Vad väger ni?

Youtube-proffs

Jag behöver ingen linfröolja för att bulka till mig.. det räcker enbart med att jag tar 2 skopor gainer efter träning så går jag upp 1 kg per vecka hela tiden.. kom upp till hundra kg på 3 veckor från 97 tills jag insåg att det var för mycket vikt, vill inte bulka så hårt.. så linfröolja äter jag inte.

Kan ge dig ett tips, magen, skippa så ofta, nu vet jag ju inte hur ditt schema är dagvis.. dvs om du tränar 3 dagar i rad eller varannan, men hade inte kört mage mer än 2 ggr per vecka pga att muskeln också måste vila.

Finns inget fel i träning, något som kan vara rätt i den enas ögon kan vara fel i andras.

Jag antar att du vill bygga muskler, enbart bygga.. då hade jag kört TUNGT och 3x4-6 reps. (det har jag gjort, vägde 88 kg när jag började träna väger 98 nu och har ändå gått ner en del i fett , tränat i ett år nu)

De viktiga är sömn och mat.

Men ska du bulka eller gå upp i vikt min vän, så är gainers och snabba kolhydrater det jag kan rekommendera, mycket protein och ta gainer innan och efter träningspasset.. tro mig det kommer ge dig resultat!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Träningen har varit under måndag, onsdag, fredag. Det kändes helt ok. Jo magen kanske tar stryk om man tränar den hårt 3 ggr per vecka. Har faktiskt ingen koll där.
Hehe, rätt galet (sett ur min situation) att du kan gå upp så lätt. Det där jag sa med linfröoljan vara bara en undran om du hade tips på något särskilt eftersom du nämnde det. Linfrön då, är de ännu bättre, då de inte är "behandlade"?

Har börjar titta på mitt kaloriintaget och begripit att kcal/kJ är samma sak men angivet med olika värden. Tittade in på livsmedelssverige för att kontrollera vad exempelvis frukt ger för antal kalorier.

Annat kul man tittar på är den "strömat" som hamnar mellan de stora målen.
Käkar 400g solrosfrön (2 320kcal) i veckan, en påse mandel (X? kcal) i veckan, 200g choklad (1180kcal) i veckan.

3-5 frukter om dagen vilket är runt 200-500kcal (kan säkert variera stort om man käkar superfrukter men jag tänker på vanliga grejer som banan, apelsin, äpple päron... typ.).
Dax att göra en ordentlig lista och se om man får i sig rätt mäng. 1890kcal ( vikt * 30 = formel för nödvändigt kaloriintag tror jag) är typ vad jag skall äta för att behålla vikten jag har. Då måste vi över det!

Annan länk till en ytterligare livsmedelslista:
http://192.121.81.11/livsmedelsok/sok.aspx

Inaktiv

Är 175-180cm lång och väger ca 73kg

Inaktiv

181cm och ca 103kg rena spelmuskler.

Inaktiv

179cm/71-73kg

Pendlat en del mellan 71-72 under sommaren. Kan tänkas väga 73 nu när alkoholintaget minskat till musklernas stora glädje.

hamster:
Kör 4-6 rep, x2-3 set. Dvs du ska orka lyfta minst 4 rep men inte palla mer än 6.
Drick proteintillskott direkt efter passet.
Låt helst musklerna vila en vecka mellan varje pass.

Dom tipsen jag har. Personligen är jag rätt dålig på att äta rätt men jag går iaf åt rätt håll och det räcker för mig.

Medlem
Skrivet av RoGGe:

179cm/71-73kg

Pendlat en del mellan 71-72 under sommaren. Kan tänkas väga 73 nu när alkoholintaget minskat till musklernas stora glädje.

hamster:
Kör 4-6 rep, x2-3 set. Dvs du ska orka lyfta minst 4 rep men inte palla mer än 6.
Drick proteintillskott direkt efter passet.
Låt helst musklerna vila en vecka mellan varje pass.

Dom tipsen jag har. Personligen är jag rätt dålig på att äta rätt men jag går iaf åt rätt håll och det räcker för mig.

Tack för tipset. Du verkar köra på samma metod som Polish och det ger resultat även för dig. Skall testa på det när det väl beger sig åt det hållet.

Medlem

Väger 44-45 kilo och jag är ca 155-160 cm lång. Det förklaras av att jag är tolv år;) Tränar 1 tim 30 min 3-4 dagar hemma, gör sit-ups, armhävningar lyfter vikter och hoppar hopprep, och så har jag mycket utomhusaktiviteter också, såsom fotboll och cykling.
Till dem som är riktigt smala, bara ät, bry er inte om vad ni äter, man ska äta mycket. Har man ett träningsschema för varje vecka så går det bra om du äter mkt, så länge det är hemlagat såklart;)


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

Jag väger ca 65 kilo och är runt 1.80cm är ganska fysiskt aktiv, går på judo en gång i veckan.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

okej, jag är 183cm lång och väger ca 75 kilo. jag går på gym regelbundet 3 ggr i veckan.


signatur

/Fat_cat

Inaktiv

jag väger typ 51 kg, 8)


signatur

If you try to fuck with me then I shall fuck you too

Inaktiv

52, 53 någonting.


signatur

Jag skulle ha knäckt nacken av dig om du nu hade haft en hals...!

Medlem

57


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

mycket tunnisar? =D minns inte när jag har vägt 5xkg


signatur

R.I.P The_maxx

Youtube-proffs

Haha ja det var fan ett bra tag sedan. Ja minns inte ens när jag vägde typ, 25 kg. Man borde hållt en graf från när man var 7 bast typ. Hur mycket man har gått upp och längd och sånt tjafs. Får se till att skaffa de om jag skaffar egna sketungar nån dag.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Haha ja det var fan ett bra tag sedan. Ja minns inte ens när jag vägde typ, 25 kg. Man borde hållt en graf från när man var 7 bast typ. Hur mycket man har gått upp och längd och sånt tjafs. Får se till att skaffa de om jag skaffar egna sketungar nån dag.

Jag vet att jag har alltid gått jämnt upp i förhållande till längd, hållit mig typ 2 streck under normalvikt (om jag minns rätt, men vid 10 är man gravt underviktig afaik )


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Jag väger 64 kilogram och är 184 centimeter lång.

Känns som att det är dags att börja träna.


signatur

It is forbidden to kill; therefore all murderers are punished unless they kill in large numbers and to the sound of trumpets.
Voltaire

Inaktiv

Det vore en dröm att bli av med mina kärlekshandtag. 178cm, nu pendlar det på lönnfeta 73-75kg.

Jag jobbar som Montör, ständig 9timmar/kväll. Mån-Tors går bort då jag sover på dagarna och nattugglar på nätterna.

På helgen tränar jag Aikido, (vifta med träpinnar osv.). Jag funderar på om det är värt att skaffa någon kraftigare bokken.
Muskelmässigt så är jag minst bland männen men något kraftigare än tjejerna propotionerligt. ~_~;

Jag har tid träna på nätterna hemma, fast jag vet inte vad man ska hitta på.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

205 cm, 92 kg

Inaktiv

56 kilo är 173 cm

Medlem

är 180cm lång, väger mellan 87-90, tränar som ett djur typ en 7 gånger i veckan, box (boxning förut), gym, aerobics, afro powerdance, bodyjam, simmar lite.. hoppar 1000 hopp med repet varje gång efter passen... lär nog väga 85 stabila inom nån månad eller två.. rätt nöjd så...


signatur

/ Shuburn

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av Sipmo:

Det vore en dröm att bli av med mina kärlekshandtag. 178cm, nu pendlar det på lönnfeta 73-75kg.

Jag jobbar som Montör, ständig 9timmar/kväll. Mån-Tors går bort då jag sover på dagarna och nattugglar på nätterna.

På helgen tränar jag Aikido, (vifta med träpinnar osv.). Jag funderar på om det är värt att skaffa någon kraftigare bokken.
Muskelmässigt så är jag minst bland männen men något kraftigare än tjejerna propotionerligt. ~_~;

Jag har tid träna på nätterna hemma, fast jag vet inte vad man ska hitta på.

Kör på, styrketräning skulle göra under tror jag. Även om du anser dig vara lönnis vid 73-75kg så kan det omöjligt vara särkilt mycket som ska bort. Tror faktiskt att mycket av den "lönniga" känslan kan bero på helt förslappade muskler. Och är det så behöver du inte köra många pass innan det blir en markant skillnad.

Är liksom själv 179 lång och väger 71.5-72.

Medlem
Skrivet av Munky84:

är 180cm lång, väger mellan 87-90, tränar som ett djur typ en 7 gånger i veckan, box (boxning förut), gym, aerobics, afro powerdance, bodyjam, simmar lite.. hoppar 1000 hopp med repet varje gång efter passen... lär nog väga 85 stabila inom nån månad eller två.. rätt nöjd så...

Afro-Powerdance!? Haha, du får utbilda den okunnige men jag ser "myrsloksritualen" från filmen "can't buy me love" framför mig... Haha... Får man låna afro om man inte har egen?

Edit: Antingen väger ni alla för lite eller jag för mycket.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs

Jag har gått upp till 100 kg nu. Hejja hejja! Att träna 5 gånger i veckan sätter sina spår!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Jag har gått upp till 100 kg nu. Hejja hejja! Att träna 5 gånger i veckan sätter sina spår!

Din uppoljade bänkpress-polack - spela mer, träna mindre!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Skriv svar