Counter-strike 2 har släppts!

Redaktör
Ponny

Valve kan definitivt räkna till två. Men sedan?

OT: herrejisses vad slaktad jag skulle bli i ett sånt här spel...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Och det drog in tiotals miljoner dollar från lootboxes redan första timmen. Hur kan Valve fortfarande komma undan med det genomruttna systemet?

För att det är 100% opt-out. Med CS2 kan du även välja bort att få case drops.

Ville ha ett specifikt skin till Deageln:
5,13€ direkt på kortet från Market, värde satt av spelarna.

Kollar på ett skin i annat Live Service/Battlepass-skräp som t.ex. Apex:
Endast tillgängligt i in-game-butiken, endast tillgängligt i två veckor för att trigga FOMO, kostar 1250 av en virtuell valuta som bara går att köpa i kvantiteter om 1000 (10€) och 3000 (30€) (eller liknande nonsensprissättning).

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

För att det är 100% opt-out. Med CS2 kan du även välja bort att få case drops.

Ville ha ett specifikt skin till Deageln:
5,13€ direkt på kortet från Market, värde satt av spelarna.

Kollar på ett skin i annat Live Service/Battlepass-skräp som t.ex. Apex:
Endast tillgängligt i in-game-butiken, endast tillgängligt i två veckor för att trigga FOMO, kostar 1250 av en virtuell valuta som bara går att köpa i kvantiteter om 1000 (10€) och 3000 (30€) (eller liknande nonsensprissättning).

Jag ser inte värre exempel som ett argument för att Valve ska behålla sina slot machines, gå all-in på systemet du beskriver istället. Som det är nu styr de fortfarande tillgången och ”brandingen” av vad som är ”värt” genom boxarna så även om det är opt-out verkar det ändå djup integrerat i hur Market funkar. För just nu viftar de med ett marknadsvärde och de som inte har råd ser chansen, hur liten den än är, av att kanske få en sån i en låda.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag ser inte värre exempel som ett argument för att Valve ska behålla sina slot machines, gå all-in på systemet du beskriver istället. Som det är nu styr de fortfarande tillgången och ”brandingen” av vad som är ”värt” genom boxarna så även om det är opt-out verkar det ändå djup integrerat i hur Market funkar. För just nu viftar de med ett marknadsvärde och de som inte har råd ser chansen, hur liten den än är, av att kanske få en sån i en låda.

Så är det absolut, marknaden fungerar inte utan att lådorna står för slumpmässig generering av föremålen. Förstår absolut argumenten om problemen med det men tycker att det är en betydligt bättre lösning än battlepass-modellen med svindyra in-game butiker och FOMO; De som vill öppna lådor med extremt låg chans att få vad de vill ha kan ta del av det systemet, Valve/CS2 kan rulla på med stabil finansiering och såväl free2play-spelare som folk som hatar lootlådor (mig inkluderat) kan spela på utan en massa freemium-trams. Tycker det fungerar bra och gillar att kunna få tillbaks vad jag har spenderat i spelet men det är ju bara min åsikt om det hela.

Medlem

Ljudet är riktigt bra, kanske det som gör störst skillnad just nu

Medlem

Fåtal rundor jämfört med tidigare? Vinst vid 13 istället för 16. Känns mindre smooth. Ljudet är off. En klar KASS uppdatering än så länge.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Så är det absolut, marknaden fungerar inte utan att lådorna står för slumpmässig generering av föremålen. Förstår absolut argumenten om problemen med det men tycker att det är en betydligt bättre lösning än battlepass-modellen med svindyra in-game butiker och FOMO; De som vill öppna lådor med extremt låg chans att få vad de vill ha kan ta del av det systemet, Valve/CS2 kan rulla på med stabil finansiering och såväl free2play-spelare som folk som hatar lootlådor (mig inkluderat) kan spela på utan en massa freemium-trams. Tycker det fungerar bra och gillar att kunna få tillbaks vad jag har spenderat i spelet men det är ju bara min åsikt om det hela.

🤜🤛


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Och det drog in tiotals miljoner dollar från lootboxes redan första timmen. Hur kan Valve fortfarande komma undan med det genomruttna systemet?

Kan det ha att göra med att CS är ett bra spel som fungerar och folk spelar dag ut och dag in? Lootboxes i spel som är trasiga och som folk inte spelar är genomruttet ja.

Medlem

Jag inte lirat CS på 20 år... och det är känns bäst så.

PvP-spel såsom CS, LOL, Overwatch, PUBG brukade va skoj förr i tiden.
Numera tröttnar jag fort på det repetetiva och ilskt kompetetiva gameplayet.
Det finns nästan inget värre än en random, ettrig och anonym människa som motspelare. Nä fy, banna alla mänskliga motspelare, släng in bottar! Allra bäst trivs jag i avkopplande RPG, COOP och PvE-spel.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag inte lirat CS på 20 år... och det är känns bäst så.

PvP-spel såsom CS, LOL, Overwatch, PUBG brukade va skoj förr i tiden.
Numera tröttnar jag fort på det repetetiva och ilskt kompetetiva gameplayet.
Det finns nästan inget värre än en random, ettrig och anonym människa som motspelare. Nä fy, banna alla mänskliga motspelare, släng in bottar! Allra bäst trivs jag i avkopplande RPG, COOP och PvE-spel.

Du kan köra CS2 mot bottar i samtliga spellägen om du vill.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Så är det absolut, marknaden fungerar inte utan att lådorna står för slumpmässig generering av föremålen. Förstår absolut argumenten om problemen med det men tycker att det är en betydligt bättre lösning än battlepass-modellen med svindyra in-game butiker och FOMO; De som vill öppna lådor med extremt låg chans att få vad de vill ha kan ta del av det systemet, Valve/CS2 kan rulla på med stabil finansiering och såväl free2play-spelare som folk som hatar lootlådor (mig inkluderat) kan spela på utan en massa freemium-trams. Tycker det fungerar bra och gillar att kunna få tillbaks vad jag har spenderat i spelet men det är ju bara min åsikt om det hela.

Ett till problem med battlepass är att det skapar spelberoende hos många. För vissa blir det ett måste att grinda klart det eller betala svindyrt för att låsa upp det om det går och de inte har tid.

Medlem

Det var inte så jävla kul... Men värt ett test antar jag. Avinstallerade efter 30 minuter
Stör mig något ofantligt på att CS inte har ADS när man är vad det från alla andra FPS-titlar...


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

12
Skriv svar