Nyckelord: adventure
18 artiklar i arkivet.
18 artiklar i arkivet.
Att spel och Kickstarter blev en lyckosam fusion under 2012 kan inte ha undgått någon. Nu har vi siffror och statistik på exakt hur bra det gått.
Double Fine-grundaren tror att det kan bli svårt för små och medelstora spelhus att överleva på nästa generations konsoler om inte konsolföretagen tar efter pc-lösningar som Steam.
Med åtta dagar kvar ser det inte ljust ut för danska Zero Point Interactive.
BOM SHAKA PAW! Så lät det när trähattarna spöade peka-klicka-fansen. Project Eternity är numera den största Kickstarter-succén i spelvärlden.
"När blev tänkande öveflödigt?", frågar Leisure Suit Larrys pappa och hoppas att Kickstarter får pendeln att svänga iväg från mainstream-spelen.
Gambitious - fokuserar helt på spel och skiljer sig på en väsentlig punkt. Du donerar inte till spelet utan du blir istället en finansiär.
Tim Schafers och Ron Gilberts klassiska äventyrstitel var starten på en digital investerarboom för spelprojekt. Kickstarter röjer makalösa siffror.
Brian Fargo har dragit igång Kicking it forward vars syfte är att få Kickstarter-finansierade projekt att använda delar av sin vinst för att sponsra nya Kickstarter-projekt.
Så många vill leva livet efter kärnvapenkatastrofen att målet nåddes på mindre än två dygn.
Spelarfinansiering ett lyckokast när Double Fine gör ett nytt äventyr av den gamla skolan.
I natt avslutas insamlingen till Double Fines spelarfinansierade äventyrsspel.
Den legendariska speldesignern förklarar att hans peka-klicka-lir ska vara troget sina 2D-rötter, men att det kommer levereras innovation också.
Tim Schafer och Ron Gilbert är eniga om att klassisk old school-2D-grafik är klart mer intressant att arbeta med än 3D.
Privatfinansierade Double Fines Adventure släpps till Windows, Mac, Linux, Ios och Android samtidigt som det översätts till en drös olika språk. Så går det när man får in bra mycket mer pengar än tänkt.
"Jag försöker inte baktala dem", säger Tim Schafer, som förklarar att utgivarna ofta avlägsnar de lite mer riskfyllda idéerna i spel under utveckling.
Double Fines nästa projekt finansieras av spelarna och utvecklas utan att externa krafter kan lägga sig i.