Nyckelord: thq

354 artiklar i arkivet.

Filtrera
23

Ubisoft försöker mörka South Park-bilder

Att Cartman fiser eld och South Park-ungar utsätts för "anal probes" fick Ubisoft att gå i taket. De bad ett stort antal sajter att ta bort bilderna och skyllde på ESRB – något som visade sig vara felaktigt.

14

Stämningssättande trailer för Company of Heroes 2

Relic Entertainment piskar upp stämningen med en över två minuter lång trailer.

47

Metro: Last Light och de förlorade spelen

Förra THQ-chefen Jason Rubin ger oss en inblick i varför Metro: Last Light är en större spelbedrift än Bioshock Infinite. Vi ställer oss också frågan om vad för typ av spel vi går miste om.

12

Hetaste spelen i maj

Efter den hetaste spelvåren i mannaminne har det på sistone sett svalare ut. Men i maj får vi se vansinnig retro och vilda västern-action. Och till sist anar vi ljuset – det sista ljuset.

15

Darksiders och Red Faction får också nya hem

"Långsiktigt vill vi antingen samarbeta med originalkreatörerna eller de bästa möjliga utvecklarna", säger nya ägaren av Darksiders och Red Faction.

42

Detta är Homeworlds nya hem!

Homeworld-licensen får en ny, och för säkert många otippad ägare.

33

Paradox: "Hade älskat att arbeta på Homeworld 3"

Paradox-chefen Fredrik Wester meddelar att de förlorade budgivningen om rymdvarumärket.

20

Crytek kommer bjuda på rättigheterna till Darksiders

Den amerikanska chefen för bolaget har twittrat om sina planer.

21

Assassin's Creed-skaparen föredrar originalet

Patrice Désilets är Assassin's Creeds pappa – och han föredrar första delen, där du själv skapar dina historier.

0

Vem får vi döda i spel?

Så länge skurkarna är opersonliga och anonyma är det okej att låta dem dö som flugor i actionspelen. Nordkoreaner hamnar gärna i skottgluggen, liksom mexikaner. Arnroth undersöker vilka som är okej att speldöda – och varför.

25

Vi har ett datum för Metro: Last Light

Snart får vi chansen att grotta ner oss i de ryska tunnelbanesystemet ännu en gång.

12

Crytek: "Darksiders 3 passar inte in i vår plan – just nu"

Cevat Yerli säger inte definitivt nej till Darksiders 3, men Crytek USA kommer inledningsvis ha siktet inställt på ett annat projekt.

8

Crytek anställer Darksiders-utvecklare

Startar ny studio i Texas med många anställda från nedläggningshotade Vigil Games.

12

Homefront 2-släppet kan flyttas fram - Mer info snart

Efter att THQ gått i konkurs finns det en risk att vi får vänta ännu längre på en uppföljare på Homefront.

30

Indieutvecklare vill köpa Homeworld-rättigheter

Okända Teampixel planerar att samla ihop resurserna för att köpa Homeworld från THQ. Och de vill ha din hjälp.

74

THQ-auktionen avslutad

Studios och varumärken får nya hem hos Sega, Crytek och Ubisoft.

32

Double Fine sugna på THQ-licenser

Som fjärde röjda studio är Double Fine Productions intresserade av THQ:s utbud av varumärken. Kanske vill de bara få rättigheterna till Stacking och Costume Quest?

63

THQ säljs styckvis på auktion

Licenser och utvecklare från THQ kommer att säljas bit för bit på auktion om ett par veckor.

63

Rykte: Ubisoft planerar att köpa THQ-spel till vrakpriser

Liksom min katt väntar på att en fågel ska komma tillräckligt nära väntar Ubisoft på att THQ med investerare ska drabbas av stark försäljningsvilja.

25

Okända titlar röjs i THQ:s konkursansökan

Atlas från Relic Entertainment, Evolve från Turtle Rock Studios, 1666 från THQ Montreal och Crawler från Vigil Games. Vad tror du att de är för sorts titlar?

53

THQ ansöker om konkurs

Trots en lyckad Humble Bundle-kampanj är inte ekonomin i ordning.

62

Svårighetsgrad endast för vissa i Metro: Last Light

Gillar du en ordentlig utmaning? Då är Ranger-svårighetsgraden någonting för dig med naket gränssnitt och svårare allting. Men, svårighetsgraden finns endast i "Limited Edition"-utgåvor.

11

THQ Humble Bundle drog in 5,0975 miljoner dollar

Varför så många decimaler? Jo, de missade Humble Bundle-rekordet med bara 10 000 dollar. Eller 0,0075 miljoner.

34

Metro: Last Light – små skillnader mellan pc, Xbox 360

Gameplay, dynamisk ljussättning, fysik och AI blir mer eller mindre exakt samma mellan pc- och Xbox 360-versionen av Metro: Last Light.