig för min smak.

Topdown RPG menar jag isometrisla som Icewind Dale, Temple of Elemental Evil, baldurs Gate. Ser nog inte känslan i att spela sådana spel på konsoll.

Coop gör bra grejen

Medlem

Det skulle helt enkelt varken bli snyggt eller spelbart i på Xbox One i 720p och 30 fps - so why even bother...

PS4:an hade klarat det visuella lite bättre, men det är ett tungt spel som kräver en kraftfull dator. Jag supportade också Kickstartern och har kört Alphan en hel del (2600K+580GTX-3gb). Ganska snyggt, men väldigt ofärdigt...så inte direkt värt att spela nu IMHO. Jag har haft det roligare med Elite: Dangerous-betan.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

http://www.sweclockers.com/nyhet/19054-speldatormarknaden-oms...

Master race marsches on, konsoler mjølkar bara gammal hårdvara som ligger på något sketet lager.

Medlem
Skrivet av Olidion:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Olidion:

Varför bråka? När jag vill spela RTS, EVE topdown RPG lirar jag på datorn, när jag vill slöa i soffan framför ett äventyrspel spelar jag på min konsol. Har ingen önskan att någon vinner något "krig", bättre de olika enheterna får finnas och göra det de är bra på var för sig.

Top down RPG oftast bäst på konsol.

Till chips dricker jag Loka eller COOPs billiga bubbelvatten för det släcker törsten rätt bra till skillnad från läsk som är för sockrig för min smak.

Topdown RPG menar jag isometrisla som Icewind Dale, Temple of Elemental Evil, baldurs Gate. Ser nog inte känslan i att spela sådana spel på konsoll.

Coop gör bra grejen

Har aldrig kört den typen av rpg till konsol.
Bara kört action rpg som Diablo 3 och jrpg.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:
Skrivet av ReGGaeBOSS:
Skrivet av Sille:
Skrivet av Margy:

De vet vad de ska säga för att göra spelets målgrupp glada.

Det räcker för utvecklare att säga att man struntar i konsoler eller något dylikt så ser man personer på detta forum som genast blir sugna på att köpa spelet.

Jag tror det har mest med att göra att Konsoler har förstört så många spel....

På vilket sätt har KONSOLERNA förstört spel? Ni pc-fanbois är fan de mest patetiska fanboisen som finns. Ni är inga riktiga gamers, ni bryr er endast om hur många pixlar som kan få plats på era skärmar. RIKTIGA gamers fokuserar på spelen, oavsett plattform.

Eh....när man gör ett spel 100% till konsolerna och sedan portar över det till PC förstör man ett spel eller snarare håller tillbaka dess potential och för vad? PENGAR!
Ska man göra ett spel BRA ska man göra det till PC FÖRST! sen porta till Konsol.

Ingen som tvingar dig att köpa de spelen

Medlem
Skrivet av ReGGaeBOSS:

På vilket sätt har KONSOLERNA förstört spel?.

Ja, du.. listan är lång...

- Värdelösa kontroller
- Quicktime events (Jodå.. de kommer från konslols)
- Savepoints
- Snap lock (Pga att handkontroller är för långsamma)
- Cover and heal / Spray and pray
- Nedgraderad grafik
- Skit som man inte kan trycka sig förbi (Jag hatar att man inte kan trycka bort intro)
- 3dje persons perspektiv (Detta måste vara djävulens påfund)

Vill du ha mer?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Redaktör
Skrivet av azynkron:
Skrivet av ReGGaeBOSS:

På vilket sätt har KONSOLERNA förstört spel?.

Ja, du.. listan är lång...

- Värdelösa kontroller
- Quicktime events (Jodå.. de kommer från konslols)
- Savepoints
- Snap lock (Pga att handkontroller är för långsamma)
- Cover and heal / Spray and pray
- Nedgraderad grafik
- Skit som man inte kan trycka sig förbi (Jag hatar att man inte kan trycka bort intro)
- 3dje persons perspektiv (Detta måste vara djävulens påfund)

Vill du ha mer?

Alltså, den här diskussionen börjar bli löjligt fanboyig.

Nästan allt du listar handlar om aktiva val, inte nåt utvecklare tvingas välja när de kodar till konsol. Grafiken blir klenare till konsol, i övrigt handlar det om val och tycke och smak.

Det finns bra och dåliga saker med pc-spel, och det finns bra och dåliga saker med konsolspel. Välj det system du gillar bäst, men gör inte fundamentalism av det hela - låt folk spela vad de vill.


signatur
Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Margy:

De vet vad de ska säga för att göra spelets målgrupp glada.

Det räcker för utvecklare att säga att man struntar i konsoler eller något dylikt så ser man personer på detta forum som genast blir sugna på att köpa spelet.

Och hur tycker du att det är när Destiny bara släpps till ps4 whinar du då också??

Jag har svårt att se något samband mellan dessa saker? Bungie har ju inte gått ut och sagt att PC är sämre på något sätt.

Jag spelar sällan FPS nuförtiden men när jag gör det föredrar jag att spela på en PC. Jag ser gärna att spelet även kommer till PC.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Margy:

De vet vad de ska säga för att göra spelets målgrupp glada.

Det räcker för utvecklare att säga att man struntar i konsoler eller något dylikt så ser man personer på detta forum som genast blir sugna på att köpa spelet.

Och hur tycker du att det är när Destiny bara släpps till ps4 whinar du då också??

Jag har svårt att se något samband mellan dessa saker? Bungie har ju inte gått ut och sagt att PC är sämre på något sätt.

Jag spelar sällan FPS nuförtiden men när jag gör det föredrar jag att spela på en PC. Jag ser gärna att spelet även kommer till PC.

Det spelet ser ju inte ens kul ut... Men kul att köra fps med kontroll.. not. Skulle äga om dom gjorde så att de blanda konsoll och pc i multiplayer i sådana spel. Så mkt smisk, ojojoj. Det skulle gråtas i sofforna och skrattas i stolarna.

Medlem

det ända jag kan klaga på när det gäller konsol är en sak, och det är begränsat urval utav knappar saom skräddarsys till konsol så vi får ej använda vårat nummer system och rebindat på andra knappar för trycka på 9 kan vara lite väl obekvämt :D.

både snabbhet och funktionalliteten gör stor skillnad oavsett hur bra du blir på deras box switch system så är det katastrofabelt.

vilket även roligt nog hör och häppna vissa spel som portats har SKROTAT hoppknapp! för kontrollen inte har nog med knappar(längesedan men ja)

detta är det jag stör mig enormt på.

och när det ej optimeras lika väl på pc som det behövs.

och vi får försimplat AI system ala kopy paste när vi siktar bättre på pc.

det är synd faktist för jag skulle vilja ha alla spel på båda.

men det går tyvärr inte, med tanke på hur lata och penga kåta företagen är.

Just därför jag ser upp till valve, för deras produkter misshandlas ej när dom gör en multiplatform heller.

Vilket konsolbranschen har mycket att ta lärdom utav.

alla dessa aktiepampar har förstört samtidigt som dom har gynnat spelen i spelindustrien och spel exklusivitet.

Men det är klart vem fan skulle köpa en konsol ifall det ej fanns exklusivitet jag vet iaf jag inte skulle köpa konsol såfall, då jag kan endå koppla kontrollen i pc:n endå och koppla in hdm och sätta mig i soffan med polarna.

Jag jag är ledsen men jag kan tyvärr ej tycka om konsoler för vad det har gjort för spelen, jag respekterar erat val att vilja sätta er bakom en konsol.

Men jag kan inte tycka ni är smarta eller intelligenta, missförstå mig inte, ni är igentligen smarta men ni envisas om att ha rätt.

tänk vad som hade hänt med spelindustrin om alla pengar skulle forsats in i pc brancshen? vilka spel vi skulle få? vilka krav? vilka magnifika spel vi skulle få?

bara tänk er vilken jävla skillnad det skulle vara, jag vill bara ni ska föreställa er vilken teknologisk framfart och innovativa såväl som filmiska och grafiska fidelliteter vi skulle få.

varje multiplatform spel blir handikappat efter konsol på ett sätt eller ett annat när det kommer till producering.

oavsett hur mycket ni tycker det eller inte så blir det det.

Ifrån grafiskt,till lat AI port, lata kontroller(limiterade knappar)
lat fps, lat optimering,dålig balanserad multiplayer a´la cod granat kastar 10 meter ifrån dig som oneshotar dig.

ja listan är jävligt lång.

Men jag är även glad konsoler har funnits, för de har faktist gjort att spel industrin har varit fler i den, dock inga dedikerade riktiga gamers i mina ögon men gamers none the less.

som helhjärtat sedan lärt sig använda tom en dator och förståt att det ger en helt bättre känsla.

Jag önskar konsoler inte existerade och sista generationen vart förra.

Bara tänk igenom sätt er ner ta en minut hur skulle spelen vara annorlunda.

Ni kommer att inse att konsoler bara skadat spel industrin,förutom i tillväxten utav gamers.

Avstängd

Fy fan för kommentarerna i denna tråd. Blir ju fan mörkrädd för mindre.
Tror nästan jag ska ta och antingen skrota eller sälja min gaming pc så att jag inte kan förknippas med dessa så kallade pc "master" race fanboys.

#multiplattform-gamer ftw


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Undra när man får valuta för sina pengar.... mycket snack om spelet men har nån fått spela det?

Medlem

Nu tycker jag vi gemensamt sjunger We shall overcome...Jo det tycker jag!

https://www.youtube.com/watch?v=mQakZce3GhQ


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Jag önskar konsoler inte existerade och sista generationen vart förra.

Bara tänk igenom sätt er ner ta en minut hur skulle spelen vara annorlunda.

Ni kommer att inse att konsoler bara skadat spel industrin,förutom i tillväxten utav gamers.

(Jag citerar inte allt då det var lite långt.)

Inser du hur mycket mindre spelmarknaden skulle vara utan konsoler? De stora "AAA-spelen" skulle ha en enormt mycket lägre budget.

De flesta med dina åsikter brukar mest hålla sig till spel inom ett fåtal genres. Om jag får fråga så misstänker jag att du mest håller dig till FPS?

Under ca 10 års tid så spelade jag själv mest FPS på PC och såg ingen anledning att skaffa mig en konsol. Då jag började lessna på FPS så insåg jag fort att om man vill komma åt många av de bästa spelen i mer varierade genrer så måste man helt enkelt ha en konsol. Mer komplicerat än så är det inte.

Sedan att påstå saker som att konsolspelare inte är riktiga gamers och ointelligenta är enbart barnsligt.

Medlem
Skrivet av Margy:

Under ca 10 års tid så spelade jag själv mest FPS på PC och såg ingen anledning att skaffa mig en konsol. Då jag började lessna på FPS så insåg jag fort att om man vill komma åt många av de bästa spelen i mer varierade genrer så måste man helt enkelt ha en konsol. Mer komplicerat än så är det inte.

Njae - där håller jag inte med dig. Jag har ett par tusen PC spel och där finns vad jag anser bland de bästa spelen inom i stort sett alla genrer


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Margy:

Under ca 10 års tid så spelade jag själv mest FPS på PC och såg ingen anledning att skaffa mig en konsol. Då jag började lessna på FPS så insåg jag fort att om man vill komma åt många av de bästa spelen i mer varierade genrer så måste man helt enkelt ha en konsol. Mer komplicerat än så är det inte.

Njae - där håller jag inte med dig. Jag har ett par tusen PC spel och där finns vad jag anser bland de bästa spelen inom i stort sett alla genrer

Det är ju såklart extremt subjektivt. Hur många konsol-spel äger du i jämförelse?

Prova att gå till diverse (försök till) objektiva "100 bästa spelen någonsin"-listor eller dylikt så kommer troligen ca hälften av spelen inte finnas till PC.

Medlem

Ganska kul att läsa hur fanboyzen till PC ofta skall framhäva sin suveränitet och alltid pracka ned på konsollerna.
Ordet konsollifiering måste nog vara det ord som dessa tar i sin mun mest.
Alltid då ett spel inte är bra klagar de på konsollernas orsak till det, även på vissa spel som faktiskt inte släpps till konsoll. Även spel som har multisläpp där utvecklarna specifikt sagt att de olika versionerna är gjorda var för sig.
Jag vill minnas att Diablo 3 som släpptes bra tidigare till PC än konsollversionerna fick de flesta att hacka på. Recensionerna ( de flesta ) var faktiskt eniga om att konsollversionen som sedan släpptes var bra bättre än PC versionen. Då tjatade många här ( läs PC spelare ) om hur konsollifierat spelet var och därav att PC versionen blev sämre skylldes då på konsollerna.
Ni verkar aldrig bli nöjda och jag är glad ( ironiskt ) för er skull att ni har tur att ni kan skylla på något då ett spel inte faller er i smaken. Och jag är glad attt ni har något som får er att känna er mer utvalda än andra som enligt er har en annan maskin de spelar på.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av FuzioN:

Jag önskar konsoler inte existerade och sista generationen vart förra.

Bara tänk igenom sätt er ner ta en minut hur skulle spelen vara annorlunda.

Ni kommer att inse att konsoler bara skadat spel industrin,förutom i tillväxten utav gamers.

(Jag citerar inte allt då det var lite långt.)

Inser du hur mycket mindre spelmarknaden skulle vara utan konsoler? De stora "AAA-spelen" skulle ha en enormt mycket lägre budget.

De flesta med dina åsikter brukar mest hålla sig till spel inom ett fåtal genres. Om jag får fråga så misstänker jag att du mest håller dig till FPS?

Under ca 10 års tid så spelade jag själv mest FPS på PC och såg ingen anledning att skaffa mig en konsol. Då jag började lessna på FPS så insåg jag fort att om man vill komma åt många av de bästa spelen i mer varierade genrer så måste man helt enkelt ha en konsol. Mer komplicerat än så är det inte.

Sedan att påstå saker som att konsolspelare inte är riktiga gamers och ointelligenta är enbart barnsligt.

Jag spelar alla spel, ifrån castle crashers, rpg till cs dota.

Så nepp du har helt fel vilka spel jag håller mig till, aaa titlar? du är medveten att alla dessa stora AAA titlar är nästan bara gamla företag som gjort spel till pc förut va?

Money talks tyvärr, lessna på fps, jag spelar på handkontroll själv på min dator, jag har själv konsoler.

men det finns ingen anledning när alla spel idag portas med kontroll jag behöver bara koppla kontrollen sätta in hdmi:n och sätta mig i min soffa tar mig några sek.

Så jag får allt du får till bättre grafik dock och bra kontroll i fps spel och innovativa spel såväl som annat gojj, till pc.

Som sagt jag har sagt det igen konsoler har gjort vi har fler spelare, men casual spelare endast nästan.

Och precis som du säger konsolerna har härliga exklusiva spel, men tänk dig ifall vi ej hade exklusivt, vi hade bara pc:s priserna gick ner för alla köpte pc(det hade dom gjort fyi) kontroller finns till pc, mer möjligheter inga exklusiva spel.

Fler möjligheter till alla studios.

projekt som star citizen hade inte varit så jävla wow ska jag säga dig, utan ahde varit en i skaran.

jag är kluven i detta jag är glad samtidigt som jag är ledsen över konsoler existens förstår du hur jag menar nu?

Det är skitbra dom har funnits, men deras funktion har sakta men säkert försvunnit, speciellt när spel är mainstream idag.

Speciellt när spel görs med kontrollstöd och hdmi finns idag.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Ganska kul att läsa hur fanboyzen till PC ofta skall framhäva sin suveränitet och alltid pracka ned på konsollerna.
Ordet konsollifiering måste nog vara det ord som dessa tar i sin mun mest.
Alltid då ett spel inte är bra klagar de på konsollernas orsak till det, även på vissa spel som faktiskt inte släpps till konsoll. Även spel som har multisläpp där utvecklarna specifikt sagt att de olika versionerna är gjorda var för sig.
Jag vill minnas att Diablo 3 som släpptes bra tidigare till PC än konsollversionerna fick de flesta att hacka på. Recensionerna ( de flesta ) var faktiskt eniga om att konsollversionen som sedan släpptes var bra bättre än PC versionen. Då tjatade många här ( läs PC spelare ) om hur konsollifierat spelet var och därav att PC versionen blev sämre skylldes då på konsollerna.
Ni verkar aldrig bli nöjda och jag är glad ( ironiskt ) för er skull att ni har tur att ni kan skylla på något då ett spel inte faller er i smaken. Och jag är glad attt ni har något som får er att känna er mer utvalda än andra som enligt er har en annan maskin de spelar på.

¨Det roliga är du på allvar köper det du skriver att diablo ej blev konsolifierat? jag ber dig kolla ability knapparna och kolla andra ARPG:s hur många knappar du kan ha, det systemet är framtaget just för konsoler/multiplatform fyi.

Medlem

Roligt tjat i tråden.
Vad är snittåldern på folket som kör PC här som har råd att uppdatera den till max varje år (låter som folk gör det i tråden)?

Betalar majoriteten lån på hus/lägenhet, bil och dess kostnader, barn och sparar pengar för framtida utgifter som tex renovering av kök osv?

Sitter man i sina föräldrars källare med sin PC så kan man ju hålla käften, för verkligheten utanför det immiga fönstret är nåt annat.

Inaktiv

Ingen säger att alla spel som släpps exklusivt till PC måste vara bra. Det finns bottennapp som lider av samma problem som konsolspel.

T ex Simcity som är ett PC-exklusivt konsolspel. Spelet riktar sig till folk som använder PC som en konsol, dvs den kategori PC-spelare som uppvisar samma casual slit-släng-reklamdrag som konsolspelare. Det är samma typ av spelare som spelar nya Rainbow Six etc på PC eller på konsol (och som aldrig ens hört talas eller spelat föregångarna). Problemet är inte nödvändigtvis konsolen i sig utan marknaden och det som skapar den.

Sedan är den stora frågan om man kan göra något intelligent med fem knappar och styrspak? Kontrollen blir en tvångströja åt spelet. Det är klart att konsolerna och spelarna får ett välförtjänt dåligt rykte. På PC har du ett tangentbord, komplexitet med oändliga möjligheter, vilket också ger möjlighet åt spelen att bli tillräckligt interaktiva och komplexa, vilket krävs för att underhålla intelligenta människor som inte trivs av att titta på färg som torkar eller att dregla över interaktivitet i stil med att hålla nere play för att filmen ska rulla. Det är dock inte alla spel som tar den chansen.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Margy:

Under ca 10 års tid så spelade jag själv mest FPS på PC och såg ingen anledning att skaffa mig en konsol. Då jag började lessna på FPS så insåg jag fort att om man vill komma åt många av de bästa spelen i mer varierade genrer så måste man helt enkelt ha en konsol. Mer komplicerat än så är det inte.

Njae - där håller jag inte med dig. Jag har ett par tusen PC spel och där finns vad jag anser bland de bästa spelen inom i stort sett alla genrer

Det är ju såklart extremt subjektivt. Hur många konsol-spel äger du i jämförelse?

Prova att gå till diverse (försök till) objektiva "100 bästa spelen någonsin"-listor eller dylikt så kommer troligen ca hälften av spelen inte finnas till PC.

Jag äger ett 20tal konsolspel, men jag har åtminstone provat de flesta "stora" titlarna en gång. Utöver det senaste årets. De faller helt enkelt inte mig i smaken. Sen tillhör jag kategorin av spelare som inte alls gillar handkontrollers.
Jag kan lätt göra en top 100 lista över mina absoluta favoritspel sen 1982 då jag började med gaming. Få (om äns 1) kommer tillhöra konsol. Därimot C64/Amiga/Pc kommer fylla listan.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skriv svar