BattleField 2142. Bättre eller sämre än BF2?

Inaktiv
BattleField 2142. Bättre eller sämre än BF2?

Vilket är bäst? BF 2142 Eller BF2?
Personligen tycker jag mest om 2142, men är inte helt emot 2 heller, det är bara lite trista ranksystem. Fast banorna är mer kreativa på BF2.

Vad tycker ni?

Medlem

JAg tycer att dom ligger på nästan samma nivå

Inaktiv

Jag skulle säga BF2.

Medlem

Titan Mode i 2142 är riktigt kul och vapnen är också mycket bättre. Jag säger nog 2142.

Inaktiv

Båda är bra på sitt sätt. Men det bästa är nog BF2.
(Lirar båda)

Medlem

Det är något med BF 2142 som verkligen slår ut BF2..
Kan nog vara att jag helt enkelt gillar framtids grejen mer än att skjuta japaner, araber och amerikanare hela tiden... Eller helt enkelt att man slipper bli campad av nån uttråkad varelse i ett flygplan.
Skitsamma, jag säger helt klart BF 2142

Och ja, jag har kört båda rätt mycket.


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

Bf2142, känns lite mer polerat och gameplayet har inte ändrats särskilt mkt från hur det såg ut när det kom till skillnad från Bf2 där de tagit bort en del saker som var bra.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

bf2 för jag är inte inne på framtid just nu

Medlem

Tycker båda är bra men säger BF2

Medlem

Genom försäljnings listor är väll bf 2 bäst. Jag har bara spelat Demot av bf 2142 och av det jag spelade verkade det inte så mycket bättre, så jag höll mig kvar till tvåan.

Inaktiv

BF2 and thats final...


signatur

=FU= pascaldawid =Frelancer Union=

Medlem
Skrivet av Bobbenja:

Genom försäljnings listor är väll bf 2 bäst. Jag har bara spelat Demot av bf 2142 och av det jag spelade verkade det inte så mycket bättre, så jag höll mig kvar till tvåan.

demot gör inte spelet rättvisa.

Jag kan säga att sidi power plant, banan på demot, är i min mening den tråkigaste banan i hela spelet


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Samma spelmotor, så jag säger nog lika roliga!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Många tyckte väl inte om att jets försvann. Sen är ju fighterna samma fast man har lite mer användbara saker att använda.

Gillade 2142 mest för balansen mellan infantri och tanks. Sen att klasserna har gått ner från 7 till 4. Så att snipers kunder göra nån nytta genom att ha C4.

Sen det var trevligt i början när det släpptes men nu så jäkligt många lärt sig att flyga jets så har man nästan inget försvar mot dem så väldigt lite skydd mot dem medans de kan leka gud över oss. Men AA då? Har du testat dem mot dem på sistone? så fort de hör att det börjar pipa så flyger de mot himmeln och droppar flares sen dyker mot dig från hög höjd och spränger dig innan du hinner skjuta.

Hoppas att de lämnar ut jets i framtida BF spel eller sätter in det men att ha nått jäkligt bättre vaktorn mot dem än 2 fjuttiga missiler.


signatur

Zukabazuka I alla online spel
War it's now or never, We shall stand together, One by one, This world is sacred

Medlem

Har fastnat totalt för 2142, så jag måste nog rösta på det. Brukar inte vara särskilt mycket för "framtidsspel", men detta är bland de bästa spelen jag spelat. Mycket nöje online


signatur

snestreck woicer

Medlem
Skrivet av SkogsMullen:

Många tyckte väl inte om att jets försvann. Sen är ju fighterna samma fast man har lite mer användbara saker att använda.

Gillade 2142 mest för balansen mellan infantri och tanks. Sen att klasserna har gått ner från 7 till 4. Så att snipers kunder göra nån nytta genom att ha C4.

Sen det var trevligt i början när det släpptes men nu så jäkligt många lärt sig att flyga jets så har man nästan inget försvar mot dem så väldigt lite skydd mot dem medans de kan leka gud över oss. Men AA då? Har du testat dem mot dem på sistone? så fort de hör att det börjar pipa så flyger de mot himmeln och droppar flares sen dyker mot dig från hög höjd och spränger dig innan du hinner skjuta.

Hoppas att de lämnar ut jets i framtida BF spel eller sätter in det men att ha nått jäkligt bättre vaktorn mot dem än 2 fjuttiga missiler.

De har ju visserligen inte flares i spelet, men ändå, flygande saker har alltid varit övermäktiga i battlefieldserien.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av nozzlo:

Vilket är bäst? BF 2142 Eller BF2?
Personligen tycker jag mest om 2142, men är inte helt emot 2 heller, det är bara lite trista ranksystem. Fast banorna är mer kreativa på BF2.

Vad tycker ni?

Jag har knappt kört BF2 men tycker 2142 känns lite fattigt så jag tar alt #3 sry!.

Medlem

BF2142 är helt klart sämre. Detta kanske kan bero på att BF2 är och antagligen kommer förbli det bästa spelet som finnes.


signatur

B lup

1
Skriv svar