Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Rapport: Minst sju år gamla spel dominerar vårt spelande

Medlem
Skrivet av Phyrino:

öhh.... vet inte riktigt hur man ska ta den där kommentaren...

Hade ju varit förvånande om den dök upp på PS eller Switch.
Det måste ju betyda att Baldurs Gate 3 är ett misslyckande för det är ju inte med alls. eller att något av Sonys egna titlar inte finns med på någon lista, trots att de portat dem till PC.

De enda singleplayer spelen som finns med på listorna (bortsett från switch) är Sims 4 och Starfield.

vilket monumentalt misslyckande av alla singleplayer spel?

Det syns inte på PC, och om det vore lika bra som Skyrim, så hade det synts. Det man ser är Gamepass subbar.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det syns inte på PC, och om det vore lika bra som Skyrim, så hade det synts. Det man ser är Gamepass subbar.

Tror inte ens Skyrim hade haft en chans på den här listan gällande pc.
Och argumentet faller även med det faktum att inte Baldurs Gate 3, som fått massa GOTY, kravlars sig upp på PC listan.

Sedan att "Det man ser är Gamepass subbar" så är ju detta en lista över hur mycket tid som spel spelats. Inte antal spelare.
Och eftersom majoriteten av spelen på listorna är free to play, så förstår jag inte varför detta skulle vara ett argument åt något håll.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Känner igen det där: min 12-åring kör nästan uteslutande spel med kompisar. Han har testat lite GTA och annat i singleplayer, men det fastnar inte. Samma med 9-åringen i den mån hon lirar: det är mest med polare.

Har en kompis som är lärare på mellan- och högstadiet, och han säger samma sak: kidsen lirar bara multiplayer-spel.

Min son (började högstadiet i år) spelar nästan bara Elden Ring och Dark Souls, men det var en hel del Minecraft och Roblox i mellanstadiet. Dottern som går i lågstadiet har precis kommit in på Roblox där hon spelar med kompisar.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Tror inte ens Skyrim hade haft en chans på den här listan gällande pc.
Och argumentet faller även med det faktum att inte Baldurs Gate 3, som fått massa GOTY, kravlars sig upp på PC listan.

Sedan att "Det man ser är Gamepass subbar" så är ju detta en lista över hur mycket tid som spel spelats. Inte antal spelare.
Och eftersom majoriteten av spelen på listorna är free to play, så förstår jag inte varför detta skulle vara ett argument åt något håll.

"Om det ingår i din sub kan du lika gärna spela det" är ett resonemang.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Jeybee:

Det här är ju dock en lista över
antalet aktiva spelare. Ett singleplayerspel som typ The Last of Us eller God of War kommer ju aldrig, sett över ett helt år, ha lika många aktiva spelare som Fifa, Fortnite, Call of Duty, Minecraft etc. De förstnämnda spelas igenom och lämnas därhän efter 30-50 timmar, medan multiplayerspel ligger kvar med aktiva spelare året runt. Skulle jag tro.

Du har helt rätt där. Singel player spel spelar man oftast igenom en gång. Och är det riktigt bra spel så blir det flera gånger. Men det kan inte slå multiplayer/multiplatform. För dom mest populära spelen har en mycket bredare publik och man slutar aldrig att spela dom i princip. Båda typerna av spel har sina för och nackdelar. Därför så tycker jag att det är perfekt att ha ett multiplayer/multiplat spel och sen spela singel/singel"plat" när man har tid. Spel som GTA online har jag haft igång dygnet runt för att samla pengar i spelet. Så där är speltiden mycket högre så klart.

Medlem

Jag köpte Day of the Tentacle till iOS igår så...detär gammalt.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

F1 2013, Fortnite, GTA V, Minecraft, Age of Empires II Definitive Edition

12
Skriv svar