Den stora Lost Ark-tråden

Gnällkuk

Startade spelet efter jobbet, Therain. Busy, tänkte att nu blir det köa i en timme typ. Kom in direkt, svartmagi!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Chefredaktör
Skrivet av Dex:

Du har inga Powerpass från början (om du inte köper i butiken). När man har klarat main storyn så får man en Powerpass gratis och den kan du använda på en ny karaktär så gör det att du kan levela mycket snabbare från 1-50 på den nya karaktären.
Bland annat main storyn går mycket snabbare till exempel. Vet inte exakta detaljerna.

Man blir lite "lurade" när man tittar på sin "character selector" när man startar sitt spel för då ser det ut som att man har Powerpass, men om du försöker använda det så får du bara ett felmeddelande att du inte har tillgång till ett. Är ganska konstigt gjort

Aha, då fattar jag. Tack! Jag blev "lurad" och trodde att jag hade powerpass och visste inte vad jag skulle göra
Men nu är jag igång!

Medlem

Känns som dom borde öka kapaciteten på servrarna??? Annars kommer det ju bli omöjligt att lira för oss som har barn och behöver spontan lira en timme eller två hit och dit😂

Medlem

20k kö och spelet är inte ens "släppt" än, bara lägga det på hyllan nån vecka, pallar inte med samma kassa amazon release som new world där man har mer kötid än speltid!

Medlem

Jag skapade en paladin på Thirain. Om någon har en länk eller liknande till någon discord med en guild där med andra svenskar så vore det väldigt uppskattat

Medlem

Folk verkar bli allmänt irriterade nu... https://forums.playlostark.com/t/boost-zinnervale/53798/39

Kan förstå detta, har turen som kan jobba hemifrån och logga in mig tidigare än andra som måste befinna sig fysiskt på kontoret.
Kan säga att redan vid 14-15 tiden låg kön på zinnerdale på mellan 4000-5000. På morgonen runt 07-08 kunde man "hoppa" mellan olika servrar utan problem, statusen var "good" på samtliga. Men hur många har möjlighet att logga in redan då?

De måste hitta en lösning på detta, känns ju lite som "3 days ahead" är värdelös. Menar, hur tänker de göra när f2play spelarna börjar? Kommer bli ännu värre.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Deli:

20k kö och spelet är inte ens "släppt" än, bara lägga det på hyllan nån vecka, pallar inte med samma kassa amazon release som new world där man har mer kötid än speltid!

Hörde att några fick köa över 3 timmar för att komma in på Zinnervale servern. Så om man jobbar och kommer hem och ställer sig i kö, hur mycket hinner man spela då egentligen?

Det här är rätt risigt av Amazon Games, de hade all info från communityn men agerade inte pro-aktivt. Istället blev det vanliga reaktion i efterhand med "brandsläckning" och extrema köer istället.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Hörde att några fick köa över 3 timmar för att komma in på Zinnervale servern. Så om man jobbar och kommer hem och ställer sig i kö, hur mycket hinner man spela då egentligen?

Det här är rätt risigt av Amazon Games, de hade all info från communityn men agerade inte pro-aktivt. Istället blev det vanliga reaktion i efterhand med "brandsläckning" och extrema köer istället.

Exakt så, tog mig in på en gång vid 12 tiden idag, vid 16 skulle jag fixa lite mat, tillbaka vid datorn efter en timme med full insikt att inte ta mig in igen, boom 12k kö, stängde ner och tappat precis allt sug för spelet.

Det är så fruktansvärt dåligt, speciellt med den totala katastrof som lunchen av new world var för bara några månader sen.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Hörde att några fick köa över 3 timmar för att komma in på Zinnervale servern. Så om man jobbar och kommer hem och ställer sig i kö, hur mycket hinner man spela då egentligen?

Det här är rätt risigt av Amazon Games, de hade all info från communityn men agerade inte pro-aktivt. Istället blev det vanliga reaktion i efterhand med "brandsläckning" och extrema köer istället.

Det som jag själv tycker är rätt komiskt med dessa fenomen är att alla flockas till en eller två olika servrar och skapar dessa enorma köer. De skiter fullständigt att det finns andra servrar utan kö och går sedan ut på internet för att skriva ett par snyft ord om att stora stygga Amazon/Smilegate förstört julen.

Medlem

Satte mig i kö kl 17:30 och var inne prick 21. Kommer använda mig av TeamViewer igen.
Alla mmo launches jag har varit på har alltid inneburit köer så jag är inte förvånad men det verkar som, och vad jag har förstått det som, är att begränsningarna med server kapacitet ligger i spelet för tillfället. CMs har sagt på officiella forumet att öka kapaciteten just nu löser inte problemet. Absolut inte en aning om det 100% stämmer.

Inaktiv

Frågan jag ställer mig själv är om spelet är tillräckligt roligt för att jag ska kunna stå ut med anime stilen samt Diablo perspektivet. Brukar inte gilla sådant.

Medlem

spelet känns redan förstört

Amazon ville inte skapa regioner i eu for servarna, så Community har gjort det skälva detta har lett till vissa servrar har haft 60 000 i que, och de som ses som engelska server har blivit spanska, franska, tyska mm servrar inofficiellt och detta har skapa en miljö där folk bråkar och harraser folk som inte kan de språken.
Känns väldigt nice-_-

Medlem

Kan intyga att redan nu strax efter lunch är det 1500+ i kö. RIP fredag xD


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Striva:

Det som jag själv tycker är rätt komiskt med dessa fenomen är att alla flockas till en eller två olika servrar och skapar dessa enorma köer. De skiter fullständigt att det finns andra servrar utan kö och går sedan ut på internet för att skriva ett par snyft ord om att stora stygga Amazon/Smilegate förstört julen.

Skitsnack, har ju varit likadant på alla servrar man försökt ta sig in på.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Deli:

Skitsnack, har ju varit likadant på alla servrar man försökt ta sig in på.

Sanning med modifikation. Zinnervale och Kadan har haft mångt många mer i kön än andra servrar, även om det varit kö på alla i någon form.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vet inte om den här har länkats redan, men det finns en ~20 minuter lång trailer som går igenom allt som finns i spelet. Tidigare trodde jag att spelet bara var Diablo eller Path of Exile fast i MMO-skrud, men det är ju så sinnesjukt mycket mer i spelet än bara story och combat. Trailern fick mig att gå från nyfiken till taggad.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Sanning med modifikation. Zinnervale och Kadan har haft mångt många mer i kön än andra servrar, även om det varit kö på alla i någon form.

Amazon Games hade tillgång till den utmärkta guildllistan och dessutom sammanställningssajten långt innan release. Om de varit lite pro-aktiva hade de kunnat gå in och motverka köerna på förhand. Fansen som spelar känner inte till serverkapaciteten. Det var väldigt enkelt att göra en uppskattning på hur många som anmält intresse till Zinnervale och därmed hur många som ville in där.

Man följer ju guildet, och att tillfälligt spela på en annan server är värdelöst eftersom guildet också har levels och behöver folk som är aktiva och levlar upp det.

Medlem

Har man helt struntat i att införa ett maxtak på skapade spelare per server eller vad är det frågan om?
Köat på Zinnervale sedan 15:15.
Nu är klockan 18:42 och jag har köplats 4410.

Medlem

Lost Ark ska ha sålt hela 1.5 miljoner founders packs, så det kan nog vara en anledning till köerna.
Artikel på koreanska

För er som kommit in i spelet kanske den här lilla fusklappen kan hjälpa:

Medlem

Vänta tills imorgon då kan du inte spela överhuvudtaget

Medlem

Om det är några goa dårar som spelar någon annan stans än Zinnervale så hojta till en go 30+ are här som inte är jätte sugen på kö simulator

Medlem

Inte märkt några köer alls på min server. Blir väl värre imorgon.

Medlem
Skrivet av Klangen:

Om det är några goa dårar som spelar någon annan stans än Zinnervale så hojta till en go 30+ are här som inte är jätte sugen på kö simulator

Vi är ett gäng 30+ som kör på slen inga problem alls att komma på servern har det varit du är välkommen jag nickar Flexarn ingame

Pjn
Medlem
Skrivet av stoffe20:

Vi är ett gäng 30+ som kör på slen inga problem alls att komma på servern har det varit du är välkommen jag nickar Flexarn ingame

Hej,

Då följer jag med er dit. Kommer försöka logga på runt 19:00 när ungarna sover. 40+ dalmas som inte spelat MMO på länge men är taggad som tusan på detta.

Medlem
Skrivet av stoffe20:

Vi är ett gäng 30+ som kör på slen inga problem alls att komma på servern har det varit du är välkommen jag nickar Flexarn ingame

Fan va snyggt då kikar jag in efter jobbet idag 👌

Medlem

Alltså nu är Zinnervale helt stängd och flera polare kan inte lira på samma server. Dom måste fixa transfer sen??????

Medlem

jag är skeptiskt till att det blir möjligt med server transfer, finns ju inte i vRe sig korea eller Ryssland.
Vi har samma problem i vår guild, så vi kommer starta om. På det stora hela är 4 dagars tappad speltid inte så mycket

Medlem
Skrivet av Airborne:

jag är skeptiskt till att det blir möjligt med server transfer, finns ju inte i vRe sig korea eller Ryssland.
Vi har samma problem i vår guild, så vi kommer starta om. På det stora hela är 4 dagars tappad speltid inte så mycket

Klokt tänkt, det kommer ni garanterat vinna på i det långa loppet.

Gen
Medlem

Följande servers är numera låsta för nya karaktärer:
Kadan
Trixion
Thirain
Zinnervale
Asta

Rekommenderad server för nya spelare:
Beatrice

De kommer att öppna ytterligare servers idag (än så länge olistade).

Spelet stängs ner för hotfix (14:00 för oss) i fyra timmar, lagom för anstormningen kl 18:00

Källor:
https://forums.playlostark.com/t/character-creation-limits-an...
https://forums.playlostark.com/t/downtime-lost-ark-hotfix-211...

Medlem
Skrivet av Gen:

Spelet stängs ner för hotfix (14:00 för oss) i fyra timmar, lagom för anstormningen kl 18:00

Fan vad värdelöst, då blir det att rulla tärning för att komma in på Zinnervale eller hamna i jättekö.

Servern Zinnervale hade en del som köade runt 6 timmar igår. Grejen är att alla som kommer in nu vägrar logga ut eftersom de vet att de aldrig kommer in igen. Därför går kön mycket långsammare nu än första dagarna.

Skriv svar