Nyckelord: adventure

18 artiklar i arkivet.

Filtrera
1
13

527 miljoner till Kickstarter-spelen

Att spel och Kickstarter blev en lyckosam fusion under 2012 kan inte ha undgått någon. Nu har vi siffror och statistik på exakt hur bra det gått.

18

Tim Schafer orolig över framtiden för små spelstudios

Double Fine-grundaren tror att det kan bli svårt för små och medelstora spelhus att överleva på nästa generations konsoler om inte konsolföretagen tar efter pc-lösningar som Steam.

17

Kickstarter-fail för Interstellar Marines?

Med åtta dagar kvar ser det inte ljust ut för danska Zero Point Interactive.

23

Project Eternity större Kickstarter-succé än Adventure

BOM SHAKA PAW! Så lät det när trähattarna spöade peka-klicka-fansen. Project Eternity är numera den största Kickstarter-succén i spelvärlden.

10

Deponia

Efter bland andra The Whispered World, Edna & Harvey och A New Beginning är en av spelbranschens mest äventyrslystna utvecklare tillbaka. Är undersköna Deponia en retropärla?

41

Al Lowe: Dagens spel är inte kul

"När blev tänkande öveflödigt?", frågar Leisure Suit Larrys pappa och hoppas att Kickstarter får pendeln att svänga iväg från mainstream-spelen.

31

Alternativ till Kickstarter tillkännagivet

Gambitious - fokuserar helt på spel och skiljer sig på en väsentlig punkt. Du donerar inte till spelet utan du blir istället en finansiär.

20

Double Fine kickstartade Kickstarters spelsektion

Tim Schafers och Ron Gilberts klassiska äventyrstitel var starten på en digital investerarboom för spelprojekt. Kickstarter röjer makalösa siffror.

12

Kickstarter-initiativ för att stötta andra kickstarters

Brian Fargo har dragit igång Kicking it forward vars syfte är att få Kickstarter-finansierade projekt att använda delar av sin vinst för att sponsra nya Kickstarter-projekt.

50

Wasteland 2-insamlingen en succé

Så många vill leva livet efter kärnvapenkatastrofen att målet nåddes på mindre än två dygn.

13

3,3 miljoner dollar till Schafers äventyr

Spelarfinansiering ett lyckokast när Double Fine gör ett nytt äventyr av den gamla skolan.

13

Sista chansen att stödja Schafers äventyr

I natt avslutas insamlingen till Double Fines spelarfinansierade äventyrsspel.

7

Tim Schafer: Mitt nya äventyrsspel blir inte ett museiföremål

Den legendariska speldesignern förklarar att hans peka-klicka-lir ska vara troget sina 2D-rötter, men att det kommer levereras innovation också.

32

Tim Schafers Adventure får klassisk 2D-grafik

Tim Schafer och Ron Gilbert är eniga om att klassisk old school-2D-grafik är klart mer intressant att arbeta med än 3D.

14

Schafers nya äventyr också till Mac och Iphone

Privatfinansierade Double Fines Adventure släpps till Windows, Mac, Linux, Ios och Android samtidigt som det översätts till en drös olika språk. Så går det när man får in bra mycket mer pengar än tänkt.

31

Tim Schafer om svårigheterna att jobba med utgivare

"Jag försöker inte baktala dem", säger Tim Schafer, som förklarar att utgivarna ofta avlägsnar de lite mer riskfyllda idéerna i spel under utveckling.

28

Schafer gör klassiskt äventyr för dina pengar

Double Fines nästa projekt finansieras av spelarna och utvecklas utan att externa krafter kan lägga sig i.

1