Vilken film såg du senast?

Medlem

Alice in Wonderland (2010)

http://www.onenationmagazine.com/wp-content/uploads/2009/07/wp-on-screen-alice-in-wonderland-tim-burton.jpg

Såg 3D-versionen av den på bio.
Absolut inte en av Tim Burtons bästa. Historien om Alice i underlandet är som klippt och skuren för Burton som tar ut svängarna rejält vad gäller konstiga och knäppa karaktärer. Men själva filmen hamnar i skymundan av alla konstigheter och specialeffekter.
Den är värd att se men det här är absolut inte i klass med Burtons mästerverk Edward Scissorhands.

Betyg: 2-3/5

Medlem

5/10

Rätt så dålig handling, B-kvalité rakt igenom. Men ändå är det något jag gillar. Skådisarna har jag icke sett förut, förutom Robert Englund då och de gör ett rätt bra jobb faktiskt. Seg start och ett slut som inte gör nått annat än att bädda för en uppföljare - som jag väntar spänt på!

Medlem

5/10

En amerikansk collage-skräckis i norsk tappning, väldigt brutal. Girlpower!

Medlem

5/10

Halvdan "skräckis" som aldrig skräms. Det är svårt att säga nått om handlingen utan att spoila allt för mycket, men antagligen så tycker de flesta att den är långtråkig och har ett slut som är väldigt otillfredsställande.

Medlem

Clash of The Titans (3D) (bio)

Jag hade inga större förväntningar då jag gick in i biosalongen med polarna. Men filmen var faktiskt helt okej. Ingen "Wow!"- känsla eller så men den var underhållande för stunden.

3D tekniken var inte lika imponerande som Avatar. En 3D film ska filmas med 3D tekniken redan från början och inte konverteras om från 2D till 3D. Om du ska se filmen så kan du spara 30 kronor och se den vanliga versionen. Du missar ingenting.

Betyg: 3/5 | 6/10 | [Bra]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

inK
Medlem

Trädgårdsmästarens hämnd (1895)

För övrigt, världens tredje första film.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Ville bara kommentera The Pacific. Det känns som BoB fast utan Dick Winters. Saknar spets i karaktärerna som sagt. Annars väldigt bra.

Betyg: 4/5 | 8/10 | [Mycket bra]

Sen såg jag dokumentären Earthlings nyligen. Den handlar om hur vi överanvänder djur och inte vill se sanningen. J. Phoenix från bl.a Gladiator är narrator. Väldigt stark, allt sätter sig "in the gut". Rekommenderas varmt.

Betyg: 5/5 | 10/10 | [Mästerverk]


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

http://stoneboy.k.googlepages.com/stargate_continuum.jpg

7/10

Mycket bättre än vad jag förväntat mig, fast jag hade extremt låga förväntningar. För er som har följt Stargate SG1 är detta som ett dubbelt avsnitt. Så skådespelarinsatsen är okej, precis som serien, lite action, mycket ostiga skämt och uppenbara scener. Klassad av orginalfilmen dock.

Vilket sammanträffande. Det här var den senaste film jag sett.

För övrigt har jag och min sambo sett Stargate SG-1 säsong 1-10 och Stargate Atlantis säsong 1-5 och Stargate Universe till nyaste avsnittet de senaste månaderna. ^^

Medlem

1 000 inlägg (recensioner) i den här tråden! Där ser man hur mycket vi FZ'are kollar på film


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Meteor

Katastroffilmer i alla dess former brukar jag se men en stark varning utfärdas för denna filmen. Jag har svårt att finna ord för vilken dynga vissa regissörer och producenter skiter ut. Jag nämnde förut att Alone in the dark 2 var stark kandidat till sämsta film någonsin. Gott folk, vi har en ny vinnare. Skulle ni se den så förutsäger jag att större delen kommer sitta med fingret vilandes över framspolningsknappen på fjärrkontrollen.:)

Betyget uteblir helt.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Avatar.

Ger den 7.2 av 10. Huvudsakligen uteblir ett högre betyg på att den stundtals var en smula långdragen.

Kul, och vacker actionfilm.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

6/10

Inte i närheten av exempelvis Saving Private Ryan eller Pearl Harbor, men en helt okej andra världskrigsrulle. Skådisarna gör ett mediokert jobb, likaså screenplay och ljud. Storyn är verklighetsbaserad och fascinerande.

Inaktiv

The Box. såg reklam för den och tyckte då den verkade skräp men den var riktigt bra.

http://www.imdb.com/title/tt0362478/

Medlem
Citat:

Inte i närheten av exempelvis Saving Private Ryan eller Pearl Harbor

tycker du inte dom skiljer sig ganska mycket, kvalitéetsmässigt?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:
Citat:

Inte i närheten av exempelvis Saving Private Ryan eller Pearl Harbor

tycker du inte dom skiljer sig ganska mycket, kvalitéetsmässigt?

Jo absolut, men kvalitén på produktionen är minst lika bra i Pearl Harbor som i Saving Private Ryan. Sen att Saving Private Ryan är en bättre film är en bättre film är en annan sak, enligt mig:)

Medlem

Kick Ass.

Tyckte den var helt awesome, grymma actionsekvenser, skön story och allmänt bra gjort. En definitiv rekommendation för er som undrat om den är något att se!


signatur

Videomupp

Medlem

Kick-Ass här också. Den var riktigt bra.

Hade dock kunnat vara utan hela det klyschiga slutet

, dock. Men som du säger var den awesome, och allmänt väldigt lik tarantinos actionscener, fast med betydligt mer tryck.

Måste tillägga att det är en av Nicolas Cage's bästa skådespelarinsatser på LÄNGE.

edit3: Om inte annat, så borde man enbart se den p.g.a. den härliga relationen Cage och 11 åringen har med varandra. Den är så annorlunda och intressant att man fan skulle kunna göra en sitcom enbart med dessa två individer.

Så, slut på tillägg!

Medlem

Nu måste jag se Kick Ass


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Aliens. Inte mycket att säga. Den filmen blir aldrig dålig.

Medlem

The Lovely Bones.

Stundvis en vacker film, men det känns som en "chick flick".

Betyg 3 av 5.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kom precis hem från Clash of the Titans i 3D.

3/5 - lite... konstig berättad story, kändes segmenterad och hoppig.

Kan någon förklara för mig hur människorna visste att huvudkaraktären var en halvgud?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

http://tf.org/images/covers/TheGreatRaid.jpg

6/10

Inte i närheten av exempelvis Saving Private Ryan eller Pearl Harbor, men en helt okej andra världskrigsrulle. Skådisarna gör ett mediokert jobb, likaså screenplay och ljud. Storyn är verklighetsbaserad och fascinerande.

Den japanska ockupationen av filippinerna under andra världskriget är något som har fått för lite uppmärksamhet inom filmer eller historieböcker för den delen så det är kul att någon har tagit sin tid för göra denna film för hedra alla dessa bortglömda som stupade under denna fasansfulla period som sänkte ner ett land som var på väg upp mot toppen men sänktes ner och som nu fortfarande inte riktigt har återhämtat sig.

helt okej film med en intressant handling, måste hålla med om att den är en aning medelmåttig relaterad till skådespeleriet och regi men då jag till en vis del själv härstammar från just landet filmen utspelas i fann jag denna WW2 film extra intressant.

7/10 får den av mig, Rekommenderar den till alla WW2 fantaster speciellt dem som är inriktade på fronten i stilla havet


signatur

Suup homie

Medlem

http://podcastonfire.com/wp-content/uploads/2009/10/Ip-Man-DVD-sleeve.jpeg

IP Man, Ett måste för dom som gillar kinesiska Martial Art filmer. Dock inget överdrivet i denna filmen, Baserad på en sann historia om Yip man, Bruce lee's mästare.

9/10 Bästa Kinesiska filmen jag sett på väldigt många år


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

The Illusionist. Helt okej, sevärd men inte mycket mer.

Medlem

Såg Dr Strangelove i helgen. Välgjord "black comedy" ifrån -64 om ett krigsscenario, av Stanley Kubrick. Vissa scener och karaktärer sticker ut, och Peter Sellers i sina tre olika roller är vad som lyfter filmen. 8/10


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Ah, Dr Strangelove eller Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska bomben... de är en fin film det:) Major Kong är ju bara för skön.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Goodfellas (Blu-Ray)

Här har du en maffiarulle som sticker ut ur mängden. Sitter Martin Scorsese vid registolen så luktar det kvalitet redan innan man har sett filmen.

Bilden på Blu-Ray versionen kunde ha varit bättre på vissa ställen. Men eftersom filmen är ganska gammal (1990) så ska man inte ha för höga krav på bilden. För det mesta var bilden väldigt fin.

Betyg: 5/5 | 10/10 | [Mästerverk]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Doom.

Dussinaction. Betyg 2/5.

Det som var lite roligt var

på slutet, när den utspelade sig i fps-perspektiv i någon minut eller två.

Duger att titta på om man inte har något bättre, men inte mer.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

The Blind Side

Filmen är baserad på en verklig berättelse om en man som hade gått om skolan flera gånger, hade IG i alla ämnen, hade föräldrar som inte brydde sig ett dugg och till sist slängde ut honom. Sandra Bullock hittar då honom gående i mörkret en regnig natt och bestämmer sig för att plocka upp honom och bli en del av hennes rika familj.

Det största budskapet med filmen är att alla, precis alla, till och med de mindre framgångsrika, är bra på någonting. I det här fallet var mannen bra på amerikansk fotboll.

Sandra Bullock vann sin första Oscar på Oscarsgalan i år för den här rollen. Och det framgår väldigt tydligt i filmen varför hon vann.

Jag älskade filmen. Jag blev rörd och fick "happy-feelings" flera gånger om under filmen. Det var så vackert att se den här mannen att bli en del av en familj som han kunde känna sig älskad av. För första gången.

Betyg: 4/5 | 8/10 | [Mycket bra]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Fint, den måste jag se.

Skriv svar