#Bioware erkänner nu att de blev förvånade över de minst sagt spridda åsikterna kring #Dragon Age II:s eventuella förträfflighet. Samtidigt säger de att det är "svårt att göra alla nöjda", och de föredrar starka och högljudda åsikter över att spelarna faktiskt inte bryr sig alls.

– Om det är något som är överraskande så är det hur pass polariserade en del av reaktionerna [på Dragon Age II] varit. Det finns mycket kärlek för Dragon Age bland våra fans, och den kärleken kan översättas till passion. Enligt min åsikt är det bättre än apati, även om det tvingar dig att filtrera ut extremerna. Men kritiken bör inte avvisas som enkel nostalgi. Det var fans som kände sig besvikna... och det finns en känsla [i vårt team] att vi vill förbättra från det underlag vi skapat, säger spelets lead writer David Gaider.

– Men samtidigt kan inte Dragon Age vara allt för alla, så vi måste helt enkelt välja en inriktning och göra det till en så bra upplevelse vi bara kan.

Inriktningen Bioware valde med Dragon Age II har både hyllats och kritiserats. Vad tyckte du?