Nyckelord: simogo

21 artiklar i arkivet.

Filtrera
1
3

Svenska Year Walk-studion gör konsolspelet Project Night Road

Simogo har inte längre lusten (eller pengar) till mobilspel.

20

Project Morpheus

När Sony visar sin PS4-exklusiva VR-satsning i London har den gått från primitiv till närmast färdig, och trots ett ojämnt spelutbud blir Tobias Garsten snabbt förälskad. Det blå pillret har aldrig varit lika lockande.

16

Arnroths krönika – Hallen Gud glömde

Thomas Arnroth lämnar EA:s och Activisions jättemontrar på Gamescom, och upptäcker en strävsam spelindustri präglad av drömmar, tacos och tequila.

8

Mobilsvepet – Spelet som vågar ställa svåra frågor

"Är att äta dina vänner det bästa sättet att hålla dig vid liv, eller bara det enklaste?" Få spel ställer sådana frågor, men Gods Will Be Watching gör det.

5

Veckans mobilsvep – Skönheten samt tårtan är en lögn!

Skönhet kan vara lurigt. Många vackra spel har visat sig eka tomma. I veckans mobilsvep hittar vi en sådan lögn, och i ett av spelen är till och med tårtan en lögn.

23

Arnroths krönika - Bäst i text

Hollywood har länge varit spelens inspirationskälla. Hela vägen från sopiga licensspel till fantastiska actionäventyr har filmen varit förebilden. Men nu börjar de gamla textäventyren dyka upp igen. Och Arnroth anar ljuset.

17

Tio indiespel du inte får missa 2013

Än är inte 2013 över. Än hinner du söka upp de fantastiska indiespelen du inte ens visste att du hade missat. Kerstin berättar om tio pärlor. Du gör rätt i att lyssna.

4

Hyllade Year Walk släpps till pc

Svenska Simogo siktar på ett datorsläpp av sitt äventyrsspel i början av nästa år.

6

Veckans betyg – De oberoende spelen

Den här veckan berättar vi om femton av de indie-spel vi ser mest fram emot. Passande nog sätter vi också betyg på två udda, unika och oberoende spel.

12

Device 6

Simogo går från den svenska björkskogen till en surrealistisk thriller. Resultatet är unikt och så långt utanför spelvärldens traditionella ramar du kan tänka dig.

25

Arnroths krönika – Idioti ger spel som berör

Ska man sälja spel ska man göra uppföljare. Men ska man göra spel som säger något om omvärlden, som skakar om och berör, ja då ska man strunta blankt i kloka råd. Man ska vara lite dum i huvudet.

43

Year Walk

Från svenska Simogo kommer ett otäckt och annorlunda äventyr som tar oss med till en bortglömd del av Sveriges kulturarv. Och det är lika mycket en viktig historielektion som ett av de mest intressanta Ios-spelen som gjorts.

21

Gästkrönika – Gott nytt år?

2013 kan bli det bästa svenska spelåret hittills. Det är nästan så jag kan lova det. Det här är vad jag vet, vad jag tror, vad jag hoppas - och vad jag är rädd för.

7

Sacred Citadel

Svenska Southend utvecklar en prolog till Sacred 3 – och förvandlar Diablo-klonen till en sidscrollande oldschool-brawler.

1