Nyckelord: black-isle-studios

18 artiklar i arkivet.

Filtrera
1
1

Lång och härlig intervju med skaparna av Fallout 1 och 2

Hör Feargus Urquhart, Leonard Boyarsky och Tim Cain berätta om de ikoniska rollspelen.

16

Inget "enhanced" Icewind Dale 2 – källkoden saknas

Beamdog har letat men – zero, zip, zilch, nada.

9

Fergus Urquhart berättar om okänd Fallout 3-version

Van Buren var egentligen "det andra" Fallut 3-projektet.

3

Planescape-uppföljaren Torment blir inte färdig i år

Ska det göras RPG av den gamla stammen ska det göras ordentligt, tydligen.

38

Black Isle återuppstår – utan de tunga namnen

Black Isle är tillbaka redo att skapa nya storslagna rollspel. "Det känns verkligen som att gänget samlas igen", säger Interplay-chefen. Problemet är att de flesta av de tongivande utvecklarna gått vidare.

8

Planescape: Torment-hjälte går till Wasteland 2-studion

Inxile-chefen Brian Fargo avslöjar tung värvning till Wasteland 2-huset.

11

Fallout: New Vegas

Vissa saker är beständiga. Krig till exempel. War never changes. Precis som att inte ens ett kärnvapenkrig kan förändra Las Vegas. Vilket är vad Fallout: New Vegas handlar om.

15

Fallout: New Vegas

Frågorna kring nästa Fallout är många. När utvecklarna nyligen slet sig från jobbet för ett par dagars mässnärvaro i Köln passade vi på att få svar på några av dem.

24

Alpha Protocol

Konspirationer, svek och lönnmord är inte ovanliga ingredienser i Obsidians rollspel men tidigare har de bara serverats med fantasy- och science-fiction-smak. Vi for till Prag för att se hur de omfamnar nutiden i agentrollspelet Alpha Protocol.

27

Zeno Clash

När chilenska ACE Team utannonserade att de arbetade med ett spel som skulle dra nytta av Valves Sourcemotor fullt ut och samtidigt göra något nytt av hela förstapersonsgenren, var det många som rynkade på näsan. De har verkligen lyckats göra något annorlunda, men är det ett bra annorlunda?

1