Medlem
Skrivet av Bobiri:

Är så nära på att slå till men har så himla mycket att redan spela igenom.. vad gör man..?

Vänta. Det är early access de släpper gb patchar varje daoch ska fortsätta så hela veckan sägs det. Sjukt tröttsamt de får byta namn på early access till pre early access.

Man ska alltid ligga ett halvår efter släpp. Helst ett år.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Nej, jag har testat första som jag fått gratis på Epic, dykandet va skoj men fastnade ibörjan på crafting mojängen ibörjan så tröttnade. Hittade inte vad jag behövde göra, Men annars så såg det jäkligt grymt ut

rekommenderar återspelning, men i värsta fall kolla lite på youtube vad man bör göra annars. det är en mkt stor och förvirrande värld i början. jag klarade inte spelet förrän 4e gången jag försökte spela igenom det (och jag älskade det totalt), men då visste jag redan så mkt att det bara tog en helg att klara hela spelet ett av dom bästa spelen ever! och otroligt unikt


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av obitwice:

Har någon testat detta på Steam Deck?

Det känns som gjort för steam deck svårt att lägga ifrån sig. Och bra batteritid verkar det som.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Otroligt bra spel med oväntat djup och charm. Dave snodde Årets Spel-titeln från Jedi Survivor 😅

Medlem

Vilken trevlig överraskning det här var!

Totalt missat det här spelet.

6 timmar in och har hur kul som helst

En stark 4:a än så länge.

Dödgrävaren

Gemytligt men aningen enformigt skulle vara mitt betyg.

Medlem

Fungerade klockrent på min Steam Deck, ger spelet en stark 4!


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem

Skulle bara testa starta spelet och vips hade det gått över en timme. Tycker inte tidsmomenten i spelet är speciellt stressande jämfört med andra spel. Känns avkopplande att spela, superskön stämning i spelet.

Medlem

Jag behövde något nytt att spela inför semesterns första roadtrip, det fick bli Dave the diver och gissa om jag är glad för det.

Helt fantastiskt mysigt spel!
Tog mig 20min att bli helt fast i det.

Nu längtar jag efter att spela det, vilket inte händer lika ofta längre.

Ren spelglädje helt enkelt

Moderator | Testpilot
Skrivet av Shodan:

Vänta. Det är early access de släpper gb patchar varje daoch ska fortsätta så hela veckan sägs det. Sjukt tröttsamt de får byta namn på early access till pre early access.

Man ska alltid ligga ett halvår efter släpp. Helst ett år.

Spelet är inte i early access längre utan släpptes med 1.0 nu senast. Jobbgit med så mycket feta uppdateringar varje dag, men skönt samtidigt att de fixar problem snabbt som folk snappat upp


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelet är inte i early access längre utan släpptes med 1.0 nu senast. Jobbgit med så mycket feta uppdateringar varje dag, men skönt samtidigt att de fixar problem snabbt som folk snappat upp

Det är ju i early access fortfarande annars hade de inte behövt patcha konstant

Medlem
Skrivet av Shodan:

Det är ju i early access fortfarande annars hade de inte behövt patcha konstant

Spelet har lämnat early access och är en fullständig release.

Att det fortfarande patchas är ju positivt då dom jagar buggar.

Det är vi inte bortskämda med så alles gut

Moderator | Testpilot
Skrivet av Shodan:

Det är ju i early access fortfarande annars hade de inte behövt patcha konstant

Du kan ha den synen på skarpa releaser vs EA, men faktum är att det nått 1.0 release

Förstår dock inte varför det här skulle vara negativt? Nog har de flesta av oss i Sverige i alla fall bra internet så att 1-2 GB patcher inte ska vara ett större problem. Bättre att de fixar saker fort istället som med vissa titlar man får vänta i 1-2 veckor innan första patchen kommer.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det negativa är ju att de släpper i ofärdigt skick. De kör alpha som early access sen släpper de det i beta och låter konsumenter betala för att hitta buggar.

Förbannelsen med internet de flesta gör så här så du kan aldrig köpa 1.0 vid release

Moderator | Testpilot
Skrivet av Shodan:

Det negativa är ju att de släpper i ofärdigt skick. De kör alpha som early access sen släpper de det i beta och låter konsumenter betala för att hitta buggar.

Förbannelsen med internet de flesta gör så här så du kan aldrig köpa 1.0 vid release

Vad jag vet var spelet inte så trasigt att det inte gick att spela, utan att det fanns buggar vissa stött på, samt att de gjort ändringar utifrån feedback när den stora massan börjat spela spelet. Sistnämnda ser jag inget problem med


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Shodan:

Det negativa är ju att de släpper i ofärdigt skick. De kör alpha som early access sen släpper de det i beta och låter konsumenter betala för att hitta buggar.

Förbannelsen med internet de flesta gör så här så du kan aldrig köpa 1.0 vid release

Färdigt skick betyder inte 100% buggfritt, inte för något spel som någonsin har släppts.
Som andra har skrivit så är det ju bara bra att de är agila och försöker att få bort de sista rynkorna ur spelet.

I många fall kan jag definitivt hålla med om att utvecklare släpper spel i ett alldeles för ofärdigt skick, men att de fixar till lite mindre buggar på ett snabbt sätt efter 1.0 som i detta fallet ser jag definitivt inte som ett problem.

Medlem

Spelet är ute till Switchen! Dagens största nyhet!

12
Skriv svar