Liv efter döden?

Medlem
Skrivet av EliasN:

...vill jag bara säga dig, VacaGorda, att förinställningen gör allt.

Ja, jag märker det. Själv är jag tvärtom, jag är inte religiös så jag ändrar mig gärna när nya bevis framkommer.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Kan bara anta att nån smått efterbliven person skrivit den texten. Nåt jag finner intressant är att dom inte tar upp hur forskarna kommit fram till åldern på skeletten, dom säger bara rakt av att dom har fel och att det inte går att tidsbestämma.

Sen gillar jag den här meningen:

Citat:

they try to fit the story of the dinosaurs into their view.

och denna:

Citat:

Thus, if the Bible is right (and it is!), dinosaurs must have lived within the past thousands of years.

Snacka om att blint följa en text och strunta i vetenskaplig forskning.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Ok that's it. Nu lämnar jag den här tråden

Ja du slutade ju att ens försöka hitta på argument för dina påståenden ett antal sidor tillbaks så det var väl lika bra. Bättre sent än aldrig


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av EliasN:

Ok that's it. Nu lämnar jag den här tråden

Ja du slutade ju att ens försöka hitta på argument för dina påståenden ett antal sidor tillbaks så det var väl lika bra. Bättre sent än aldrig

Fint att sluta på ett jämt nummer, skulle stört mig om det sluta på typ 41.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

hehe, exakt. kanske ska tillägga att det har varit ena underhållande 40 sidor


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

hehe, exakt. kanske ska tillägga att det har varit ena underhållande 40 sidor

Jag tycker snarare dom var ganska skrämmande.


signatur
Medlem

nja, med tanke på hur få meningsfränder elias har i sverige så känner jag mig ganska lugn. sen är det bara slaveri- och israelfrågan som jag personligen blivit skrämd av, resten är ju ganska harmlöst ändå


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Upphör min medvetande existens när min kropp dör? För att svara på den frågan måste man veta vad ens existens innebär. Hur allt fungerar och tyvärr är detta något vi inte kan svara på. Teorier finns, men ingen dokumenterad forskning med grundläggade bevis. Vart tror ni dessa teorier med paradiset, himelen och reainkarnation kommer från? Övernaturliga makter som inte visat sin egen existens sedan vi fått mer kunskap om hur världen fungerar?

Jag tror att när man dör så försvinner medvetandet, men man lever vidare genom sina barn på en ren kemisk nivå och man blir på ett eller annat sätt ett med naturen igen, för att sedan förtäras av djur insekter växter männsikor.. Om nu medvetandet man byggt upp genom livet återanvänds från ruta 1 i någon ny form som en del av livets cirkel tror jag inte man förstår, så varför bry sig?

Avstängd

Bara så ni vet så har jag anmält ditt inlägg cammo och hela tråden.

Medlem

Vad är det för fel på cammos åsikt?

Inaktiv

Har ju vart på snudden till underhållande att följa den här tråden. Är bara förvånad över att det tog 40 sidor innan han fick slut på ånga.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Bara så ni vet så har jag anmält ditt inlägg cammo och hela tråden.

Don't ruin this epic thread! Frågan är om de lyssnar på en insnöad barnunge som förespråkar slaveri.

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Har ju vart på snudden till underhållande att följa den här tråden. Är bara förvånad över att det tog 40 sidor innan han fick slut på ånga.

Jo, jag har bara läst ett par sidor, och det var en minst sagt annorlunda läsning. XD

Inaktiv

kan vi inte dra tråden till sid41, bara för att knäcka Rissan?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

absolut, ska jag ta över?


signatur

thank you, come again

Inaktiv

42 sidor skulle väl passa ganska bra, med tanke på en del av det som hunnits diskuteras.

Inaktiv

42 är ju dessutom meningen med allt, så kommer vi dit slipper EliasN undra.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Meningen med allt? Den har jag inte hört förut. xD

Medlem

trodde det var "the number 23" som var meningen med allt?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Intressant vad denna tråd nu handlar om... Vi diskuterar ju knappast "Liv efter döden?" längre. xD

Medlem
Skrivet av Zerpent:

Meningen med allt? Den har jag inte hört förut. xD

Livet, Universum och Allting. Helt enligt LGTG och Douglas Adams. Underbar bok, underbar slutsats och modern myt


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Hah, så vi kom till sida 41 trots allt.

Nästan så man borde ta och hitta den där boken. Den verkar ju intressant.

Medlem
Skrivet av Zerpent:

Intressant vad denna tråd nu handlar om... Vi diskuterar ju knappast "Liv efter döden?" längre. xD

sedan den enda öppna kreationisten på forumet har lämnat oss så handlar den här tråden nu officiellt om... ingenting


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av Zerpent:

Nästan så man borde ta och hitta den där boken. Den verkar ju intressant.

Eftersom att jag har svart bälte i googling så ska du få en länk.

Douglas Adams var för övrigt vän med Richard Dawkins (som oundvikligen har nämts i den här tråden, bland annat av mig), vars senaste bok är dedikerad till just Adams...


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Inaktiv

Hwergelmer, visst finns det fler än så, men de verkar ha gått och gömt sig. modem mannen exempelvis, var han nu håller hus...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Kom igen, en sida till bara!

Inaktiv

Intressant boktips.

Medlem

Blog med mycket ateism:
http://onegoodmove.org/1gm/

Personer vars verk kan vara av intresse:
Richard Dawkins
James Randi
Michael Shermer
Penn and teller
Julia Sweeney
Christopher Hitchens
Carl Sagan
Douglas Adams

tipsa på lite..

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

kan vi inte dra tråden till sid41, bara för att knäcka Rissan?

Sleep with one eye open my friend :crazy:


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Med tanke på att människan var god i början, så var man även odödlig, borde inte det vara fullt möjligt för människan att leva för alltid då?
Om man redan från födseln gör barnet "god" så borde han kunna leva förevigt, tål att tänkas på. (eller? kan ju lätt bli en massa religöst propaganda då )


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Skriv svar