Crysis Demo Benchmark (Benchmark_GPU.bat)

Medlem
Skrivet av siggson:

Hur kommer detta sig:
Jag har en dator med
3gig minne
intel core 2duoe 2.67ghz
Asus extreme 8800ultra

Jag får i gpu testet avg 17fps och runt 17 även i cpu testet. alla inställningar är på very high och ingen AA. Jag uppdaterade nyligen drivrutinerna till hgpu_n men märkte ingen större skillnad. Varför har vissa av er med sämre hårdvara bättre fpd än mig?

antar att dinna minnen inte kör i dual channel efterssom du har 3 gb av någon dum anledning?

och vad är det för ram minnen du har? 3gb säger inte så mycket.

sj så väntar jag att fixa detta spelet. tills det släpps.

för vad jag vet så stödjer inte demon SLI....?

Medlem
Skrivet av St0ned:

för vad jag vet så stödjer inte demon SLI....?

Nej nvidia har ej släppt några vettiga drivrutiner som fixar stöd för sli i Crysis men det ska komma till releasen.


signatur

<3

Inaktiv

[quote=St0ned]

Skrivet av siggson:

Hur kommer detta sig:
Jag har en dator med
3gig minne
intel core 2duoe 2.67ghz
Asus extreme 8800ultra

Jag får i gpu testet avg 17fps och runt 17 även i cpu testet. alla inställningar är på very high och ingen AA. Jag uppdaterade nyligen drivrutinerna till hgpu_n men märkte ingen större skillnad. Varför har vissa av er med sämre hårdvara bättre fpd än mig?

antar att dinna minnen inte kör i dual channel efterssom du har 3 gb av någon dum anledning?

och vad är det för ram minnen du har? 3gb säger inte så mycket.

Jag har corsair ddr2 cl5 800mhz, tycker inte det skall vara några problem dock.
Lirar det fulla spelet nu och har samma problem nu. Men jag tipsar alla som har problem med fps att dra ner på "postprocessing unit". den drar ner som fan på eran fps. Det är denna effekt som skapar ett "bludder" när ni kollar höger/vänster/upp/ner. Utan den ligger min dator i ca 35 avg.

Ska kolla det där med dual channel

Medlem

Asså verkar som ingen har varit inne på http://www.tweakguides.com/Crysis_1.html

Där kan du få hjälp att se vad som behövs och använd inte 1280x1024 och 2x AA eller 4x AA, helt onödigt enligt mig.

Har E6750
8600gts 512
2gig
Uppösing på 1024x768 ingen AA
Inställningar på Meduim och High, får då ungefär 20-40 fps
Oklockat just nu

Inaktiv

Sitter med Q6600 2.4ghz @ 3.6ghz
3870 har två men kör bara ett
1280*720 AA*2 AF*0
Ungerfär 20-40fps


signatur

Tjenna jag är en helt vanlig kille som gillar spela spel

Medlem

necroposter ^^

btw, man kan visst maxa crysis med ett 8800GTX.. om man kör i 1024...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

123
Skriv svar