Inaktiv
Skrivet av Qrush:

Coolt spel. Du är inte inne ju Wahlgren?

nej är inte det. har fullt upp med frossa och försök till att inte spy ihjäl mig.

Kommer spela mer när jag mår bättre.


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

Hehe ok.. Bra det så vi kan skapa guilden nån gång.

Medlem
Skrivet av Maloken:

Håller med.. det där var jävligt nice.. Men kan man gå in i det där hobbit-huset i slutet av filmen? ^^

Förövrigt så undrar jag vad du har för grafikkort?
Jag ska köpa nytt snart (bl.a. för vanguard) och funderar på ett DX10-kort. Har för mig att jag läst att Vanguard t.o.m. ska ha utvecklats för Directx10. Någon som vet om det stämmer?

Japp, vissa av husen kan man gå in i.

Kör med ett x1950xtx, och du tänker nog på Age of Conan när det gäller DX10, VG har inga sådana features vad jag vet


signatur
Medlem

Ok gullefjun..

Jaha, själv har man patchat sen igårkväll då man fick nyckeln.. Ett tips för någon som ska börja tanka nu, tanka från torrenten! Patchern visade först 4 timmar, när de 4 timmarna gått börja den tanka en ny patch på 1 timme, för att sedan tanka ytterligare en patch på 8 timmar (och ungefär då börja min bror även tanka så den gick upp till det dubbla - 16 timmar) :evil:

Medlem

Liter server omptimering vore trevligt krachar var 5-10min och det gäller hela realmen vet ej om detta är samma strul på beta2 realmen är ju på beta1 just nu..

Annars utöver lite roligare nu när man börjar få lite koll på liret kör nån hundliknade ras som ranger.

kan ju säga man får inte in många pilar innan man kommer in i closecombat..

Blir säkert nån kite skill längre upp i lvls


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tyckte också det var dåligt med ranger att man kunde skjuta en pil sen var man tvungen att använda svärd. Har dock fått två nya skills nu som är rätt sköna, en som man kan stå ännu längre bort och skjuta ifrån och en som ger 21 mer i skada.

Inaktiv

Qrush vad heter du då?

Jag spelar inte med fimbultyr så fimbul och fimbuld är de jag kör med.

EDIT: Kör mer eller mindre bara Fimbul och Fimbuld nu. Fimbuld är den som liras med mest nu. Fimbul är min karaktär jag lirar tillsammans med flickvännen med.

Är en vulmane dread knight med fimbuld i alla fall. Hann bli level fyra innan skiten gick ner.

Håller på att samla på mig lite ny armor. Bara jag som inte kan se hjälmarna jag tar på mig btw? Eller tja hjälmen man fick av en quest... kan vulmane inte "ha" hjälmar?


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

vill också spela den här updateringen börjar seriöst gå mig på närverna!

Medlem
Skrivet av Bravo:

vill också spela den här updateringen börjar seriöst gå mig på närverna!

Samma här.. har patchat hela kvällen igår och dagen idag och det är fortfarande flertalet timmar kvar.. Kommer antagligen inte kunna köra förräns imorn.. :\

Medlem

Efter mycket väntande, så lar jag ner deras skit patch, och tog torrenten, det går snabbare om man säger så, måste man fortfarande patcha röven av sig till den med?

Inaktiv

http://pigged.net/stuff/chargen1.jpg

Character generatorn kan användas för mycket ont!


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

Wuaaah verkar inte som man fick nån nyckel Jaja, hadde varit trevligt att testa litegrann


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Tror beta 5 klienten är 6.6 gig om jag inte minns fel, vilket inte är särskilt mycke när man tänker att när jag började spela i beta 3 fick jag tanka hem 24 gig


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Testat ett tag nu, och än så länge så kan jag inte säga mer än att om jag hade velat spela EQ2, så hade jag köpt EQ2, just för tillfället är det för likt för att vara värt det, förhoppningsvis så ändras det.

Medlem
Skrivet av Kato:

Testat ett tag nu, och än så länge så kan jag inte säga mer än att om jag hade velat spela EQ2, så hade jag köpt EQ2, just för tillfället är det för likt för att vara värt det, förhoppningsvis så ändras det.

Känner precis som Kato. Jag har dock inte spelat farligt mycket och inte meckat med crafting alls.

TBR
Medlem

Håller med om det, är även lite skrämmande att det ska släppas i Januari & det känns som en väldigt tidig beta.

Medlem

Någon som vet när open beta börjar?

Medlem

Kommer inte bli en äkta öppen beta tyvärr. Du kan dock förboka spelet på tex webhallen och få en beta nyckel hemskickad


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Nu har jag spelat ett tag och kan bara konstatera att spelet inte är för mig. Iof hade jag aldrig några tankar på att spela retail. Hur som helst, några punkter om spelet från mig.

1. Uppdragen är förvirrande likt EQ2. De är ibland helt ologiska, saknar poäng, man hittar inte skiten. Kort, uppdragen är för det mesta riktigt tråkiga.

2. Craftingen är ganska kul initialt, men ganska snabbt blir det riktigt tungt att komma någon vart. Det blir antagligen bättre i retail när man kommer åt material lättare. Kan väl beskrivas som någon blandning av SWG (som ägde på crafting) och WoW (som suger på crafting). Det är inte särskilt upphetsande, men kan säkerligen efter mången timmar ge resultat. Harvesting är exakt som WoW. Fler equips men i övrigt exakt samma sak.

3. Diplomacy är ett riktigt roligt mini-game. Återstår och se hur stor inverkan det kommer att ha på spelet. Vore kul om det verkligen blev så att man kan ha inflytande och på så sätt skaffa sig fördelar. Det är inte skitavancerat och det är en hel del tur om du valt rätt kort för din motståndare.

4. Strid är bedövande tråkigt eftersom att man inte förrän ganska långt in får tillgång till lite variation i striden. två skills hamras för mig Blood Mage. Vissa monster är dessutom i princip hopplösa för magiker p g a silence i 1 minut(!). Har inte provat PvP. PvE är precis som WoW. Kanske räknas armor ut annorlunda, men i övrigt.

Tja, det lät ju väldigt negativt, men det är det väl egentligen inte. Det är inte i närheten av så snällt som WoW, då det finns massor av värden och stats. Det är ganska förvirrande bitvis, men framförallt så tar det alldeles för lång tid att få göra något som känns kul. Det kan säkert vara roligt om det blir mycket mer av allt. De första 20 levlarna som tar forever känns ganska sega.

Medlem

Mm kan bara hålla med dig Karmalicious, för min del var questandet det sjunkade skeppet i spelet en del quests är helt obeskrivliga och dom visar inte ens till vem/vart man ska gå, slutar med att folk skriver i shout kanalen hela tiden och gråter efter hjälp.

Inaktiv

Bakgrundsgrafiken är gudomlig. Skyn som speglar sig emot vattnet va grym men jag tycker gubbarna ser lite halvtaskigt animerade ut. Dom rör sig stelt och konstigt. Fighterna ser också väldigt stela ut... Tyckte nästan EQ1 hade bättre animationer i fighterna Är lite nyfiken på att testa spelet men jag fick ett återfall av WoW efter jag startade den här tråden och nu så verkar det som att jag ska köra TBC iaf. Sen får vi se om man går över till Warhammer Online efter det men på nåt sätt känns det som att WoW får bli min slutdestination... Har spelat mmorpgs ända sen EverQuest: Ruins of Kunark kom ut 2000.

Inaktiv

Strange, har hört mycket folk som det tar skit långt tid för att patcha, jag drog ner installen från FilePlanet och det tog typ 5min att patcha (installerade det för ca 1v sen)

Medlem

Ja det var samma sak för mig. Folk grinade som aldrig förr att det tog flera timmar att patcha spelet. För mig gick det på ett par minuter, inga problem överhuvudtaget. Svenskt bredband ftw!


signatur

tjenare!

Medlem

Hämtade man spelet innan Open beta, fick man ladda allt från launchpad, var dessutom 24gb att hämta i 150kb/s.


signatur
Medlem

Tvi vale.


signatur

tjenare!

Medlem

Vem vill se vart man ska på en kompass hela tiden när man gör en quest? lite måste man ju få tänka själv.

Medlem

Ska finnas den val möjligheten beroende på detaljerna är på questen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Ozumn:

Vem vill se vart man ska på en kompass hela tiden när man gör en quest? lite måste man ju få tänka själv.

håller med:up:

Medlem

Tja alla första posten här

Jag gillar spelet väldigt mycke, känns som att spela daoc/swg igen imo. Har bara upplevt ett par buggar och då oftast med diverse keybinds och macros, tex till character och inventory.

Nån som vet nått svensk vanguard guild eller som håller på att formas?.

/salami

Inaktiv

Angående quests så kommer det ständigt patcher som fixar till dom. Dvs ritar ut på kartan vart man ska, visar på kompasset osv. Så det tror jag inte man ska använda som ett argument mot spelet. Det kommer att fixas.

Jag tycker att spelet är helt OK. Roligt helt enkelt! pvp´n e som wow, inte alls najs. FFA servern verkar dock ha potential! Hur man än gör så går det inte att få en bra pvp om man har med massa dunder items. Pvp är som alla andra mmorpg, handlar inte om timing och skills utan om items och abilities.

På plus sidan är det ju att det är en härlig värld med många roliga grottor och item farming. Vill man ha lite mer avancerat och med en mognare community än ex. wow så är det här ett köp.

Tackar

Skriv svar