Unreal Engine 4 blir konsolexklusiv

Medlem
Skrivet av Fraizer:
Skrivet av TheEvilDog:

Fint då får man ha 20fps och en handkontroll, äger verkligen!

Och dina 20 fps baserar du på...?

Han baserar det säkert på minst 70% av alla 360 lir som har släppts för det är tamefan inte ett spel med stabil framerate känns det som.. Kolla bara på GRAW2 det hackar rent utsagt samma sak med Mass Effect som har framrateproblem så det bara skriker om det.

Medlem

Ingen dierkt förlust för oss pc spelare, unreal 3 var bara skit, människor på konsoll tycker om att köpa halvtaskiga uppföljare men vi på pc sidan kräver mer än bara små uppdateringar.

Unreal tournament 3 är beviset på att Epic gör samma spel ca 9 år i rad.

Medlem

Usch... hyckleri och sen handkontroll vem fan vill spela ett fps med handkontroll. nästan samma sak som att spela trummor med kokta nudlar.

Inaktiv

whatever.
Gears of war (på pc) var det mest hjärndöda dynga jag sett och ut3 var inte i närheten så kul som föregångaren.

Så jag kommer då inte att lida alltför mycket om dom skulle dumpa pc som platform, även om det är synd av "nostalgiska" skäl. Epic Pinball, Jazz,Unreal mfl.

Risken finns ju att större företag skulle haka på och då har vi ett problem.

Medlem
Skrivet av voicu:

Usch... hyckleri och sen handkontroll vem fan vill spela ett fps med handkontroll. nästan samma sak som att spela trummor med kokta nudlar.

Jag har som helst inga problem med att spela ett FPS på konsoll med handkontroll, har aldrig upplevt något dåligt med det, fast måste hålla med om att Tangentbord och Mus gör känslan bättre till FPS.

Medlem
Skrivet av moondragon:

Ingen dierkt förlust för oss pc spelare, unreal 3 var bara skit, människor på konsoll tycker om att köpa halvtaskiga uppföljare

nämn ett par exempel? typ battlefield serien då?
btw det går o lira fps med handkontrol men det krävs träning och tillslut tänker man inte på det, men inget slå mus och tangentbord när det kommer till precision.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Mahone:

Sluta whina och skaffa er ett liv!!!

Jag förstår inte riktigt varför värdet av ens liv sjunker för att man "whinar" om en spelmotor. Men jag kanske ska tänka med arslet som du, då bör jag nå samma slutsats.

Medlem
Skrivet av Comkilla:

visst har man haft kul med unreal genom åren på pc, men inget slår ju gow på 360'n. den snett över axeln vyn och den allmänna tunga kännslan av gubbarna ska utan tvekan spelas med kontroller.

Tja, jag tycker ju förstås att GoW på 360'n slås av GoW på PC:n. Samma spel, men med knivskarp precison med musen. Har lirat båda, och föredrar helt klart PC-versionen.

>ontopic:

Håller de redan på med U4 för nästa generations konsoler? Har lite svårt att tro att Microsoft, Sony och Nintendo redan har designat färdigt nästa generations konsoler ännu, än mindre släppt några specifikationer på dem. Då får dem väl hoppas på att det inte blir någon omvälvande ny arkitektur i de kommande konsolerna. Sony har ju hittills varit ganska unika i sin hårdvara i PS2 och PS3. Fast jag har ingen aning om hur pass mycket det skiljer sig ur ett programmeringsperspektiv.

Medlem

hmm andra nyheten försvann likaså min kommentar då... repeterar...

ingen större förlust...

testade både ut3 & gow, inget som imponerade direkt, gillade ut1-2004 men ut3 va bara tråkigt.
Lika bra att konsolerna får gnällspikarna epic.

Inaktiv

Epic tar den enkla vägen eftersom det är jobbigare med QA för PC:n. Det är förståligt men de får ingen sympati från mig. Finns andra företag som satsar på PC:n.

oan
Medlem

ut3 är sämst i serien.. helt utan atmosfär och bara fullt med "häftighet".

Inaktiv

Han ser helt enkelt stora pengar i detta. En kraftfull 3D-engine som är helt anpassad för de olika konsollerna och som är lätt att använda kan sälja väldigt bra. Samtidigt som de kan göra flera stora egna titlar till konsoll och tjäna än mer på.

Det är lätt att vräka ur sig en massa och tro att han ska jobba "ideellt" bara för att de började på PC, men själv skulle jag också gå dit pengarna fanns.

Medlem
Skrivet av oan:

ut3 är sämst i serien.. helt utan atmosfär och bara fullt med "häftighet".

Precis vad Amerikanerna vill ha, tråkigt för Epic att de stackrarna i väst håller sig till konsoler mer dock, eller bara piratkopierar PC-spel? Vad vet jag.
Att UT3 saknar djup vet jag dock. Håll mainstream-skit till konsollerna och släpp kvalite till PC så ordnar det sig nog.

PS. Det är min åsikt, påstår inte att det är fakta, orkar inte med att bli "rättad" av 360-älskare..

Medlem

osis...


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem
Skrivet av redmac:

Ja så går det när alla ....... bara att gratulera alla .......

Dina inlägg brukade vara roliga att läsa, men nu känns det tyvärr mest bara som ett förlegat tankesätt och en stor dos ignorans om hur det egentligen står till med PC:n. Trots skrämselprogaganda från diverse utgivare och utvecklare som skyller dåliga försäljningssiffror på piratkopiering, så handlar det mer om ett naturligt resultat av hur jäkla teknologifokuserat det blivit, och hur hiskeligt dyrt det är att vara en gamer till PC.

Folk vill, och kan helt enkelt inte lägga ner pengar på dubbel SLI och tillhörande monsterkort. Har du kollat på försäljningssiffrorna på sistone för datorer? Vad köper folk? De köper bärbara datorer. Vad för slags spel kan man spela på en normal bärbar dator? Peggle, Audiosurf, och Sins of a Solar Empire. Vilka spel säljer riktigt, riktigt bra, och drar in massvis med pengar jämfört med utvecklingskostnader? Jo, Peggle, Audiosurf, och Sins of a Solar Empire.

Entusiaster som du och jag som lägger ner 18-22 tusen kronor på en speldator börjar bli ovanliga i dagens samhälle, så det finns helt enkelt ingen installbas för utvecklarna att få igen sina pengar, eller ens gå jämnt, när de primärt fokuserar på PC. Det är helt enkelt ett naturligt skifte från PC till konsol som pågått länge, som börjar märkas på riktigt, som har lite med piratkopiering att göra, och mycket med vilken jävla soppa hela den här teknologirusningen blivit för PC:n.

Medlem

En del verkar inte hajja riktigt. Vad spelar det för roll om ni inte gillade gears of war eller ut. Det är unreal engine det handlar om, själva grafikmotorn. Den används inte bara av epic utan även andra företag, bland annat pc utvecklare som köper licens för det.

Inaktiv

Inte så jävla konstigt med tanke på att konsoller är billigare + att man kan sitta 10 pers framför en stor HDTV och avnjuta ett spel på ett sätt som det ska upplevas på, istället för max 3 pers framför en sketen 18 tummare med svettiga skinkor på skrivbordsstolarna.
Och så vitt jag vet så finns tangentbord och mus till ps2, så det lär även dyka upp på ps3 och xbox 360 inom en snar framtid.

Medlem

krigshot: i mitt rum kan man lätt sitta 10 pers runt min 42tums och 22tums tv/datorskärm/datorskärm både pc och ps3 så det är ingen större skillnad för mig iallafall.

Medlem

UT3-demot kändes som en medioker konsolport, inget man kommer sakna. Första UT var underbart, sen dess har det hänt en del...
Hoppas PC-spelföretagen kommer fokusera mer på gameplay,fysik och AI nu.

Medlem
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av Mahone:

Sluta whina och skaffa er ett liv!!!

Jag förstår inte riktigt varför värdet av ens liv sjunker för att man "whinar" om en spelmotor. Men jag kanske ska tänka med arslet som du, då bör jag nå samma slutsats.

Nog för att ett arsle består av två halvor precis som hjärnan men de är två helt olika saker my friend, och jag vill inte ens veta vad du tänker med just nu.

Medlem

Tom säger även att UE4 kan komma att användas i nästa Nintendo-konsol om hårdvaran i den orkar prestera.

Jag tvivlar på det om Nintendo fjantar på som dom gör atm.

------

Får hoppas på ett fet UE4 spel när nästa Xbox kommer dårå (bara runt 2012 *suck*).


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Men konstig att Gow sålde mer, det är helt enkelt ett bättre spel jag och min polare spelade igenom Gow i Co op idag och igår måste säga att det var min bästa spel upplevse på flera år, jag spelade det på PC

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

klarar konsolerna ev detta? ALDRIG!!!! PC <3

om du läser lite bättre så kanske du ser att ut4 motorn är till next gen konsoler alltså PS4 och X-Blop 720 t.ex.

som jag sagt innan så är det för jobbigt att utveckla till PC och få det att bli lika bra på alla datorer med tanke på att det finns hur mycket konfigurationer som helst av special byggda PC apparater. jag personligen tror att konsol är framtiden för gamers men vi får väl se det är marknaden som bestämmer å inte whinande forum kids.

jag har själv tröttnat på alla oändliga uppgraderingar av min data sen så har jag möjlighet att köra ett spel på högsta inställningar så vill jag göra det men hur ofta pallar burken det med ett nytt spel. nej jag nöjer mig med 1 for all. enklast och roligast. vettefan kanske har vart med för länge med tanke på att man börjar närma sig 30.

Medlem

Visst är det svårare att göra spel till datorn (eller kanske inte alls, vissa konsoler har varit svåra att koda till) men i slutändan så tror jag att det som talar mest för beslutat är svaret på frågan: "Var tjänar jag/vi/företaget mest pengar?"

Medlem

pc kommer alltid vara kraftigare.

Medlem

Äh, som sagt så finns det så otroligt många andra utvecklare som gör grafikmotorer. Inte har jag sett många roliga spel som använder sig av UE3 ens. Det mesta är liksom tråkigt, linjärt och fantasilösa mainstream-lir till konsoll. Sånt typiskt skit som mer än gärna får hålla sig på de plattformarna. De intressanta titlarna görs nästan alltid av de som lägger ner tid på att bygga upp sitt eget spel från scratch, medans licens-hamstrarna slänger ihop en häftig idee dom fick på fyllan.

Folk verkar tro att konsollerna kan mäta sig med PC bara för att dom i dagsläget pallar samma grafik. Var det inte grafiken som nyss var så oviktig i ett bra spel? Se på konsoll-spelens nackdelar; Moddar, kontroller, valmöjligheter, svårhetsgrad, rörlighet, storlek, frame-drops, blablabla... På de fronterna har det då inte hänt mycket mer än att man kan använda en ytterst begränsad live-tjänst för uppdateringar och dylikt. Wow, seriöst. Glöm grafiken så märker ni att ni fortförande ligger på 90-talet. I princip allt som är möjligt på konsollerna har varit möjligt på PC länge. Vill du ligga i soffan framför teven och spela med gamepad? Inga problem.

Konsollerna är helt enkelt anpassade för lata och okunniga människor som bara vill ha en underhållnings-maskin att knappa på när dom känner för det. Vill man ha kvalitee på det man lirar så är det fortförande PC som gäller, och så lär det förbli ett bra tag framöver. Det enda undantaget i mitt tjafs är ju så klart Wii, som verkligen försöker vara en konsoll istället för nån halvtaskig PC-wannabe.

Och inte fan är det dyrt med PC idag. High-end komponenter är billigare än någonsin. Fortförande dyrare än en komplett konsoll, ja. Men fördelarna väger långt över priset i slutändan. Välj rätt delar från början bara och uppgradera med sunt förnuft. Inte behöver man köpa en ny värsting-dator om året för att palla spelen på hög grafik?

Wow, detta blev mycket! Jag skyller på att det är sent på natten

Inaktiv
Skrivet av Krigshot:

Inte så jävla konstigt med tanke på att konsoller är billigare + att man kan sitta 10 pers framför en stor HDTV och avnjuta ett spel på ett sätt som det ska upplevas på, istället för max 3 pers framför en sketen 18 tummare med svettiga skinkor på skrivbordsstolarna.
Och så vitt jag vet så finns tangentbord och mus till ps2, så det lär även dyka upp på ps3 och xbox 360 inom en snar framtid.

3 pers framför en 18 tummere? är du go eller? splittscreen suger lika mycket som dina argument, både för pc och konsol vare sig du glor på en liten eller stor skärm/tv. och vad stoppar en pc användare att använda sin HDTV om man så skulle vilja? sjäv föredrar jag min 24" widescreen skärm framför tv för bättre skärpa, färgåtergivning och möjlighet till högre upplösning. inget fel på konsoler förutom att spelen är oftast mainstream riktade och ofta skit. finns en del bra titlar, annars hade jag inte haft en.

och att konsoller är billigare än pc må vara sant, men konsol spelen kostar i sin tur ofta nästan dubbelt så mycket. dessutom kan man använda sin pc till så mycket mer än att spela.

Medlem

Epic verkar verkligen ha bestämt sig för att skita i PC.

Lite synd för licensen, däremot tycker jag inte de själva har gjort ganska mediokra eller repetitiva spel sedan UT1 personligen, så den biten bryr jag mig inte om så mycket..

Medlem
Skrivet av Krigshot:

Och så vitt jag vet så finns tangentbord och mus till ps2, så det lär även dyka upp på ps3 och xbox 360 inom en snar framtid.

Rörande ps3 är det bara att koppla in och köra, välj mellan usb eller bluetooth.
Sen måste visserligen titeln ha stöd för det kontrollsättet och den enda titeln jag kan komma på just nu som HAR det stödet är ut3.

edit: sen finns det givetvis prylar som mappar om handkontrollfunktioner till riktiga möss/tgb(xfps 360/rateup, kolla hos psxcare) eller specialprylar som fragfx.

Medlem

Så som jag tolkar intervjun så ändrar det här ju inte vidare mycket... han säger ju helt enkelt att huvudsakligen så kommer engine:n skapas för konsolerna och sen slutligen PCn.

Ser inte hur det är annorlunda från hur det redan är. Menar det låter inte som dom dumpar PCn utan endast nerprioriterar den till nästa gång.

Lite korkat av dom att stödja något som heter PC Gaming Alliance och sen säga att dom sätter konsoler först, men men...

Skriv svar