Byt fraktion i World of Warcraft

Medlem
Skrivet av jooni:

"?Minimum-nivå för att genomgå bytet är 10, eller 60 om du är dödsriddare."

Vaddå dödsriddare? Det heter Deathknight. Även om detta är en svensk sida.
Jösses... Skall ni börja kalla "Blizzard" (dvs företaget) för "Snöstorm" också eller...

Skärpning

Man kanske inte översätter företagsnamn tack vare den enkla anledning att det är registrerade företag som skulle kunna förväxlas om det var ett svenskt företag som faktiskt hette snöstorm?

Dödsriddare väl bara ett helt vanligt substantiv som såklart kan översättas utan några som helst problem.

Medlem

Ebeeto, jag håller fullständigt med på ett sätt. Det är verkligen en relevant oro som förmodligen kommer att bli sann i takt med att mikrotransaktioner osv. fortskrider, men... tycker att det beror lite på vad det handlar om också.

Det är ju inte så att det är content som läggs till här. Det är ju 100% frivilligt och man "behöver" inte använda den, vilket är känslan man ofta får då det gäller extra content.

Medlem
Skrivet av Ebeeto:

Att ventilera sina känslor kring grotesk kapitalism är helt okej enligt mig i alla fall...

Vi går närmare och närmare storföretagens mikrotransaktionsutopi där man måste köpa halva spelet i efterhand. Don't say i didn't warn ya'll...

Det är skillnad på att ta bort aspekter från ett spel och göra om de till betaltjänster, och att lägga in en helt ny betaltjänst som de aldrig skulle ha gjort annars.

Inaktiv

Lite synd faktiskt... Om man har valt en klass och ras får man hålla sig till det, balansen på servrar kommer spåra ut och man förlorar vänner helt plötsligt.

Vid nästa guildmöte upptäcker ni att 50% att guilden har stuckit.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Remus:

...

Du borde börja spela spelet igen Remus, med tanke på hur mycket tid du spenderar på att kommentera det. Haha, man borde kanske göra en undersökning på hur mycket personer som inte spelar wow sitter och kommenterar det på forum?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

@Remus, snälla nån..

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Oxide:

Självklart så är prislappen där för att tjäna pengar OCH för att avskräcka, tänk efter lite.

Jag tror inte att WoW-kidsen har problem med det, dom har sitt WoW och det är det. Kostar det så kostar det.

Skrivet av Doed:

Hur smidigt är det inte att bara kunna byta faktion om det visar sig att man till exempel har några polare som spelar på andra sidan, det är inte alltid man vill börja om från start och levla igenom den gamla världen igen när man gjort det x antal gånger.

Jag har inte riktigt fattat det där med "om dina polare är på en annan server/faktion". Jag menar, när jag började med onlinespel så frågade jag polarna vad de hade valt _innan_ jag valde och började spela. Varför har WoW-spelare gjort annorlunda?...

Aja, med detta inte sagt att funktionen är dålig... eller ja, det tycker jag faktiskt . Men som sagt, tycker jag inte om den så behöver jag inte använda den. Men blir det för mkt "betala för att få detta i spelet"-funktioner så förstör det mycket med poängen med spelet. Det är meningen att det skall ta tid att få det som man vill och så vidare. Det är MMORPG.

Det finns ju alltid en möjlighet att man träffar nya polare, eller polare som man haft sen länge börjat spela med andra polare på andra servrar eller vad som helst, möjligheter möjligheter.

Medlem

Varför tar de inte efter EQ2 istället? En lång, jobbig och svår quest leder till att man blir fiende med den sida man började som och att man blir någotsånär accepterad av den man övergår till? Därefter får man göra quests för att få upp förtroendet.
Fungerade skitbra i EQ2, ser inte varför det inte skulle gå i wow (Förutom möjligtvis det faktum att det vore för komplicerat för de flesta spelarna)

Inaktiv

World of warcraft har tagit mina kompisar ifrån mig, tillochmed mina trogna guild wars polare gick över.

Jag tycker att personer som försvarar spel är tragiska, jag har spelat gw i 4 år men nu på efterhand tycker jag att det var sjukt dumt att slösa ett helt år på speltid i en virtuell värld och har insett att spelet inte ens är bra. Dock ser jag inget bra med WoW heller.

Det roligaste som går att spela är textbaserade spel, inte webbläsar spel utan mmorpgs som är helt i text, det är dock äänu mer waste of life. 8(


signatur

a"C"RED -

Medlem

Sen att sitta på en spelsite och klaga på att folk spelar, det är kul.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:

Sen att sitta på en spelsite och klaga på att folk spelar, det är kul.

Aaah, bästa kommentaren i hela tråden (näst efter de som faktist berör nyheten då );).

Inaktiv
Skrivet av warh0g:

Sen att sitta på en spelsite och klaga på att folk spelar, det är kul.

Det har sin charm. Finns inte många som är så fanatiska, som man faktiskt vågar trolla med.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Detta är ingen big deal ärligt talat, vem pallar vänta 2 månader? Håller med om att wow håller på att bli sämre, dock är det inte helt värdelöst. Många saker blir bättre med tiden också. Ganska bra att man alltid kan spela tillsammans med sina vänner imo.

Medlem

Det här med att man kan byta faction ser jag inget fel i. Någon ovan sa: "Vad hände med alliance vs. horde!?"

Händer väl egentligen inget alls, det är fortfarande alliance vs. horde med den skillnaden att man kan byta sida om man vill.
Tror inte balansen kommer blir annorlunda heller ärligt talat.

För övrigt så har jag inte mycket för detta "skit" spel heller, men jag spelar fortfarande. Men det är endast för att jag har kompisar som spelar, jag spelar hellre ett skitspel än att inte spela något alls.
Tycker inte wow har varit särskilt kul egentligen sedan TBC. Men det är en sjukt bra inkörs-port till andra mmo's.
Wow har ju många spelare pga av att det är väldigt lätt att lära sig.

Jag menar 19 miljoner (kanske mer nu) spelare kan ju inte ha fel?


signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av darknshy:

Jag tycker att personer som försvarar spel är tragiska, jag har spelat gw i 4 år men nu på efterhand tycker jag att det var sjukt dumt att slösa ett helt år på speltid i en virtuell värld och har insett att spelet inte ens är bra.

Time you enjoyed wasting is not wasted time.

Medlem

Går inte i Europa än, enbart USA.

Inaktiv

Fraktion? FRAKTION???

Medlem

Jag hittar inte vart funktionen är nånstans :/

Medlem

sånt här gör dom nog bara för att kunna betala utvecklingen av starcraft 2 å diablo 3eftersom blizzard gillar å dra ut på utvecklingstiden för sina spel å sånt kostar satan massa pengar ^^

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av dosman:
Skrivet av Remus:

Jag tackar mig själv varje dag att jag slutade med den här jävla skiten.

Nu har jag aldrig riktigt varit så inbiten i det här spelet men allt tjat om att det blivit "casual" och en massa annat skit låter absolut rent ruttet. Allting är enkelt, ingen utmaning och så vidare.

Sen att man kan göra ungefär vad som helst om man är redo att punga ut pengar till Blizzard som redan har 100 biljoner dollar gör inte saken bättre.

Jag kan tänka mig att det här spelet var bra första 1-2 åren men nu är det här ren dynga och bajs.

Folk som spenderar 8 timmar och mer per dag är helt sjukt.

Lura inte dig själv. Spelet var skit från början 8)

Okej! Jag var för snäll! Detta spelet har alltid varit skit!

Men jag kommer alltid älska Warcraft universumet och alla dess raser, karaktärer och platser som finns i det universumet.

Jag har läst ut Arthas boken (skriven av Christie Golden) och den är riktigt jävla bra. Jag ska ta och läsa den snart igen.

Men iallafall, det skulle vara intressant att göra ett enkät runt omkring i världen och se hur många timmar folk spenderar på detta skit spel per dag och timmar i veckan??

Kanske någon borde göra.

Därför man aldrig lirat skiten och kommer aldrig göra det. (Y)

Medlem
Skrivet av darknshy:
Skrivet av warh0g:

Sen att sitta på en spelsite och klaga på att folk spelar, det är kul.

Det har sin charm. Finns inte många som är så fanatiska, som man faktiskt vågar trolla med.

charm? äh syö vittua!

Medlem

Hata WoW verkar vara det senaste bland alla finniga tonåringar.
Skärp er för fan! Låt folk spela vad de vill och om de vill betala 30 dollar för att byta fraktion, så låt dem. I slutändan har ni ju ändå inte med det att göra!
Vi andra tycker så klart att ni är mer "riktiga" spelare eftersom ni vågar stå emot WoW och bara spelat Warcraft 1-3 och läst alla Warcraft böckerna...

Medlem

"It has become appallingly obvious that our technology has exceeded our humanity." - Albert Einstein


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av hellface:

Fraktion? FRAKTION???

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fraktion


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Sickna ockrare de är på Blizzard allltså, 30$. De är ju inte så att man spelar gratis...
Vore najs om det krävdes en lång och invecklad questchain för att få byta fraktion istället. Plus kanske mindre slant för besväret - men nästan tre månadsavgifter? Okej snarare två, men ändå.

Medlem
Skrivet av jompadoddle:

Hata WoW verkar vara det senaste bland alla finniga tonåringar.
Skärp er för fan! Låt folk spela vad de vill och om de vill betala 30 dollar för att byta fraktion, så låt dem. I slutändan har ni ju ändå inte med det att göra!
Vi andra tycker så klart att ni är mer "riktiga" spelare eftersom ni vågar stå emot WoW och bara spelat Warcraft 1-3 och läst alla Warcraft böckerna...

Haha bra skrivet, men jag tror att din ironi svischar förbi över huvudet på de flesta gnällspikarna här...

Inaktiv

Är det inte bara att skaffa ett nytt konto och välja den andra sidan? Om man är duktig kan det väll inte ta så lång tid att komma till en hög level?

Inaktiv
Skrivet av Thunde:

Är det inte bara att skaffa ett nytt konto och välja den andra sidan? Om man är duktig kan det väll inte ta så lång tid att komma till en hög level?

Då måste man ju betala för vanilla,tbc,wotlk,game time och tar längre tid än att bara byta direkt

Medlem

Nu saknas väl bara en funktion för att köpa sig till en högre level..

Inaktiv

Det är ju inte så att något är hemligt i spelet, allt finns redan på div hemsidor så vad gör det om spelare byter sida? Skiljer ju inget på det och att tex göra en ny roll, pengarna från den gamma rollen kan den nya få genom tex BBs aktionshus och en vän som köper ditt skräp för 10000g.

Det som gjorde att jag slutade spela wow var inte att spelet ändrades utan just det att det inte gjorde det. Att göra samma sak 24/7 kallar inte jag för ett roligt tidsfördriv. Grafiken suger i alla mmos jag spelat (war, wow star wars, eve osv) Man göra samma sak i ny skepnad alla spelen, döda si och så mång, spring till punk b från a osv. Att spelaren sedan betalar en månadsavgift för det fattar jag inte, det är ju inga bra spel. Kvalitetspel ger en ny upplevelse, du läser ju knappast samma bok tio gånger på raken i första tagen men spelar samma sak i ett spel är inga problem?

Nej tack mmo klarar jag mig gott utan, vill jag vara social tar jag en fika med en vacker flicka på stan....tusen gånger mer givande är att sitta på en pub i wow och titta på kantiga dator tuttar.

Nu kommer jag säker bli hatad av alla wow spelare men ta en månads upphåll från alla mmo så märker du snart att jag rätt. Våga bryta beroendet!

Skriv svar