köpa 360 eller PS3 ?

Medlem

det tar alltid ett litet tag innan en maskin släpper verkligt snygga grejer.
titta bara på det första året med 360.
där ser spelen nästan risiga ut med jämnförelse av dagens 360 spel.
se bara skillnaden på pgr3 och pgr4.

och ps3 ans första spel bilspel, motorstorm var inte på långa vägar så fult som pgr3 som var ett av dom första tunga bilspelen på 360,
motorstorm är minst lika snyggt som pgr4.

så ps3 ans första omgångar spel håller mycke högre klass än vad 360s första gjorde när den kom.
det kan ju vem som helst se.
och eftersom detta är ps3 ans första år, så blir det ju självklart ännt grymmare framöver.

Medlem

EDIT: Slav :C


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv
Skrivet av Karatekurt:

det tar alltid ett litet tag innan en maskin släpper verkligt snygga grejer.
titta bara på det första året med 360.
där ser spelen nästan risiga ut med jämnförelse av dagens 360 spel.
se bara skillnaden på pgr3 och pgr4.

och ps3 ans första spel bilspel, motorstorm var inte på långa vägar så fult som pgr3 som var ett av dom första tunga bilspelen på 360,
motorstorm är minst lika snyggt som pgr4.

så ps3 ans första omgångar spel håller mycke högre klass än vad 360s första gjorde när den kom.
det kan ju vem som helst se.
och eftersom detta är ps3 ans första år, så blir det ju självklart ännt grymmare framöver.

Anledningen till att 360´ns release spel såg så dåliga ut var för att MS inte var klara med SDK´n försen efter 360 släpptes. Detta bettyde att de första spelen t.ex. endast kunde använda 1 av de 6 cpu trådar som finns tillgänliga. Det dröjde dock inte länge innan detta var fixat. Till PS3an var detta inte fallet och SDKn var klar redan ett år innan PS3an fanns på marknaden.
Är ganska mycket missuppfattningarar om det där, PS3 spelen har kommit längre i sinutvecklingscykel än vad många tror.

Inaktiv

PS3


signatur

PS3 60GB, PSN: iagainstme

Medlem
Skrivet av Dogge:
Skrivet av Karatekurt:

det tar alltid ett litet tag innan en maskin släpper verkligt snygga grejer.
titta bara på det första året med 360.
där ser spelen nästan risiga ut med jämnförelse av dagens 360 spel.
se bara skillnaden på pgr3 och pgr4.

och ps3 ans första spel bilspel, motorstorm var inte på långa vägar så fult som pgr3 som var ett av dom första tunga bilspelen på 360,
motorstorm är minst lika snyggt som pgr4.

så ps3 ans första omgångar spel håller mycke högre klass än vad 360s första gjorde när den kom.
det kan ju vem som helst se.
och eftersom detta är ps3 ans första år, så blir det ju självklart ännt grymmare framöver.

Anledningen till att 360´ns release spel såg så dåliga ut var för att MS inte var klara med SDK´n försen efter 360 släpptes. Detta bettyde att de första spelen t.ex. endast kunde använda 1 av de 6 cpu trådar som finns tillgänliga. Det dröjde dock inte länge innan detta var fixat. Till PS3an var detta inte fallet och SDKn var klar redan ett år innan PS3an fanns på marknaden.
Är ganska mycket missuppfattningarar om det där, PS3 spelen har kommit längre i sinutvecklingscykel än vad många tror.

Tyckte att Kameo och PGR 3 var ganska bra releasetitlar ändå, inte lika bra som Zelda till Wii, men det är ju egentligen en Gamecube-titel.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Nää sant de såg jävligt bra ut för sin tid (överdrev lite där) men det säger ju en hel del om kraften som finns att utnyttja i 360n när man i stort sätt bara använde en 6e del av processorkraften.

Inaktiv

Själv äger jag då en 360 det är ju en helt underbar konsoll, tänkt köpa mig en ps3 också men då för att främst ha som dvd spelare bara en bonus att man kan lira spel på den också

Medlem

Låter lite gay men kolla lite för och nackdelar med båda konsollerna sedan den som lockar mest köper du.. Kolla liksom , Pris, Spel, Vad som finns med, Vad du kommer använda, Polare att spela med ? vad har dom ? m.m Det är enligt mig ett personligt val från person till person. Allt för mycket skillnad kan man inte se på konsollerna i det nuvarande läget om man inte är någon spel expert eller what ever..
Lyssa på din hjärna, följ ditt hjärta

Inaktiv

Uncharted ser iaf inte så tokigt ut på ps3 an

Inaktiv

Vi skall snart köra igång ett stort test där vi bland annat jämför grafiken på PS3 mot Xbox 360. Vi kommer att köra ett gäng titlar som finns på båda konsolerna (samt på pc) och de vassaste spelen på respektive plattform. Kom gärna med input på hur vi ska testa och vilka spel vi bör ha med:
http://m3forum.idg.se/forum/thread.jsp?forumid=8&rootid=241

Inaktiv

Varför glömmer alla Wii??:evil:
Men om ni inte vill ha Wii så blir det självklart Ps3!

Medlem

Att orka bry sig, den som väljer grafik före vilka spel han gillar mest är helt enkelt korkad.

För hur kul är det ha ha den maskin som glänser mest om man tycker spelen på den är tråkiga.

Jag valde inte ps3 för att man tycker den har bäst grafik, jag tog den enbart för spelens skull.

Samma är det med Wii, att grafiken ser gammal ut gör inget, för spelen ger så mycke mer nöje.

Inaktiv

360'n kanske kostar online.
But you get what you pay for

Har en 360 helt okej är den.
Den är inte speciellt högljudd.
En polare har ju ofc Ps3, satt la och lirade lite vid den.
Helt okej va den med, inte så mycket skillnad på dom från mitt håll men som andra har sagt, köp den som du tycker har grymma spel till.

Medlem

Så du blev medlem på sidan för att bumpa en 2 år gammal tråd?

Medlem

Själv valde jag 360n. Många kompisar har den och den var väl lite billigare i inköp. Ångrar mig inte.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Usch vilken gammal tråd..

Själv valde jag 360:n. Det här är några av skälen.

* Spelen - inte bara de eklusiva titlarna. Hänger ihop med XBL.

* Kontrollerna - smaksak, själv tycker jag att krysslådans vita sitter som gjuten i händerna. Jag menar, vem tänkte på ergonomin då Playstation-kontrollen utvecklades?

* XBL - som så många andra har sagt; det kostar, men man får vad man betalar för. Grym onlinetjänst.

* Achievements - tillför så mycket åt spelen.

* Attityden - Xbox har enligt mig alltid varit mer hardcore än Playstation. Mer.. designad för gamers, så att säga.

Inaktiv

Nu har jag beställt ps3 och det här är fördelarna:

*Spelen. LPB, Uncharted 1 och 2, ratchet, gran turismo, motorstorm, killzone, resistance 1 och 2.

* Bluray.

* PSN. Gratis.

* Kostnaden. Det kostade lika mycke som om jag skulle köpa en xbox elite.

* Designen. Alla vet ju att ps3 är snyggare

Minus:

* GOW2. Halo intresserar mig inte, däremot gör gow det.

* Kompisar. Jag känner två som har ps3, medans jag känner många fler som har 360.

* Fable. Det vill jag testa!

Medlem

360 lätt, Fler ha x-box 360 och dom har ett bättre marketplace och allt möjligt, Man kan kolla på film på PS3 men man spelar spel på 360, det är så jag tycker iaf

Inaktiv
Skrivet av DonneR93:

360 lätt, Fler ha x-box 360 och dom har ett bättre marketplace och allt möjligt, Man kan kolla på film på PS3 men man spelar spel på 360, det är så jag tycker iaf

NOOB!! WTF OMG!!
PS3 e MYCKET BÄTTRE!!!!!! NOOOB!!!
N00000B!!!!

Hehe

Nej men smaken e som baken...delad

Medlem

Xbox 360 , en anledningen var det väl bara och det är ju att Fable serien går ju bara till Xbox.

Annars så tycker jag att det inte skiljer så värst mycket egentligen. Bara spelen då förstås. Alla kommer ju få motion controllers snart ändå.

Sedan så finns det ju en bevisad studie att PC är den bästa spelmaskinen.


signatur

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."

Medlem

SÅKLART PS3 SLIM!!!:)

Medlem

Xbox360 solklart

Medlem

Tröttnat på mitt Xbox så tänker byta till PS3 inom en snar framtid.

Skönt att slippa månadskostnad för att lira online.
PS3 har bättre exklusiva spel samt Blu-Ray spelare som kickar ass.
Men det som fick mig bli intresserad av PS3:an mest är nog den hyllade uppföljaren Uncharted 2.

Medlem

Tricket är, fortfarande, att ha alla leksaker.


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:

Tricket är, fortfarande, att ha alla leksaker.

Gäller att ha råd med det också,
spel och tillbehör till alla leksaker är inte billigt,
föredrar hellre att helsatsa på den bästa konsollen istället för att gneta med 3 konsoller.

Medlem

Pff.. pengar växer på träd. Helsatsa på tre konsoller är det enda rätta. Och, ja, jag jobbar och tjänar mina egna pengar hehe.


signatur
Medlem
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Gortie:

Tricket är, fortfarande, att ha alla leksaker.

Gäller att ha råd med det också,
spel och tillbehör till alla leksaker är inte billigt,
föredrar hellre att helsatsa på den bästa konsollen istället för att gneta med 3 konsoller.

Förutom att du har bytt konsoler fram och tillbaka sen du reggade dig med BangBoomBang och förlorat enorma mängder pengar på detta för att du inte orkar "gneta" med mer än en konsol?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Skriv svar