Blizzard nerfar Overwatch-Tracers vinnarrumpa efter klagomål

Medlem
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av Puscifer:

Vad är det för sexuellt med den posen? Alla har en rumpa, så det är inga konstigheter där. Problemet ligger snarare i att folk antar att det är något sexuellt med posen bara för att man kan skymta en rumpa. Löjligt att hänga upp sig på en sådan småsak, och skamligt av Blizzard att ge med sig.

Oavsett vad man tycker om posen och huruvida den hör hemma eller inte så förstår jag inte hur man kan säga att den inte försöker vara sexuell.

Har du provat att själv ställa dig i en sådan pose? Krök på ryggen så att rumpan din putar ut, vicka på höften lite, skjut fram brösten och titta leende över axeln och säg att du känner dig bekväm och naturlig. Kan du föreställa dig Master Chief, Gordon Freeman eller Snake i samma pose?

Jag tycker det här är en intressant historia, eftersom argumentet som framförs inte handlar om huruvida något som helst sexuellt bör få framhävas eller inte - personen som påpekade det hela argumenterade logiskt för varför det inte passade för just den här karaktären. Ingen har i denna ordväxling sagt att kvinnliga karaktärer aldrig får sexualiseras - bara att det är onödigt att alla kvinnliga karaktärer, oavsett hur de framställs i övrigt, ska sexualiseras.

Tänk om fler läste detta , känn som hela nätet fått för sig att all sexighet/sex nånting ska förbjudas om man baserar det på alla små som stora killar(tror jag fick med alla åldrar nu:P )

Som kommenterar det blizzard gjorde ,sen kan man så klart diskutera om blizzard verkligen tyckte posen var fel innerst inne det är jag inte så säker på.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av marcus8958:

...rant...

Upplevde du någon av bilderna du så fint bifogade på "männen" som sexualiserade? Prova gärna att svara ärligt.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av Tomten:
Skrivet av Danternas:
Skrivet av Mortaigne:

Usch, nej kvinnliga bakdelar är synnerligen stötande. Tycker faktiskt att de borde skyla sig mycket mer överlag! Usch.

Ja fy fan för kvinnor som är sexiga.

Inför krav på burka redan idag!!

Indeed. Skyl er kvinnor!

Eller stå upp för hur ni kvinnor vill vara klädda istället för att männen ska avgöra hur de tycker att ni borde vara klädda!

Resultatet kan säkert komma ganska nära ibland, men anledningen gör all världens skillnad.

Medlem

Modern feminism kommer vara slutet på oss alla, det börjar verkligen bli dags att folk börjar inse detta och vakna.

Japan, Nintendo och Bayonetta hälsar hej till alla BUTTHURT fanatiska feminister och psykopater:

Blizzard kan suga min rumpa.

PS: Har ni sett hur tjejer och kvinnor klär sig IRL nu för tiden? 10 gånger värre än Blizzards rumpa.
Och gissa, det är ingen manlig GAME DESIGNER som har kastat kläderna på dom.
Denna diskussion har inget med spel att göra och det är samma extremister som drar in spelindustrin i denna uttjatade diskussion gång på gång.

Att någon ens orkar......

I dessa tider har vi en viss väldigt annorlunda kultur från andra sidan världen som tar över västvärlden, en kultur som ser ner på kvinnor och förnedrar kvinnor och klär kvinnor i svarta tyg men diskussionen om rumpor handlar istället om någon 3D renderad rumpa? Är världen verkligen sjuk?! VAKNA FÖR FAN.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Pbear:

Med tanke på hur artikeln är skriven på ett sätt som förlöjligar problemet i fråga, samt hur merparten här resonerar så torde ju sig "nerfande" av rumpan vara ypperligt och ställningstagandet av Blizzard vara extremt nödvändigt, enligt mig.
Ni kan inte jämföra med hur män framställs i media, hur ofta brukar ni bli häcklade och påhoppade på krogen?

Varför ska normaliseringen av något som är en eventuell grogrund för dålig kvinnosyn inte arbetas bort för? Varför är det så himla viktigt att ni ska ha med detta?

De får lov ta bort den. Jag är mer orolig över individer som tror att man har en dålig kvinnosyn för att man inte reagerar på den. Det är mycket lättare att ställa sig bakom beslut som "Sylvanas springer inte runt i en bikini längre" än detta som gränsar på mellan inget och... inget. Om man tycker den bilden däruppe är sexuellt laddad så har man förmodligen problem med att bara vistas kring tjejer.

Snarare att man är så van vid den bilden av "kvinnan" att man inte reagerar längre. Att du inte ser något sexuellt med bilden säger ju inte så mycket mer än att det ligger något i det jag just sa. Nu handlar det ju inte heller om lättklätt/nakenhet, utan om att just karaktären Tracer inte passar med den typen av Victory Pose vilket Blizzard uppenbarligen höll med om.

Det känns ju mer som det är Fipps som objektifierar det än vad någon annan gör och det är det jag tycker är läskigt - speciellt om Fipps har en dotter. You know, förr i tiden blev kvinnor våldtagna för att de bara visa sin ankel - jag är fucking stolt över att jag inte hör till den skaran som uppenbarligen saknar självkontroll och ser sexualiseringar där det inte finns några.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Nercis:

Buu Blizzard! Buu!

http://i.imgur.com/qh9NWo2.jpg

Gillar att du visar på de uppenbara skillnaderna mellan en manlig karaktär i spandex mot en kvinnlig. Kan du även visa en bild på karaktären i Fallout som står och svankar förföriskt i de tär tightsen så får du en kaka.

Jodå, väntar bara på modverktygen

Medlem
Skrivet av PsyX:

Modern feminism kommer vara slutet på oss alla, det börjar verkligen bli dags att folk börjar inse detta och vakna.

Japan, Nintendo och Bayonetta hälsar hej till alla BUTTHURT fanatiska feminister och psykopater:

Blizzard kan suga min rumpa.

Kompis den enda som låter grinig här är du. Någon framför ett argument artigt och sakligt på ett forum, och spelutvecklarna handlar därefter enligt deras egna vilja och intressen och gör en ändring. Och du tror att det här är början till slutet för oss alla?

SYSTEMKOLLAPS!!! ANARKI!!!!

Låter snarare som ett klockrent och väldigt vardagligt exempel på hur ett demokratiskt samhälle där folk lyssnar på varandra kan fungera.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

...

Det känns ju mer som det är Fipps som objektifierar det än vad någon annan gör och det är det jag tycker är läskigt - speciellt om Fipps har en dotter. You know, förr i tiden blev kvinnor våldtagna för att de bara visa sin ankel - jag är fucking stolt över att jag inte hör till den skaran som uppenbarligen saknar självkontroll och ser sexualiseringar där det inte finns några.

Alltså, jag hör dig, men jag håller inte riktigt med dig. Visst, en del kanske inte ser sexualisering i den bilden, men andra (inklusive mig själv) ser den klart och tydligt. Jag hade själv kanske inte tänkt på det, eller skrivit ett inlägg om det, men det hindrar mig inte från att hålla med Flipp till 100%
Overwatch har ju verkligen en fantastisk uppsjö av olika och färgstarka karaktärer, manliga som kvinnliga och jag ser verkligen ingenting negativt i att de lämnar en karaktär till att vara "sig själv", d v s som Blizzard har framställt henne redan från början.

Medlem

Som någon som innehar en rumpa känner jag mig kränkt och diskriminerad.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:

...rant...

Upplevde du någon av bilderna du så fint bifogade på "männen" som sexualiserade? Prova gärna att svara ärligt.

Men lägg ner, det är väl självklart att män inte sexualiseras på samma sätt som kvinnor. Män framställs som bekant på ett helt annat sätt och som man förväntas du vara stor, stark och maskulin, och ju större attribut i byxorna desto bättre. Vad sägs om karaktären "Mr.Big" från Sex and the city exempelvis? Hur hade en kvinnlig motsvarighet mottagits av feministerna? "Ms.Tight Ass"?

Kvinnor har inga problem med att kräva en massa saker av män i dagens samhälle, fråga vilken tjej på stan som helst om vad som är deras "drömkille". Många om inte alla kommer rada upp en lång rad kriterier baserade på hur en "perfekt" man porträtteras i populärkultur idag. Men gud nåde dig om du säger att du tycker om kvinnor med stora bröst eller avbildar en tjej med fast rumpa i ett spel riktat främst till hormonstinna finniga pojkar.

Inaktiv
Skrivet av Ender:
Skrivet av Nercis:

Buu Blizzard! Buu!

http://i.imgur.com/qh9NWo2.jpg

Gillar att du visar på de uppenbara skillnaderna mellan en manlig karaktär i spandex mot en kvinnlig. Kan du även visa en bild på karaktären i Fallout som står och svankar förföriskt i de tär tightsen så får du en kaka.

Det enda din kommentar säger mig är att du går igång på tjejer i tights som svankar. Vissa människor gillar helt enkelt olika saker. Poängen är att bägge karaktärernas bakdelar framhävs.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ender:
Skrivet av DarkZide8:

Tbh är den posen lika osexig som Tracers pose däruppe

Världen är ju så subjektiv.

Skrivet av WarpGuN:

Patetiskt att blizzard viker sig för ETT troll, inte undra på att folk blir förbannade

Kan ju varit så att fler stört sig på den ynka detaljen också, eller helt enkelt att de höll med om argumenten. Vem är troll förresten?

Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Furrnox:

Hennes anledning till att skriva om problemet är ju hilarious.
Det är helt okej att hennes dotter går runt och dödar massa karaktärer i spelet men om en täckt rumpa råkar dyka upp då har man gått för långt.

Jag tror inte att Blizzard har ändrat hennes klädsel, bara att hon flexade rumpan. Ifall du googlar så kommer du se att iallafall två andra kvinnliga karaktärer gör samma sak, så det kanske räcker med det?
Annars så är det en viss skillnad på att "springa runt och döda massa karaktärer", då det utgör själva spelet, och att ge vissa karaktärer sexistiska inslag då det inte alls har något med själva spelet att göra.

Jag är rätt säker på att du kan hitta andra spel som fokuserar mer på det senare ifall det är viktigast för dig.

Du missar nog poängen. Att bli upprörd över att ens dotter får se en rump-pose men att låta ungen skjuta ihjäl folk är tydligen helt ok. Det kan ju tyckas märkligt, eller?

Men medans skjutandet är själva spelet, och förhoppningsvis inte ses som dödande på riktigt, så handlar ju karaktärsframställningen om något helt annat. Måste majoriteten av kvinnliga karaktärer sexualiseras? Måste det vara så vanligt att folk ser det som något avvikande i spelsammanhang att de inte gör det, eller att det skapar pubertala känslostormar över internet ifall någon har mage att invända?
Uppenbart är han ju inte lika bekymrad över "våldet" i spelet...är du bekymrad över våldet? I annat fall förstår jag inte varför du ta upp det.
Vi har krig, svält och elände i världen också, men jag ser bara massa klagomål på ifall Tracer svankar tillräckligt...varför klagar du inte själv över riktiga problem istället? En fråga som känns mer berättigad iallafall.

Nu förtydligade jag ju bara vad Furrnox menade, då du inte förstår, eller väljer att inte förstå det.

Vad gäller min egen åsikt, så är jag inte upprörd över våldet i spelet nej. Inte heller är jag upprörd över en rumpa, ser betydligt mer "vågade" saker en normal dag på stan. Däremot är jag, som är för helt vanlig jämställdhet, evinnerligt trött på allt PK-trams som gått helt överstyr och numer motarbetar sig själv och sin "sak". Sådant här stjälper snarare utvecklingen än hjälper den. Men det förstås väl inte heller.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Modern feminism kommer vara slutet på oss alla, det börjar verkligen bli dags att folk börjar inse detta och vakna.

Japan, Nintendo och Bayonetta hälsar hej till alla BUTTHURT fanatiska feminister och psykopater:

http://cdn.fansided.com/wp-content/blogs.dir/281/files/2014/0...

Blizzard kan suga min rumpa.

PS: Har ni sett hur tjejer och kvinnor klär sig IRL nu för tiden? 10 gånger värre än Blizzards rumpa.
Och gissa, det är ingen manlig GAME DESIGNER som har kastat kläderna på dom.
Denna diskussion har inget med spel att göra och det är samma extremister som drar in spelindustrin i denna uttjatade diskussion gång på gång.

Att någon ens orkar......

I dessa tider har vi en viss väldigt annorlunda kultur från andra sidan världen som tar över västvärlden, en kultur som ser ner på kvinnor och förnedrar kvinnor och klär kvinnor i svarta tyg men diskussionen om rumpor handlar istället om någon 3D renderad rumpa? Är världen verkligen sjuk?! VAKNA FÖR FAN.

Men med samma argument kan vi ju istället peka på hur andra kvinnor klär sig än den handfull du själv väljer. Hur klär sig kvinnor i asien, mellanöster, grönland och sydafrika t ex? Hur klär sig din mor och andra kvinnor i din släkt?
Och VARFÖR klär sig de lättklädda tjejer som du antagligen syftar på som de gör, kan det ha något med omvärldens påverkan att göra? Typ en normalisering av sexualiserande? Varför går du inte själv klädd i kort kjol och strumpbyxor, små toppar, åtsittande tajts? Det verkar ju vara sådana praktiska plagg ändå. Har det något med vad du själv tycker, eller finns det någon försvinnande liten chans att det snarare handlar om vilket det rådande samhällsidealet för män är?
Hur ofta känner du dig manad att sminka dig, genom trycket från din omgivning? Som kille antar jag att det inte är särskilt ofta...varför är det så tror du? Plastikopererat dig mycket? Bantat för att passa in i idealet?

Varför blir du så upprörd över en sådan här petitess, istället för att fokusera på verkliga problem? VAKNA FÖR FAN...eller hur var det du sa?

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:

...rant...

Upplevde du någon av bilderna du så fint bifogade på "männen" som sexualiserade? Prova gärna att svara ärligt.

Som vanligt omogna korkade kommentarer från dig. Börjar bli standard att du saknar argument och börjar med pajkastning och annat omoget skit.

Jag hoppas för din egen skull att du en dag växer upp.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Korken:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:

...rant...

Upplevde du någon av bilderna du så fint bifogade på "männen" som sexualiserade? Prova gärna att svara ärligt.

Men lägg ner, det är väl självklart att män inte sexualiseras på samma sätt som kvinnor. Män framställs som bekant på ett helt annat sätt och som man förväntas du vara stor, stark och maskulin, och ju större attribut i byxorna desto bättre. Vad sägs om karaktären "Mr.Big" från Sex and the city exempelvis? Hur hade en kvinnlig motsvarighet mottagits av feministerna? "Ms.Tight Ass"?

Kvinnor har inga problem med att kräva en massa saker av män i dagens samhälle, fråga vilken tjej på stan som helst om vad som är deras "drömkille". Många om inte alla kommer rada upp en lång rad kriterier baserade på hur en "perfekt" man porträtteras i populärkultur idag. Men gud nåde dig om du säger att du tycker om kvinnor med stora bröst eller avbildar en tjej med fast rumpa i ett spel riktat främst till hormonstinna finniga pojkar.

Men om du är genuint bekymrad av hur män framställs i bild och media, varför måste du då protestera när någon kritiserar hur kvinnor framställs? Det låter som att du är mindre intresserad av mäns rättigheter, och mer intresserad av att tysta ner deras argument. Brinner du för denna fråga så bör du rimligen engagera dig i den istället för att använda det som ett slagträ mot någon annans strävan.

Medlem
Skrivet av Korken:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:

...rant...

Upplevde du någon av bilderna du så fint bifogade på "männen" som sexualiserade? Prova gärna att svara ärligt.

Men lägg ner, det är väl självklart att män inte sexualiseras på samma sätt som kvinnor. Män framställs som bekant på ett helt annat sätt och som man förväntas du vara stor, stark och maskulin, och ju större attribut i byxorna desto bättre. Vad sägs om karaktären "Mr.Big" från Sex and the city exempelvis? Hur hade en kvinnlig motsvarighet mottagits av feministerna? "Ms.Tight Ass"?

Kvinnor har inga problem med att kräva en massa saker av män i dagens samhälle, fråga vilken tjej på stan som helst om vad som är deras "drömkille". Många om inte alla kommer rada upp en lång rad kriterier baserade på hur en "perfekt" man porträtteras i populärkultur idag. Men gud nåde dig om du säger att du tycker om kvinnor med stora bröst eller avbildar en tjej med fast rumpa i ett spel riktat främst till hormonstinna finniga pojkar.

Kul att du faktiskt kunde hitta EN manlig karaktär som sexualiserats från ett kvinnligt perspektiv

Kul att du också verkar ha bedrivit en enkätundersökning i din egen skalle över hur "kvinnor på stan tycker", för att sedan låta resultatet föra kvinnors talan...jag är imponerad.

Skrivet av anon_98854:

Det enda din kommentar säger mig är att du går igång på tjejer i tights som svankar. Vissa människor gillar helt enkelt olika saker. Poängen är att bägge karaktärernas bakdelar framhävs.

Absolut, och bilden under visar bara en vanlig snubbe som, klädd för en varm sommardag på motorcykeln, stannat till för att rätta till mössan. Ingen homoerotik där inte

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:

...rant...

Upplevde du någon av bilderna du så fint bifogade på "männen" som sexualiserade? Prova gärna att svara ärligt.

Som vanligt omogna korkade kommentarer från dig. Börjar bli standard att du saknar argument och börjar med pajkastning och annat omoget skit.

Jag hoppas för din egen skull att du en dag växer upp.

Bra "comeback" där...oväntat

Inaktiv
Skrivet av Ender:
Skrivet av Mjauv:

Här är en reklambild för Crysis, ett spel där du spelar en manlig man i en väldigt manlig dräkt som anspelar väldigt konkret på hur muskler under huden brukar avbildas (tänk dig att allt grått var rött):
http://gamelust.com/wp-content/uploads/2015/05/Crysis-2-HD-02...

Jag kan inte minnas att någon bölade över det eller att någon orolig mamma skrev till Crytek och bad dem avbilda Alcatraz annorlunda då hans orimligt vältränade stjärtmuskulatur skulle ge hennes korpulente red bull-sörplande acne-monster till son komplex över sin egen degiga bakdel.

Det är för att små pojkar gillar häftiga muskulösa rymd-cyborgs med jättestora vapen. Eller ville du få det till att bilden ovan skulle tilltala det motsatta könet?
Vänligen observera hur Alcatraz inte står och svankar på bilden...kan du föreställa dig honom stå och svanka?

Overwatch har ett stort utbud av karaktärer, och de flesta är som sig bör i sammanhanget överdrivet muskulösa och vältränade som de flexar i superhjälte trikåer. Själv tycker jag att det är kul ifall det finns iallafall en käck tjej som, sina trikåer till trots, inte måste anspela på sin sexualitet...bara för omväxlingens skull. Dessa roller är ju redan tagna av Widowmaker och Symmetra liksom.

Av någon anledning har jag ännu inte tagit illa upp över avsaknaden av manligt skrevgrävande och svankningar, fast jag kanske borde kontakta Blizzard angående det? Blir nu näst intill omöjligt att spela utan det.

Jag ska försöka avhålla mig från en novell till svar så kort då:
1: huruvida bilden tilltalar det motsatta könet eller ej kan jag inte avgöra. Kanske inte men det är ingen hemlighet att många kvinnor attraheras av muskulösa män och män som utstrålar makt och fysisk potens (i flera bemärkelser av ordet)
2: det faktum att Alcatraz inte svankar ser jag inte som så jätterelevant. Manlig (heterosexuell) sexualitet och kvinnlig (heterosexuell) sexualitet manifesteras på olika vis. Huruvida det är arv eller miljö kan man sedan diskutera men faktum är att manlig "tillgänglighet" inte har samma sex appeal, annars hade dickpics haft ett mycket högre anseende
3: poängen är inte huruvida Alcatraz är sexualiserad på bilden eller inte (en process som för övrigt görs i betraktarens huvud) utan att han kan vara en negativ influens på yngre pojkar pga. de kroppsideal etc. som han framhäver. Jag vet att SJWs älskar att himla med ögonen åt sådana jämförelser och berättar om muskler och manliga maktfantasier men det är sannerligen ingen till pojkrummen hänvisad illusion att kvinnor väljer vältränade, långa och muskulösa män framför de feta, korta och klena. Lika lite är det en myt att gymmen är översvämmade av pojkar, killar och män som sliter som djur (bokstavligen) för att efterlikna kroppsidealen bättre.
4: Jag håller med, alla kvinnliga karaktärer behöver inte anspela på sex. Jag har inget behov av det och har inga planer på att spela Overwatch hursomhelst. De hade gott kunnat göra varenda kvinnlig karaktär i spelet till trashankar, bagladys och butchflator for all I care. Däremot irriteras jag av den ständiga strömmen av gnälliga SJWs och nät-feminister som bölar och grinar över allt och inget. Jag ser det inte som en fråga om jämställdhet utan som en fråga om uttråkade fåntrattar som gillar att bli kränkta för då har de något att riva upp himmel och jord över.

Folk gör sig gärna lustiga över GG-rörelsen och allsköns högertroll på nätet som upprörs av allting men PK-mobben på Twitter är i princip likadana fast med skillnaden att de är mindre vulgära men i gengäld mycket mer inflytelserika. Nu vart det en novell iaf...

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av PsyX:

Modern feminism kommer vara slutet på oss alla, det börjar verkligen bli dags att folk börjar inse detta och vakna.

Japan, Nintendo och Bayonetta hälsar hej till alla BUTTHURT fanatiska feminister och psykopater:

http://cdn.fansided.com/wp-content/blogs.dir/281/files/2014/0...

Blizzard kan suga min rumpa.

PS: Har ni sett hur tjejer och kvinnor klär sig IRL nu för tiden? 10 gånger värre än Blizzards rumpa.
Och gissa, det är ingen manlig GAME DESIGNER som har kastat kläderna på dom.
Denna diskussion har inget med spel att göra och det är samma extremister som drar in spelindustrin i denna uttjatade diskussion gång på gång.

Att någon ens orkar......

I dessa tider har vi en viss väldigt annorlunda kultur från andra sidan världen som tar över västvärlden, en kultur som ser ner på kvinnor och förnedrar kvinnor och klär kvinnor i svarta tyg men diskussionen om rumpor handlar istället om någon 3D renderad rumpa? Är världen verkligen sjuk?! VAKNA FÖR FAN.

Men med samma argument kan vi ju istället peka på hur andra kvinnor klär sig än den handfull du själv väljer. Hur klär sig kvinnor i asien, mellanöster, grönland och sydafrika t ex? Hur klär sig din mor och andra kvinnor i din släkt?
Och VARFÖR klär sig de lättklädda tjejer som du antagligen syftar på som de gör, kan det ha något med omvärldens påverkan att göra? Typ en normalisering av sexualiserande? Varför går du inte själv klädd i kort kjol och strumpbyxor, små toppar, åtsittande tajts? Det verkar ju vara sådana praktiska plagg ändå. Har det något med vad du själv tycker, eller finns det någon försvinnande liten chans att det snarare handlar om vilket det rådande samhällsidealet för män är?
Hur ofta känner du dig manad att sminka dig, genom trycket från din omgivning? Som kille antar jag att det inte är särskilt ofta...varför är det så tror du? Plastikopererat dig mycket? Bantat för att passa in i idealet?

Varför blir du så upprörd över en sådan här petitess, istället för att fokusera på verkliga problem? VAKNA FÖR FAN...eller hur var det du sa?

Du har missat hela trenden med att många killar rakar sig över hela kroppen för att passa in på idealet nuförtiden eller? Du reagerar inte på när Samir och ngt annat jon står på scen i melodifestivalen med rakad överkropp och inoljade muskler och spänner sig?

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:

...rant...

Upplevde du någon av bilderna du så fint bifogade på "männen" som sexualiserade? Prova gärna att svara ärligt.

Som vanligt omogna korkade kommentarer från dig. Börjar bli standard att du saknar argument och börjar med pajkastning och annat omoget skit.

Jag hoppas för din egen skull att du en dag växer upp.

Bra "comeback" där...oväntat

kör på Ender, Marcus har en förmåga att inte hantera att han inte har rätt hela tiden


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Ender:
Skrivet av Korken:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:

...rant...

Upplevde du någon av bilderna du så fint bifogade på "männen" som sexualiserade? Prova gärna att svara ärligt.

Men lägg ner, det är väl självklart att män inte sexualiseras på samma sätt som kvinnor. Män framställs som bekant på ett helt annat sätt och som man förväntas du vara stor, stark och maskulin, och ju större attribut i byxorna desto bättre. Vad sägs om karaktären "Mr.Big" från Sex and the city exempelvis? Hur hade en kvinnlig motsvarighet mottagits av feministerna? "Ms.Tight Ass"?

Kvinnor har inga problem med att kräva en massa saker av män i dagens samhälle, fråga vilken tjej på stan som helst om vad som är deras "drömkille". Många om inte alla kommer rada upp en lång rad kriterier baserade på hur en "perfekt" man porträtteras i populärkultur idag. Men gud nåde dig om du säger att du tycker om kvinnor med stora bröst eller avbildar en tjej med fast rumpa i ett spel riktat främst till hormonstinna finniga pojkar.

Kul att du faktiskt kunde hitta EN manlig karaktär som sexualiserats från ett kvinnligt perspektiv

Kul att du också verkar ha bedrivit en enkätundersökning i din egen skalle över hur "kvinnor på stan tycker", för att sedan låta resultatet föra kvinnors talan...jag är imponerad.

Skrivet av Mjauv:

Det enda din kommentar säger mig är att du går igång på tjejer i tights som svankar. Vissa människor gillar helt enkelt olika saker. Poängen är att bägge karaktärernas bakdelar framhävs.

Absolut, och bilden under visar bara en vanlig snubbe som, klädd för en varm sommardag på motorcykeln, stannat till för att rätta till mössan. Ingen homoerotik där inte
http://1.bp.blogspot.com/-HwGq_1Z6Azg/UPq95nWNcvI/AAAAAAAAHto...

För det första: har någon karaktär i Overwatch inget mer på kroppen än stringkalsonger/trosor? I annat fall är det ingen vidare relevant jämförelse
För det andra: homoerotiken är och förblir något som sker i betraktarens ögon. Det jag ser på bilden är förvisso homo men däremot inte vidare erotiskt då jag inte tänder på män.
För det tredje: tycker du på fullaste allvar att seger-posen som Tracer gör är att jämställa med Tom of Finlands kreationer? Du måste VERKLIGEN gilla när tjejer i tights svankar

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Ender:
Skrivet av anon_98854:

Här är en reklambild för Crysis, ett spel där du spelar en manlig man i en väldigt manlig dräkt som anspelar väldigt konkret på hur muskler under huden brukar avbildas (tänk dig att allt grått var rött):
[bild]
Jag kan inte minnas att någon bölade över det eller att någon orolig mamma skrev till Crytek och bad dem avbilda Alcatraz annorlunda då hans orimligt vältränade stjärtmuskulatur skulle ge hennes korpulente red bull-sörplande acne-monster till son komplex över sin egen degiga bakdel.

Det är för att små pojkar gillar häftiga muskulösa rymd-cyborgs med jättestora vapen. Eller ville du få det till att bilden ovan skulle tilltala det motsatta könet?
Vänligen observera hur Alcatraz inte står och svankar på bilden...kan du föreställa dig honom stå och svanka?

Overwatch har ett stort utbud av karaktärer, och de flesta är som sig bör i sammanhanget överdrivet muskulösa och vältränade som de flexar i superhjälte trikåer. Själv tycker jag att det är kul ifall det finns iallafall en käck tjej som, sina trikåer till trots, inte måste anspela på sin sexualitet...bara för omväxlingens skull. Dessa roller är ju redan tagna av Widowmaker och Symmetra liksom.

Av någon anledning har jag ännu inte tagit illa upp över avsaknaden av manligt skrevgrävande och svankningar, fast jag kanske borde kontakta Blizzard angående det? Blir nu näst intill omöjligt att spela utan det.

Jag ska försöka avhålla mig från en novell till svar så kort då:
1: huruvida bilden tilltalar det motsatta könet eller ej kan jag inte avgöra. Kanske inte men det är ingen hemlighet att många kvinnor attraheras av muskulösa män och män som utstrålar makt och fysisk potens (i flera bemärkelser av ordet)
2: det faktum att Alcatraz inte svankar ser jag inte som så jätterelevant. Manlig (heterosexuell) sexualitet och kvinnlig (heterosexuell) sexualitet manifesteras på olika vis. Huruvida det är arv eller miljö kan man sedan diskutera men faktum är att manlig "tillgänglighet" inte har samma sex appeal, annars hade dickpics haft ett mycket högre anseende
3: poängen är inte huruvida Alcatraz är sexualiserad på bilden eller inte (en process som för övrigt görs i betraktarens huvud) utan att han kan vara en negativ influens på yngre pojkar pga. de kroppsideal etc. som han framhäver. Jag vet att SJWs älskar att himla med ögonen åt sådana jämförelser och berättar om muskler och manliga maktfantasier men det är sannerligen ingen till pojkrummen hänvisad illusion att kvinnor väljer vältränade, långa och muskulösa män framför de feta, korta och klena. Lika lite är det en myt att gymmen är översvämmade av pojkar, killar och män som sliter som djur (bokstavligen) för att efterlikna kroppsidealen bättre.

Du har helt rätt när du säger att även män och pojkar drabbas negativt av kroppsideal och samhällets olika förväntningar. Men som jag sa tidigare, om du är genuint bekymrad av hur män framställs i bild och media, varför måste du då protestera när någon kritiserar hur kvinnor framställs? Det låter som att du är mindre intresserad av mäns rättigheter, och mer intresserad av att tysta ner deras argument. Brinner du för denna fråga så bör du rimligen engagera dig i den istället för att använda det som ett slagträ mot någon annans strävan.

Skrivet av anon_98854:

4: Jag håller med, alla kvinnliga karaktärer behöver inte anspela på sex. Jag har inget behov av det och har inga planer på att spela Overwatch hursomhelst. De hade gott kunnat göra varenda kvinnlig karaktär i spelet till trashankar, bagladys och butchflator for all I care. Däremot irriteras jag av den ständiga strömmen av gnälliga SJWs och nät-feminister som bölar och grinar över allt och inget. Jag ser det inte som en fråga om jämställdhet utan som en fråga om uttråkade fåntrattar som gillar att bli kränkta för då har de något att riva upp himmel och jord över.

Folk gör sig gärna lustiga över GG-rörelsen och allsköns högertroll på nätet som upprörs av allting men PK-mobben på Twitter är i princip likadana fast med skillnaden att de är mindre vulgära men i gengäld mycket mer inflytelserika. Nu vart det en novell iaf...

Vem är det som grinar och gnäller? Är det grin och gnäll att säga "hej, det här tycker jag är lite knasigt och här är mina argument varför". Det enda grin och gnäll jag har sett hittils i hela den här historian är de reflexmässiga utropen om "SJW" (är du en Social Injustice Warrior då?) och feminazis. Det finns säkert motsvarande som argumenterar åt andra hållet men här tycker jag mig inte se någon av dem. Och det hela började som sagt med en helt vanlig diskussion, men Blizzards beslut att skrota animationen kanske borde förses med en triggervarning för vissa.

Medlem
Skrivet av Nercis:

Buu Blizzard! Buu!

http://i.imgur.com/qh9NWo2.jpg

Ser du ingen skillnad på de bilderna så är du helt klart blind...

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Ender:
Skrivet av anon_98854:

Här är en reklambild för Crysis, ett spel där du spelar en manlig man i en väldigt manlig dräkt som anspelar väldigt konkret på hur muskler under huden brukar avbildas (tänk dig att allt grått var rött):
http://gamelust.com/wp-content/uploads/2015/05/Crysis-2-HD-02...

Jag kan inte minnas att någon bölade över det eller att någon orolig mamma skrev till Crytek och bad dem avbilda Alcatraz annorlunda då hans orimligt vältränade stjärtmuskulatur skulle ge hennes korpulente red bull-sörplande acne-monster till son komplex över sin egen degiga bakdel.

Det är för att små pojkar gillar häftiga muskulösa rymd-cyborgs med jättestora vapen. Eller ville du få det till att bilden ovan skulle tilltala det motsatta könet?
Vänligen observera hur Alcatraz inte står och svankar på bilden...kan du föreställa dig honom stå och svanka?

Overwatch har ett stort utbud av karaktärer, och de flesta är som sig bör i sammanhanget överdrivet muskulösa och vältränade som de flexar i superhjälte trikåer. Själv tycker jag att det är kul ifall det finns iallafall en käck tjej som, sina trikåer till trots, inte måste anspela på sin sexualitet...bara för omväxlingens skull. Dessa roller är ju redan tagna av Widowmaker och Symmetra liksom.

Av någon anledning har jag ännu inte tagit illa upp över avsaknaden av manligt skrevgrävande och svankningar, fast jag kanske borde kontakta Blizzard angående det? Blir nu näst intill omöjligt att spela utan det.

Jag ska försöka avhålla mig från en novell till svar så kort då:
1: huruvida bilden tilltalar det motsatta könet eller ej kan jag inte avgöra. Kanske inte men det är ingen hemlighet att många kvinnor attraheras av muskulösa män och män som utstrålar makt och fysisk potens (i flera bemärkelser av ordet)
2: det faktum att Alcatraz inte svankar ser jag inte som så jätterelevant. Manlig (heterosexuell) sexualitet och kvinnlig (heterosexuell) sexualitet manifesteras på olika vis. Huruvida det är arv eller miljö kan man sedan diskutera men faktum är att manlig "tillgänglighet" inte har samma sex appeal, annars hade dickpics haft ett mycket högre anseende
3: poängen är inte huruvida Alcatraz är sexualiserad på bilden eller inte (en process som för övrigt görs i betraktarens huvud) utan att han kan vara en negativ influens på yngre pojkar pga. de kroppsideal etc. som han framhäver. Jag vet att SJWs älskar att himla med ögonen åt sådana jämförelser och berättar om muskler och manliga maktfantasier men det är sannerligen ingen till pojkrummen hänvisad illusion att kvinnor väljer vältränade, långa och muskulösa män framför de feta, korta och klena. Lika lite är det en myt att gymmen är översvämmade av pojkar, killar och män som sliter som djur (bokstavligen) för att efterlikna kroppsidealen bättre.
4: Jag håller med, alla kvinnliga karaktärer behöver inte anspela på sex. Jag har inget behov av det och har inga planer på att spela Overwatch hursomhelst. De hade gott kunnat göra varenda kvinnlig karaktär i spelet till trashankar, bagladys och butchflator for all I care. Däremot irriteras jag av den ständiga strömmen av gnälliga SJWs och nät-feminister som bölar och grinar över allt och inget. Jag ser det inte som en fråga om jämställdhet utan som en fråga om uttråkade fåntrattar som gillar att bli kränkta för då har de något att riva upp himmel och jord över.

Folk gör sig gärna lustiga över GG-rörelsen och allsköns högertroll på nätet som upprörs av allting men PK-mobben på Twitter är i princip likadana fast med skillnaden att de är mindre vulgära men i gengäld mycket mer inflytelserika. Nu vart det en novell iaf...

Hehe, jo, lätt hänt
Något jag brukar reflektera över i dessa debatter är jämförelsen mellan vältränade män och sexualiserade kvinnor, utan att vältränade (eller "välsvarvade") kvinnor nämns. Vill man göra en jämförelse mellan kroppsideal utan sexualisering så borde man ju kunna nöja sig med vältränad man vs. vältränad kvinna, eller hur?

Snarare så verkar det alltid förutsättas att den stereotypa kvinnan redan har en fitnessgudinnas kropp, inklämd i ett spandexfodral och att hon dessutom ska posera i sexiga och onaturliga ställningar för att likställa en muskulös man med bar överkropp. svingandes ett enormt vapen. Jag kan lätt tänka mig att många kvinnor ser en snygg och muskulös man som något sexigt i sig, men kan inte det samma sägas om hur män ser en snygg och vältränad kvinna, utan att hon behöver stå på alla fyra?

För något århundrade sen så gick folk runt och tände på varandras anklar och vader (wierd, but...). Där var kvinnan inte tvungen att gå klädd i enbart i trosor och bh för att sticka ut ur mängden. Idag sitter en naken Miley Cyrus och slickar i sig en klubba, gungandes på en rivningskula utan att man ens höjer på ögonbrynen.
Och det till trots så skulle jag ändå inte ha några större problem med sexualiseringen så länge den var självvald, snarare än att "sex säljer" ifall det inte fanns så gott om svin som verkar ta en kvinnas kropp som något man bara tar för sig av ifall man vill.

Ifall folk lärde sig behandla varandra jämlikt och respektfullt oavsett kön, utseende, religion och åsikter så kan alla gärna springa runt nakna utan att jag skulle protestera.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Nercis:

Buu Blizzard! Buu!

http://i.imgur.com/qh9NWo2.jpg

Gillar att du visar på de uppenbara skillnaderna mellan en manlig karaktär i spandex mot en kvinnlig. Kan du även visa en bild på karaktären i Fallout som står och svankar förföriskt i de tär tightsen så får du en kaka.

Det enda din kommentar säger mig är att du går igång på tjejer i tights som svankar. Vissa människor gillar helt enkelt olika saker. Poängen är att bägge karaktärernas bakdelar framhävs.

Fast nu ljuger du allt lite...

På fall out bilden är manens rumpa inte i centrum av bilden utan förskjuten ned och till höger. Den är inte heller lika tydligt markerad med de svarta banden uner rumpan som hon har samt att hans kläder kryper inte in i skåran som det gör på henne. Såååååååååååååååå, sluta ljug

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Danternas:
Skrivet av Mortaigne:

Usch, nej kvinnliga bakdelar är synnerligen stötande. Tycker faktiskt att de borde skyla sig mycket mer överlag! Usch.

Ja fy fan för kvinnor som är sexiga.

Exakt, en köttig penis som pulserande men målinriktat sträcker på sig under skinande spandex, typ Tom of Finland...DET hade varit något att se!

http://www.gayartcollection.com/Media/Tom_of_Finland/Tom_of_F...

Inte riktigt min grej men skillnaden mellan mig och fanatiska feminister är att jag inte heller kräver att det förbjuds/ändras/raderas bara för att jag inte gillar det. Inte skulle jag rata ett spel bara för att det har sexiga killar i en pose. Själv älskar jag gamla Duke Nukem 3D. Denna killen är minst lika sexualiserad.

Sexualisering är inte sexism.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Hm ja denna diskussion exploderade lite.

Medlem
Skrivet av vetebulle:

Men om du är genuint bekymrad av hur män framställs i bild och media, varför måste du då protestera när någon kritiserar hur kvinnor framställs? Det låter som att du är mindre intresserad av mäns rättigheter, och mer intresserad av att tysta ner deras argument. Brinner du för denna fråga så bör du rimligen engagera dig i den istället för att använda det som ett slagträ mot någon annans strävan.

Varför måste någon protestera mot hur kvinnor framställs i spel när det inte på något negativt sätt påverkar spelarna? Medans kritiken endast negativt hindrar skaparnas kreativitet och hindrar skaparna från att skapa spelet som det var tänkt i början?

Vi har sett hur kritiken har förstört spel men vi har aldrig sett hur det har förbättrat ett spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Mjauv:

Här är en reklambild för Crysis, ett spel där du spelar en manlig man i en väldigt manlig dräkt som anspelar väldigt konkret på hur muskler under huden brukar avbildas (tänk dig att allt grått var rött):
[bild]
Jag kan inte minnas att någon bölade över det eller att någon orolig mamma skrev till Crytek och bad dem avbilda Alcatraz annorlunda då hans orimligt vältränade stjärtmuskulatur skulle ge hennes korpulente red bull-sörplande acne-monster till son komplex över sin egen degiga bakdel.

Det är för att små pojkar gillar häftiga muskulösa rymd-cyborgs med jättestora vapen. Eller ville du få det till att bilden ovan skulle tilltala det motsatta könet?
Vänligen observera hur Alcatraz inte står och svankar på bilden...kan du föreställa dig honom stå och svanka?

Overwatch har ett stort utbud av karaktärer, och de flesta är som sig bör i sammanhanget överdrivet muskulösa och vältränade som de flexar i superhjälte trikåer. Själv tycker jag att det är kul ifall det finns iallafall en käck tjej som, sina trikåer till trots, inte måste anspela på sin sexualitet...bara för omväxlingens skull. Dessa roller är ju redan tagna av Widowmaker och Symmetra liksom.

Av någon anledning har jag ännu inte tagit illa upp över avsaknaden av manligt skrevgrävande och svankningar, fast jag kanske borde kontakta Blizzard angående det? Blir nu näst intill omöjligt att spela utan det.

Jag ska försöka avhålla mig från en novell till svar så kort då:
1: huruvida bilden tilltalar det motsatta könet eller ej kan jag inte avgöra. Kanske inte men det är ingen hemlighet att många kvinnor attraheras av muskulösa män och män som utstrålar makt och fysisk potens (i flera bemärkelser av ordet)
2: det faktum att Alcatraz inte svankar ser jag inte som så jätterelevant. Manlig (heterosexuell) sexualitet och kvinnlig (heterosexuell) sexualitet manifesteras på olika vis. Huruvida det är arv eller miljö kan man sedan diskutera men faktum är att manlig "tillgänglighet" inte har samma sex appeal, annars hade dickpics haft ett mycket högre anseende
3: poängen är inte huruvida Alcatraz är sexualiserad på bilden eller inte (en process som för övrigt görs i betraktarens huvud) utan att han kan vara en negativ influens på yngre pojkar pga. de kroppsideal etc. som han framhäver. Jag vet att SJWs älskar att himla med ögonen åt sådana jämförelser och berättar om muskler och manliga maktfantasier men det är sannerligen ingen till pojkrummen hänvisad illusion att kvinnor väljer vältränade, långa och muskulösa män framför de feta, korta och klena. Lika lite är det en myt att gymmen är översvämmade av pojkar, killar och män som sliter som djur (bokstavligen) för att efterlikna kroppsidealen bättre.

Du har helt rätt när du säger att även män och pojkar drabbas negativt av kroppsideal och samhällets olika förväntningar. Men som jag sa tidigare, om du är genuint bekymrad av hur män framställs i bild och media, varför måste du då protestera när någon kritiserar hur kvinnor framställs? Det låter som att du är mindre intresserad av mäns rättigheter, och mer intresserad av att tysta ner deras argument. Brinner du för denna fråga så bör du rimligen engagera dig i den istället för att använda det som ett slagträ mot någon annans strävan.

Skrivet av Mjauv:

4: Jag håller med, alla kvinnliga karaktärer behöver inte anspela på sex. Jag har inget behov av det och har inga planer på att spela Overwatch hursomhelst. De hade gott kunnat göra varenda kvinnlig karaktär i spelet till trashankar, bagladys och butchflator for all I care. Däremot irriteras jag av den ständiga strömmen av gnälliga SJWs och nät-feminister som bölar och grinar över allt och inget. Jag ser det inte som en fråga om jämställdhet utan som en fråga om uttråkade fåntrattar som gillar att bli kränkta för då har de något att riva upp himmel och jord över.

Folk gör sig gärna lustiga över GG-rörelsen och allsköns högertroll på nätet som upprörs av allting men PK-mobben på Twitter är i princip likadana fast med skillnaden att de är mindre vulgära men i gengäld mycket mer inflytelserika. Nu vart det en novell iaf...

Vem är det som grinar och gnäller? Är det grin och gnäll att säga "hej, det här tycker jag är lite knasigt och här är mina argument varför". Det enda grin och gnäll jag har sett hittils i hela den här historian är de reflexmässiga utropen om "SJW" (är du en Social Injustice Warrior då?) och feminazis. Det finns säkert motsvarande som argumenterar åt andra hållet men här tycker jag mig inte se någon av dem. Och det hela började som sagt med en helt vanlig diskussion, men Blizzards beslut att skrota animationen kanske borde förses med en triggervarning för vissa.

Tack för ett relevant och sansat genmäle.
Jag skulle inte beskriva mig själv som så bekymrad av kroppsidealen att jag ser det som ett stort problem som jag vill aktivera mig kring. Det finns andra frågor som ligger mig varmare om hjärtat och som tar mer av min tid, exempelvis konflikten mellan Israel och dess grannländer.
Det som irriterar mig är hyckleri och när det gäller ett visst strata av feminister (absolut inte alla) så vill de gärna ha tolkningsföreträde i alla samtal som rör jämställdhet och då oftast enligt premissen "det VI tycker är problematiskt är oerhört viktigt medan det andra tycker är problematiskt är bara att fnysa åt". Exempelvis då det gamla uttjatade avfärdandet om manliga maktfantasier som en förklaring till hur manliga hjältar avbildas - jag kräver sannerligen inte att alla som som har en åsikt om skönhetsideal behöver dela mina eller andras åsikter men det är ändå talande när kvinnliga debattörer som skriker sig hesa över kvinnliga skönhetsideal slår dövörat till när manliga diton kommer på tal.

Skönhetsideal är något vi får från vår omgivning, det är väl ingen hemlighet för någon hoppas jag men på samma sätt som media pumpar i oss idealbilder av människor som smala, lyckliga och vältränade vilka påverkar oss så blir vi även influerade av tongivande debattörer och kritiska mediepersonligheter som vill lära oss att vissa saker är fruktansvärt hemska och upprörande medan annat kan avfärdas med en axelryckning.

Tror du det är en slump att det är just kvinnliga karaktärer som ständigt måste ändras, justeras och censureras för att tillfredsställa högljudda surpuppor medan manliga karaktärer lämnas därhän, alldeles oavsett hur av- eller påklädda de är? Upplevelsen av hur fruktansvärt snuskiga och sexualiserade kvinnliga karaktärer är, är en inövad reflex, varken mer eller mindre.

KoP
Medlem

Och nu vart det dags att gå och fylla på skålen med popcorn.

Skriv svar