Vilken film såg du senast?

Medlem

WaltX: Bra skrivet. Nu frestade du mig.

Medlem

Jag såg Shaun Monson's dokumentärfilm "Earthlings" med Joaquin Phoenix som berättare. Jag rekommenderar den VARMT till alla. Ingen film har träffat mig så hårt i mellangärdet som denna.


signatur
Medlem

Film: the Book of Eli (2010)
Genre: Djup, eftertänksam action

DELIVER US
BELIEVE IN HOPE
RELIGION IS POWER

En riktigt riktigt bra film! Totalt i min smak. Kameraarbetet är underbart, psykologin, det långsamma tempot är smart och fyller sitt syfte, actionscenerna gör tonåringen inom en full av glädje, underbar atmosfär, bra skådespeleri, specialeffekterna, både dom som syns och (framförallt) dom som "inte syns" är grymt genomförda.
Precis som Will Smith så är fan Denzel Washington ett kvalitétsmärke när det kommer till filmer, är någon av dessa med i en film så är den bra (Denzel väljer ju däremot mer seriösa, allvarliga filmer jämfört med Will)
Action och psykologi i stil med Watchmen, Matrix, Fight Club och Donnie Darko - underbart :tummenupp

8.7/10

(720p, full screen och höj volymen!)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

Matrix, Fight Club och Donnie Darko

Du jämför filmen med sjukt stora filmer. Nu blev jag riktigt intresserad


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Japp, på gott och ont. Kan ju erkänna att det finns risk att du blir besviken p.g.a. väldigt höga förväntningar, men jag kvarstår med att filmen har härliga inslag/influenser från dessa filmer.

Det är action med djupa tankar bakom sig, och det är inte actionen i sig som har den riktiga fokusen egentligen.

MEN SE DEN!


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Jag gillade mycket med Book of eli, utom slutet av filmen. Fan det är något genomgående med postapokalyptiska filmer (som jag älskar), jag är aldrig nöjd med sista 30min i sådana filmer.

I just book of eli tycker jag att slutet kändes betydelselöst. En annan sak som inte riktigt klickade är tjejen från 70ths show. Ibland kändes hon sjukt bra ibland kändes hon som något man slängt in för att göra kidsen lite våta i brallan. Men mycket bra film. Skulle nog ge den 7/10 själv. Hade gärna sett lite fler unika karaktärer i filmen och lite mer djup och utvecklande av personligheterna som redan fanns med. Men ska tilläggas att jag har extremt höga förväntningar på postapokalyptiska filmer, jag vill dem ska ha allt.

Werzion gillar din ninja tune avatar Någon favorit artist?

Film jag såg senast då
The Imaginarium of Doctor Parnassus

http://malinthorngren.com/blog/wp-content/uploads/2010/01/The-Imaginarium-of-Doctor-Parnassus.jpg

Heaths sista film, han dog efter halva ungefär.
Ger nog den 6.5/10. Först känns det som en löjligt barnslig film och att man fattar precis vad som kommer hända. Men slutet gör filmen såååå mycket bättre. Filmens karaktärer är så mångfasetterade och har sina goda och dåliga sidor. Det görs så många anspelningar på saker och ting och massa symbolik men jag förstår nog inte ens en bråkdel. Gott och ont är så diffust. Heaths karaktär har en väldigt unik progression genom filmen, kan inte säga mer än så utan att förstöra. En av få filmer jag skulle kunna se en gång till just för att ens perspektiv på allt som händer i filmen förändras så de sista 30minuterna.

Medlem

Det regnar köttbullar var den film som jag såg senast. Överraskande rolig faktiskt.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Werzion gillar din ninja tune avatar Någon favorit artist?

I ärlighetens namn så har jag dålig koll på deras artister, var mest en snygg logotype jag "snodde" omkring 2000-2001 för att ha som avatar bara, men några artister och låtar har man ju såklart hört iaf

Film: the Fourth Kind (2009)
Genre: Psykologisk skräck

En bra skräckfilm, för jag har aldrig gillat skräckfilmer, men denna föll mig lite i smaken faktiskt. Tänkte däremot inte skriva något om filmen direkt, finns bara risk att man förstör den för folk.

6/10 (lågt betyg, men så är genre skräck inte min favorit heller)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Defendor 2009
http://www.imdb.com/title/tt1303828/
Imdb summerar det ganska bra: A comedy centered around three characters: an everyday guy who comes to believe he's a superhero, his psychiatrist, and the teenager he befriends.

Grymt bra Woody gör en klockren roll.
5/5

Medlem

Nakenlekar (2009)

http://www.youtube.com/watch?v=4wNGsQgEPiE

Betyg: 5/5
Omdöme: lol

Medlem

Knowing 2009
Ååååh vad jag älskar såna här filmer som inte följer den typiska hollywoodtrenden "storywise", det är svårt att förklara varför utan en massa spoilers.

En tidskapsel från 50 år bakåt i tiden grävs upp på en skola. Kapseln innehåller bland annat ett papper med massa siffror på. Nicholas MIT astronomen Cage finnas snart att siffrorna är datum på katastrofer som skett i historien och som kommer hända i framtiden.

4/5

Inget lyckligt slut här inte!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Fear and Loathing in Las Vegas

Gar inte se den filmen nog manga ganger, min absoluta favoritfilm


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Medlem

Inception

Jag tvekade inte en sekund huruvida Christopher Nolan skulle lyckas med sitt filmprojekt som han började med som 16 åring, då han har lyckats med alla sina filmer hittills. Inception fångade mitt intresse redan från start och har bara växt och växt. Med skyhöga betyg från IMDB gick jag in på biosalongen med höga förväntningar igår kväll...

Jag kan avslöja redan nu att filmen var över förväntan. Allting kändes så perfekt. Handlingen, karaktärerna, miljöerna och allting som hände hade en viktig mening i filmen. I början av filmen var det lite svårt att hänga med, men ju längre in i filmen desto fler förklaringar fick man. Det är ingen lätt film att förstå. Jag tänker fortfarande på vad som egentligen hände och diskuterar Inception med andra. Det här är en film som man måste se flera gånger för att kunna förstå helt.

Komplicerade filmer kan vara någonting negativt hos vissa personer, men jag själv älskar det. Jag gillar att gå ut ur biosalongen med en del obesvarade frågor som man kan diskutera om med andra. Det ger liksom en längre livslängd till filmen. Dessutom är det inte lätt att skapa en film om drömmar. Det är ingen som vet varför vi egentligen drömmer.

Det första som flög in i skallen på mig efter ca. 10 minuter in i filmen var "The Matrix". Filmerna har sina stora likheter. Då menar jag främst hela den här "andra världen" som man går in i under sömnen med hjälp av avancerad teknologi. Actionscenerna i slow-motion liknade också The Matrix en del. Och det är absolut ingenting negativt då The Matrix är en av de bästa filmerna som har skapats.

Är Inception någonting för dig? Svaret är enkelt. Gillar du The Matrix, komplicerade filmer och är intresserad av drömmar så är Inception filmen för dig. Inception är Christopher Nolan's hittills bästa skapelse, och han har verkligen lyckats med sin drömfilm.

Betyg: 5/5 | 10/10 | [Mästerverk]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Inception
...

Betyg: 5/5 | 10/10 | [Mästerverk]

Ska se den ikväll. Ska inte läsa din recension förrän efter. Hörde att ju mindre man vet om filmen innan, ju bättre.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av WaltX:

Inception
...

Betyg: 5/5 | 10/10 | [Mästerverk]

Ska se den ikväll. Ska inte läsa din recension förrän efter. Hörde att ju mindre man vet om filmen innan, ju bättre.

Gör så. Kan mycket väl stämma


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Inception (Kan innehålla spoilers om filmens koncept och karaktär, duh)

En mästerlig film. Ögongodis till tusen. Att säga att Inception har en fängslande handling är en lätt underdrift. Tankvärd. Ett av de bästa betygen jag sätter på filmer.
En film som man går runt och tänker på dagar efter man sett den. Den kan vara svår att beskriva, kanske t.o.m svår att förstå till en början. Men jag hade själv sett en recension innan, så var lätt att sätta mig in i handlingen och konceptet.

Inception är en blanding av The Matrix och Eternal Sunshine of The Spotless Mind. Skillnaden är att Inception tar med dig på en resa som överträffar de båda.

Jag var inte övertygad om dess suveränitet förrän i slutscenen, då jag insåg att jag själv hade blivit indragen i den eviga frågan om vad som var verklighet och dröm.

9/10

(Jag är antagligen inte så imponerad av filmen som det låter. Kände bara för att skriva ett hyllande inlägg för en gångs skull)

Avstängd

Såg Inception igår på premiären. Jag gillar filmer som tänjer gränser och där man knappt vet vad som är sant och inte. Innan jag såg filmen tänkte jag ungefär: "Hm, tidsresor är ju coolare". Inception ändrade min uppfattning. Den var lätt en av de bästa filmerna jag har sett! Den hade allt. Den var lätt mycket häftigare än Avatar, och det vill inte säga lite! Inception blev min 30:e femma (av strax under 1000 sedda).

5/5

Medlem

Inception
Såå, då är jag nyss hemkommen från Inception och ja, vad kan man säga som inte redan sagts. Kanonfilm. Dicaprio lika bra som alltid. Känner att den inte hunnit lägga sig helt än.

5/5


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Jag också! Inception

Riktigt grym film, bästa filmen sen Bourne-filmerna (men jag säger inte att dom är bättre) Öhh, finns inte mycket mer att säga än att den måste ses!

5/5


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Inception

En riktigt, riktigt bra film. En av de bästa på väldigt länge, enligt mig. Se den. Det får räcka så, vill inte spoila något.

5/5

Medlem

Såg den tillsammans med WaltX, håller med honom totalt!

10/10 Mästerverk!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inception 3 / 5... Nolan kan mycket bättre...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

3/5 Inception

Den var bra. Inte en av Nolans bästa dock.

Medlem

Tropic Thunder.

Med Robert Downey jr, jack black medmera.

En riktigt kul film.

4/5.

Medlem

Såg Inception i Söndags, mycket bra om inte lite väl knepig imellan åt. Har svårt för Dicaprio vanligt fall men han gör en bra insats.
9.5/10.

Medlem

The Expendables

En actionfilm med 11+ actionveteraner från de allra bästa actionfilmerna i en enda film - fick mig att längta enormt efter "The Expendables". Jag förväntade mig inget mästerverk, och det var det absolut inte, men shit vad jag njöt.

Det här är en sådan film som alla vi grabbar måste se då och då för att få oss den näring vi behöver för att överleva. Det är nästan non-stop action, och då menar jag riktigt bra action, under hela filmen med de allra tuffaste actionhjältarna i rollerna.

Jag har en del att klaga på, men jag känner inte att det är nödvändigt att ta upp det. Sylvester Stallone var inte ute efter att skapa en kritikerrosad film, utan ville bara pressa in så många actionhjältar det bara gick i en enda film och skapa en riktig machofilm utav det hela. Och det tycker jag att han har lyckats med.

Betyg: 3/5 | 6/10 | [Bra]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

I Am Legend, 2:a gången...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan jag se Arnold Schwarzenegger(stavning) på bilden!?

Medlem
Skrivet av WaltX:

The Expendables

http://www.filmofilia.com/wp-content/uploads/2009/05/expendab...

En actionfilm med 11+ actionveteraner från de allra bästa actionfilmerna i en enda film - fick mig att längta enormt efter "The Expendables". Jag förväntade mig inget mästerverk, och det var det absolut inte, men shit vad jag njöt.

Det här är en sådan film som alla vi grabbar måste se då och då för att få oss den näring vi behöver för att överleva. Det är nästan non-stop action, och då menar jag riktigt bra action, under hela filmen med de allra tuffaste actionhjältarna i rollerna.

Jag har en del att klaga på, men jag känner inte att det är nödvändigt att ta upp det. Sylvester Stallone var inte ute efter att skapa en kritikerrosad film, utan ville bara pressa in så många actionhjältar det bara gick i en enda film och skapa en riktig machofilm utav det hela. Och det tycker jag att han har lyckats med.

Betyg: 3/5 | 6/10 | [Bra]

Var nyss och såg den jag med och jösses vad besviken jag blev! hur de misslyckas så fatalt med ett så pass säkert koncept är bortom min förståelse.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Okej först vill jag säga vilken bra tråd detta är, sen vill jag lämna ett bidrag. Man kan säga att jag har en förkärlek till filmer som denna där även Tremors och Gremlings kan inräknas.

Critters 2 - The Main Course

Skräck/komedi från 1988.

Inget speciellt i sig självt men har nått en kult status mest tack vare sin sköna ost-facktor.

1.01 till 1.02, Damen det där är min reaktion.
Handlingen går ut på att Critters, utomjordiska all ätande hårbollar av misstag släpps lösa över den lilla sömniga landsbyn Grovers Bend och börjar kalasa på invånarna.

80-tals b-film när den är som bäst, med en skön blandning av bra som ostig humor och oväntade infall av ren tittar-glädje gör att vi kan bortse från den manliga huvudrollens irriterande röst som gnällpiper i mina öron.

De utomjordiska prisjägarna är tillbaka från ettan men kan de rädda dagen eller är det försent?.
I en film som denna vem bryr sig! Värmen och glädjen tar över och att se Critters 2 med polarna brevid i soffan gör en hel kväll, Rockband, Gears of war och dylika spel behöver inte göra sig besvär.

En av mina Favorit scener till er njutning.

Påskharen Flygandes genom kyrkfönstret! nu om inte det är komiska/religösa undertoner så vet jag inte vad.

PS. Hela filmen finns uppdelad i tveksam kvalitet på Youtube.
Smaklig Måltid


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skriv svar