Mafia III avtäckt! Se den brutala trailern!

Medlem
Skrivet av Glore:

https://www.youtube.com/embed/n6enkC6lF0E

lite gameplay för dem som inte har sett det

Intressant video. FZ kanske inte vill sponsra Gamespot men de borde länka den här videon i nyheten.

Lite överdrivet däremot när varenda bil exploderar om man kör in i den. Hoppas de fixar det lite bättre.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Skez:

Jag hoppas också verkligen man får veta vad som hände med Joe.

Skrivet av Fusionn:

Aha så nu får man veta vad som hände med Vito men kommer man få veta vad som hände med Joe?

Är inte det ganska uppenbart? He wasn´t part of the deal.

Precis, förstår inte ens att folk funderar över det, kändes väldigt uppenbart vad som skulle hända med honom, även om det inte visades.

Förövrigt gillar jag att det är lite nya grepp, har länge velat se ett GTA som utspelar sig på 60talet där man spelar som vietnam-veteran, så det är lite överraskande att jag får något jag vill ha genom ett Mafia-spel istället, men helt ok! känns som att de har gjort det mesta som går att göra med italienska maffian på 30-50talen redan.

Medlem

signatur

Nothing is power without Control

Inaktiv

Hitta den här och fick just en väldigt dålig känsla i magen över detta spel... vad säger ni?

2 Minuter av RIKTIG Gameplay

[https://www.youtube.com/watch?t=60&v=KCxXOSZABLc]

Medlem

Italienska "maffian" heter väl ändå egentligen Cosa Nostra, Camorra och Ndrangheta och etymologin kommer väl egentligen från arabiskan (som det mesta i Europa efter medeltiden).
Italien hade ju en del kolonier, så grabben kan ju har rötter i det koloniala Italien. Hans kompisar i filmsnutten var ju inte alla "african american" Vill minnas att den "klassiska" maffian var öppnare under 70-talet, men dialogen tyder ju onekligen på att de är konkurrenterna i sammanhanget.
Hoppas verkligen de får licenser till all bra musik. Kan vara enormt stämningsfullt.

Medlem

Mycket dålig känsla i magen. Känns bara illa att klistra på mästerverk av Hendrix och The Animals på en påkostad och klyschig trailer. Den gameplay som är visad känns mer som Max Payne än Mafia... inte för att jag har något emot Max Payne, men varför har man en sådan identitetskris?


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av disinfect:
Skrivet av Angust:

tror du får skaffa en liten bredare syn på vad en mafia är

https://www.youtube.com/embed/ZQgP0kMJAQ4

Bryr mig inte. Det är inte en italiensk maffia.

såklart det inte är då det förmodligen är detta det kommer ta sin inspiration ifrån : https://en.wikipedia.org/wiki/Dixie_Mafia

folk gnäller på när man gör samma sak hela tiden, och nu när man tar o ändrar om lite i vad som är typiskt för mafia orienterade spel då blir det gnäll om det istället.


signatur

God is dead

Medlem

Ogillar filmtrailers, men den sätter åtminstone en viss känsla i fokus. Ser fram emot mer!

Inaktiv
Skrivet av Gagoff:

Ogillar filmtrailers, men den sätter åtminstone en viss känsla i fokus. Ser fram emot mer!

"ta bort detta inlägg"

Medlem
Skrivet av Angust:

folk gnäller på när man gör samma sak hela tiden, och nu när man tar o ändrar om lite i vad som är typiskt för mafia orienterade spel då blir det gnäll om det istället.

Det är ju nästan som att folk har olika åsikter eller något?

Ja, jag gillar när spelserier håller samma stil och tema. Max Payne 3, Doom 3, Deus Ex: Invisible war är bra exempel på spel som var dåliga nästan uteslutande för att dom inte hade samma känsla som tidigare spel för att man ändrade på stilen och/eller mekaniken.

Mycket möjligt att det blir ett bra spel, men det blir inget bra Mafia-spel.

Medlem

är det batman som är voiceactor?

nej, det kommer inte kännas som mafia 1 eller 2, då Daniel Vávra som skrev manus till dom har lämnat studion.

Medlem
Skrivet av Angust:

folk gnäller på när man gör samma sak hela tiden, och nu när man tar o ändrar om lite i vad som är typiskt för mafia orienterade spel då blir det gnäll om det istället.

Har aldrig stött på att folk gnäller över att mafia serien faktiskt handlar om den italienska maffian. Tror faktiskt aldrig att jag har sett folk klaga över att det finns för många spel om den italienska maffian.

Det är fullt möjligt att det här spelet blir trevligt men om den italienska maffian ej har en framträdande roll i spelet så kan man ju fråga sig varför spelet heter Mafia 3.

Visst kan man bråka om vad som var kärnan i mafia spelen men bevisligen så tycker vissa fans att fokuset på den italienska maffian var en stor del.

Medlem
Skrivet av Glore:

https://www.youtube.com/embed/n6enkC6lF0E

lite gameplay för dem som inte har sett det

Finns lite mer här:

http://www.videogameszone.de/Mafia-3-PS4-260907/Videos/Video-...

Medlem

Ugh, hoppar detta.

Medlem
Skrivet av disinfect:
Skrivet av InsaneSharky:

då den förmodade huvudkaraktären är afro-american.

Jo, det vore väldigt konstigt om huvudkaraktären är svart i ett Mafia-spel. Det ska självklart vara en italienare och fokus ska läggas på den italienska maffian.

Vet inte om du är sarkastisk, men jag tipsar dig (och alla andra som tvivlar) att kolla upp historien om Frank Lucas, en afroamerikansk mafiaboss som smugglade bl.a från Vietnam på 60-70 talet. Finns även en film om honom (porträtteras av Denzel Washington) kallad American Gangster. Riktigt grym film!

OT:
Ok... Såg gameplay-preview och fick en dålig känsla. Älskade Mafia 1 och 2, men det jag såg nu var inte fantastiskt. Är väl bara att vänta och se.

Medlem
Skrivet av Cpt_JackHammer:

Hitta den här och fick just en väldigt dålig känsla i magen över detta spel... vad säger ni?

7 Minuter av RIKTIG Gameplay

[https://www.youtube.com/watch?t=60&v=KCxXOSZABLc]

Gameplayet ser ju ut som skit! Vafan har dom gjort!?

Medlem

Ofyhelvete!

Ofyhelvete! 2.0

Shit..

Alltså..

Mafia, med 70-s muskler..
Omgomgomg..

Epic

Inaktiv
Skrivet av Pacman:
Skrivet av Cpt_JackHammer:

Hitta den här och fick just en väldigt dålig känsla i magen över detta spel... vad säger ni?

7 Minuter av RIKTIG Gameplay

[https://www.youtube.com/watch?t=60&v=KCxXOSZABLc]

Gameplayet ser ju ut som skit! Vafan har dom gjort!?

Skönt att se att det inte bara va jag som reagerade så
VA I HELVETE har dom gjort indeed !!

Medlem
Skrivet av Dumledanco:
Skrivet av Angust:

folk gnäller på när man gör samma sak hela tiden, och nu när man tar o ändrar om lite i vad som är typiskt för mafia orienterade spel då blir det gnäll om det istället.

Har aldrig stött på att folk gnäller över att mafia serien faktiskt handlar om den italienska maffian. Tror faktiskt aldrig att jag har sett folk klaga över att det finns för många spel om den italienska maffian.

Det är fullt möjligt att det här spelet blir trevligt men om den italienska maffian ej har en framträdande roll i spelet så kan man ju fråga sig varför spelet heter Mafia 3.

Visst kan man bråka om vad som var kärnan i mafia spelen men bevisligen så tycker vissa fans att fokuset på den italienska maffian var en stor del.

menade inte specifikt om just mafia utan spelrelaterade nyheter överlag när det kommer till just att gnälla när det görs samma spel om och om igen då är det mjölkning och när en spel serie ändrar då är det gnäll om att det ändras.

en maffia har ju lixom inget med vilket ursprung den har. En maffia är en kriminell organisation på en stor skala oavsett vart i världen den befinner sig i, sen om den är kinesiskt eller italiensk det spelar ingen roll huvudsaken är att man är med i ett brottssyndikat.

Dock tror jag att man försöker slå ut den italienska maffian då dom lär vara ens rivaler pga vad dom gjort mot din "familj"


signatur

God is dead

Medlem

Fett! Hypad!


signatur

Nämen!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Cpt_JackHammer:

Hitta den här och fick just en väldigt dålig känsla i magen över detta spel... vad säger ni?

7 Minuter av RIKTIG Gameplay

[https://www.youtube.com/watch?t=60&v=KCxXOSZABLc]

Oj. Det känns tyvärr inte som Mafia över huvud taget. Hade det varit ett random gangsterspel hade jag inte haft några större invändningar, men det där var... inte bra.

Insåg dock nu att spelet inte utvecklas av de som gjorde ettan och tvåan, utan en ny amerikansk studio som heter Hangar 13. Förklarar väl det mesta, tyvärr.

F.ö. var det ju typ 2½ minuter gameplay och inte 7.

Skrivet av Robalicious:

Finns även en film om honom (porträtteras av Denzel Washington) kallad American Gangster. Riktigt grym film!

Ge honom inte falska förhoppningar nu, den filmen är ju ruskigt medioker. Dålig, t.o.m.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Cpt_JackHammer:

Hitta den här och fick just en väldigt dålig känsla i magen över detta spel... vad säger ni?

7 Minuter av RIKTIG Gameplay

[https://www.youtube.com/watch?t=60&v=KCxXOSZABLc]

Oj. Det känns tyvärr inte som Mafia över huvud taget. Hade det varit ett random gangsterspel hade jag inte haft några större invändningar, men det där var... inte bra.

Insåg dock nu att spelet inte utvecklas av de som gjorde ettan och tvåan, utan en ny amerikansk studio som heter Hangar 13. Förklarar väl det mesta, tyvärr.

F.ö. var det ju typ 2½ minuter gameplay och inte 7.

Woot? Hade själv inte 100% koll på det. Nice att du klargör det dock.
Så vilka är dessa Hangar 13 då? Man får ju känslan av att dom ialf har lyckats med
att ta bort Mafia känslan totalt från detta lir (imo).

Jag hade hoppats på ett spel i stil med Good Fellas..... inte det här... som imo inte ens är ett Mafia lir längre, men sen har ja bara sätt trailern o 2 min gameplay också o Mafia har väl alltid varit ett tungt story driven spel om jag minns rätt?

F.ö. Ändrat det nu ^^

Medlem
Skrivet av Glore:

https://www.youtube.com/embed/n6enkC6lF0E

lite gameplay för dem som inte har sett det

Kul att dem vågar sig på en lite annorlunda story. Men med stor risk anser jag.

Maffia kan som tidigare nämnt appliceras på fler organiserade brottsligheter än bara den italienska. Men med handen på hjärtat så är det första som slår mig när jag hör ordet maffia, Italien.

För mig så är det den italienska versionen som är "riktig" maffia, originalet om så önskas. Lite som pizzan;)

En annan sak som gör italienska maffian speciell är gentlemannakulturen som finns inpräglad i mycket av mentaliteten. Även om det kanske mest beror på tidsperioden.

Gäng/maffia kulturen efter 60-, 70-talet känns lite mera "gangbang" och obildad.

Med det sagt så är det för mig att den utspelas inom den amerikansk/italienska maffian på 40-. 50- och 60-talet, att spelet känts någorlunda realistiskt och den välskrivna storyn som gjort Mafia så speciellt och tilltalande.

Av videon att döma verkar Mafia gå allt mer mot ett arkad liknande spel, alá EA Games eller Ubisoft. Detta gör att man blir allt mer tveksam.

Verkar även som man hämtat en del inspiration från de tidigare Godfather spelen i form av övertagande av konkurrerande verksamheter och viss business management.

Spontant så luktar det flopp och som ytterligare en utvecklare som säljer sig till den breda massan.

Medlem
Skrivet av Angust:

menade inte specifikt om just mafia utan spelrelaterade nyheter överlag när det kommer till just att gnälla när det görs samma spel om och om igen då är det mjölkning och när en spel serie ändrar då är det gnäll om att det ändras.

När det gäller spel som släpps varje år, speciellt om det inte är fokuserat på singelplayer, så är det en helt annan sak. Det är bra om den nya Star Wars filmen inte är exakt likadan som dom andra filmerna, men jag förväntar mig att man inte gör det till en dramakomedi.

Skrivet av Angust:

en maffia har ju lixom inget med vilket ursprung den har. En maffia är en kriminell organisation på en stor skala oavsett vart i världen den befinner sig i, sen om den är kinesiskt eller italiensk det spelar ingen roll huvudsaken är att man är med i ett brottssyndikat.

Vad ordet "mafia" betyder är irrelevant, det är bara ett namn på spelserien.

Medlem

Nä, usch!


signatur

autograph

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ingenjören:

Spontant så luktar det flopp och som ytterligare en utvecklare som säljer sig till den breda massan.

Återigen, det är inte samma tjeckiska utvecklare som gjort ettan och tvåan utan en nystartad studio vid namn Hangar 13 i USA. Detta är studions första släpp. Ska du kasta skit får du allt kolla vart du kastar den först.

Möjligt dock att några av utvecklarna från tidigare spel även håller på med detta, då 2K ju omstrukturerade 2K Czech för ett tag sedan och gav ett antal medarbetare på den studion jobb på 2K:s huvudkontor i USA istället. Halvåret senare startades Hangar 13...

Medlem

Mafia 3, also known as "Crap GTA copycat".

Det jag såg i gameplay ger ju INGEN som helst Mafia känsla, snarare GTA. Besviken. Sen hjälper det inte att jag verkligen avskyr 70-talet som tidsepok.


signatur

I drank what?

Medlem

wow detta såg ju riktigt uselt ut, tyvärr.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Glore:

https://www.youtube.com/embed/n6enkC6lF0E

lite gameplay för dem som inte har sett det

Intressant video. FZ kanske inte vill sponsra Gamespot men de borde länka den här videon i nyheten.

Lite överdrivet däremot när varenda bil exploderar om man kör in i den. Hoppas de fixar det lite bättre.

Hoppas verkligen att Mafia levererar återigen. Blir lite orolig dock när jag ser gameplayet.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Jag ogillar att vara så gnällig som jag kommer bli nu men... det gör mig bara deppig att se alla wannabe-GTA-spel. Varenda jäkla spel nuförtiden ska erbjuda "öppna världar" som det ska ta 500 timmar att ta sig igenom och samtliga kör på det där halvgoofy "cinematiska" tjafset. Det är så trist för det kommer bara bli pannkaka av det hela. Förr ville alla vara COD och gjorde kloner på det och nu är det Batman Arkham och GTA som ska klonas och härmas ad naseum.

I övrigt undrar jag just om det kommer flyta på i sisådär 20 fps på PS4 eller om det blir en grafisk nedgradering som heter duga...

Skriv svar