The Witcher - Se första bilderna på Liam Hemsworth som Geralt

Medlem

Kommer enbart se för att jag är intresserad om hur det går för Ciri.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

De har en plan på ungefär 8 säsonger för Wheel of Time. En per bok. Engelsk bok. Men då måste de kompromissa och komprimera berättelsen. Nu är dem ungefär 2,5-3 böcker in. Plus/minus en del saker. Och jag förstår att det måste göras så. Djuren som är med i böckerna som inte är med, än. Fast tydligen är historien framme där man skulle få se dem. Kul grej är att det är många svenska skådisar med. Jag hoppas på att det kan bli startskottet för Hollywood karriärer för dem.

Skrivet av Harakiri:

Jag tycker Wheel of Time är så mycket bättre gjord. Har själv läst fram till bok 13. Bara de behåller karaktärernas huvudstory är jag okej med det hela även och det finns så jäkla många sidokaraktärer att man får hjärnblödning så där kan jag tänka mig de får problem att hinna med allt , fördelen i den serien är att bara genom att visa miljöerna och personernas kläder på bild så sparar de dussintals kapitel per bok

Generellt är jag ganska frikostig på serier och dess filmatiseringar. Vi kan ju kolla in Stiftelsetrilogin. Där har vi en serie där man tagit sig väldigt generösa friheter. Oj oj! Men faktiskt är jag okej med det.

Jag gillade som sagt WoT-serien en del under första säsongen när jag inte hade böckerna tillräckligt färskt i minnet för att störa mig på detaljer, och som fristående serie (för de som inte läst böckerna) tyckte jag den var ok. Har sett några avsnitt i andra säsongen nu när jag läst böckerna, och jag pendlar väl mellan; "Ifall man inte har råd att ta sig tid att göra böckerna rättvisa kanske det helt enkelt är bättre att inte göra något alls" och "Ok, det här går inte att göra en serie på". Bara att de skippade Caemlyn, introduktionen av dess nyckelkaraktärer och allt som händer där i första säsongen var ju helt åt... Men men.

Böckerna är massiva! Det är så mycket handling att det lär krävas en rent omöjlig budget att göra dem rättvisa, men samtidigt...tar man bort för mycket och stressar igenom för fort så förlorar de ju böckernas identitet och själ. I grund och botten är detta ett typexempel på varför böcker (antagligen) alltid är bättre än filmen/serien.

12
Skriv svar