Inlägg av Chiral

Inlägg som Chiral har skrivit i forumet

Detta visste jag att de skulle ha i spelet, men det är alltid kul när utvecklare bekräftar saker. Ser fram emot Cyberpunk 2077 galet mycket:)

Skrivet av joonsson:

Om du inte vill börja betala 100-200% mer för grundspelet med en ökning med 30-100% per 5-10 år så är denna typen av tjänster, mikrotransaktioner och DLC framtiden i branchen. Bara med inflation borde spel kosta närmare tusenlappen idag jämfört med för 10-15 år sedan, sedan har även utvecklingen blivit bra mycket dyrare och tar längre tid. Folk är mer benägna att betala för mindre tillägg än mer för grundspelet. Dessutom gör det att folk som inte har råd med alla DLC paket fortfarande kan spela grundversionen utan att lägga ut 1000kr.

Finns det dåliga exempel på mikrotransaktioner och DLC? Såklart. Men det finns många bra med.

Jag skulle gärna betala mer för spel. Jag är helt OK med (de flesta) DLCs och expansioner. Vad jag inte gillar är spel som skulle fungerat bäst som en hel upplevelse bli uppdelade och upphackade som t.ex. Destiny eller The Division. Jag är inte säker på att Anthem kommer bli dåligt eller ofullständigt, men jag utgår från erfarenhet.

"Anthem-releasen är starten på en tio år lång resa". Hmpf. Översättning: nallar på kvalitet och känsla genom att göra spelet till en tjänst (inte längre en vanlig produkt) med sporadiska och allt mindre intressanta DLC-uppdateringar á la Destiny & Division, m.fl.

Wow! Jag ser verkligen inget slut på denna typ av "speltjänster". Så EA har helt gett upp på oss som vill ha en färdig upplevelse på en gång? Lycka till EA. Gör ni er speltjänst. Detta gör mig inte mindre osäker i mitt beslut att bojkotta era spel. Tvärtom! Jag står fast i mitt beslut eftersom det bara handlar om pengar nu. Inte en gnutta om känsla eller värde!

Skrivet av Espresso_Bengt:

Ingenting från Rockstar eller Take-Two?

Vet inte så mycket om Take-two, men Rockstar är sällan med på E3.

Skrivet av Landelusen:

Jag blir så glad när jag läser att så många verkar tagga på det här spelet, för själv är jag riktigt besviken. VILL verkligen gilla det här och önskar utvecklarna en succé, men tycker att hela upplägget känns som någon sorts RTS-hybrid. Vad hände med smygar-slayern som det förra spelet var till stora delar? Ensam, uträknad och lönnmördandes.

Nu är det full davai och köttfokus istället. Näe, detta var riktigt pajigt och stelt. Finessen verkar som bortblåst och stealth-momenten är obefintliga #Feelsbadman

Skrivet av Makkapakka:

88 minuter belägring och customization. När ska vi få se stora, vida världen? Eller är hela spelet bara borgar?

Jag är inte imponerad av alla RTS-aspekter och den "game-y" känslan. Ni ska dock veta att forten är ungefär som tornen i första spelet. Man låser upp en mycket större region när man tar över fortet. Detta spel kommer bli betydlig större än första med flera öppna regioner som alla har ett fort var. Man kan inte färdas sömlöst mellan dessa regioner dessvärre. Bara fast travel mellan dem.

I den öppna regionen kan du smyga, lönnmörda kaptener, springa runt och göra samma saker som i originalspelet.

Jag såg denna gameplay för några dagar sen och för första gången insåg jag några problem med denna uppföljare (har sett varenda livestream de gjort fram tills nu). Jag älskade första spelet men här är en lista på saker jag inte uppskattade med detta. Ja, jag vet att det inte var den färdiga versionen av SoW som dom spelade, men jag kan bara utgå från det jag sett:

1. Grafiken såg väldigt låg ut. Sämre än ettan - som i och för sig var mycket fin med bra animeringar!
2. På tok för game-y känsla i alla aspekter av spelet. Alltifrån hur du valde trupper för belägringen av fortet till hur du plockar upp stora gula ringar som ger power-ups. Andra game-y aspekter var hur du skjuter döda & upphängda "drakar" för att en levande ska komma flygande. När man tar över platser under belägringen sätter man en wraith-flagga i marken och då försvinner kvarvarande fiender omkring dig? Kom igen nu!

3. Jag gillade att Talion var så cool och mystisk i första spelet. I detta spel ser han ut som prinsen från Shrek!? Världen är också på tok för ljus och fin.

Varför träglas spelföretag med att göra allt så strömlinjeformat som möjligt? Jag gillade inte detta helt enkelt! Första spelet var ganska game-y också, men det var mycket mer simpelt. Jag hoppas verkligen jag har fel om detta, för jag vill tycka om det!

@OnParole: hm. jag menade "är detta någon som kan spela geralt" .. han ser åtminstone ut som spelgeralt. Japp, det är en cosplayer Maul Cosplay.

Vilken toppennyhet! Är sjukt stort fan av både spelen & böckerna så jag vet ej hur det kommer bli, men längtar ändå!

Är detta Geralt?

Skrivet av MrPeters:

Till en början fungerade Prey utomordentligt väl men nu tolv timmar senare kan jag inte lämna området och nya sparningar blir korrupta.

Japp och dessutom har en speedrunner totalt knäckt PC-versionen. Klarar spelet på under 20 minuter efter tre dagar!

Skrivet av T.Mani:

Kan någon förklara vad det är som har varit så hemskt med Dishonored 2 på PC? Jag har spelat igenom Dishonored 2 två gånger på PC och jag har inte märkt av någon trasig PC-portning... Jag hade ingen aning om att det varit ett omtalat problem

Vad exakt är det som folk hakat upp sig på?

Min upplevelse av Dishonored 2 var också bra - för det mesta. Hade några crasher. Jag gillade D1 så jäkla mycket och var stort fan redan innan D2 släpptes. Efter några patcher så blev spelet ännu bättre. Dishonored 2 är nu ett fantastiskt spel och - till skillnad från Prey - har fantastisk grafik & känsla.

Problemet var att PC-porten var ostabil för vissa. Bara för det fungerar för dig betyder inte att det fungerar för alla. Det största problemet enligt mig är att Bethesda har bestämt att kritiker & recensenter inte får ge ut sina recensioner innan spelsläpp. Detta är mycket dåligt för oss kunder förstås för det betyder att vi inte får reda på problem innan släpp.

"Vi hade inget val". Pyttsan! Det finns alltid val. Byt namn på er titel för den har inget med original Prey att göra istället. Så trött på trademark men mest trött på Bethesdas agerande på sistone. Inga "före släpp recensionsspel" och så försöker de slå ner på ett indie-spel som verkar 10 gånger mer intressant än Prey 2017 som bara försöker sno från Half-Life & Portal.

Jag körde Prey och tröttnade efter 1,5 timme. Lämnade tillbaka det på Steam. Jag gillar Arkane & Dishonored men detta var inte min grej!

Den bästa trailern någonsin enligt mig är Dishonored (2012)!

Skrivet av Angust:

@Dreijer: det är ju dock inte därför man förhandsbokar. Det är för att man vill ha det dag 1 i brevlådan då inte alla har möjlighet till en spel affär runt hörnet då man bor på landsbyggden.

...och problemet med den logiken är ju att många förhandsbokningar inte kommer dag ett eftersom spelbutiken inte skickat spelet i tid eller, värre, tagit för många bokningar än vad de tagit in kopior av spelet. Även om man får spelet dag ett så måste man ändå tanka ner från Steam (om man kör på PC i alla fall).

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det där var inte den gamla grafikmotorn. Äntligen!

Det var exakt vad det var!

Urk. Jag orkade inte ens se klart trailern. Min reaktion:

Spelar hellre Medal of Honor: Allied Assault igen! Det spelet ägde!

HYPE! Originalet var superbra! Hoppas de följer AJs råd och inkluderar lite soldater också Tänk "Aliens" av James Cameron.

Skrivet av PsyX:

Blir säkert bara tjejer och svarta som krigar i kriget och kanske några vita transgender medelåldersmän.

Du vill helst se muskulösa vita män i rollerna antar jag? Bra för dig, men vissa av oss har tröttnat på action-spel stereotypen.

Här är vad COD måste göra för att jag ska köpa ett spel. Jag har inte ens spelat ett spel sedan COD4.

- Sjukt mysig och cool story (som COD4)
- Mer realistisk vapenhantering (japp det kommer gå emot vad de flesta tycker)
- Mer öppen spelvärld (inte nödvändigtvis open-world)
- Flera alternativa slut (tror inte de haft det någonsin?)

Skrivet av Komured:

Varför inte bara skydda Cyberpunk 2077 då istället för ordet Cyberpunk?

har du ens läst CDPR förklaring ? om de gör det kan fortfarande någon annan trademarka cyberpunk 2 eller cyberpunk 2078

Skrivet av Fuidama:

Vad bra att de gjorde larvigt långa titlar på andra "Cyberpunk" produkter då istället för något som hade kanske varit mer troligt. Som t.ex. "Cyberpunk: Hard-wired" eller något annat som de säkert skulle göra en C&D order på. För nu vet man inte om undertiteln "Hard-wired" skulle räckt för att inte få en C&D från dem, bara att man kan ha en 20 ord lång mening som titel och inte riskera en C&D.

Tänk efter så förstår du nog att just "Cyberpunk: Hard-wired" är just en sådan titel som de kanske kommer ha problem med och det är just därför de skapade trademark. I detta klimat vi lever så är det ju nödvändigt för spelföretag med bra idéer att tradmarka annars kan ju vilken nöt som helst apa efter och göra 20 indie-titlar och göra det sjukt förvirrande med just CP2077. Varför är folk så oroliga över detta? Hur ofta ser man ett spel som heter Cyberpunk?

Skrivet av rudeboystig:

De borde helt enkelt inte kört på en sån sjukt generell titel

Det borde de inte!

Det är inte generell titel i detta fall eftersom de har tagit licensen från penna & papper RPG:et från 80-talet. Då fanns det inte så många spel i samma stil. Cyberpunk 2077 kommer inte bara vara Deus-ex stil det kommer innehålla mer punk än många spel i samma genre.