Vilken film såg du senast?

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av IceMan:

Captin America, det var faktist bra jag hoppades på det så

Har uppenbarligen inte samma smak som ismannen. Såg Captain america igår och tyckte att den var en propagandafylld kalkon.

Jaja, alla kan ju inte tycka lika.

Håller med. "Thor" var bättre.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

My sisters hot friend Avy Lee.

Gammal men fortfarande ok 7/10

Medlem

The Amazing Spider-Man

Förväntade mig en lite mer seriös version av Spider-Man (i stil med Nolan's Batman), men så blev det inte. Visst var den en aning mörkare än de tidigare filmerna, men ändå inte mörk nog för min smak. Spider-Man har alltid varit mer barnvänlig och det är nog därför jag aldrig riktigt gillat karaktären.

Andrew och Emma var strålande båda två i sina roller, men jag föredrar faktiskt Tobey i rollen som Spidey. Rebooten av Spider-Man känns ganska onödig. Speciellt när handlingen nästan är identisk med Raimi's version.

Filmen var underhållande och helt klart godkänd. Ni som gillar Spider-Man karaktären mer än mig kommer nog uppskatta filmen mer.

Betyg: 3/5 | 6/10 | [Bra]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

inK
Medlem

The Awakening (2011)

Betyg - 2/5


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Mission Impossible: Ghost Protocol

Bra mycket bättre än MI 1,2 och 3 tillsammans

Betyg: 5/5


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

American Pshyco 6/10

Medlem

Pans labyrint.

En aningen långsam film som dock var värd att se.

6/10


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Primer.

Sett den förrut men ville se den igen, den bästa tidsresefilmen jag sett!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

The Dark Knight rises 8/10

Sett den två gånger faktiskt

Medlem

Ända In Arne. Vol 7

En bra och djupt ingående film om två män i en förort till Stockholm.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Jag var och såg Seth Macfarlanes Ted för några dagar sen. Den var precis som jag förväntade mig: 20% asgarv och resten kulturreferenser som faller mellan putslustiga och helt platta. Humorn är precis som i ett Family Guy-avsnitt så gillar man hans serier så borde man uppskatta filmen lika mycket. Sen gör min mancrush på Marky Mark inte saker värre.

Sen såg jag Sea Wall igår men den har jag redan bloggat om två gånger NUDGE NUDGE.

Medlem

Den nya Batman filmen. Folk säger att den är bra, jag fattar det inte. De tidigare filmerna är riktigt bra, den här är bara för bedrövlig så dålig är den. Hur tänkte dom när dom gjorte honom som en unge som ska gå på maskerad? Att det är gulligt med ett runt, inpacketerat ansikte med små valpöron på? Är det tänkt att bovarna ska brista ut i apskratt över hur fånig han ser ut och låter så att dom liksom blir "off guard" och då passar batman på att sparka dom i pungen om han inte hinner snubbla på sin långa kappa innan dess?

Herregud.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Den nya Batman filmen. Folk säger att den är bra, jag fattar det inte. De tidigare filmerna är riktigt bra, den här är bara för bedrövlig så dålig är den. Hur tänkte dom när dom gjorte honom som en unge som ska gå på maskerad? Att det är gulligt med ett runt, inpacketerat ansikte med små valpöron på? Är det tänkt att bovarna ska brista ut i apskratt över hur fånig han ser ut och låter så att dom liksom blir "off guard" och då passar batman på att sparka dom i pungen om han inte hinner snubbla på sin långa kappa innan dess?

Herregud.

...va?

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:

...va?

Dålig film. Dålig.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Rocky Dennis:

...va?

Dålig film. Dålig.

Jo, det fattade jag. Men... valpöron?

Medlem

Korta öron liksom. Jag vill minnas att de körde lite längre i förra filmen som i spelet och med en mycket hårdare mask som var platt på sidorna och mer rakt ner där bak. Han såg inge tuff alls ut i nya filmen.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

"The Dictator" - 3/10

Gäääsp...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Paddington:

Korta öron liksom. Jag vill minnas att de körde lite längre i förra filmen som i spelet och med en mycket hårdare mask som var platt på sidorna och mer rakt ner där bak. Han såg inge tuff alls ut i nya filmen.

Du har eventuellt rätt.

http://outnow.ch/Movies/2008/Batman2/Bilder/movie.fs/11
vs.
http://outnow.ch/Movies/2012/Batman3/Bilder/movie.fs/07

Fan, den var rätt dålig inser jag nu.

Medlem

Senaste filmen måste nog vara The hunger games, en något annorlunda men ändå förutsägbar film. Sen har man även sett ''Wrath of the titans'' även denna film är något jag anser medioker och förutsägbar (nu syftar jag inte på att The hunger games är ''medioker'' för det är den inte, än av dom bättre filmerna på sista tiden)


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Skrivet av Prodot:

Senaste filmen måste nog vara The hunger games, en något annorlunda men ändå förutsägbar film. Sen har man även sett ''Wrath of the titans'' även denna film är något jag anser medioker och förutsägbar (nu syftar jag inte på att The hunger games är ''medioker'' för det är den inte, än av dom bättre filmerna på sista tiden)

"Wrath Of The Titans", var väldigt dålig. Den hade ett ofullständigt manus. Se hellre "Immortals", bättre manus, och bättre action.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

"Kill List", en mörk historia med ett tämligen förutsägbart slut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Idag blir det "Doomsday", än så länge är den ganska menlös. Får se om den lyckas leverera något bra slut på den beklämande historien.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fick äntligen chans att se Red State och det var en intressant, om än inte direkt "bra", rulle. Lite kul att Kevin Smith efter alla dessa år fortfarande inte vet hur man avslutar en film för övrigt.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Idag blir det "Doomsday", än så länge är den ganska menlös. Får se om den lyckas leverera något bra slut på den beklämande historien.

Ve och fasa!

Medlem

The Human Centipede II

Usel. 1/10

Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av walter_iego:

Idag blir det "Doomsday", än så länge är den ganska menlös. Får se om den lyckas leverera något bra slut på den beklämande historien.

Ve och fasa!

Asdålig, om jag får använda rejäl svenska.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Total recall, såg den på premiären Faktiskt riktigt bra

Betyg: 9/10


signatur

/)(\ BROHOOF /)(\

Medlem
Skrivet av editionblack:

Total recall, såg den på premiären Faktiskt riktigt bra

Betyg: 9/10

Var den bättre än originalet? Jag är tveksam till den efter sett trailerna.

Senaste jag såg var "The dark knight rises", tyckte den var bra men inte den bästa i trilogin. Och trots sin längd så tycker jag det var många saker som inte förklarades eller som bara skyndades på.
Jag hoppas på en directors cut när den släpps.

Ger den 4/5.

Medlem
Skrivet av Tenchi:
Skrivet av editionblack:

Total recall, såg den på premiären Faktiskt riktigt bra

Betyg: 9/10

Var den bättre än originalet? Jag är tveksam till den efter sett trailerna.

Senaste jag såg var "The dark knight rises", tyckte den var bra men inte den bästa i trilogin. Och trots sin längd så tycker jag det var många saker som inte förklarades eller som bara skyndades på.
Jag hoppas på en directors cut när den släpps.

Ger den 4/5.

Jag har faktiskt inte sett orginalet men bra var den iaf!


signatur

/)(\ BROHOOF /)(\

Medlem

Kollade på Battleship. 1.5 timme utav idioti, tveksamma effekter och story som får de senare Transformersfilmerna att kännas som välproducerade, följt av en halvtimme batshitcrazyWTF:ande som är så korkat att det nästan blir sevärt om så bara för sluthalvtimmen.

2/5


signatur

Videomupp

Skriv svar