Inaktiv
Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av Lusen:

...våldtäkt ... den gräver ett sånt djupt sår, som man aldrig riktigt kan glömma bort.

Till skillnad från mord?

Skrivet av Lusen:

Men om jag ska vara ärlig tror jag nog att djuret vill göra det med samma djurtyp som den själv...

Självklart, men när vi ändå behandlar djur som vi gör - varför inte ha sex med dom också?

I mord så dör man, jagg vet inte vad som händer efter döden, men om man ska tänka "enkelt" så drabbas ju faktiskt inte offret av någon förolämpning åpå det viset, eftersom man inte lever längre, men dom anhöriga blir får ta det istället.:(

Människan är huvudsakligen köttätare, vi äter kött, sen är det hemskt hur vi behandlar dom, eller föder upp dom till mat på bordet.

"Självklart, men när vi ändå behandlar djur som vi gör - varför inte ha sex med dom också?"
´
Jadu, när ändå äldre människor behandlas illa som dom gör, varför inte ha sex med dom?

Medlem

Ni som har valt att inte äta kött på grund av hur djur behandlas, vore intressant att höra er syn på kött framställt på konstgjord väg! Någon som vill dela med sig sina tankar?

Medlem

glarghhhhh.....KÖTT!

Edit: menar att jag älskar kött


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av RagNy:

glarghhhhh.....KÖTT!

Edit: menar att jag älskar kött

Älskar kött (äta) eller älskar med kött?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Greger:
Skrivet av RagNy:

glarghhhhh.....KÖTT!

Edit: menar att jag älskar kött

Älskar kött (äta) eller älskar med kött?

Haha :up:;)

Inaktiv
Skrivet av båtsman:

Ni som har valt att inte äta kött på grund av hur djur behandlas, vore intressant att höra er syn på kött framställt på konstgjord väg! Någon som vill dela med sig sina tankar?

Du menar detta?

Nog för att jag är en så kallad köttis, men jag skulle inte ha nåt emot att byta till detta om de får det att fungera på industriell skala, lär ta ett bra tag isånafall dock.

Skrivet av Lusen:

Jadu, när ändå äldre människor behandlas illa som dom gör, varför inte ha sex med dom?

Tror jag de flesta bara skulle bli gladare av. Speciellt om de behandlas illa annars.

Inaktiv
Skrivet av Oliv3r:
Skrivet av båtsman:

Ni som har valt att inte äta kött på grund av hur djur behandlas, vore intressant att höra er syn på kött framställt på konstgjord väg! Någon som vill dela med sig sina tankar?

Du menar detta?

Nog för att jag är en så kallad köttis, men jag skulle inte ha nåt emot att byta till detta om de får det att fungera på industriell skala, lär ta ett bra tag isånafall dock.

Skrivet av Lusen:

Jadu, när ändå äldre människor behandlas illa som dom gör, varför inte ha sex med dom?

Tror jag de flesta bara skulle bli gladare av. Speciellt om de behandlas illa annars.

...............okej............

Medlem
Skrivet av Lusen:

Människan är huvudsakligen köttätare

Vi är allätare.

Skrivet av Lusen:

sen är det hemskt hur vi behandlar dom, eller föder upp dom till mat på bordet.

Jag håller med, men på något sätt accepterar du ändå att vi mördar djuren?

Skrivet av Lusen:

Jadu, när ändå äldre människor behandlas illa som dom gör, varför inte ha sex med dom?

Är det förbjudet att ha sex med äldre människor?


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Inaktiv
Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av Lusen:

Människan är huvudsakligen köttätare

Vi är allätare.

Skrivet av Lusen:

sen är det hemskt hur vi behandlar dom, eller föder upp dom till mat på bordet.

Jag håller med, men på något sätt accepterar du ändå att vi mördar djuren?

Skrivet av Lusen:

Jadu, när ändå äldre människor behandlas illa som dom gör, varför inte ha sex med dom?

Är det förbjudet att ha sex med äldre människor?

Allätare, just det! Hade det på tungan..
Jag äter kött, som dom flesta andra. Accepterar och accepterar.. jag kan ju faktiskt inte säga nej i den där punkten. Men jsg tycker vi ska sluta med vårt västerländska överflöd, då miljontals människor blir glada för en möglad brödskiva.
Människan i sig är en ganska egoistik varelse.

"Är det förbjudet att ha sex med äldre människor"

Nej, jag tog det som exempel från ditt inlägg:

"Självklart, men när vi ändå behandlar djur som vi gör - varför inte ha sex med dom också? "

Så du förstår hur konstigt det låter

Medlem

^- Du inser förhoppningsvis att ditt exempel är knappast särskilt bra i det här fallet.

Skrivet av Lusen:

Jag äter kött, som dom flesta andra. Accepterar och accepterar.. jag kan ju faktiskt inte säga nej i den där punkten.

Du kan på ett semi-passivt sätt säga nej, och det är att du faktiskt skippar att äta kött.
(Oj vad jag låter som en som trycker ner mina åsikter i halsen på folk nu )

Allting börjar på något sätt och det är bara att försöka göra något åt det, även om du inte kommer märka av det på en sekund vilken skillnad du gör så kan du alltid hoppas på att du inspirerar andra likatänkande att följa ditt exempel och till sist så kanske den snöflingan som föll från himmelen har blivit en stor snöboll. (Du har hört talas om snöbollseffekten antar jag?)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Greger:

^- Du inser förhoppningsvis att ditt exempel är knappast särskilt bra i det här fallet.

Skrivet av Lusen:

Jag äter kött, som dom flesta andra. Accepterar och accepterar.. jag kan ju faktiskt inte säga nej i den där punkten.

Du kan på ett semi-passivt sätt säga nej, och det är att du faktiskt skippar att äta kött.
(Oj vad jag låter som en som trycker ner mina åsikter i halsen på folk nu )

Allting börjar på något sätt och det är bara att försöka göra något åt det, även om du inte kommer märka av det på en sekund vilken skillnad du gör så kan du alltid hoppas på att du inspirerar andra likatänkande att följa ditt exempel och till sist så kanske den snöflingan som föll från himmelen har blivit en stor snöboll. (Du har hört talas om snöbollseffekten antar jag?)

Jo, grejen är att i den här punkten är jag för svag för att göra något, men vi får se när jag bli äldre.

Medlem
Skrivet av Lusen:

Människan i sig är en ganska egoistik varelse.

Tyvärr :\

Skrivet av Lusen:

Så du förstår hur konstigt det låter

Konstigt på vilket sätt då menar du?

Med sättet vi behandlar djur på menade jag att vi mördar dom och har dom i bur livet ut.
Detta accepterar du, även om du kanske tycker det är fel.

Okej - det förstår jag.

Vad jag inte förstår är hur du kan tycka att sexuella övergrepp mot djur är oacceptabelt.


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Inaktiv
Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av Lusen:

Människan i sig är en ganska egoistik varelse.

Tyvärr :\

Skrivet av Lusen:

Så du förstår hur konstigt det låter

Konstigt på vilket sätt då menar du?

Med sättet vi behandlar djur på menade jag att vi mördar dom och har dom i bur livet ut.
Detta accepterar du, även om du kanske tycker det är fel.

Okej - det förstår jag.

Vad jag inte förstår är hur du kan tycka att sexuella övergrepp mot djur är oacceptabelt.

Jag tycker att sexuella angrepp mot djur är oacceptabelt, ja, men om djuret vill så får det väl vara okej.
Det jag inte förstår är när du skrev såhär:
"Självklart, men när vi ändå behandlar djur som vi gör - varför inte ha sex med dom också? "
Varför på något vis ska vi då förvärra djurens situation? Vad menar du med "djur"? Vilka slags djur? Normala människor tar väl hand om sina hundar, kan vi ha sex med dom? Det är ju främst grisar/kor, vi menar när vi pratar om djurslakt, eller?
Tycker du det är okej att ha sex med, katter hundar, fåglar, fiskar, marsvin,råttor för der?

Inaktiv
Skrivet av Lusen:

Så du förstår hur konstigt det låter

Konstigt på vilket sätt då menar du?

Med sättet vi behandlar djur på menade jag att vi mördar dom och har dom i bur livet ut.
Detta accepterar du, även om du kanske tycker det är fel.

Okej - det förstår jag.
[/quote]

Som i mitt tidigare inlägg, sa jag att jag inte KÖPER kött där djuret har suttit i bur livet ut. Då sade du att det inte spelar någon roll, eftersom djuret ändå kommr dö.

Medlem
Skrivet av Lusen:

Jag tycker att sexuella angrepp mot djur är oacceptabelt, ja, men om djuret vill så får det väl vara okej.

Menar du att djuren som blir slaktade tycker det är okej?

Skrivet av Lusen:

Varför på något vis ska vi då förvärra djurens situation?

Hur vet du att djuret far illa, om det inte är pga. fysiska skador?
Om du hade tyckt att slakt var lika illa som djursex så hade jag förstått dig.
Det är dubbelmoralen jag har problem med.

Skrivet av Lusen:

Vad menar du med "djur"? Vilka slags djur?

Djur... älgar, pingviner, hundar, ormar, hästar etc.

Skrivet av Lusen:

Normala människor tar väl hand om sina hundar, kan vi ha sex med dom?

När vi kan gå med dom i koppel, ha dom instängda och avliva dom ser jag inte varför sex skulle vara så hemskt.

Skrivet av Lusen:

Det är ju främst grisar/kor, vi menar när vi pratar om djurslakt, eller?

Ja, jo - men "vi" ser inget problem i att avliva andra djur.
Aktiv dödshjälp är lagligt för djur men olagligt för människor - det är helt sjukt.
Djuren kan inte själva bestämma att dom inte vill leva längre, men ändå avlivar vi dom när vi tycker det blir bäst så.
Människor kan själva säga till om det blir för mycket, men för oss är det olagligt - det klassas som mord?

Skrivet av Lusen:

Tycker du det är okej att ha sex med, katter hundar, fåglar, fiskar, marsvin,råttor för der?

Varför inte?
Vi har hundar och katter instängda.
Fåglar skjuter vi.
Fiskar - fiske.
Marsvin och råttor, så länge man får ha dom inlåsta i en liten bur så.


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Visst kan jag bortse ifrån mina drifter, men det vill jag inte. Jag har levt på vegan-mat under flera perioder, och jag kände mig sällan mätt eller pigg under den tiden. Kasta inga argument om att det går att få i sig samma näring och energi av tofu och blandsaft för det fick jag bevisat för mig att det inte gick.

Hur fick du det bevisat? Det är ju liksom vetenskapligt bevisat att det går att leva ett lika bra liv på vegankost, så jag tror snarare att det brister i din kosthållning än något annat.

Skrivet av HinduTimes:

Du måste inse att jag varken är en hycklare eller ett rövhål för att jag värdesätter min egen hälsa och mitt välbefinnande över djurens liv. Man kan vara både djurvän och "köttis", du behöver inte se det så svart eller vitt.

Återigen, du dör inte utan kött. Och jag har sagt att jag inte ser köttisar som rövhål för det vore dumt.

Skrivet av HinduTimes:

Du talar om att det är smart att värdesätta djur lika högt som gemene man, men det är här jag får lite "smug-alert" (south-park, kul om ni har sett det). Detta att veganer skulle vara människans elit och framtid bara för att ni kan bortse från era behov och lever i frid med djuren (jag säger inte att du har sagt detta, men jag vill bara klargöra) är dogmatiskt skitsnack. Olika människor har olika mycket empati för djuren och det har ingenting med elakhet eller dumhet att göra. Det handlar om val man gör utifrån ens värderingar.

Haha, nej jag ser inte veganer som nån elit, så det där är ovidkommande. Däremot inbillar jag mig (tror gör man i kyrkan) att i princip alla människor borde vara tillräckligt intelligenta och empatiska för att kunna stå över sina drifter.

Om jag gillar att plåga barn, är jag då inte rätt elak? Det är ju rätt självklart att jag enligt mina värderingar tycker det är helt ok att plåga barn, annars hade jag inte gjort det, men jag är alltså inte det minsta elak eller dum om jag gör det?

Du får ha dina värderingar, men jag tycker fortfarande det är hyckleri.

Skrivet av HinduTimes:

Säg ärligt om du inte gör någonting som du vet att andra, djur eller människor, tar skada av. Konsumerar du? Tar du bilen eller flyget? Köper du tekniska prylar som barnen i Afrika (du vet dem man tänker på när man äter) har gett livet för i gruvorna där man hittar det sällsynta materialet?

Nu får du väl ta och kamma dig. Du kan ju inte mena allvar så jag tänker inte skriva nån längre förklaring men... det är en viss skillnad att välja bort något så enkelt som lite kött i jämförelse... ja jag vet inte vad barnen i Afrika har dött för i mitt hem men det är säkert några komponenter i min dator eller i min förstärkare eller något som är jätte oetiska, men det är ju bra mycket mer effort att gå igenom dem än att ge fan i att stödja mord. (Dessutom blir det mer mat åt barnen i Afrika om många fler skulle avstå kött ;D)

Fast, det är just det här jag inte vill diskutera. Då jag tycker att ni kan få äta kött om ni nu vill det, men om ni stödjer mord så har ni ingen rätt att moralisera våldtäkt. Fast vi har ju redan kommit fram till att båda parter står orubbliga i frågan så det är väl rätt poänglöst att diskutera öht.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zaz
http://www.8thsymphony.com/

Medlem

Ja de flesta diskussioner är poänglösa

Jag har iaf fått en möjlighet att förklara mig seriöst och det är det ju inte alltid man får av veganer.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv
Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av Lusen:

Jag tycker att sexuella angrepp mot djur är oacceptabelt, ja, men om djuret vill så får det väl vara okej.

Menar du att djuren som blir slaktade tycker det är okej?

Skrivet av Lusen:

Varför på något vis ska vi då förvärra djurens situation?

Hur vet du att djuret far illa, om det inte är pga. fysiska skador?
Om du hade tyckt att slakt var lika illa som djursex så hade jag förstått dig.
Det är dubbelmoralen jag har problem med.

Skrivet av Lusen:

Vad menar du med "djur"? Vilka slags djur?

Djur... älgar, pingviner, hundar, ormar, hästar etc.

Skrivet av Lusen:

Normala människor tar väl hand om sina hundar, kan vi ha sex med dom?

När vi kan gå med dom i koppel, ha dom instängda och avliva dom ser jag inte varför sex skulle vara så hemskt.

Skrivet av Lusen:

Det är ju främst grisar/kor, vi menar när vi pratar om djurslakt, eller?

Ja, jo - men "vi" ser inget problem i att avliva andra djur.
Aktiv dödshjälp är lagligt för djur men olagligt för människor - det är helt sjukt.
Djuren kan inte själva bestämma att dom inte vill leva längre, men ändå avlivar vi dom när vi tycker det blir bäst så.
Människor kan själva säga till om det blir för mycket, men för oss är det olagligt - det klassas som mord?

Skrivet av Lusen:

Tycker du det är okej att ha sex med, katter hundar, fåglar, fiskar, marsvin,råttor för der?

Varför inte?
Vi har hundar och katter instängda.
Fåglar skjuter vi.
Fiskar - fiske.
Marsvin och råttor, så länge man får ha dom inlåsta i en liten bur så.

Jo, avlivning är hemskt, men om det gäller att hunden ändå kommer dö om någon timme, då kanske det är värt det?
Jag ser att vår disskusion inte leder någonstans, ska vi ta och lägga ner den?

Skriv svar