Phil Spencer pekar på brist på tillväxt som orsaken till branschproblemen

Medlem

I sin jakt på evig tillväxt och att göra alla spel för alla personer samt skita fullständigt i vad spelarna faktiskt vill ha så kommer vi fortsätta att se de stora företagen knaka och klaga på att spelarna inte levererar när det är uppenbart att det är tvärtom.

Vi kan bara hoppas på en rejäl krasch och ett uppvaknande inom industrin.
Det håller inte i längden att hata sina kunder.

Medlem

Lägg ner Xbox-konsoler, de såljer allt mindre för varje generation.

Medlem
Skrivet av Jim128:

Lägg ner Xbox-konsoler, de såljer allt mindre för varje generation.

Ja gör det så skit-Sony kan höja priserna ännu mer...


signatur

|.|

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det är inte simpande att konstatera hur verkligheten fungerar.

Det är simpande när man indirekt försvarar rådande verklighet med resonemanget "det är så det är och därför är det inget att bry sig om".

Medlem
Skrivet av ohGr:

Inga spel = inget köp.
Väntar fortfarande på en anledning att köpa PS5 eller Xbox X.
Visst har det kommit spel, men inte ett enda som lockar mig.
Det behövs ett GTA6, så hade jag köpt en direkt.
...och inte att det stannar där sen, utan 5-10 fler spel i klass med GTA6.

PS5 har väll enormt många bra exklusiva spel?

Medlem
Skrivet av Siegfried:

PS5 har väll enormt många bra exklusiva spel?

Hur många spel krävs det för att bli en "enorm" siffra enligt dig? 3? 5? 7?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Åhhh en källa. Direkt från chefen.

Man kan ju säga att man har fångat en 10 kilos fisk. Men om man inte har en bild/video på det. Har det då verkligen hänt?

Bara att generera en med AI

ZF
Medlem
Skrivet av Siegfried:

PS5 har väll enormt många bra exklusiva spel?

Hade.

Men vad bra betyder är ju fortfarande väldigt subjektivt. Eller kanske godtyckligt ibland snarare, som det passar kostymen.

Skrivet av Algustafa:

Hur många spel krävs det för att bli en "enorm" siffra enligt dig? 3? 5? 7?

Om din definition av bra spel är "som GTA" Och du behöver minst fem sådana så borde ju rimligen kvoten vara välfylld nu.

Det är ingen direkt brist på exklusiva tredjepersonskjutarspel där man springer runt och utför uppdrag och kan sno fordon liksom. Det är ju rentav det som brukar tas upp som PS främsta brist.

Men kanske ett fjärde samurajspel är lösningen. ;D

Medlem
Skrivet av ZF:

Hade.

Men vad bra betyder är ju fortfarande väldigt subjektivt. Eller kanske godtyckligt ibland snarare, som det passar kostymen.

Om din definition av bra spel är "som GTA" Och du behöver minst fem sådana så borde ju rimligen kvoten vara välfylld nu.

Det är ingen direkt brist på exklusiva tredjepersonskjutarspel där man springer runt och utför uppdrag och kan sno fordon liksom. Det är ju rentav det som brukar tas upp som PS främsta brist.

Men kanske ett fjärde samurajspel är lösningen. ;D

Vilka exklusiva tredjepersonskjutare är som GTA?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

ZF
Medlem
Skrivet av Freakon:

Vilka exklusiva tredjepersonskjutare är som GTA?

Exempelvis HZD. Fast man snor helt enkelt dinosaurier istället för bilar.

Sen är det bara motorcyklar, hästar eller kycklingar i de flesta övriga uppenbara mer av samma istället.

Hoppas även på fordon i Stellar Blade. Men vem vet. Det är mycket till fots, flygande eller svingande på PS av nån anledning.

Medlem
Skrivet av ZF:

Exempelvis HZD. Fast man snor helt enkelt dinosaurier istället för bilar.

Sen är det bara motorcyklar, hästar eller kycklingar i de flesta övriga uppenbara mer av samma istället.

Hoppas även på fordon i Stellar Blade. Men vem vet. Det är mycket till fots, flygande eller svingande på PS av nån anledning.

Den liknelsen är dålig i mina ögon. Det är milsvida skillnad på Horizon och GTA.

Du skrev att fanns massa, kan du ge några fler exempel?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Den liknelsen är dålig i mina ögon. Det är milsvida skillnad på Horizon och GTA.

Du skrev att fanns massa, kan du ge några fler exempel?

Nää, det var väl inte han som skrev det?


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Nää, det var väl inte han som skrev det?

Han skrev "inte direkt brist" vilket jag tolkade som att det finns många alternativ. Men då inget svar kommer så var det alltså inte så.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Issue:

Nää, det var väl inte han som skrev det?

Skrivet av Freakon:

Han skrev "inte direkt brist" vilket jag tolkade som att det finns många alternativ. Men då inget svar kommer så var det alltså inte så.

Hela diskussionen var i början om spel i klass med GT6. Något som sen tolkades till spel som GTA6. Så det konstigt sidospår i diskussionen

Medlem
Skrivet av Thane:

Hela diskussionen var i början om spel i klass med GT6. Något som sen tolkades till spel som GTA6. Så det konstigt sidospår i diskussionen

Hehe, så kan det bli ibland.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hur vet man om det är ett indie, AA eller AAA spel ? Hur ser man skillnaden mellan dom ? Är dagens indie och AA spel snyggare och bättre gjorda än ett AAA spel från PS3/360 eran ? Om det är så då kan de flesta spelen vara på den nivån då jag tycker ps3 spelen är tillräckliga

123
Skriv svar