Vilken film såg du senast?

Medlem

Missade förhandsvisningen den 13:e Januari i Stockholm, och nästa visning i Sverige är väl den 4-6:e Februari under Göteborgs filmfesitval?
Innan premiären den 11:e Mars eller något sånt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Behind enemy lines, action krigsfilm med "komikern" Owen Wilson som utspelas i bosnien, jääättebra.

Jag har köpt den på bluray en gång då borde jag få ladda ner den så det så.

Medlem
Skrivet av Skorpan:

Behind enemy lines, action krigsfilm med "komikern" Owen Wilson som utspelas i bosnien, jääättebra.

Jag har köpt den på bluray en gång då borde jag få ladda ner den så det så.

så det så.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

?/10

Har inte bestämt mig vad jag tycker om filmen än. Malkovich gör en grym roll tycker jag, och filmen är lite lurig i sig. Känns lite löjlig och fantastisk på samma gång. Jag vill nog påstå att den är värd att se i alla fall.

inK
Medlem

Såg 3 filmer igår;

The Terminator (1984) - 5/5
Kommentar behövs väl inte, alla har väl sett Terminator?
Tycker den blir bättre och bättre för varje gång man ser den.

Trolljegeren (2010) - 4/5
Positiv överraskning. Trodde inte så högt om filmen, men gillade verkligen vad jag såg.
(Här finns trailer för den nyfikne!)

Monsters (2010) - 3/5
Helt okej alien-film. Annorlunda och ganska snygg, det gillades.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Inception för inte så länge sen, 5/5. Bästa sci-fi jag sett.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Såg också Trolljegeren häromdagen. Kan inte säga att det var något av det bästa jag sett, men klart underhållande. Effekterna var väl inte så imponerande som man tyckte Jurasic Park var när man knappt lärt sig knyta sina egna skor, men som sagt, "helt okej".
Inget betyg över 3/5.

Inception, nu igen. Hålig som en schweizerost.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Resident Evil: Afterlife - Sett på Blu-Ray

Den bästa RE filmen, Wesker är med så det är väl därför. Finns dock mycket att önska, man kan väl hoppas på någon ny CGI film som utspelar sig i ettan

Betyg: 3/5

Predators - Sett på Blu-Ray

Inga större förhoppningar om denna film, mycket av den är hämtat ur den första Predator filmen, dock väldigt omgjorda scener. Ganska innehålls lös på många vis.

Betyg: 2/5

Inception - Sett på Blu-Ray

Här har vi en film som håller hög klass från början till slut, man vill veta mer hela tiden. Ganska förvirrande ibland, dock inte på ett dåligt sett.

Betyg: 5/5


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Snatch

Det var faktiskt en mycket bra film, hade inte hört så mycket om den före jag såg den men blev positivt överaskad. Storyn håller och den var faktiskt riktigt rolig! Absolut sevärd.

Betyg: 4/5


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

The Kings Speech

En förvånansvärt bra film med otroligt bra skådespeleri från Colin Firth och Geoffrey Rush. Låt inte titeln lura dig. Jag förväntade mig en sjukt tråkig film, men blev istället redigt imponerad.

Betyg: 4/5 | 8/10 | [Mycket bra]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

inK
Medlem

Looking for Eric (2009) - 3/5
Bra och kul i sina stunder, riktigt kul. Men i det stora hela tyckte jag inte att den höll.

Älskling, jag förstorade barnet (1992) - 1/5
Nej.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Inception - Sett på Blu-Ray
...man vill veta mer hela tiden.

Därför är det en dålig film. Det är så mycket ologiska paralleller att man blir trött på det. Den kan inte ens klassas som en "mindfuck"-film, eftersom de ofta följer även sina ologiska röda trådar. Inception slänger sig hela tiden mellan det logiska och ologiska, vilket bara gör den till ett dålig försök till en bra "mindfuck".
En helt okej actionfilm, en dålig mindfuckfilm, några snygga scener. No more, no less.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

8/10

Ett ganska hemskt danskt drama om en 60-års fest och den hemlighet som avslöjas på den. Gripande, och med bra och starka karaktärer. Filmningen kan vara lite väl svajig ibland, men det får man leva med.

inK
Medlem

September Tapes (2004) - 3/5

Älskling, vi krympte oss själva (1997) - 1/5

Rädda Willy 3 (1997 - 2/5


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Har inte tid å titta på film för allt spelande men ibland tittar jag på serier som naruto å V. När jag inte tittar på program om spel på internet....eller tv.

Medlem

Babylon AD.

Meh, är allt jag har att säga, varken bra eller dålig bara...Meh...

2/5


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Semestersabotören (Les Vacances de Monsieur Hulot, Jacques Tati, 1953).

Underbar komik och känsla, räddade verkligen min hela dag nu när jag är sjuk och känner mig nere. Ingen film kan någonsin komma i närheten av Semestersabotörens ro givande glädje.
kanske Min Onkel(mon oncle, Jacques Tati, 1958 )

En klassiker! 9/10.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

inK
Medlem

Nell (1994) - 3/5

Farliga sinnen (1995) - 3/5

Två fina klassiker som jag inte hade sett på länge. Bra filmer båda två, men saknar det lilla extra.


signatur

Every trophy counts...

The Boondock Saints (1990) 4/5
Mycket bra film. 2an har jag hört verkar vara värdelös, men det får vi se.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

city of amber 8/10 grymt bra film.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

True Grit

Jag älskar western genren, men tyvärr så är det brist på bra sådana filmer numera. "No Country For Old Men", som Coen-bröderna också låg bakom, tog mig med storm. Därför hade jag också väldigt höga förväntningar på "True Grit". Men jag litar på Coen-bröderna, speciellt när det gäller western filmer.

Filmen handlar om en ung flicka vid namn Mattie Ross (Hailee Steinfeld) som är på jakt efter sin fars mördare. Hon anlitar den tuffa sheriffen Rooster Cogburn (Jeff Bridges) som älskar att dricka, och ger sig ut på ett farligt äventyr. Handlingen är simpel, ingenting märkvärdigt, men den höll igenom hela filmen.

Nykomlingen Hailee Steinfeld imponerade verkligen på mig. Det är hennes första stora roll i en långfilm, men det syns inte alls. Hon var väldigt tuff, naturlig och trovärdig. Det finns väldigt få unga skådespelerskor i tonåren med så pass bra skådespeleri. Hon kommer att bli stor.

Jeff Bridges var dock den största anledningen till att jag ville se True Grit. Sedan "The Big Lebowski" har han varit en stor favorit. Jeff är otroligt bra på att spela ovårdade roller. Det är där han verkligen skiner. Jag måste säga att True Grit är hans näst bästa film han har medverkat i efter The Big Lebowski.

Nu har jag alltså sett alla Oscarsnominerade filmer, och True Grit förtjänar sin nominering för bland annat "Bästa film". Tror dock inte att filmen kommer att vinna då konkurrensen är så otroligt hård. Nästa helg får vi se hur det går!

Betyg: 4/5 | 8/10 | [Mycket bra]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

inK
Medlem

Sett sen sist;

Bikini Girls on Ice (2009) - 1/5

I rymden finns inga känslor (2010) - 3/5

Tusen gånger starkare (2010) - 3/5

The Bank Job ( 2008 ) - 3/5

Gone in 60 Seconds (2000) - 2/5

Den galopperande detektiven (1994) - 2/5


signatur

Every trophy counts...

inK
Medlem

127 hours later - 4/5


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Har inte tid å titta på film för allt spelande men ibland tittar jag på serier som naruto å V. När jag inte tittar på program om spel på internet....eller tv.

... Vilken film såg du senast? Själv såg jag True Grit.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Groutesque... och vilken menlös jävla skit film!
Så jävla trött på Asiaterna och deras perversa och idiotiska läggningar.
Se inte film jäveln, sa åt min polare att jag inte ville se den, men han insisterade och jag gav vika...

Jag kan förstå filmer som använder tortyr.. filmer som Saw, Motorsågsmassakern eller Hostel.. filmer där det finns en twist, en story och en "mening" med tortyren.

Skitfilmen Groutesque e bara idiotisk och är gjord av en riktigt sjuk människa, som skådespelare hade jag skämts ihjäl om jag medverkat i den här skiten.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

9/10

Tog några år, men nu har jag sett den i alla fall. Jag nöjer mig med att säga att den var mycket bra.

A-Team (2010) - 3/5
Bra action och allt sånt men lite väl mycket "vad händer?"

The Expendables - 4/5
Action, action och lite mer action. Bra film som man kan se igen ett par gånger.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Battleship Potempkin och Nakna pistolen.
Wow , perfekt blandning.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag var hemma hos en polare igår som hade köpt Magnus Betnérs senaste DVD-film, Livets Ord. Brukar normalt sätt inte ha så bra koll på Betnér men standup'en var rätt bra ändå.

3/5

Medlem

Surrogates.
Vilken smörja. Vad håller du på med Bruce?

Skriv svar