Skaffat speldator-snyggaste spelet

Medlem

Arma 3 multiplayer.

Avstängd
Skrivet av gallon:

Hej
Kommer få hem en speldator som en hel del kräm i sig.
Så vad är det snyggaste pc-spelet om jag vill se vad den kan göra? Skit i genre mm. Bara grafik (förutom witcher 3 för där har jag vänt varje sten på konsoll ).
GimmeGimme er visdom!

Ska visst komma fotorealism till era pc-spel vad det lider, ha tålamod ett tag till (verkar vara i pipen). Lycka till med din värsting!

Medlem

Intressant fråga, har funderat en hel del på detta själv den senaste tiden

Medlem
Skrivet av gallon:

@DraxXus: är det roligt? Ser ju svinbra ut och gillar det ryska

Det är roligt, väldigt svårt att köra solo men som sagt det ska ju vara realistiskt, fortfarande beta så det är ju en hel del finputs som krävs, men flyter på bra och riktigt grym känsla i det.

Medlem

Crysis 1

Unreal Tournament (ny version i UE4 motorn som finns gratis att ladda hem på epicgames hemsida)

Black Mesa (singelplayer delen finns gratis på moddb)

HL2 + Fakefactory (finns på moddb, kräver spelet och eventuella episoder)

GTA 5

Doom

Battlefield 1

Ark Survival Evolved

Stalker Shadow of Chernobyl + Complete 2009 (finns på moddb, kräver spelet)

Stalker Call of Pripyaty + MISERY (finns på moddb, kräver spelet)

Subnautica

Quake Champions

Prey (2017)

För mig är det just kombinationen grafik+fps som gör hela upplevelsen något helt annat. Spel som GTA 5, Doom, UT och HL2 tex blir så jädra mycket bättre i högre framerate. Rekommenderar också att inte stirra sig blind på grafik utan även testa spel igen som Quake 1+2+3, Prey (2006), Brutal Doom, Doom 3, Dirt Rally, Rocket League, Grip, Trackmania 2 mfl, som är grymma som fan att lira i 144fps.

Sen om du nu är seriöst ute efter bättre grafik+fps och har skaffat ett kraftigare grafikkort (tex geforce 1070 eller bättre), skulle jag starkt rekomendera att du byter ut 24" 1080p 144hz skärmen mot en 27" freesync/gsync 1440p 144hz skärm.

Releasehästryttare

Just det, när jag såg GtaV nyheten på framsidan nu så tänkte jag att du kan modda det spelet för att se ruskigt snyggt också.

Medlem
Skrivet av gallon:

(förutom witcher 3 för där har jag vänt varje sten på konsoll ).

wat.jpg

grafiken är ju mycket bättre på PC, optimeringen är mycket bättre, plus du har tusentals moddar för göra spelet mycket snyggare.

12
Skriv svar