Alone in the Dark

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Jag är inte riktigt klar än men jag måste säga att jag gillar detta mer än jag förväntat mig efter alla ljumma betyg. Det har sina svagheter, självfallet, men jag älskar utforskningen och miljövariationen. Även musiken och ljudet bidrar väldigt bra till stämningen. Inte alls dumt!

Det glädjer mig. Även om jag inte alls föll för det så hejar jag ju alltid på den här sortens spel.

Skribent
Skrivet av gundemannen:

Kört igenom det två gånger nu och föll mig i smaken mycket mera Lite som en best of resa genom Lovecrafts verk med en touch Mansion of Madness. Skulle dock säga att det är större skillnad mellan de två huvudpersonerna, speciellt kapitel4 som nästan var helt nytt.

Fint att höra!
Och jag håller med om att det var lite sniket skrivet av mig angående valet av huvudkaraktär. Det gör mer skillnad en bit in i spelet. Däremot tycker jag inte att det är någon vidare kvalitetsskillnad, så gillar man inte ena genomspelningen så lär man inte gilla den andra.
Det ska finnas hemliga slut, dock. Har inte haft ork att försöka hitta dem.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Joakim Kilman:

Fint att höra!
Och jag håller med om att det var lite sniket skrivet av mig angående valet av huvudkaraktär. Det gör mer skillnad en bit in i spelet. Däremot tycker jag inte att det är någon vidare kvalitetsskillnad, så gillar man inte ena genomspelningen så lär man inte gilla den andra.
Det ska finnas hemliga slut, dock. Har inte haft ork att försöka hitta dem.

Har hört att det ska finnas flera hemliga slut, men av det jag läst så verkar dessa slut aktiveras på högst obskyra sätt så de allra flesta lär väl gå miste om dem.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

12
Skriv svar