Xbox One S presterar bättre än Xbox One

Medlem

Varför är det inga som gnäller så här mycket på nya telefonsläpp som kommer varje år?

Varför köpte jag modell x 1 när model x 2 kom två månader senare?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Fozboz:

Så om den nu högra klockade GPUn presterar bättre, hur presterar den vänstra? -flin-

Yepp, tänkte också på det. Kanske därför det inte är så stor skillnad enligt Microsoft.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Inte värt det om man redan har en. Knappt värt de om man inte har en heller. Man kan få en vanlig Xbox One för 2490 med spel på cd on. Och som nån sa 3990 på web hallen för One S. Finns det verkligen så många 4K filmer att det är värt dom extra 1500?. Tyckte man hörde ljudet av får nånstans...

Hej mr negativ,
appar som Netflix, Youtube mm har en del matrial i 4k, och som jag skrev ovan att man får även högre fps och ljusare bild med starkare färger i spel tack vare hdr.

Dessutom är det 2 tb maskinen som kostar 3900, 1 och 0,5 tb maskinerna ligger väl på 3300 nånstans.

Medlem
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av Voorhees:

Så jävla tråkigt att de uppgraderar konsoler så här, visste jag att de skulle släppa en version med bättre hårdvara kort efter jag köpte min hade jag lagt pengarna på datorn istället. Hade fått ett riktigt saftigt grafikkort för 2st xboxone. Så Microsoft, skit på er. Nu överlever man väl med gamla xboxone, men ändå.

Gnäll, gnäll,
att det kommer slimmade maskiner är inget nytt,
Sony släpper ju snart sin Neo som presterar bättre än ps4,
dom som köpt ps4 kommer väl bli kinkiga också.

Nu kan man skylla hela den här uggraderingshetsen på Sony,
hade inte Sony gjort den nya ps4an kraftigare då hade knappast MS knåpat ihos xbone s och skorpionen bara 3 år efter xbonesläppet.
Nu när Neo kommer måste ju MS svara med nya konsoller.

Ja gnäll är det garanterat. Det har länge kommit slimmade versioner av konsoler hit och dit, det jag reagerar på här är att grafikchipet skulle vara bättre, det stör mig. Om det är en trend som kommer fortsätta lägger jag hellre pengarna på PC:n, den har alltid funnits där för mig.

Inaktiv

Och denna lär väl ha "day one" update som den förra för att spela spel!? Den feta har fortfarande denna updatering, utan den kan du inte gör ett skit vad jag förstår! 3 år efter launch, lol. Var inte den till för att kringgå deras drm?, hahaha!! Am i right, i am ain´t i, real lol!

Inaktiv

Nope! Jag litar inte på dom där rackarna för fem öre. Kanske plockar en gamal säck för under tusenlappen, dom lär inte blir av med skiten ändå. Så om 3 månader för 979:-, möjligen då, om dom skickar med ett valfritt spel.

Inaktiv
Skrivet av billybob:

Innan var 10% av prestandan reserverad till Kinect

Exakt va! Inte nog med detta spöke som katten försöker att gräva ner i sin sandlåda. Har ni inte hört hur MS gjort ner sig igen med senaste windows 10 uppdateringen? Man blir tokrädd, om och om igen, och igen, inte bra!

Medlem
Skrivet av Rack:
Skrivet av billybob:

Innan var 10% av prestandan reserverad till Kinect

Exakt va! Inte nog med detta spöke som katten försöker att gräva ner i sin sandlåda. Har ni inte hört hur MS gjort ner sig igen med senaste windows 10 uppdateringen? Man blir tokrädd, om och om igen, och igen, inte bra!

Spöke? var väl ingen direkt hemlis?

Medlem
Skrivet av Cane:

Vad är poängen med dagens konsoler när deras livslängd inte ens kommer upp i 3 år utan att det ska släppas uppdaterade versioner som gör originalen helt värdelösa?

Saknar livslängden på äldre konsoler

Det är ju dock bara den förra generationen som hade en ovanligt lång livslängd. 8 år är en evighet för konsoler.

Om man tittar på generationen innan så byttes Original-xboxen ut redan efter 4 år.
Ps2an efter 6 år, sega saturn efter 4, snes efter 5 år.
Project scorpio och neo tillhör fortfarande samma konsolgeneration däremot.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av Pholiage:

Inte värt det om man redan har en. Knappt värt de om man inte har en heller. Man kan få en vanlig Xbox One för 2490 med spel på cd on. Och som nån sa 3990 på web hallen för One S. Finns det verkligen så många 4K filmer att det är värt dom extra 1500?. Tyckte man hörde ljudet av får nånstans...

Hej mr negativ,
appar som Netflix, Youtube mm har en del matrial i 4k, och som jag skrev ovan att man får även högre fps och ljusare bild med starkare färger i spel tack vare hdr.

Dessutom är det 2 tb maskinen som kostar 3900, 1 och 0,5 tb maskinerna ligger väl på 3300 nånstans.

Fortfarande för dyrt. Tanken är väl att Scorpio ska dyka upp nästa år också. Hade 500gb versionen börjat på 2500 så hade det varit en annan sak

Inaktiv
Skrivet av billybob:
Skrivet av Rack:
Skrivet av billybob:

Innan var 10% av prestandan reserverad till Kinect

Exakt va! Inte nog med detta spöke som katten försöker att gräva ner i sin sandlåda. Har ni inte hört hur MS gjort ner sig igen med senaste windows 10 uppdateringen? Man blir tokrädd, om och om igen, och igen, inte bra!

Spöke? var väl ingen direkt hemlis?

Ups!? Förlåt, onda ande. My bad.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av Pholiage:

Inte värt det om man redan har en. Knappt värt de om man inte har en heller. Man kan få en vanlig Xbox One för 2490 med spel på cd on. Och som nån sa 3990 på web hallen för One S. Finns det verkligen så många 4K filmer att det är värt dom extra 1500?. Tyckte man hörde ljudet av får nånstans...

Hej mr negativ,
appar som Netflix, Youtube mm har en del matrial i 4k, och som jag skrev ovan att man får även högre fps och ljusare bild med starkare färger i spel tack vare hdr.

Dessutom är det 2 tb maskinen som kostar 3900, 1 och 0,5 tb maskinerna ligger väl på 3300 nånstans.

Fortfarande för dyrt. Tanken är väl att Scorpio ska dyka upp nästa år också. Hade 500gb versionen börjat på 2500 så hade det varit en annan sak

Mjo, är väl som Ps4ans Neo, lär väl hamna i den prisklassen om ändå inte betydligt högre. One S bajsar däremot inte lika mkt på tidigare köpare som Neon kommer göra för ägare utav ps4an.
Får se ifall Neon har fler funktioner än original-ps4an, Sony har en tendens att plocka bort funktioner med senare iterationer utav deras konsoler, jämför bara Ps2 och Ps3 vid släpp med deras sista versioner och man ser att de saknas en del, 360n fick fler funktioner med varje iteration.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Det är pinsamt att en konsol inte konstant ligger på 60 fps år 2016!!! Herregud! Ett spel som ligger runt 30 fps borde inte få säljas, det blir ju sirap, särskilt i bilspel!

12
Skriv svar