Firefox 2.0 släppt

Medlem

Grymt bra! Inget jag kan klaga på just nu iallafall.. GJ! Opera? *Fnys*

Medlem

Hehe..det känns som det är bara jag här som kör med IE6..
Men en enkel anledning till detta, IE6 har aldrig krånglat för mig, och IE6 gör allt jag vill att en webbläsare ska göra.
Så de så


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Tack för den FZ.se!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av Katana:

känns som att de slängt in en massa funktioner som man redan suttit med länge i Opera, verkar inte finnas nån anledning att byta

Priset?

Opera är gratis, eller vad syftar du på?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

WeX
Medlem

roligt att se att de har implementerat det jag redan har plugins till.
typ kryss-knappen osv. men 2.0 låter mycket bättre än 1.5 så det blir en uppgradering ^^


signatur

Boom headshoot!

Medlem
Skrivet av skribb:

Sen när blev Firefox ett PC-spel? Syftar på rubrikens färgsättning.

Spel på PC, är ju PC generellt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av Katana:

känns som att de slängt in en massa funktioner som man redan suttit med länge i Opera, verkar inte finnas nån anledning att byta

Priset?

inte betalat en krona för opera, de hivade ut gratiskeys förut

Inaktiv
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av Katana:

känns som att de slängt in en massa funktioner som man redan suttit med länge i Opera, verkar inte finnas nån anledning att byta

Priset?

Opera till datorer har varit helt gratis ett bra tag nu.

Medlem

Vad störande att man inte ser rättstavningsunderstrykningen när textrutorna har vissa bakgrundsfärger. Jag vill kunna ändra understrykningsfärgen till gul eller någon annan stark färg men jag antar att det inte går än

Medlem

Fungerar ju galant! Känns mycket snabbare än 1.5x gjorde.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Notera den inbyggda spell check funktionen

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag tvivlar inte på att FF2 är bra, men jag kommer att behålla mitt Opera.

Ja, jag med....men jag kör båda!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Jag tvivlar inte på att FF2 är bra, men jag kommer att behålla mitt Opera.

Håller med...

Medlem
Skrivet av Lie|:

Redan lyckats avsluta diverse tabbar när jag ska byta till dem och finns inget val för att få krysset som det var förut vad jag ser. Okej man kan återställa dem men ska ju inte behöva klicka fel så de försvinner
Sen saknar jag min knapp som valängst till vänster i samma rad också så man skapade nya tabbar men man kanske överlever ändå och om inte annat kommer väl den extensionen tillbaka sen snart :>
Verkar fint annars... hoppas den inte ska ta 200mb minne som det gjorde förut också. Vet inte varför den alltid drog så mycket :<

http://kb.mozillazine.org/Browser.tabs.closeButtons

Medlem

Opera kan aldrig ersätta min Firefox. Den dagen Opera gör det som Firefox+Adblock+Filterset.G+Noscript gör, då kan jag fundera på saken. Men inte en dag tidigare.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Den tackar vi för. Funkar galant. Hurra!


signatur

osv.

Inaktiv

VARFÖR STARTAR INTE MITT NÄR JAG HAR INSTALLERAT?

Inaktiv
Skrivet av DarthChubby:

VARFÖR STARTAR INTE MITT NÄR JAG HAR INSTALLERAT?

FÖR ATT DU HAR CAPS IGÅNG!


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

förstod inte vart man skulle skriva in koordinaterna för att få krysset till höger om flikraden..men men..


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Någon som vet eller kan ta reda på om det går att göra så att man inte ser vilka adresser man varit inne på när man klickar till höger om adressfältet men ändå att FF sparar sid-historik så man kan använda återgå-till-fliker-efter-avstängd-session.

Medlem
Skrivet av Howser:
Skrivet av Lie|:

Redan lyckats avsluta diverse tabbar när jag ska byta till dem och finns inget val för att få krysset som det var förut vad jag ser. Okej man kan återställa dem men ska ju inte behöva klicka fel så de försvinner
Sen saknar jag min knapp som valängst till vänster i samma rad också så man skapade nya tabbar men man kanske överlever ändå och om inte annat kommer väl den extensionen tillbaka sen snart :>
Verkar fint annars... hoppas den inte ska ta 200mb minne som det gjorde förut också. Vet inte varför den alltid drog så mycket :<

http://kb.mozillazine.org/Browser.tabs.closeButtons

Det är ju äckligt dåligt att firefox försöker gå åt Opera hållet. Jag är helt övertygad om att det inte bara är jag som kan se ut som en speedad tjack-kanin när jag är ute och surfar. Ctrl + T, Ctrl + F4, Ctrl + Tab, F5, Escape, Ctrl + L går varmt

Själv kör jag firefox med ett statusfält, adressfält, framåt, bakåt och home-ikon. Thats it. Cleant, snabbt, inget lull-lull.

När jag först installerade 2.0 så gick det ungefär 30 sekunder innan jag avinstallerade det och la in 1.5 igen av den anledningen att det började likna Opera mer och mer och det kändes som för mycket kraffs med tabbarna. Men nu när jag hittade detta så ger jag firefox 2.0 ännu en chans.

För er som inte hittat det så är det under about:config man ändrar värdena.

Inaktiv
Skrivet av snyft:
Skrivet av DarthChubby:

VARFÖR STARTAR INTE MITT NÄR JAG HAR INSTALLERAT?

FÖR ATT DU HAR CAPS IGÅNG!

VAD ÄR CAPS? OCH SERIÖST VARFÖR GÅR DET INTE IGÅNG?

Medlem

Kört opera nu några år, innan det FF men opera år strået vassare på det mesta.

tweakade mouse-guesture i opera för vinst!

Jee
Medlem
Skrivet av DarthChubby:
Skrivet av snyft:
Skrivet av DarthChubby:

VARFÖR STARTAR INTE MITT NÄR JAG HAR INSTALLERAT?

FÖR ATT DU HAR CAPS IGÅNG!

VAD ÄR CAPS? OCH SERIÖST VARFÖR GÅR DET INTE IGÅNG?

Ehrm... Du kan börja med att trycka på den lilla knappen imellan "tab" och "shift". Sen kanske någon hjälper dej.

Ska testa detta. Går det att ha samma themes/skins som i 1.5.0.7 eller vad det är man har nu?


signatur

Eller inte?

Inaktiv

bara det.....kommer min adblock att funka?....vågar inte surfa utan den


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av MacCoy:

bara det.....kommer min adblock att funka?....vågar inte surfa utan den

Den fungerar utmärkt.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

nj
Medlem
Skrivet av DarthChubby:
Skrivet av snyft:
Skrivet av DarthChubby:

VARFÖR STARTAR INTE MITT NÄR JAG HAR INSTALLERAT?

FÖR ATT DU HAR CAPS IGÅNG!

VAD ÄR CAPS? OCH SERIÖST VARFÖR GÅR DET INTE IGÅNG?

Caps lock, stäng av den och sluta "skrika".

Testa skapa en ny profil för Firefox, lägg till -ProfileManager efter sökvägen till firefox.exe (tex; "C:\Program\Mozilla Firefox\firefox.exe" -ProfileManager).

Medlem

FF2 FTW! Firefox är utan tvekan favoritbrowsern. Länge sedan jag testade Opera, men då var det en rätt trög browser, som kändes dåligt optimerad...
Får väl ge det en ärlig chans till. Men kan inte tänka mig att jag skulle lämna Firefox.


signatur
Medlem

Är det någon som vet hur man bindar om i FF?
vill ha så att ctrl+w fungerar som i 1.5, alltså att det stänger tabbar och när du inte har någon speciell tab öppen så stänger den fönstret, just nu är den bara jobbig.
Känner för att installera 1.5 igen bara för det.

för övrigt, i vilken fil ändrar man
" http://kb.mozillazine.org/Browser.tabs.closeButtons "?
jag är antingen dum eller så står det ingenstans i vilken fil man ändrar det

edit: man skulle skriva "about:config" i addressfönstret, vad bra att det framkom enkelt och snabbt -_-

Medlem
Skrivet av Gabor:

FF2 FTW! Firefox är utan tvekan favoritbrowsern. Länge sedan jag testade Opera, men då var det en rätt trög browser, som kändes dåligt optimerad...
Får väl ge det en ärlig chans till. Men kan inte tänka mig att jag skulle lämna Firefox.

Ifjol så gjordes de tester på en hel hög browsers(minns ej url). I dessa tester gick de verkligen in och kikade på varje minsta detalj vad jag kan minnas.
Opera vann ganska markant på samtliga saker.
Då snackar vi snabbhet, läsa av och rita upp sidor, läsa, starta script och annat. Sedan hade Opera sisådär en 10e del av alla dessa hål som fanns i andra browsers exempelvis Firefoxs dåvarande version.

Menar absolut inget illa om FireFox för det är en kanon browser som jag själv använt i flera år. Men Opera är faktiskt snäppet bättre om man går in och tittar på de tekniska detaljerna.

Sedan är det rätt intressant för Opera har som tidigare talare sa varit gratis i nått år eller två nu.
Därav ingen smygreklam och du kan ställa om precis allt efter egen vilja.
Mitt Opera ser i stort sett ut som Firefox om inte ännu mer avskalat. Är inte speciellt svårt att gå in på Verktyg ->utseende och ställa in precis hur man vill att det ska se ut.

Man kan ju alltid ta en kik på http://www.howtocreate.co.uk/browserSpeed.html

quoutar
"So overall, Opera seems to be the fastest browser for Windows. Firefox is not faster than Internet Explorer, except for scripting, but for standards support, security and features, it is a better choice. However, it is still not as fast as Opera, and Opera also offers a high level of standards support, security and features."

Är upp till var och än att använda den browsern som passar än personligen bäst. Men FireFox är väldigt kopierande av Opera nästintill på allt så finner själv ingen fördel med att använda Firefox framför Opera som redan har samma saker +lite till och är snabbare.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

123
Skriv svar