Baldur's Gate 3 har nu haft över 800 000 samtidiga spelare

Medlem

3 kids under 5 år. Brutulv avvaktar tyvärr

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Får ta och "ordna hem" spelet och testa efter jobbet. Turn-based är inte alls min grej, men på andra sidan var det ett tag sedan man testade. Får se om detta kan vara något!

Uppdatering, klarade inte av det. För långsamt för min smak

Medlem

Köpte nu, men avser inte att spela det för tillfället. Vill bara stödja nu direkt en utvecklare som jag gillar! Plus att det verkar vara ett bra släpp också.

Älskade Divinty OS spelen och lär älska detta med


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Glöm inte att spela med hdr, gör stor skillnad.

Hur gör man det? Dyker det vålet upp båra om man har en skärm som stödjér HD?


signatur

Memento Mori

Avstängd
Skrivet av Nyhet:

Och kniper därmed plats nummer 9 på Steams topplista.

#Baldurs-gate-3, #Larian


Fixa texten för nyheten.
BG 3 är inte utannonserat för Xbox.
Tydligen för snålt tillverkad konsol från Microsoft.

Medlem

Är nu uppe i dryga 47 timmar och börjar se slutet av Act2, lirat på Tactician och haft riktigt kul hittils. Varje fight känns som ett pussel, börjar med 2-3 fights då jag får absolut stryk, sen så ser jag något i omgivningen eller tänker lite annorlunda så löser sig fighten utan att ens ta skada.

Ett litet pro-tip jag listat ut hittils är att sätta samtliga i Stealth mode, sen springa in med en av sina tankigaste karktärer ensamma, låt dom ta aggro och vänta på att alla fiender tagit sina turns, deaktivera alla "response" saker osv så dina andra gubbar inte går med i striden, när fienderna nu har tagit alla sina turns så är dom frysta i marken och kommer ej röra sig, tom den mest klumpiga trollkarlen kan nu smyga upp på dom, iom att dina andra gubbar ej är i fighten så kan dom smyga sig upp och tex knuffa dom av en klippa eller göra diverse annat.

en favorit är att plocka upp varenda "explosive barrel" jag hittar och "send to camp", när en fight sen är för svår så skickar jag en person till camp och plockar på sig några barrels, sen tillbaka och gör det jag skrev ovan fast nu med lite extra explosivitet.

Avstängd
Skrivet av Slimebeast:

Hur gör man det? Dyker det vålet upp båra om man har en skärm som stödjér HD?

Skärmen måste stödja hdr, då bör det dyka upp i menyn. Många grafikkort både Amd och Nvidia stödjer hdr för spel.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

12
Skriv svar