Ubisoft prishöjer AAA-spel till PS5 och Xbox Series

Robot
Ubisoft prishöjer AAA-spel till PS5 och Xbox Series

Start med Skull and Bones - kostar 849 kronor digitalt.

#playstation-5, #ubisoft, #xbox-series


Medlem

dyrt att vara ps ägare


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag kollade ps store för nöjes skull för ett tag sen.
1049 för NHL
HAHA jag tycker nästan synd om folk med digital only.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

dyrt att vara ps ägare

Lika dyrt för Xbox ägare om man vill ha Ubisoft spel...

Köper väldigt sällan nya spel längre då jag inte spelar lika mycket längre o när jag väl gör det har jag en fet backlogg. Är väl i stort sett bara nya Zelda och metroid prime och GTA 6 jag kommer köpa oavsett tid för spel och backlogg

Gnällkuk

Vilket kalasbra spel att börja med prishöjningen på...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

ReA bRoR!
Då KaN vI sTäLlA hÖgRe KrAv OcKsÅ pÅ sPeLeN

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag kollade ps store för nöjes skull för ett tag sen.
1049 för NHL
HAHA jag tycker nästan synd om folk med digital only.

Det är dock inte basversionen, den kostar "bara" 849kr.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Lika dyrt för Xbox ägare om man vill ha Ubisoft spel...

Gamepass...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Meh, fortfarande billigare än på 90-talet. 97- 98 låg SNES- och N64-spel på runt 799 - 899 (ca 1150 - 1300 kronor i dagens penningvärde). Playstation-spel låg på runt 450 - 599ish (motsvarar ca 650 - 860 idag) 😄

Gen
Medlem

Var väl nyligen en nyhet om att Tencent köpte mer av Ubisoft så det kan ju ha med saken att göra?

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Det är dock inte basversionen, den kostar "bara" 849kr.

Ok, det var det förata som dök upp iaf så jag stängde appen pga groteska priser som visade sig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Intressant att man som spelkonsument betalar så pass olika beroende vilken typ av gamer man är. Indiespel på rea är ju verkligen inte objektivt sett sämre. Visst, mindre pengar lagda på grafik och antalet speltimmar men hur viktigt man tycker sådant är varierar ju stort från person till person.

Jag bryr mig föga om att grafiken ska vara den senaste, om ett spel är aslångt eller att få spela på releasedagen. Tvärtom.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Meh, fortfarande billigare än på 90-talet. 97- 98 låg SNES- och N64-spel på runt 799 - 899 (ca 1150 - 1300 kronor i dagens penningvärde). Playstation-spel låg på runt 450 - 599ish (motsvarar ca 650 - 860 idag) 😄

Ett resultat pga fulspel av Nintendo.
599kr kostade super nintendo spel som "standard" en lång tid, sen blrjade nintendo


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

KoP
Medlem

Köper knappt dessa storspel längre då jag tycker innovationen har dalat. Känns mest som att det är någon copy-paste rundgång. :/

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ett resultat pga fulspel av Nintendo.
599kr kostade super nintendo spel som "standard" en lång tid, sen blrjade nintendo

Det kom ju fler fancy chip i kassetterna och chip kostar. Phantasy Star 4 till Mega Drive låg väl på närmare 1000-lappen?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Gamepass...

Kommer alla nya spel dit?
Nä inte direkt, är extremt få stora spel som släppts på gamepass dag ett. Sen inte ens säkert dom ens kommer dit.

Isåfall kan vi ju även säga ps+ extra dit många spel kommit och kommer komma.

Tyvärr är ju mentaliteten hos många med gamepass att om inte spel kommer dit så spelar dom heller inte spelet.
Microsoft har fått en mängd spelare att sluta köpa spel och missar hellre bra spel än att köpa dom.

Frågade en på ett forum när han va intresserad av ett spel och älskade spelserien, varför han inte köper nya spelet när han fick reda på att det inte kom till gamepass.
Svaret va att, nä så intresserad va han inte längre och ville inte köpa ett spel som han kanske inte gillar.

Helt bisarrt att på bara några minuter vända till att vara intresserad och älskade spelserien till att nä så intressant är det inte.

Folk har tyvärr blivit hjärntvättade av Microsoft och det är synd för deras egna del.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Det kom ju fler fancy chip i kassetterna och chip kostar. Phantasy Star 4 till Mega Drive låg väl på närmare 1000-lappen?

Jo men nintendo höll på med nå cartellbildning också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av KoP:

Köper knappt dessa storspel längre då jag tycker innovationen har dalat. Känns mest som att det är någon copy-paste rundgång. :/

Som typ 99% av alla indie spel också.

Medlem

Köper aldrig spel till fullpris ändå. Finns oftast att få tag på billigare.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jo men nintendo höll på med nå cartellbildning också

Neo Neo-spel låg förvisso på runt 1200 - 1500 men det var å andra sidan i princip arcade boards i kassettform man köpte 😊

Medlem

Höjer och höjer? På stadia har det legat på 849:- sedan det kom upp på förhandsbokning. Detta är dock ett spel som jag definitivt inte kommer köpa pga att det bygger så mycket på PvP. Hade det varit mera coop med polarna så hade det varit nice.


signatur

1# FZ Troll

Skribent
Skrivet av androsynth:

Neo Neo-spel låg förvisso på runt 1200 - 1500 men det var å andra sidan i princip arcade boards i kassettform man köpte 😊

Det var ändå ett billigt spel. Metal Slug 4 kostade mig 3495 kr eller nåt i den stilen.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Nintendo ligger kvar på 599 som tur är,(Botw och Smash undantaget, 649)deras priser sjunker iofs inte men det kan kännas rätt ok om man vill ha ett spel dag 1, då vet att det inte reas ut 3 månader senare. Köpte Splatoon 3 för 599:- digitalt och fick då tillbaka 58:- på eshop kontot, de har ett poängsystem som gör att man får tillbaka en slant på varje köp, bra system.

Medlem

Är spel så här dyra överlag till Xbox/PS?? Jibus.....


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

It's not a lake, it's an ocean

Det blir färre och färre spontanköp.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ytterst sällan jag köper spel till fullpris idag. Knappt man ens köper till reapris längre när man ändå får så mycket att spela genom Game Pass.

Medlem

Skönt att man köpte en Disc Edition av PlayStation 5 så att spelpriserna iaf ligger 200 spänn lägre än digitala.

Skrivet av trickeh2k:

Vilket kalasbra spel att börja med prishöjningen på...

Hahaha, tänkte detsamma. Ser inge vidare ut så det var lite tragedi-komiskt.

Nu när spelen har blivit dyrare så ska jag försöka sluta köpa spelen på release datum och vänta några månader tills de går ner i pris. Har ju sån in ihelvete stor BackLog™. Jag kan lira om spel flera gånger dessutom.

Skrivet av alex_ceci:

Intressant att man som spelkonsument betalar så pass olika beroende vilken typ av gamer man är. Indiespel på rea är ju verkligen inte objektivt sett sämre. Visst, mindre pengar lagda på grafik och antalet speltimmar men hur viktigt man tycker sådant är varierar ju stort från person till person.

Jag bryr mig föga om att grafiken ska vara den senaste, om ett spel är aslångt eller att få spela på releasedagen. Tvärtom.

Personligen är jag sjukt grafik-kåt™😰 så det blir dyrt för egen del då det liras AAA och AA-spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Gamepass...

Kan du spela nya AAA-spel från Ubisoft på GamePass?🤔

Medlem

Tycker man det är dyrt är det väl bara att köpa på rea. Tycker spel sjunker ganska snabbt och det är ofta reor.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag kollade ps store för nöjes skull för ett tag sen.
1049 för NHL
HAHA jag tycker nästan synd om folk med digital only.

Köper alla mina spel digitalt(förutom enstaka CE)
Dock köper jag inte lika många spel som back in The days, svider för dom som kanske har mindre ekonomi för spel sådant.


signatur

Spela spel är kul ibland.

123
Skriv svar