Varför är Windows XP så hyllat?

Medlem

Windows 8 ligger nog högst upp på min shit list, helvete vad dåligt det var när det precis släpptes. Såpass dåligt att jag blir förvånad över att det inte diskuteras mer här.

Skribent
Skrivet av Dudinkalv:

Windows 8 ligger nog högst upp på min shit list, helvete vad dåligt det var när det precis släpptes. Såpass dåligt att jag blir förvånad över att det inte diskuteras mer här.

Kan ju ändå inte vara sämre än ME när det släpptes? Både jag och min kompis fick blåskärm under installationen av OS:t och både körde från helt formaterade diskar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Windows 8 ligger nog högst upp på min shit list, helvete vad dåligt det var när det precis släpptes. Såpass dåligt att jag blir förvånad över att det inte diskuteras mer här.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Kan ju ändå inte vara sämre än ME när det släpptes? Både jag och min kompis fick blåskärm under installationen av OS:t och både körde från helt formaterade diskar.

Jag hade lite problem med blåskärmar i början med W8, men tror inte det var lika illa som ME.
Mitt störta problem var mest Metro, som jag bara inte kom överens med för fem öre.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Skribent
Skrivet av UncleJack:

Jag hade lite problem med blåskärmar i början med W8, men tror inte det var lika illa som ME.
Mitt störta problem var mest Metro, som jag bara inte kom överens med för fem öre.

haha ja, Metro...glömt bort det.

Men ja ME var en blåskärmskavalkad.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Perioden då man hade Windows XP kändes verkligen som den gyllene spelåldern. Så jag tror det är en del nostalgi som spelar in och gör det hyllat. Har inte glömt denna ikoniska bakgrundsbild heller

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Perioden då man hade Windows XP kändes verkligen som den gyllene spelåldern. Så jag tror det är en del nostalgi som spelar in och gör det hyllat. Har inte glömt denna ikoniska bakgrundsbild heller

<Uppladdad bildlänk>

This.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Är du säker på att du inte har datorn full av bloat och adware när det är fullt med reklam och appar 😂

Jag har ibte det problemet på windows 10 nämligen

Det här kommer förinstallerat på win 10 enligt https://www.howtogeek.com/224746/screenshot-tour-the-29-new-u...

Nu kör jag förvisso microsoftkonto med office och onedrive. Men de som kör utan det verkar bli överösta med reklam att de borde skaffa det om de kör en standard installation av win 10.

Quick Links
3D Builder
Alarms & Clock
Calculator
Calendar
Camera
Contact Support
Cortana
Get Office
Get Skype
Get Started
Groove Music
Mail
Maps
Microsoft Edge
Microsoft Solitaire Collection
Money
Movies & TV
News
OneNote
People
Phone Companion
Photos
Settings
Sports
Store
Voice Recorder
Weather
Windows Feedback
Xbox

Medlem
Skrivet av rosski:

Det här kommer förinstallerat på win 10 enligt https://www.howtogeek.com/224746/screenshot-tour-the-29-new-u...

Nu kör jag förvisso microsoftkonto med office och onedrive. Men de som kör utan det verkar bli överösta med reklam att de borde skaffa det om de kör en standard installation av win 10.

Quick Links
3D Builder
Alarms & Clock
Calculator
Calendar
Camera
Contact Support
Cortana
Get Office
Get Skype
Get Started
Groove Music
Mail
Maps
Microsoft Edge
Microsoft Solitaire Collection
Money
Movies & TV
News
OneNote
People
Phone Companion
Photos
Settings
Sports
Store
Voice Recorder
Weather
Windows Feedback
Xbox

Jag får iaf inte massa reklam i själva OS


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av rosski:

Det här kommer förinstallerat på win 10 enligt https://www.howtogeek.com/224746/screenshot-tour-the-29-new-u...

Nu kör jag förvisso microsoftkonto med office och onedrive. Men de som kör utan det verkar bli överösta med reklam att de borde skaffa det om de kör en standard installation av win 10.

Quick Links
3D Builder
Alarms & Clock
Calculator
Calendar
Camera
Contact Support
Cortana
Get Office
Get Skype
Get Started
Groove Music
Mail
Maps
Microsoft Edge
Microsoft Solitaire Collection
Money
Movies & TV
News
OneNote
People
Phone Companion
Photos
Settings
Sports
Store
Voice Recorder
Weather
Windows Feedback
Xbox

Mycket är väl sådant man kan förvänta sig av ett OS?
Dock tycker jag att man ska få välja vid installationen vilka man vill ha.

Skrivet av Dudinkalv:

Windows 8 ligger nog högst upp på min shit list, helvete vad dåligt det var när det precis släpptes. Såpass dåligt att jag blir förvånad över att det inte diskuteras mer här.

Minns inte att jag hade några problem med Windows 8, mer än att gränssnittet var kasst.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Är du säker på att du inte har datorn full av bloat och adware när det är fullt med reklam och appar 😂

Jag har ibte det problemet på windows 10 nämligen

Då måste det isf. komma bloat- och adware förinstallerat på Windows. Räcker ju med att komma till inloggningsrutan på Windows 10 för att Microsoft ska tjata om deras j-vla Gamepass

Medlem
Skrivet av Majoren:

Då måste det isf. komma bloat- och adware förinstallerat på Windows. Räcker ju med att komma till inloggningsrutan på Windows 10 för att Microsoft ska tjata om deras j-vla Gamepass

Aldrig dett gamepass eller annan reklam på inloggningsrutan.
Ska kolla nästa gång noga, kanske jag omedvetet filtrerar bort all reklam 😄


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det var efter ett par uppdatering väldigt stabilt. Sedan hjälpte det en hel del att efterföljaren sög som attans. Det var nog därför folk gillade xp. Vista var så dåligt att det skrotades efter 2 år och ersattes av Windows 7.

Det var en produkt av sin tid, många trevliga minnen


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Windows 2000 Pro var överlägset och jag ångrar att jag nånsin gick över till XP (men man hade väl varit tvungen efter ett tag )

Medlem

Hyllat vet jag inte, men riktigt bra var det och lätt att pirata och modda vilket gjorde det populärt på LAN-partyn minns jag. Sen var ju varken 2000, 7 eller Vista speciellt bra så jag stannade kvar på XP och SP2 väldigt länge på grund av det. Stabilt och bra medan det nya kändes sådär. Först nu med 10 och 11 jag känt att jag kunnat överväga att gå tillbaka från Mac och OSX till PC och Windows igen.

12
Skriv svar