Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Lord of the Rings Online: Hur ligger det till hos oss på FZ?

Medlem

Nån som vet varför det står HTTP 404 - Not Found när den ska validera Update Programs?
Jag har laddat hem clienten från fileplanet.
Version 1.12 4,80gb


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

ondsinta varelser ser iaf ballare ut än människor.

Medlem

Jag är Elf level 11.
Håller på att crafta lite men hänger inte med riktigt.
Är Weaponsmith.
Har smält & fixat Bronze Ingots.
Men fattar inte hur man får tag i Bronze blade och Bronze Hilt. Hittar man oxå de i skogen och få smälta till de. Eller måste man köpa ?

---EDIT---
Tror jag fixade det nu

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Nån som vet varför det står HTTP 404 - Not Found när den ska validera Update Programs?
Jag har laddat hem clienten från fileplanet.
Version 1.12 4,80gb

Kan inte direkt påminna mig om vad som kan vara fel. Skall kolla forumen och komma tillbaka om jag hittar ngt.

// edit

Kolla brandväggen, om din brandvägg även håller ordning på programmens versioner och om de har ändrats eller ej, så kanske den blockerar programmet efter installation och patchning.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Testade att stänga av brandväggen fast det står samma sak och det funkade inte att lägga den på undantag listan. Finns det någon port som man kan öppna?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Någon som har en buddy-key liggande? Hemskt sugen på att testa men lite väl dyrt att köpa grisen i säcken.

Medlem

Fick igång det nu efter ha mejlat supporten. Har bara spelat i några minuter, men det räckte för att göra mig köp intresserad i alla fall. Skönt att komma bort från wow.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Efter att ha spelat en sväng, jävligt svårt att välja class, så slutade jag vid min Lore-Master, nu lvl 10.

Spelet är en frisk vind från 2år med Wow.

Heter förövrigt Darnack och finns på Eldar om det är nått fellowship/guild som vill vara social


signatur

Bara gör det.

Medlem

Kör en "Elf Hunter" vid namn "Nefhilion" på Eldar, lvl 8 so far. adda mig gärna om ni vill!

Edit: Bara jag som inte kan connecta?
får "a connection attempt failed"
funkade utmärkt igår, men nu så kommer jag inte ens till login rutan

Medlem

Ja spela lite i betan men fastnade väl inte riktigt, vill dock ha nåt nytt, men nu när man läser att dom flesta tycker det e bra så kanske man ska prova det.


signatur

-Talyren

Inaktiv

Heter Meskuil på Evernight och är en lvl 35 Elf hunter.

Medlem

Du har spelat ganska ordentligt sedan spelet kom, eh? Tycker att ens lvl up fart sjunker ganska rejält när man kommer till 10+.

Medlem

Nyckeln är att göra quests. Gött det, får då blir det inte som i andra spel där man måste döda monster på löpande band för att kunna gå upp i lvl, vilket kan vara väldigt monotont och trist.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kan ju också bli monotont och trist att bara göra quests, eller hur?

Medlem

Om den större delen av questarna går ut på att 'döda x av y' så är det ju samma sak fast mer begränsat till att man måste hålla sig till vissa mobs.

Nu säger jag inte att LOTRO är sådant; vore dock kul att testa det för att få se med egna ögon *nudge* *nudge*.

Medlem
Skrivet av Zerpent:

Kan ju också bli monotont och trist att bara göra quests, eller hur?

Heh. Beror på om alla quests är av typen "Hjälp till och minska antalet X i område Y." vilket skulle vara samma som att springa runt och bara ta kål på monster...

Skrivet av totte:

Nu säger jag inte att LOTRO är sådant; vore dock kul att testa det för att få se med egna ögon *nudge* *nudge*.

Finns många quests i LotR: Online som inte är så, man kan t ex använda sina yrkeskunskaper, eller samla föremål eller dela ut post med mera.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tycker att det är lite synd att både WoW och LOTRO kör med samma "Guild" system... Jag syftar då på att man bara kan vara med i en enda guild åt gången. Ibland vill man ju vara med i fler än en, eller hur?
I FFXI kan man ju vara med i massor, så länge som man har utrymme för alla Linkpearls.

Inaktiv

nån som vet hur många som lirar lotro än så länge? finns de nån info om hur många aktiva konton de finns i europa?


signatur

Final Fantasy XI, lvl75Ninja, lvl75Monk - retired :(
WoW, lvl60 Hunter - retired :(

Medlem

Tror att det är ganska så många, men jag har inte sett några siffror ännu. De sa ju iaf att LOTRO sålde bättre än vad de hade förväntat sig.

Medlem

Spelet har varit ute typ 3v eller nått, så svårt att se hur många som spelar.

Dock så verkar ju alla servrar vara mer eller mindre fyllda redan. Vilket är positivt.


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

Kan man köpa spelet online? Ladda ner det? Asasugen på att pröva en Dvärg Champion eller Minstrel ju.

Och finns det nån inofficiell FZ server man ska bosätta sig på?

Inaktiv
Skrivet av Zerpent:

Du har spelat ganska ordentligt sedan spelet kom, eh? Tycker att ens lvl up fart sjunker ganska rejält när man kommer till 10+.

Nja har spelat lite sådär, går rätt fort o levla om man gör quests/deeds. Fast det börjar avta nu så blir väl ungefär 1 level per dag nu.

Medlem
Skrivet av Isaz:

Kan man köpa spelet online? Ladda ner det? Asasugen på att pröva en Dvärg Champion eller Minstrel ju.

Har tyvärr inte sett ngn tjänst som distruberar den digitalt, men beställ från CDON eller Webhallen så får du spelet inom tre dagar.

Skrivet av Isaz:

Och finns det nån inofficiell FZ server man ska bosätta sig på?

Tror inte att det finns mer än de officiella servers som de själva har satt upp. Varför undrar du över inofficiella?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Isaz:

Och finns det nån inofficiell FZ server man ska bosätta sig på?

Tror inte att det finns mer än de officiella servers som de själva har satt upp. Varför undrar du över inofficiella?

Han menar nog mer vilken server FZ folk spelar på. Inte omdet finns några haxx/cracks servrar som är gratis.

Jag lirar på Eldar, tror fler gör det.
Samt att alla nya blir hänvisade till den servern.


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Groggo:

Han menar nog mer vilken server FZ folk spelar på. Inte omdet finns några haxx/cracks servrar som är gratis.

Jag lirar på Eldar, tror fler gör det.
Samt att alla nya blir hänvisade till den servern.

Ah. Så klart, jag tänkte lite fel där.

Jo, jag och några till spelar inne på [EN]Eldar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Tänkte göra lite reklam för vårat guild dffb (de fria folkets brödraskap). Vi är ett rätt stort gäng trevliga grabbar o tjejer som lirar på servern Evernight. Vi söker moget folk över 18 år. Ta en titt på www.dffb.cjb.net om du är intresserad att joina.

Medlem

Hur kollar man sin FPS då? :/ Säg inte Fraps - det drar så mycket systemkraft.

Inaktiv

Jag lirar på Eldar. Har en Lv11 Dwarf Champion. Stör mig lite på den totala brist av mobs i världen bara. Man kan inte gå ut och planlöst grinda mobs, vilket man ibland känner för som en ärkebultare. Aja, det kanske blir bättre senare. Monster Play verkar ju suga ärkepung iallafall.

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Hur kollar man sin FPS då? :/ Säg inte Fraps - det drar så mycket systemkraft.

Tror fraps är det ändå, finns inget ingame kommando jag vet för o kolla fps.

Medlem

Ni som har testat flera klasser - vilken tycker ni bäst om och varför? Jag kör som Hunter - och då har man stora problem (läs omöjligt) med att ta fler än 2 monster på samma gång. :/

Skriv svar