Nyckelord: visceral-games
109 artiklar i arkivet.
109 artiklar i arkivet.
Tidigare EA-anställd sörjer Project Ragtag, Amy Hennigs nedlagda spel och Visceral Games dödsdom.
Speldesiginern reagerar på nyheterna om Respawns rena singleplayer-spel.
Amy Hennig talar om spelet som aldrig blev.
Zero-G-necromorpher, survival, ickelinjärt.
Linjärt spelande är inte "inne", enligt EA.
En tidigare högt uppsatt Visceralmedarbetare ger sin syn på skräcksaken.
"Ärligt talat, det var ett barmhärtighetsmord."
"Det gör mig ledsen att ordet linjär anses som något dåligt."
Trots upprörande affärsbeslut – de har ju faktiskt gjort några bra spel också.
Denna gång med 100 % mer Jocke mot föregående vecka.
Utvecklare för nedlagda Visceral uppger att EA hade högre försäljningsmål.
Den som väntar på något gott får tydligen vänta längre.
Forna Ubisoft-producenten gör som Amy Hennig och ska jobba med Star Wars hos EA.
Det var i conquest vi förälskade oss i Battlefield. Nu, snart 15 år senare, är vi redo att gå vidare och låta nya spellägen föra serien framåt.
Battlefield Hardline är inget blekt fullpris-dlc, menar Dice-chefen och upplyser FZ om att rånaridén föddes åratal innan rånen i Payday och GTA V.
Märkte du något konstigt när du laddade om under betatestet?